Конспект урока в 4 классе, учебник MILLIE 4. Тема: «With a little help from my friend» / "Болезни. Помощь друзей".
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме

Терентьева Марина Александровна

Конспект урока построен с использованием различных образовательных технологий.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon titulnyy_list_uroka.doc27 КБ
Microsoft Office document icon konspekt_otkrytyy_urok_4.doc58 КБ

Предварительный просмотр:

12.03.2010

МОУ СОШ №5

4 «А» класс

Учитель: Терентьева Марина Александровна

Тема: «With a little help from my friend» / "Болезни. Помощь друзей".

Цель урока: привитие учащимся навыков межличностного общения, умения инициировать и поддерживать беседу, а также контроль усвоения лексических единиц и использования их в речевых блоках, как в диалогической, так и в монологической речи по теме: «With a little help from my friend»

Учебная задача: говорить о проблемах, связанных со здоровьем (с использованием простого прошедшего времени- Past Simple), о том, как можно помочь другу, когда он болен; составлять диалоги (как можно помочь больному другу).

Развивающая задача: Обучение устной речи – диалогической с элементами монологической речи, обработка лексических единиц в речевых блоках, в связных высказываниях и реальных ситуациях. При этом совершенствуются произносительные навыки учащихся: фонетика, английская интонация (логическое ударение, ритм), развитие у учащихся интереса к языку, преодоление языкового барьера, для обеспечения эффективной учебной деятельности  учащихся.

Воспитательная задача: научить детей адаптироваться в реальных ситуациях – делается акцент на этикетные нормы. В качестве непременного условия выдвигается вежливый, доброжелательный и доверительный тон общения. Развитие у учащихся внимания, веры в себя, в свои способности, чтобы дети раскованно, с удовольствием говорили на английском языке.

Образовательные технологии: технология коммуникативного обучения иноязычной культуру, групповая технология, технология дифференцированного обучения, здоровьесберегающая технология.

Оснащение урока: речевая наглядность, аудиозапись, доска, раздаточный материал, мультимедиа

 

Учебник: MILLIE: учебник английского языка для 4 класса общеобразовательных учреждений: Третий год обучения/ С. И. Азарова, Э. Н. Дружинина, Е. В. Ермолаева- Обнинск: Титул, 2007- 176 с.: ил.



Предварительный просмотр:

Время

Название этапа

Речевые действия учителя и учащихся

Замечания и информация на доске

0:00












Орг. момент. Приветствие и речевая разминка

(warm-up).

Сообщение темы и задач урока.















(слайд № 1) 


T: Good morning, children!

Pp:

Good morning,

Good morning,

Good morning to you,

Good morning,

Good morning,

We are glad to see you.

T: I’m glad to see you! Take your seats, please and get ready for the lesson.

T: How are you today? Are you sad? Or are you happy? I’m fine! And you? How do you feel?

P1: I’m fine, thank you. (слайд №2) строчки появляются по мере называния!!!


T: Look at the blackboard. How do you feel today? Who feels excited, bored, scared, and terrible?

P1: I feel excited.

P2: I feel scared.

P3: …..

T: When do you feel terrible?

P: We feel terrible when we are ill.

(Слайд № 3) 

T: When was the last time you were ill? Can you remember? How do you feel when you’re ill?

 (Слайд №4)

 

 Happy? Not to have lessons! Not to have homework!

(Слайд №5)

Or sad?

 

T: Let’s remember the chant “Poor Mister Clay” who was very unhappy (слайд № 6), 

 he felt terrible because he had a fight, broke his arm

(слайд с изображением Mister Clay)

T: Do you remember this chant? Who will read the chant?

Катя Кулешова читает стихотворение.

P1:

Oh, poor Mister Clay!

He had bad luck one day.

He had a fight,

Fell down at night.

He broke his arm

And cut his palm.

He burnt his nose

And hurt his toes.

He got a black eye,

And swallowed a fly.

Oh, poor Mister Clay!

He had bad luck one day!

 T: Thank you! Well done Kate!

T: How you can see today we are going to tell about our health problems and more exactly, how we feel when we’re ill, how your friend feels when he is ill, and how you can help your friend, who is ill. Children, how do you think what is the title of our lesson?

P: ….

T: So the title of our lesson is “With a little help from my friend when I’m ill”. (слайд № 7)


T: Today we’ll revise (слайд № 8) 

-how to say what health problem you have got,

-how to express   sympathy for someone else’ problem,

-what you’ll do when your friend is ill,

-and at the end of our lesson we’ll try to make up and act out the dialogue offering people with a health problem some help. (слайд № 9)

На доске написана дата и тема урока.





5:00




Проверка домашнего задания

T: First of all let’s check your homework. Please swap your AB(s) and check each other’s homework, take red pens and correct the mistakes.

 (слайд № 10, 11)


На слайде правильные варианты ответов.

Answer key:

AB Ex. 1 p 32

 I broke my favourite toy last Monday. The bottle fell off the table and broke. Wendy found a present under the Christmas tree. Miriam’s tooth fell out last Sunday.

AB Ex. 2 p 32

1-C, 2-E, 3-B, 4-A, 5-D

AB Ex. 3 p 32

     It was Sunday. The weather was sunny, but it was cold. Carlos was on the beach with his dog. The jetty broke and Carlos fell into the water. A fisherman found him in the water. Carlos had a fever.

10:00




Активизация лексического материала.


Работа в группах.










T: Children let’s revise your active vocabulary. Look at the pictures at p 48, read and match. Chant I feel terrible. The health problems are described next to the numbers, and the recommendations are written next to the letters. Please read and match the lines.

T: Have you done it? Let’s listen to the recoding and check your guesses.

Pp: 1-b, 2-d, 3-a, 4-c (слайд №12)

T: You are right.


T: You are right.


T: Please divide into two groups. The first group read the first two lines of every verse and the second group completes it.

T: Let’s do one more task. Now I’ll check how you know all the words. I’ll give you some cards with parts of the phrases. You should match both parts together. Two minutes for you.

T: The time is over. Let’s check. Please read your variants.

P: (учащиеся называют свои ответы)  

T: Now look at the screen. There true answers (слайд № 13):


Ex. 2 p. 48. Look, read and match. Chant I feel terrible.












Учащиеся слушают запись и проверяют упражнение.






Учащиеся называют фразы.

Учащиеся обыгрывают ситуации.





Ученики работают по карточкам, учитель раздаёт карточки с фразами, которые разрезаны на две части.

Работа в группах.

25:00

Физ. Минутка


T: Are you tired? Let’s relax. Мы с вами знаем, что иногда мы болеем из-за того, что много работаем и устаём.

Let’s do some exercises. (слайд №14)  

(слайд №15)


(слайд №16) 


Учащиеся выполняют упражнения.



ученики выполняют упражнения (DVD ПРИЛОЖЕНИЕ)

30:00



Говорение. Составление диалогов с использованием активной лексики урока.

T: When you are ill everybody take care about you and help you but if your friend is ill, do you help your friend?

P1: Yes, I do.

T: I do too.  (слайд № 17)


If my friend is ill I phone her and say nice things, get my friend something tasty or text my friend. You can help your friend too. OK, let’s revise what else you can do for your friends.

P1: I say nice things.

P2: I visit my friend.

P3: I send my friend a card.

P4: I text my friend.

P5: I help my friend with his/her homework.

P6: I get my friend something tasty.

P7: I phone my friend.

T: Good! Well done! Nice work! Look at the screen.

(слайд № 18)


T: Now children, let’s make up some dialogues using all these phrases. Open your books at page 51. there is a sample dialogue “How can you help your friend?”

You’ll work in pairs; I’ll give you some pictures (PM p 221), please share with ideas with your peers and advise each other what else you can do for your friend, who is ill. I’ll give you 5 minutes.

T: The time is over.

P: ….

T: Good job!


T: Do you know anything about this group?

P: …

T: Let’s listen to the recording and answer my question what it is about.

P: friends

T: You are right. 

Учащиеся работают в парах P-P, используя картинки (учитель раздаёт картинки).


























Учащиеся читают составленные диалоги.

40:00

Аудирование для удовольствия.

T: Do you know that there is a song with the same title that our lesson has “With a little help from my friends”. Open your books at p. 56, look at it. There is a picture of one group who sang this song. Do you know them?

P: The Beatles.

T: You are right.   (слайд №19) 

T: Do you know anything about this group?

P: …

T: Let’s listen to the recording and answer my question what it is about.

P: friends

T: You are right. 

42:00

Домашнее задание





T: We have some minutes before the bell let’s write down your homework, open your diaries. Look at the screen there is your task (слайд № 20)



AW Ex. 2 p.34



45:00

Подведение итогов урока. Выставление оценок.

Рефлексия.

T: Did you like our lesson? How do you feel?

Please show me how do you feel?


T: Thank you! Very good!

T: Your marks are …

T: That’s all for today.

Pp: Thank you!

T: The bell has gone, the lesson is over. Have a break. (слайд № 21)


(слайд № 22) 

(учитель раздаёт карточки с лицами, выражающими различные эмоции, учащиеся выбирают ту карточку, которая соответствует их настроению)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

With a little help from friend

Разработка плана урока с  приложением...

конспект урока (1 класс) по русскому языкупо теме заглавная буква в именах собственных

конспект урока (1 класс) по русскому языкупо теме заглавная буква в именах собственных...

Конспект урока 3 класс УМК "Школа России" Тема: В. Астафьев "Капалуха"

конспект урока для урока литеатурного чтения 3 класс "Школа России"...