Времена года. урок в 3 классе
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Конспект урока в 3 классе. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл angliyskiy._3_klass._poryadkovye_chislit-e.docx36.33 КБ
Файл the_7-th_of_march.pptx121.74 КБ

Предварительный просмотр:

Цель урока: формирование лексического навыка.

Задачи:

Практические:

  1. отработать звуки [e] [æ] 
  2. ввести и первично закрепить порядковые числителльные
  3. ввести и первично закрепить лексику: June, July, August, September, October, November;
  4. тренировать учащихся в понимании устной речи на слух;
  5. проверить понимание прослушанного;
  6. тренировать учащихся в чтении вслух.

Развивающие:

  1. создать благоприятные условия для снижения тревожности;
  2. способствовать развитию языковой догадки;

Воспитательные:

  1. формировать у учащихся положительное отношение к английскому языку;

  1. способствовать эстетическому развитию учащихся.

Фотография доски:

Оборудование урока: компьютер, карточки


Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режимы работы

Время

ТСО, нагл-ть

Прим.

1

Орг. Момент

Good morning, Children. I’m glad to see you. Sit down, please. My name is Анастасия Григорьевна.

Today we are going to learn some new words, listen to the text and play a game.  

Now answer my questions, please.                        

What date is it today? (It is the 7-th of March)

What day of the week is it today?(It is Friday)

Good for you!

Слушание

Беседа

T

T      P1, P2

3

Презентация

1

2

Орг. момент

Фон. Зарядка

Good morning, Children. I’m glad to see you. Sit down, please.

Today we are going to listen to the text and read out

Now answer my questions, please.                        

What date is it today? (It is the 3-d of October)

What day of the week is it today? (It is Friday)

What the weather like today?

Good for you!

Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sounds [i] and [i:] . Look at me and repeat after me. [i] [i]  [i]  [i:] [i:] [i:]  - all together. Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me:

Let's translate this poem. P1, please. Good for you. Now repeat the words with the sound [i]  after me: cookies, coffee. And repeat the words with the sound [i:]: cream, sweets, cheese, tea, me.

I like ice cream

She likes sweets

I like cookies

He likes cheese

I like coffee

She likes tea

I love you!

Do you like me?

Read the poem line by line, one by one all together.

Read it one by one. P 1, start, please.

Слушание

Беседа

Слушание

Хоровая работа

Слушание

Хоровая

Фронтальн.

Индивидуальная

Фронтальная

T

T      P1, P2

     

 Т

T  + Cl

    T

T+Cl

P1, P2,P3

P1        P2

   T

3

4-6

Презентация

Презентация


3

4

Введение и первичное закрепление лексики

Аудирование и контроль понимания прослушанного

Now open your books at page 33, ex. 1. On the blue Planet there are three seasons: spring, summer and autumn. Look and say what the weather is like and what the people like to do in these seasons. P1, translate, please.

Now we’ll speak about the weather.

Jane and Johny look up the weather on their planet. Listen to their song. (1 прослушивание).

-On Sunday

The sun is shining.

On  Monday

It’s also sunny.

On Tuesday

It’s a little bit cool,

So there is no school.

On Wednesday and Thursday

It is getting frosty

And it’s starting to snow.

                   -On our planet? Oh, no! 

Look at the 1st pictures. What’s the weather like?

Look at the 2nd pictures. What’s the weather like?

Look at the 3rd   pictures. What’s the weather like

Thank you!

Now listen to the song once again together.

 Good for you!

Слушание

 

   Tape

17

презентация

5

6

7

Тренировка учащихся в говорении

(диалогическая речь)

Физминутка

Тренировка учащихся в чтении вслух

Дача

 д\з

Now lets do ex. 4 on p. 33. Johny wants to tell Hetty about the weather on their planet. Look at the pictures in exercise 3 and act out their talk.

P1, translate please.

Look at the screen. P1, P2, read the example, please. Work in pairs. Make your dialogues. I’ll give you 2 minutes. Your time is up.

P1, P2 act out you dialogues.

P3, P4 act out you dialogues.

P5, P6 act out you dialogues.

Good for you!

Now it’s time for us to relax a little.

Children, stand up. Look at the board and move like in the video. Are you ready? Sit down, please.

Now, children, let’s read out. Ex. 3(b) on page 34. Listen to the text.

Ok!

Now read this text. Are your ready?

 P1, begin reading this text. Translate. Your mark is…

P2, continue reading, please. Translate. Your mark is…

 Good for you!

Now answer the questions:

1. What was the weather like?

2. What did the naughty bear want?

3. Where did he go?

4. Who helped him?

Now open your record books and write down your home/work. You first task will be to do

1)P.34, ex. 6(A)

2)W.B. p. 15, ex. 1,2,3

3)W.B. p.33,  ex. 5(A)

Парная

Хоровая

Фронтальная

Хоровая

Фронтальная

Фронтальная

 

P1, P2, P3

     

Cl

P1, P2

 

P1, P2, P3, P4

T+Cl

 P1, P2, P3

       

P1, P2, P3

6

Тренировка учащихся в чтении вслух

Now, children, let’s read out loud. Ex. 5 on p. 39. Repeat after me.

And now read these words one by one.

Well! Good for you!

хоровая

Фронтальная

T+Cl

 P1 P2 P3

7

презентация, карточки

7

8

Дача д/з

Подведение итогов

Now open your record books and write down your home/work. You first task will be to do WB – p. 66-67 №1,2 (выучить порядковые числительные, новые слова)

You worked very well today. Your          are …..

The lesson is over.

Goodbye!

Слушание

T

3


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The 7-th of March Friday

Слайд 2

Pat keeps two pets- A cat and a rat. Pat likes his pets And his two pets like Pat .

Слайд 3

The first month is January The second month is February The third month is March The fourth month is April The fifth month is May The twelfth month is December

Слайд 4

June- июнь Jul y - июль August- август September- сентябрь October- октябрь November- ноябрь

Слайд 5

The first winter month is February The second winter month April The third winter month May The first spring month January The second spring month December The third spring month March

Слайд 6

The …….. summer month is …… The …….. summer month is …… The …….. summer month is …… The ……… autumn month is …… The ……… autumn month is …… The ……… autumn month is ……


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Времена года" урок с использованием интерактивной доски в 3 классе

Разработка урока  по теме "Времена года" содержит презентации, выполненные в программе Power Point и Notebook. Материалы для урока : дидактический материал, методические рекомендации....

Словарик раскраска по теме "Времена года" 2-3 класс

Словарик раскраска по теме "Времена года"...

Времена года. Осень.1 класс

Презентация к уроку окружающего мира в 1 классе....

Воспитательная система "Времена года" (1-4 классы)

Цель воспитательной системы класса – создание условий для полноценного развития индивидуальных способностей ребенка.Задачи:·        способствовать развитию детей на ...

Внеурочная деятельность «Времена года» в 1 классе. «Лес и наше здоровье. Дары леса»

Внеурочная деятельность «Времена года» в 1 классе.«Лес и наше здоровье. Дары леса»...

Методическая разработка урока английского языка по теме «Времена года» для 4 класса

Тема: Обобщающий урок по теме Seasons. Цель урока: Развитие речевой компетенции и учебно-познавательной компетенции учащихся Задачи:Образовательные: систематизация ранее изученной лексики;ра...

Дистанционное обучение. Разработка урока на тему " Seasons. Времена года." в 3ем классе (углубленное изучение)

Разработка урока на тему "Seasons" c использованием видео и аудио ресурсов....