Подробный конспект урока "We love plaсe where we live"
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) по теме

Подробный конспект урока "We love plaсe where we live", Верещагина И.Н., Афанасьева «Английский язык» 4 класс

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Верещагина И.Н., Афанасьева «Английский язык» 4 класс

Дата:

Класс: 4

Тема: We love place where we live.

Цель урока: формирование лексического и грамматического навыка говорения.                                  

Задачи:

практические:

  1. отработать звук [w].
  2. закрепить новую лексику: living room, bedroom, toilet, kitchen, bathroom, hall.
  3. тренировка учащихся в ответе на альтернативные вопросы.
  4. тренировка учащихся в употреблении конструкции there is / are.
  5. тренировка учащихся в составлении tag-questions.

Развивающие:

  1. развивать у учащихся произвольную память.
  2. способствовать развитию словесно-логического мышления.

воспитательные:                    

  1. формировать внимание и уважительное отношение друг к другу, к совместной деятельности.                                                                        
  2. формировать инициативность как личностное качество.                                                                        

Фотография доски:

Оборудование урока: компьютер, диапроектор, головные уборы, детали дома, рисунки дома, письма от Незнайки.

Этап урока

Содержание урока

Приёмы работы

Режимы работы

Время

Наглядность

Примечание

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Орг.момент

Фон. зарядка

Закрепление

лексики

Физминутка

Закрепление

грамматического

материала

Рефлексия

Подведение итогов

- Good morning , children! I`m glad to see you! My name is Irina Aleksandrovna. Today I`ll be your teacher.

- Today we`ll be builders and we`ll build a nice house, for that we `ll do some tasks, but first of all you should put on your head your hats.

– Before we start, let’s practice our pronunciation.

Where is the White House and who is in it?

Repeat after me 3 times [w]. Listen to my, please. Now read the words with the sound [w]: where, white. Read the tongue twister  in pairs. Dima, read the tongue twister!

1. Today you are builders and you should know all names of the rooms. Look at the board and try to remember names of the rooms. Good for you. You should be a great builders.

2.  Next task is write names of the rooms on the pictures.

Let`s check up. Well done.

3.  Find the “wrong” word:

     a) kitchen, living room, hall, TV.

     b) living room, bathroom, kitchen, bedroom.

     c) bedroom, living room, bathroom, kitchen, hall, toilet, sofa.

- Now let`s have a rest, stand up, please

Hands up! Hands down!

 Hands on hips! Sit down!

 Hands up! To the sides!

 Bend left! Bend right!

 One, two, tree… Hop!

 One, two, tree… Stop!

 Stand still!

4. Now your task is to answer the questions:

      1) Is mother in the kitchen or in the bedroom?

      2) Is Ann in the living room or in the bedroom?

      3) Is Maya in the hall or in the bathroom?

      4) Is Diana in the bedroom or in the toilet?

      5) Is Bob in the living room or in the hall?

      6) Is Mary in the toilet or in the bathroom?

 5. We have got a letter from Neznaika. Read the letter and look at the pictures, then find some mistakes in his letter and correct them.

 “Hello, my friends!

1. I want to write you about my house.

2. My house is nice.

3. There is 6 room.

4. They are: a living-room, a bedroom, a toilet, a kitchen, a bathroom, a hall.

5. There is 2 chairs, 1 table and the bed in my kitchen.

6. There is four  windows in the bedroom.

7. The bedroom are big and nice.

Neznaika.”

6.  Now we`ll meet with the houses of some heroes. Your task is to look at the pictures and complete the tag-questions:

    1. He has got a living room and a kitchen, hasn`t he?

    2. This is a bedroom, isn`t it?

    3. They have got 3 bedrooms, haven’t they?

    4. There is a sofa and a chair in the bedroom, isn`t there?

    5. The bedroom is big, isn`t it?

    6. Her grandmother hasn`t got 2 kitchens, has she?

7. Now we`ll build a house! Oh, what a beautiful house!

There is a flowerbed near our house and if you like the lesson today, please,  plant your flower on it.

- We have worked a lot today. You are a very good builder you know names all the rooms, you can make the tag-questions, can answer alternative questions. Thank you for the lesson. The lesson is over.

Слуш.

Хоров., слуш.,

 хоров., парная, фронтальная

фронтальная

Индивид.

фронтальная

фронтальная

Слуш.

фронтальная

фронтальная

фронтальная

групповая

Слуш.

T

T- Cl   T

T- Cl  

P1- P2

P1, P2, P3

P1, P2, P3

P1        P2

P1, P2, P3

P1, P2, P3

T

P1, P2, P3

P1, P2, P3

P1, P2, P3

P1 – P2

     P3

T

2

3

3

3

2

2

4

4

4

3

1

Головные уборы

Презентация

Презентация

Презентация

Презентация

Презентация

Презентация

Презентация

Детали дома


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Builder- строитель

Слайд 2

[W] W here is the W hite House and who is in it?

Слайд 3

house

Слайд 4

bedroom

Слайд 5

bathroom

Слайд 6

kitchen

Слайд 7

living room

Слайд 8

hall

Слайд 9

toilet

Слайд 12

bedroom

Слайд 13

bedroom

Слайд 14

bedroom hall

Слайд 15

bedroom hall

Слайд 16

bedroom bathroom hall

Слайд 17

bedroom bathroom hall

Слайд 18

bedroom bathroom hall toilet

Слайд 19

bedroom bathroom hall toilet

Слайд 20

bedroom bathroom hall toilet Living room

Слайд 21

bedroom bathroom hall toilet Living room

Слайд 22

bedroom bathroom hall toilet Living room kitchen

Слайд 23

kitchen, living room, hall, TV.

Слайд 24

kitchen, living room, hall, TV .

Слайд 25

living room, bathroom, kitchen, bedroom .

Слайд 26

living room, bathroom, kitchen , bedroom.

Слайд 27

bedroom, living room, bathroom, kitchen, hall, toilet, sofa.

Слайд 28

bedroom, living room, bathroom, kitchen, hall, toilet, sofa .

Слайд 29

Is mother in the kitchen or in the bedroom?

Слайд 30

Is mother in the kitchen or in the bedroom? She is in the kitchen!

Слайд 31

Is Diana in the bedroom or in the toilet?

Слайд 32

She`s in the bedroom! Is Diana in the bedroom or in the toilet?

Слайд 33

Is Ann in the living room or in the bedroom?

Слайд 34

Is Ann in the living room or in the bedroom? She`s in the living room!

Слайд 35

Is Bob in the living room or in the hall?

Слайд 36

Is Bob in the living room or in the hall? He`s in the hall!

Слайд 37

Is Maya in the hall or in the bathroom?

Слайд 38

She`s in the bathroom Is Maya in the hall or in the bathroom?

Слайд 39

Is Mary in the toilet or in the bathroom?

Слайд 40

She`s in the toilet! Is Mary in the toilet or in the bathroom?

Слайд 41

There are 6 room s .

Слайд 42

There are 2 chairs, 1 table and the bed in my bedroom .

Слайд 43

There are four windows in the living room .

Слайд 44

The bedroom is big and nice.

Слайд 45

He has got a living room and a kitchen, … ?

Слайд 46

He has got a living room and a kitchen, hasn`t he ?

Слайд 47

This is a bedroom, … ?

Слайд 48

This is a bedroom, isn`t it ?

Слайд 49

They have got 3 bedrooms, … ?

Слайд 50

They have got 3 bedrooms, haven’t they ?

Слайд 51

There is a sofa and a chair in the bedroom, … ?

Слайд 52

There is a sofa and a chair in the bedroom, isn`t there ?

Слайд 53

The bedroom is big, … ?

Слайд 54

The bedroom is big, isn`t it ?

Слайд 55

Her grandmother hasn`t got 2 kitchens, … ?

Слайд 56

Her grandmother hasn`t got 2 kitchens, has she ?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов.Where do magicians live? or Let’s make the world brighter!

Университет Таинственных Явлений. Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов.«Где водятся волшебники?» или «Сделаем мир ярче!»Where do magicians live? or Le...

Презентация по теме "Where do you live?\' к учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English-2"

Презентация по теме "Where do you live?\' к учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English-2"...

ПОДРОБНЫЙ КОНСПЕКТ УРОКА ПО РАЗВИТИЮ РЕЧИ УЧАЩИХСЯ 4 КЛАССА.

ПОДРОБНЫЙ КОНСПЕКТ УРОКА ПО РАЗВИТИЮ РЕЧИ УЧАЩИХСЯ 4  КЛАССА. Предметно-речевая тема   занятия:  «ПОЧУВСТВУЙТЕ  ВКУС  СЛОВА «ЗЕМЛЯ»...

Подробный конспект урока английского языка во 2 классе "Притяжательный падеж"

Подробный конспект урока английского языка "Притяжательный падеж" предназначен для проведения урока во 2 классе...

Изложение "Алёшина яблоня" на основе прогнозирования текста (4 класс). Прилагается подробный конспект проведения изложения с использованием презентации.

Прилагается подробный конспект проведения урока изложения с использованием презентации. Подробнее с методикой проведения изложения на основе прогнозирования текста можно познакомиться в журнале "Начал...

Подробный конспект образовательного мероприятия.Урок "Имя прилагательное" 2 класс

В системе уроков по изучению материала потеме "Имя прилагательное" данный урок первый. На уроке учащиеся знакомятся с новой частью речи. Урок-выявление проблемы....

Инновационные методы и приемы обучения говорению на младшем этапе, с подробным конспектом урока для 4 класса «Animals».

Процессы обновления в сфере обучения иностранным языкам в школе создают условия, в которых учителю представлено право и возможность самостоятельного выбора методов и приемов обучения. В этой ситуации ...