Конспект урока по английскому языку на тему "My sweet home" 4 класс УМК «Enjoy English»
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Урок № 1

Цель урока: формирование лексического навыка речи.

 

Задачи:

1)    практические:

·        отработать звук [au];

·        ввести и первично закрепить новые слова по теме: in the centre,behind,under, bath, shower, mirror...

·        тренировать учащихся в употреблении новой лексики в речи

·        тренировать учащихся в чтении вслух

2)    воспитательные:

·        формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;

·        формировать у учащихся навыки фронтальной работы и работы по цепочке

3)    развивающие:

·        создать благоприятные условия для снижения тревожности;

·        развивать у детей мышление, эмоции, внимание, воображение и память

·        способствовать повышению мотивации к обучению.

Оборудование урока: УМК «Enjoy English», 4 класс, М.З.Бибалетова, презентация, раздаточный материал, компьютер

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon moy_dom_konspekt_uroka.doc77 КБ

Предварительный просмотр:

Дата: 22.09.2015

Класс: 4-4

Тема: "My sweet  home"

Урок № 1

Цель урока: формирование лексического навыка речи.

Задачи:

  1. практические:
  • отработать звук [au];
  • ввести и первично закрепить новые слова по теме: in the centre,behind,under, bath, shower, mirror...
  • тренировать учащихся в употреблении новой лексики в речи
  • тренировать учащихся в чтении вслух
  1. воспитательные:
  • формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;
  • формировать у учащихся навыки фронтальной работы и работы по цепочке
  1. развивающие:
  • создать благоприятные условия для снижения тревожности;
  • развивать у детей мышление, эмоции, внимание, воображение и память
  • способствовать повышению мотивации к обучению.

Фотография доски:

Презентация

Оборудование урока: УМК «Enjoy English», 4 класс, М.З.Бибалетова, презентация, раздаточный материал, компьютер.


Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режим работы

t'

ТСО

Приме-чания

1.

Орг.момент

Stand up, please. I’m glad to see you . Sit down, please.

My name is Veronika Vladimirovna. I’ll be your  English teacher today.

Слушание

T

1 мин

Today we are going to talk about our homes. But first answer my questions.

What date is it today?

What day is it today?

What month is it today?

Thank you. Good for you.

Беседа

T P1 P2 P3

2 мин

2.

Фон.зарядка

Let’s continue our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [au]. Look at me and repeat after me [au], [au], [au].

Look at the screen, here you can see a poem. At first, listen to my reading:

«Little grey mouse, 
Where is your house?" 
"I live under the floor, 
My flat has no door».

Who can translate this poem?

Let's read the words with the sound [au]: mouse, house

Read words all together

Let's read this tongue twister line by line, one by one.

Now we're going to read the whole poem.

P1, read a poem, please.

Good for you!

Слушание

Фронтальная работа

Хоровая

Хоровая

Фронтальная

Индивидуальная

T

P1 P2 P3

T  Cl

T  Cl

P1 P2 P3

P1, P2 

5 мин

Презентация

3.

Введение и первичное закрепление речевых структур

Children, look at the screen. What is it? (home)

Who lives in the house? ( a mouse)

Let’s read and translate the poem:

There is a mouse on the floor,

There is a cat behind the door,

There is a parrot on the ball,

There is a puppy in the hall,

I’ll find them soon,

They all live in my cosy room.

There are 4 prepositions in our poem. Let’s repeat after me (on, behind, in). What preposition don’t you know? (behind)

Children, what are we going to learn at the lesson today?

Good for you! Today we are going to learn how to describe your house.

Now you need to guess and answer my question: «Where's my toy? »

  1. Under the chair
  2. Behind the chair
  3. Between two chairs
  4. In front of the chair
  5. Opposite me
  6. Near
  7. In the centre of a classroom

Good for you!

Look at screen and repeat after me

  • in the centre  of …– в центре …
  • behind – позади, за
  • opposite – напротив
  • between – между
  • on the wall – на стене
  • under – под
  • in front of \ near – перед \ рядом

Let's read these prepositions line by line, one by one.

Good for you!

Look at the screen. Here you can see sentences with gaps. Fill in the gaps. P1, start please.

  1. The ball is under the table
  2. Children are opposite each other
  3. The cat sits near the dog
  4. The sun is behind the cloud
  5. The sun is between trees
  6. The flowers are in the front of the house
  7. The poster hangs on the wall
  8. The carpet is in the centre of my room

Let’s read all together!

Now open your course books at page 18. Let’s read the task. P1, read please. Who can translate? P2, translate, please.

You are to listen to the story about Sally’s camera. After that look at the pictures and find the new words. Let’s listen!

Have you heard the new words? (bookshelf, curtains, carpet, mirror, floor, bath, shower)

Now we are to do an exercise. Look at the screen and match the pictures with the words. P1, start, please.

I'll give you cards with these words. Repeat after me. Let's read these words line by line, one by one. At home you are to learn these words by heart.

Now, we are going to describe Sally’s living room or her bedroom. Who wants to start?

Good for you! Thank you!

Беседа

Фронтальная работа

Фронтальная работа

Слушание

Индивидуаль-ная

Индивидуальная

Слушанье

Фронтальная

Индивидуальная

T P1 P2 P3

P1 P2 P3

 

P1 P2 P3

Т

P1            P2 

P1            P2 

Т

P1 P2 P3

P1            P2 

10 мин

Учебник, компьютер, презентация, образ мышки

4.

Физ.минутка

I see you are tired. Let’s have a break. Now stand up, please.

Make your right hand clap, clap, clap.

Make your left hand clap, clap, clap.

Turn around, 1,2,3

It is easy, you can see!

Make your right foot tap, tap, tap.

Make your left foot tap, tap, tap.

Turn around, 1,2,3

It is easy, you can see!

Thank you. Sit down, please.

Слушание

T

3 мин

5.

Тренировка уч-ся в чтении вслух

Children, find exercise 5 on page 19. Here you can see a lot of words. Let’s read after me and translate them.

Who can translate?

P1, read the sentence. Translate please.

Good job!

And now I offer you to sing a song. The song is called «My home». We are to listen to the song and learn it by heart.

All together.

Wonderful!

Фронтальная работа

P1 P2 P3

15 мин

Учебник

6.

Дача домашнего задания

Now open your record books and write down your homework.

You are to learn the song by heart

You are to do ex. 1,2 on page 8 in your work books

(Объяснение на русском языке)

And learn the new words and the song by heart

Индивидуаль-ная

P1            P2 

3 мин

Учебник, рабочая тетрадь

7.

Рефлексия

And now I want to know: do you like our lesson?

What new did we learn today?

Беседа

T  P1 P2 P3

3 мин

8.

Заключи-тельный этап

Thank you for the lesson. I liked it so much.

Our lesson is over. Good bye!

Слушанье

T

1 мин


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Рождество"

Конспект урока отражает цели, задачи каждого этапа урока, ход урока и виды деятельности учителя и учеников....

План-конспект урока по английскому языку во 2-м классе по теме: «Театр для друзей»

Это урок-обобщение пройденного материала в начале 3-й четверти во 2-м классе (первый год изучения английского языка). Данный урок особенно презентабелен для родителей. Младшие школьники с удовольствие...

Рабочая программа по английскому языку для 2-4 класса (УМК Enjoy English. Биболетова М. З)

Пояснительная запискаПрограмма по английскому языку разработана на основе Концепции стандарта второго поколения,  требований к результатам освоения основной общеобразовательной программы начально...

Конспект урока по английскому языку "Новая команда, буква Сс", УМК "Enjoy English -2"

Конспект урока по английскому языку "Новая команда, буква Сс", 2 класс, УМК Биболетовой М.З."Enjoy English -2 ", 4 урок....

Конспект урока по английскому языку в 4-м классе по УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева "Rainbow English", с использованием ЭОР

План-конспект урока в 4-м классе по теме: "Обобщающий урок по временам: Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous"...

Конспект урока по английскому языку "My body" 3 класс (УМК "Brilliant English")

Цели деятельности учителя: введение новой лексики по теме: «My body», использование структуры have got/has got, закрепление нового материала.Планируемые  результаты:Предметные:уметь п...

Конспект урока по английскому языку «Christmas» в 3 классе (УМК “Enjoy English” М.З.Биболетовой)

Конспект урока английского языка в 3 классе «Christmas» (УМК М.З.Биболетовой)...