Итоговые контрольные работы по английскому языку для 2-4 классов.
учебно-методический материал по иностранному языку (2, 3, 4 класс) на тему

Кукуруз Наталья Владимировна

Итоговые контрольные работы по английскому языку для 2-4 классов составлены на основе учебников и рабочих тетрадей УМК О. В. Афанасьевой, И.О. Михеевой "Rainbow English".

Скачать:


Предварительный просмотр:

Промежуточная аттестация по английскому языку 2 класс                      вариант - 1

1 . Составьте слова (цвета):

1)  erd- __________   3) abclk - _______

2) rgnee - _________   4) ulbe - ________

2. Напиши цифрами.

one, five, four, three, two, seven, ten, six.

3. Запиши данные слова в алфавитном порядке:

Birch, match, chimp, orange, kitten, nurse, under, apple, grapes, fern.

4. Соедини.

1. We                                       A – он, она, оно (неодушевленные)

2. I                                           B – ты, вы

3. He                                        C – он

4. You                                      D – мы

5. They                                    E – она

6. It                                          F – я

7. She                                      G – они

5. Заполни пропуски словами am, is, are

1. He ….... a good friend.

2. I ….... nine.

3. My name ….... Robin.

4. You ….... a nice girl.

5. Her name ….... Mary.

        

Промежуточная аттестация по английскому языку 2 класс                      вариант - 2

1 . Составьте слова (цвета):

1)  der- ____________  3) negre - _______

2) lpurep - _________   4) ulbe - ________

2. Напиши цифрами.

Two, three, four, five, one, seven, eight, nine  

3. Запиши данные слова в алфавитном порядке:

house, dog, orange, grandma, kite, pilot, apple, bird, cake, mouse.

4. Соедини.

1. We                                       A – он, она, оно (неодушевленные)

2. I                                           B – я

3. He                                        C – он

4. You                                      D – мы

5. They                                    E – они

6. It                                          F – ты, вы

7. She                                      G – она

5. Заполни пропуски словами am, is, are

1. She ….... a good friend.

2. I ….... a puple.

3. His name ….... Robin.

4. You ….... a nice girl.

5. Her name ….... Mary.

Промежуточная аттестация по английскому языку 3 класс                      вариант - 1

.

Задание № 1. Закончи предложения, вставив в них недостающие предлоги из рамочки.

in ,        on ,        with,        to,        by,        under,        at

1.  The sun ______________ the sky is bright yellow.

  1. Sit down ______________ this green tree.
  2. We like to run and play _________________ the lake.
  3. The cups and plates are _________________ the table.
  4. Sam goes __________________ school, he is a pupil.

Задание № 2. Вычеркни один из двух вариантов в скобках, чтобы получились правильные предложения.

  1. My friend (don’t/doesn’t) skate very well.
  2. We (play/plays) ping-pong in the gym.
  3. They (don’t/doesn’t) have sisters.
  4. I (don’t/doesn’t) live in Canada.
  5. Bill (isn’t/aren’t) from India.
  6. Mary (doesn’t/don’t) swim in the morning.

Задание № 3. Напиши множественное число этих существительных.

Animal, woman, goose, child, mouse.

Задание № 4. Расставь названия месяцев и дней недели по колонкам в правильном порядке  и переведи эти названия на русский язык.

September, Sunday, January, Saturday, Monday, April, November, June, Friday, May, August, December, Tuesday, October, February, Thursday, July, Wednesday, March.

Months

Day of week

Задание № 5. Прочитай текст и ответь на вопросы после него.

William Foster is an English boy. He lives in Britain with his family. His family is not very big. His father, Jim Foster, is a farmer. His mother, Mary Foster, is a teacher. They all live on the farm. William is twelve. His birthday is in summer, in August. His friends meet in the farmhouse. They say: “Happy birthday, William!” and sing the Birthday song. William has a lot of friends and a lot of presents. William loves his friends. They like to play together. They can play football, tennis and ping-pong. In summer they like to swim in the lake near the farm. They like to go to the woods and play Indians. In autumn William and his friends go to school. Their school is near the farm too. The children go to school on weekdays. At the weekends William helps his parents on the farm. He feeds the animals. William Foster is a happy boy. He loves his family, his school and his friends.

  1. Does William live in Britain or in the USA?
  2. Is his father a teacher?
  3. How old is William?
  4. Do William and his friends play in the woods?
  5. Does William help his parents?

Промежуточная аттестация по английскому языку 3 класс                      вариант - 2

Задание № 1. Закончи предложения, вставив в них недостающие предлоги из рамочки.

in,        on,        with,        to,        by,        under,        at

  1. My father goes to bed _________________ 11 o’clock.
  2. I can see a white bird _________________ the clear blue sky.
  3. Her birthday is ________________ July.
  4. I like to play _________________ my friends _________________ home.

5.   I can see a big house _____________ the lake.

Задание № 2. Вычеркни один из двух вариантов в скобках, чтобы получились правильные предложения.

  1. My dad (sing/sings) very well.
  2. Rob (can/can’t) drive a car, but not very well.
  3. Peter (live/lives) in Canada. Canada (is/isn’t) a big country.
  4. He (love/loves) winter very much.
  5. He (can/can’t) swim, but not very well.
  6. Peter and his friends (don’t/doesn’t) play together after school.

Задание № 3. Напиши множественное число этих существительных.

Deer, elephant, fish, hare, man.

Задание № 4. Расставь названия месяцев и дней недели по колонкам в правильном порядке  и переведи эти названия на русский язык.

September, Sunday, January, Saturday, Monday, April, November, June, Friday, May, August, December, Tuesday, October, February, Thursday, July, Wednesday, March.

Months

Day of week

Задание № 5. Прочитай текст и ответь на вопросы после него.

William Foster is an English boy. He lives in Britain with his family. His family is not very big. His father, Jim Foster, is a farmer. His mother, Mary Foster, is a teacher. They all live on the farm. William is twelve. His birthday is in summer, in August. His friends meet in the farmhouse. They say: “Happy birthday, William!” and sing the Birthday song. William has a lot of friends and a lot of presents. William loves his friends. They like to play together. They can play football, tennis and ping-pong. In summer they like to swim in the lake near the farm. They like to go to the woods and play Indians. In autumn William and his friends go to school. Their school is near the farm too. The children go to school on weekdays. At the weekends William helps his parents on the farm. He feeds the animals. William Foster is a happy boy. He loves his family, his school and his friends.

  1. Is his family big or small?
  2. Is his mother a teacher?
  3. Is his birthday in summer or in autumn?
  4. Do they go to school in summer?
  5. Is he a happy boy?

Промежуточная аттестация по английскому языку 4 класс                      вариант - 1

  1. Заверши предложения, выбрав нужную форму глагола.
  1. It’s seven o’clock in the morning. Mary (is/are) making sandwiches for breakfast. 2. (Do/Does) Margaret like chocolate? – No, she (don’t/doesn’t).

  1. Закончи предложения по образцу.

Our house is small but my cousin’s house is smaller and my granny’s house is the smallest.

I think oranges are tasty but plums are … and bananas are … .

  1. Пользуясь этими словосочетаниями, сформулируй предложения о том, что ты делал в прошлые выходные дни. С одним из словосочетаний составь вопросительное предложение.
  • Play computer games
  • Enjoy a good book
  • Help my parents about the house

Промежуточная аттестация по английскому языку 4 класс                      вариант - 2

  1. Заверши предложения, выбрав нужную форму глагола.
  1. What (do/does) you usually have for breakfast? – Some yogurt and hamburger. 2. (Are/Is) there any tomatoes at home?  3. Mr Robinson and his wife (was/were) at the cinema yesterday night.

  1. Закончи предложения по образцу.

Our house is small but my cousin’s house is smaller and my granny’s house is the smallest.

The USA is big but Canada is … and Russia is … .

  1. Пользуясь этими словосочетаниями, сформулируй предложения о том, что ты делал в прошлые выходные дни. С одним из словосочетаний составь вопросительное предложение.
  • Play with my friends
  • Work in the garden
  • Walk with my dog

Промежуточная аттестация по английскому языку 4 класс                      вариант - 3

  1. Заверши предложения, выбрав нужную форму глагола.
  1. I (like/likes) sandwiches and hamburgers, but pizza (is/are) my favourite. 2. What (is/are) the girls doing? – They (is/are) making omelette. 3. My friends and I (was/were) at school yesterday afternoon.

  1. Закончи предложения по образцу.

Our house is small but my cousin’s house is smaller and my granny’s house is the smallest.

November is cold but December is … and January is … .

  1. Пользуясь этими словосочетаниями, сформулируй предложения о том, что ты делал в прошлые выходные дни. С одним из словосочетаний составь вопросительное предложение.
  • Listen to music
  • Clean my bedroom
  • Watch a new film in the cinema

Промежуточная аттестация по английскому языку 4 класс                      вариант - 4

  1. Заверши предложения, выбрав нужную форму глагола.
  1. Mr Nelson (begin/begins) his day with some mineral water. 2. They usually (make/are making) salad for lunch. But now mum (cooks/is coking) soup. 3. Sally Barker (was/were) at home yesterday.

  1. Закончи предложения по образцу.

Our house is small but my cousin’s house is smaller and my granny’s house is the smallest.

Clowns are cute but dolls are … and teddy bears are … .

  1. Пользуясь этими словосочетаниями, сформулируй предложения о том, что ты делал в прошлые выходные дни. С одним из словосочетаний составь вопросительное предложение.
  • Watch television
  • Roller-skate
  • Wash up


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 4 классе по УМК «Enjoy English»: М. З. Биболетова, 4 класс

Данный материал может быть использован в качестве итоговой контрольной работы по аглийскому языку в 4 классе по УМК "Enjoy English": М. З. Биболетова, 4 класс...

Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся 2 класса.

Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся 2 класса....

Итоговая контрольная работа по английскому языку во 2-м классе, по УМК SPOTLIGHT2

Данный материал является итоговой контрольной работой для учеников второго класса по английскому языку, по УМК в фокусе " SPOTLIGHT 2" ,разработан с учетом проверки знаний и усвоения материала на прот...

Итоговая контрольная работа по английскому языку во 3-м классе, по УМК SPOTLIGHT3

Итоговая котрольная работа разработана по УМК в фокусе " SPOTLIGHT3", разработана в двух вариантах, расчитана на проверку качества знаний и усвоения учебного материала на протяжении учебного года....

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 2 класса с кодификатором и спецификацией

Данная работа состоит из 4 разделов:Аудирование    –    направлено    на    проверку    понимания    осн...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 3 класса с кодификатором и спецификацией

Данная работа состоит из 3 разделов.1)Аудирование – направлено на  проверку  понимания основного содержания прослушиваемого текста начального уровня.2) Чтение – направлено на уме...

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 4 класса с кодификатором и спецификацией

Данная работа состоит из 3 разделов.Чтение – направлено на умение выбирать и распознавать значимую информацию после прочтения текста.Грамматика...