Конспект урока по предмету «Английский язык» «Еда»
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Кюльбякова Екатерина Геннадьевна

3 конспекта к урокам английского языка по теме "FOOD" для 4-х классов

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_konspekt_uroka.doc624.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока

По предмету «Английский язык»

                                                 «Еда I»

                                                 Класс - 4 «а»

              Учитель  Кюльбякова Е.Г.

Тема урока

«Еда»

Цели урока.

1.Активизация новой лексики и диалогической речи.

2.Развитие грамматических навыков (употребление неправильных глаголов)

3.Развитие навыков чтения

Оборудование.

1.Карточки с изображением продуктов питания

2.Карточки с транскрипционными знаками

3.Магнитофон

4.Аудиокассета

                                                     

 Ход урока.

I.Организационный момент, сообщение темы и целей урока.

-Good morning pupils

-Good morning teacher. We are glad to see you.

-I am glad to see you too. Sit down please. How are you?

- We are fine ,thank you.

 - What date is it today?

-Today is the ___ of____

-Who is on duty today?

- Who is away today?

-…..is away today.

-Let’s start our lesson. Today we are going on to learn new words and some facts about English tradition.    

II.Проверка домашнего задания. Фронтальный опрос.    

       

Устный  опрос лексических единиц на тему «Еда»

Опрос неправильных глаголов.

Опрос наизусть стихотворения « What do I like ».

III.Речевая зарядка.

Вводится новая лексика. На доске записаны слова с транскрипциями.

knew                           swam

thought                        ran

soup                             meat

bread                            soup

eat

Глаголы вводятся с их формами инфинитива.

know                                 swim

think                                  run

 

IV. Фонетическая отработка новой лексики.

-Repeat all the words after me.

-Ученики хором повторяют слова за учителем.

-Repeat the words again one by one.

Ученики произносят новые слова по очереди, учитель корректирует ошибки.

V.Закрепление новой лексики.

Open your on p.110.Exercises 2.Read the sentences to the past.

My father and I swim in the swimming pool in the morning.

The pupils run at the school sports ground.

The Browns know Kate’s aunt and uncle.

The teacher thinks so.

 Учитель включает магнитофон, ученики читают предложения за диктором.

- Repeat the sentences after the speaker.

VI.Описание картинок на тему: «Еда». Составление предложений с этими словами. 

-Open your books on the page 110, exercises 4.

Example: f) On the picture f) we see fruits. I like bananas very much.

        

                                                                           

a)        b)                              c)

Картинка 39 из 28683 Картинка 47 из 28683 Картинка 55 из 28683

d)        e)        f)

 Картинка 86 из 28683Картинка 72 из 28683 Картинка 90 из 28683

VII. Физкультминутка.

-It seems to me that you are tired. Let’s have a rest and have some fun. Look at me and do the same.

Hands up,

Hands down,

Hands on hips,

Sit down,

Hands to the sides,

Bend left,

Bend right,

Hand on hips,

One, two, three-hop

One, two, three, stop

Stan still.

VIII .Развитие навыков чтения.

-Read the text to know more about tea on the page 111, exercise 7. Guess the meaning of the words:

 

Russian, English,  lemon.

-Дети стараются угадать значение слов.

Незнакомые слова написаны на доске с транскрипциями. Дети читают их за учителем.

people            люди

a lot of          -много

call               -называть

Дети читают и переводят текст. Прочитав текст, отвечают на вопросы.

                                           

                                                   TEA

Russian people like tea. English people like tea, too. They drink a lot of tea. They have tea for breakfast. They have tea for lunch, dinner and supper. Some English families have two or three cups of tea at tea –time.                          

   English people drink tea from cups, not from glasses. English people like to have tea with milk, not with lemon. They call tea with lemon «Russian tea».

-Now answer the question.

  Do you like tea? Do you like it with milk or with lemon? Do you like «English tea» or «Russian tea»?

IX.Прослушивание, и разучивание песенки «He likes chicken»

                                     

He likes chicken,

Chicken, chicken

And salad too,

Salad too.

            She likes spaghetti,

            Spaghetti, spaghetti

            And pudding too,

             Pudding too.

X.Игра Робин –Бобби.

Дети называют, полезные продукты, которые нужно есть. Тот, кто назовет больше всех продуктов становится победителем игры.

 Robin –Bobby likes to eat healthy food. Now let’s play the game Robin-Bobby. Pretend you are Robin –Bobby and say what you would like to eat and drink. he one who « eats more useful food»  is Robin-Bobby.

 

Example: - I would like to eat soup.

                - I would like to eat soup and bread.

XI. Подведение итогов. Домашнее задание.

-You work very hard today. Please, write down your home task. Lesson 34        ex.8, 11. Thank you for the lesson. Good bye.

Конспект урока

По предмету «Английский язык»

                                                 «Еда II»

                                             Класс -4 «а»

              Учитель - Кюльбякова Е.Г.

Тема урока.

Еда.

Цели урока.

  1. Введение новых лексических единиц.( На тему еда)
  2. Развитие навыков устной речи.
  3. Развитие навыков диалоговой речи.

Оборудование.

     1.Магнитофон

     2.Аудиокассета

     3Карточки

I.Приветствие и организованный момент начала урока.

   - Good morning, boys and girls.

   -Good morning

   - I am glad to see you.

   - We are glad to see you too.

   - Sit down, please. How are you?

   - Fine, thanks.

   - What date is it today?

   - Today is…

   - Who is on duty today?

   -…on duty today?

   - Who is away today?

   -…

   - Let’s start our lesson.

 

II.Проверка домашнего задания.

-Who wants to retell me the poem «He likes chicken »

Учитель опрашивает стихотворение нескольких учеников.

-На доске картинки с темы «Еда». Ученики называют слова

III.Речевая зарядка.

-Who wants to name the new words from the previous lesson?

(Учащиеся отвечают по желанию)

-soup

- bread

- meat

-Look at the pictures and say what is it? (Учитель показывает карточки с темы «Еда».Учащиеся отвечают на вопрос «Что это » )

 -It is a banana

 - It is an apple

-Now tell me please, is it porridge?

-Yes, it is. It is porridge.

-Is it an ice –cream?

- No, it isn’t. It is a sweet.

IV.Введение нового лексического материала.

-Children! You know the names of the food. We are going on to learn words concerning food. And also we will learn irregular verbs.

-Look at the board. На доске записаны новые слова с транскрипциями.

fish                   -рыба

tasty                 -вкусный

potato               -картошка

buy                   - покупать

bought              - покупал

-Listen to the words and repeat after me.Ученики слушают, затем повторяют за учителем.

-Now read this words one by one.Дети читают слова, учитель исправляет ошибки.

V.Закрепление новой лексики.

-Let’s read the page 115.Please start reading exercise 5.Дети читают упражнение, в которых употребляются новые слова.

-fish, fish soup, fish and potatoes.

- potato, a big potato, potatoes, meat and potatoes, fish and potatoes.

- tasty, tasty soup, tasty juice, tasty sweets.

-buy-bought. She bought fish, potatoes and a lot of tasty things.

VI.Физкультминутка.

     -Children! Please, stand up and let’s have a rest.

Clap, clap, clap, your hands,

(Дети хлопают в ладоши)

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet,

(Дети топают ногами.)

Stamp your feet together.

Dance, dance, dance a dance

Dance a dance together.

VII.Развитие навыков диалогической речи.

-Let’s work in pairs and do exercise 6, 8 on pages 116-117.We should read it and translate.

-Who want’s to be Ted? And who will be mother.Дети распределяют роли и начинают читать и переводить.

Ted:  Mum, I am hungry.

Mother: Would you like to have toast, meat balls and spaghetti?

Ted: I‘d love to! Mum I am thirsty.

Mother: What about a glass of juice?

Ted: I do love one.

                 

Учитель распределяет роли для второго диалога.

John: What for dinner Mum? I am so hungry.

Mother: Fish soup.

John: I like fish soup

Liz: I do not like it.

John: She does not like anything.

Mother: Meat and potatoes.

John: I like meat and potatoes.

Liz: I do not like it.

John: She does not like anything.

VIII. Разучивание стихотворения « Jonathan Beam » наизусть.

- Today we also have got a poem on page 118. Let’s listen to the tape recorder.

Дети слушают запись стихотворения.

Затем стараются читать самостоятельною. Учитель исправляет ошибки.

Jonathan Beam

Jonathan Beam

Likes ice-cream

And he is in bed today,

He doesn’t eat,

He doesn’t drink,

He doesn’t want to play.

IX. Подведение итогов. Домашнее задание.

- Write down your homework: on pages 116-118.There is exercise 7 learn it by heart, and exercise 11 do it in a writing form.

-Thank you for the lesson. Our lesson is over. Good bye.

-Good bye!

Конспект урока

По предмету «Английский язык»

                          «An Apple a Day Keep the Doctors Away»

                                                 Класс - 4 «а»

              Учитель - Кюльбякова Е.Г.

Тема урока.

«An Apple a Day Keeps the Doctors Away»

Цели урока.

  1. Обработка грамматического материала.

  2. Введение новых лексических единиц.

  3. Выполнение тренировочных упражнений.

  4. Развитие навыков чтения.

 

Оборудование

1.Магнитофон

2.Аудиокассета

3.Учебник, рабочая тетрадь.

4.Мультимедийное оборудование (урок сопровождается презентацией)

                                          ХОД  УРОКА

I.Организационный момент, сообщение темы и целей урока.

   

-Good morning friends! Glad to see you.  

- Good morning, teacher! Glad to see you too.

-We ‘ll continue to learn the topic «Food» and begin our lesson with the test. One minute for you to remember the words.

   II.Письменный опрос запрос.

 

- You should close your books. And translate these words from Russian into English in a writing form.  На доске написаны слова на русском языке .Дети выполняют письменный перевод. И ставят рядом со словами – если продукт не полезный для питания. Ставят плюс если полезный.

1.конфета                                 6. хлеб

2.гамбургер                              7. каша

3.шоколад                                 8.мороженне

4.апельсин                                9.суп

5 яблоко                                   10.мясо

-Now finish, please. Your time is up. Give me please your workbooks I will check up them.

III.Введение нового лексического материала.

-Now, we’re going to listen to the new words. Then read them yourself.

(Учитель читает слова с упражнения 1 дети повторяют за ним. Затем слова читаются детьми самостоятельно).

last week

last year

last month

yesterday

a year ago

IV.Введение нового грамматического материала.

Детям представляется презентация тема: «The Past form of the verb To Be»

-Now children lets have a look at the board.Учитель рассказывает правило глагол To Be в Past Simple.

 The past form of the verb "To be"

To be is the most common verb in the English language. It can be used as an auxiliary or a main verb. In the simple past tense, to be is conjugated as follows:

Singular = 1

Plural = 1+

I

was

You

were

You

were

We

were

He/she/it

was

They

were

Was/Were

Question ?

Positive Statement +

Negative Statement -

 

Ед.число

Утвердительные предложения

Отрицат.форма

Сокращ.форма

Was I?

I was

I was not

I wasn't

Were you?

You were

You were not

You weren't

Was he?
Was she?
Was it?

He was
She was
It was

He was not
She was not
It was not

He wasn't
She wasn't
It wasn't

 

Мн.число

Were we?

We were

We were not

We weren't

Were you?

You were

You were not

You weren't

Were they?

They were

They were not

They weren't

Examples

Were

Was

Question - ?Вопрос

"Were you busy on Monday?"

"Was it nice at the weekend?"

Positive Answer + Yes Положит.ответ

"Yes we were."

"Yes it was. It was lovely."

Negative Answer – No Отриц.ответ

"No we weren't."

"No it wasn't. It wasn't very nice at all."

V.Закрепление грамматического материала.

-Now children lets do exercises 2.We’ll read and compare sentences.

I am eight now.                                          I was seven last year.

My father is in Russia now                        My father was in London yesterday.

They are in the cinema now.                      They were in the forest last week.

Her sister is in Africa.                                Her sister was in Great Britain last year.

VI.Физкультминутка.

-Please stand up. Let’s have a rest. I will name you healthy food you should clap your hands. I will name you unhealthy food you should jump three times.

VI. Разучивание стихотворения наизусть.

 

-Please open your books on page 121.Ex.7 It is a poem « I like chicken».

Listen to the tape recorder and after it try to read it yourselves.

  I like chocolate

  Chocolate, chocolate

  And orange too

  Orange, orange too.

       

 And we all like jam

 Jam, jam

 And water too

 Water too.

-Дети слушают стихотворение. Затем стараются сами прочитать его. Учитель исправляет ошибки.

VII.Развитие навыков чтения.

-Last task for today is the text. It is Ex.8 on page 124.

Let’s read it.Дети начинают читать и переводить микро текст «Last tooth»

        Last tooth

Tom liked sweets and ice-cream very much. That’s why he didn’t have teeth.

Yesterday his last tooth fell out. But Tom wasn’t sorry about it. He said that’s very good. I can eat sweets everyday.

-Now answer my question. Is it right tasty things like sweets and ice –creams every day? Ученики отвечают на вопрос.

VIII.Подведение итогов.

Учитель подводит итоги. Объясняет домашнее задание.

-Write down your homework for the next lesson: Pages123-124, Exercises 7, 12.Learn these exercises by heart.

Thank you for the lesson .See you soon .Good bye!

-Good –bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока ФГОС по английскому языку "The Seasons and the Weather"

Конспект урока ФГОС по английскому языку к УМК "Enjoy English"  по теме "The Seasons and the Weather" для учащихся 3 класса....

Конспект урока «За столом» английский язык, 3 класс

Конспект урока "За столом", англ.яз., 3 класс...

Конспект урока внеурочной деятельности Английский язык 1 класс

Занятие внейурочной деятельности Английский язык 1 класс по теме "Счет от 1 до 10"...