Конспект урока по теме " My favourite food"
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс)

Мерзлякова Оксана Григорьевна

Тема урока: «Food»

 

Цель урока: совершенствование лексических навыков устной речи

Общеобразовательные задачи: знакомство учащихся с предпочтениями в еде британского героя  Zabadoo, с его предпочтениями в еде.

Воспитательные задачи: воспитание уважительного  отношения ко вкусам других людей.

Развивающие задачи: развитие произвольного и непроизвольного внимания, творческой активности учащихся..

Обучающие (учебные) задачи: 1) активизация и систематизация лексич. ед. по теме «Food»

   2) учить воспринимать текст на слух с опорой на текст с последующим извлечением нужной        информации

   3) тренировать в умении отвечать и задавать вопросы о предпочтениях в еде.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_po_teme_eda.doc261.5 КБ

Предварительный просмотр:

Название этапа урока и его задачи

Речь учителя

Предполагаемые ответы учеников

Грамматич. и лексич. опоры, РО, тренируемые на уроке

Вид РД и практич. Умения, формируемые на уроке

Метод, принцип

Форма проведения, виды контроля

Наглядность

1.Органицационный момент- переключение учащихся на предмет «иностранный язык»

2.Тренировка употребления ЛЕ в речевой деятельности, активизация и систематизация ЛЕ по тем «Food»

-тренировать в умении отвечать на вопросы о предпочтениях в еде

-Учить воспринимать информацию с опорой на текст с последующим извлечением нужной информации.

-Учить воспринимать текст на слух

-Учить воспринимать информацию и команды на слух

3. Подведение итогов, оценка работы учащихся.

Morning,children! Glad to see you. Sit down, please. My name is O.G. I am your English tearcher today.How are you? Look at the blackboard. Are you fine? Are you OK? Are you so-so?

Put your hands up, who is fine today. How many of you are fine? Well, 5 of you are fine.

Put your hands up, who is OK today. How many of you are OK? Well, 5 of you are fine.

Put your hands up, who is so-so today. Nobody is so-so. Great!

But I am so-so. Why? I usually have a cup of tea and a sandwich for breakfast. Today in the morning I was nervos and I had two sandwiches, salad and a cup of coffee. So, I have a stomache. And you kids, what  do you have for breakfast?

 Masha, what  do you usually have for breakfast?

And what about you Kolya?

OK, thanks. What do we have for breakfast. We have ………. So,what  we 're going to speak about ?

-Children, I have got a surprise for you. Look it’s a magic box. Let’s see what there’s in this box. Wow, there’re many pictures in it. Take a picture out of the box, say what’s this and decorate this tree. For ex. what’s this?

Look at the blackboard. So, what kind of tree is it ? (what kind of tree is it. Don't you know?)

Now look at our Tasty Tree, let's read them.

This Tasty Tree shows our favourite food and I know the poem:

I like ice- cream. She likes sweets. I like cookies. He likes cheese.  I like coffee. She likes tea. I love you. Do you love me?

Do you love me?

Tell, please, do you like this poem?

Let's try to repeat and mime it .

Thanks, it's great.

Why someon likes ice-cream, sweets, tea  and others like cookies, cheese and tea. (можно дать перевод).Because we have different tastes. Let's speak about your tastes.

What do you like? And what don't you like? For ex., I like chicken. But I don't like pasta.

Masha, What do you like? And what don't you like?

Now tell us, please, Kolya, what food we like.

Sasha, tell us, what food we don't like.

These are our tastes. Would you like to know about tastes of British children. Now look at the picture. This is British charakter. His name is Zabadoo! If you listen carefull, you ‘ll found what he likes and dislikes. Are you ready to listen? Let’s  listen.

Can you tell what Zabadoo likes. (Does Z. like sausages?)

And you? do you like sausages?

Listen again and try to answer  what he doesn’t like. Let’s listen, repeat and chant.

Well done! Now you know what Z. doesn’t  like.

And you do you like carrots and peas?

So you see our tastes are the same.

As the attention  is important in our life, let’s see how are you careful.

Look at the next ex. You are going to hear sentences about the food items. Listen and choose A or B. Be careful. The example is given. Are you ready?

Let's exchange your papers and check your answers. So, number 1… thanks,you are clever enough. Give your marks. Brilliantly! I’m surprise/ You are so careful.

I see you  are tired. Let's have a rest and play a little. Stand up and let's do together.

If you like sausages, cleap your hands! If you like ice-cream, smile! If you like pizza, dance! If you like chicken, stand on one leg! If you don't  like jam, wave! If you don't  like salad, stamp your feet! If you don't  like fish, stand up and turn around! Thanks! Sit down.

I'm sure you know English game «Bingo!», don't you? When you hear the word-cross it. Who crosses all the words is the winner. The winner says Bingo! Let's start the game.

Wow! Sasha is the winner. Our congretulations to you!

Well, thanks for your work.

 Could you  tell, please, how are you now in the end of lesson. Put your hands up, who is fine now. Well, 5 of you are fine.

Put your hands up, who is OK in the end of lesson. Well, 5 of you are fine.

Put your hands up, who is so-so. Nobody is so-so. Great!

To sum up our lesson what have you learned today? (можно перевести)

It’s not end of our lesson.  Do you remember about our surprise. So, let's see what's there in this box! These are sweets. It's my present for your brilliant work. You are so good at English. Help yourself!

The lesson is over. Good bеу.

And  what weather do you like?

What weather does your mother (father) like? Thank's good.

And now listen to me

Mother, father, brother, sister

Hand in hand

I am fine(OK, so-so)

5 pupils are fine.

5 pupils are OK.

I have a cup of tea and sandwiches for breakfast.

I have a milk and buiscuits for breakfast.

«Food»

It’s pizza, orange juice, cake……

It’s а Tasty Tree.

Hamburger, pizza, Bananas, apples, orange juice, cakes……

У слушают речь учителя

Yes\ No

Yes\ No

I like ice- cream. She likes sweets. I like cookies. He likes cheese.  I like coffee. She likes tea. I love you. Do you love me?

I like pizza. I don’t like cheese. What do you like, Kolya? And what don’t you like?

We like pizza, bananas, sandwiches……

We don’t like cheese, fish…..

Zabadoo likes sausages.

Ss say the chant

Zabadoo doesn’t like carrots and peas.

I like carrots and peas. I don't like carrots and peas.

1-B 2-B 3-A 4-B 5-A 6- A

Ss do the ex.

Ss listen to the T, cross the words.

I am…

I have…… for breakfast?

It is ……

I like…..

She likes….

I like……

I like……

I don't like….

What do you like?

What don't you like?

We like..

We don't like…..

He likes……

I like…….

He doesn't like…….

I like…….

I don't like….

I am…

Говорение- умение отвечать на вопросы учителя

Умение отвечать на вопрос: what  do you have for breakfast?

Говорение – умение называть предметы еды

Аудирование- умение воспринимать на слух речь учителя

Говорение – умение отвечать на вопросы о предпочтениях в еде

Говорение

Аудирование- умение воспринимать информацию на слух

Чтение – умение находить нужную информацию.

Аудирование- умение воспринимать информацию на слух

Аудирование- умение воспринимать информацию на слух

Говорение- уметь отвечать на вопросы учителя

Принцип наглядности, принцип доступности, принцип рече – мыслительной деятельности

Принцип наглядности

Принцип наглядности, доступности

Принцип доступности

Принцип проблемности

Принцип наглядности, принцип речемыслительной активности, принцип связи с жизнью

Принцип доступности, принцип проблемности, принцип новизны, речемыслительной деят-ти.

Принцип доступности, речемыслительной деят-ти, индивидуализации

Принцип доступности

Принцип доступности, индивидуализации

Принцип наглядности, принцип доступности, принцип рече – мыслительной деятельности

Фронтальная форма работы

Фронтальная форма работы

Фронтальная форма работы

Хоровая форма работы

Хоровая форма работы

Парная форма работы У- У

        

Индивидуальная и фронтальная форма работы

Индивидуальная форма работы

        

Хоровая форма работы

Индивидуальная форма работы

Фронтальная форма работы

Плакат со смайликами, отражающие настроение учащихся.

Карточка - опора

Коробка с сюрпризом.

Плакат с изображением дерева.

Карточки с изображением еды

Картинка с изображением героя и текста

Тестовое задание

Карточки с изображением еды, карточки с названием предметов еды.

Плакат со смайликами, отражающие настроение учащихся.

 Listen and repeat after me… And now girls… and boys… Good,thanks.

What do you think we are going to speak about?

That's right. We'll speak about your families. And who are the members of the family?

Very good, Sashs, say the full sentense, please. Thanks, that's right.

Each of us has a family. Some families are big and some of them are small.

I think it is veryimpotant thatthe family must be happy and friendly. I have a family too. My family

 S repeat after the T

Mother, father, brother, sister

-About  family.

Family

Family is a mother, a father, a sister, a brother, a son, a daughter…

S listen to the T

…..

Family is …

My family is…

Some families are…

Умение правильно произносить звук ….

Говорение – умение называть всех членов семьи

Аудирование- умение воспринимать на слух речь учителя в связанном тексте.

Принцип наглядности доступности, принцип проблемности

Принцип доступности

Хоровая форма работы T-CL

Фронтальная форма работы

T-CL

Диаграмма по теме «»

Постер с изображением семьи учителя

is not big. Our surname is Merzlyakovs. This is my husband. His name's Vladimir. He is 31 yers old. He is a driver.  His

favourite star is I. Alegrova. This my little son. His name is Maxim. He is six yers old. He goes to kindergarden.His favourite star is. I love my family.

And what are your families?

S1 is your family big or small?

S2 what is your surname?

S3 what's your mother's (father's) name?

How old is your mother (father, sister)?

What's your moter's (father's) job?

What's her (his) favourite star?

Thaks.

 

My family is small (big).

Our surname is …

My mother's (father's) name's…

She (he) is… years old.

She is a doctor. He is a computer programmer.

Her (his) favourite star is…

This is…

He (she) is…

His (her) name's…

His (her) favourite star is…

My mother's (father's) name's…

She (he) is…

Her (his) favourite star is…

Говорение – умеие отвечать на вопросы о своей семье.

Принцип рече-мыслительной активности

Фронтальная (вопросно- ответная) форма работы

T-S

-Учить вести диалог –распрос о своей семье

So work in pairs now and make dialogues about your families. Use these questions on the board. And after the pair work you must make your partners family –tree. Is it clear? I give you 3 min.

Good. Thanks for your work. And now let's make your partner's family –tree. I give you 2 min. Well done.

I check your work after the lesson and each of you will get a mark.We've spoken about our families and what do you know about the British or foregn family? I think it would be very interesting to learnsmth about foreign family!

 

S work in pairs

S work individ.

Wha's your mother's name?

How old is…?

Possessive: 's

Письмо

Принцип проблемности, наглядности

Принцип индивидуализации, проблемности.

 

Парная форма работы S-S

Индивидуальная  

форма работы

Карточки с вопросами

Карточки с изображением дерева.

-Учить читать

текст с последующим извлечением нужной информации.

Let's read the letter by Adam Novak. He writes about his family. Now let's work in groups and after the reading the first group finds features between Adam's family and your families. The second group finds the difference between your families and the Adam's family. The third group finds the similar interessts and hobby between your and Adam's family.

Let's check your reading.

Very good. Thanks.

 

S read and listen te letter by adam Novak.

S work in groups.

Our surname is…

We are from…

My father's name…

My mother's job…

I am…

She(he) is…

Чтение, аудирование, умение воспринимать на слух текст.

Чтение – умение находить нужную информацию.

Принцип проблемности, коммуникативной напрвленности, принцип осознанности.

Групповая форма работы

ТСО

Магнитофон,

Аудиокассета.

Дом.задание.

Tell me, please/what we've spoken today about.

Let's write your homework. You must write the letter to your penfriend.

Thak you for the lesson. I was glad with …, active work.

My thanks to…

For work at the lesson. I would like to hear… at lesson oftener.

The lesson is over good-bye.

 We've spoken about our families and Adam's family.

Good-bye/

Аудирование, умение понимать речь учителя, говорение.

Фронтальная форма работы

CL


Тема урока: «Food»

Цель урока: совершенствование лексических навыков устной речи

Общеобразовательные задачи: знакомство учащихся с предпочтениями в еде британского героя  Zabadoo, с его предпочтениями в еде.

Воспитательные задачи: воспитание уважительного  отношения ко вкусам других людей.

Развивающие задачи: развитие произвольного и непроизвольного внимания, творческой активности учащихся..

Обучающие (учебные) задачи: 1) активизация и систематизация лексич. ед. по теме «Food»

   2) учить воспринимать текст на слух с опорой на текст с последующим извлечением нужной        информации

   3) тренировать в умении отвечать и задавать вопросы о предпочтениях в еде.



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 3 классе по теме "My favourite food"

урок английского языка в 3 классе по УМК "Enjoy English"...

план урока английского языка по теме "My favourite food" для 2 класса

тема про любимую еду всегда воспринимается учащимимся очень активно, с интересом. И это дает  массу возможностей для проведения нестандартных занятий, для использования новых материалов, упражнен...

Презентация к уроку на тему "My favourite food"

Презентация к уроку по теме "Моя любимая еда"....

Технологическая карта урока по теме “My favourite food”, 2 класс

Урок открытия нового знания.Использованы технологии личностно-ориентированного обучения, проблемного обучения, системно-деятельностного обучения, ИКТ....

Презентация к уроку во 2 классе по теме "Му favourite food"

Презентация к уроку во 2 классе по теме "Моя любимая еда", где отрабатывается конструкция вопрос и ответ по теме....

Урок английского языка в 3 классе по теме : My favourite food"

Урок повторения, обобщения и систематизации знаний по теме: My favourite food.  Содержит презентацию на активацию слов по теме и правила на some/any/...

Разработка урока английского языка во 2 классе по теме «My Favourite Food» спотлайт

Изучение и первичное закрепление новых знаний, формирование у учащихся деятельностных способностей и способностей к структурированию и систематизации предметного содержания по темам «Еда»,...