Контрольная работа для 3 класса по 2 разделу по учебнику "RAINBOW ENGLISH"
тест по иностранному языку (3 класс)

Зайнуллина Марина Вячеславовна

Unit 2 Test A

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

 

  1. t__wer,
  2. ch__ir,
  3. flo__er,  
  4. __ead,
  5. p__rents,
  6. s__ower,
  7. bea__

 

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

 

  1. I have a pet. It is ….. pet.
  2. We have chairs. …….. chairs are brown.
  3. Don has a car. It is ……… car.
  4. Polly has a flower. It is ……… flower.
  5. It is a dog. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. I (speak/speaks) English well.
  2. My sister (like/likes) to read books.
  3. My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
  4. We (cook/cooks) in the afternoon.
  5. Sam (ride/rides) his bike in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

ride a bike (кататься на велосипеде), read books (читать книги), sing songs (петь песни)

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

 

Задание 5: Вставьте в пропуски to там, где нужно.

 

  1. I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
  2. Rose likes …….. feed her dog.
  3. Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
  4. We like ……. sing. We can …… sing very well.
  5. He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.

 

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________
  2. It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________
  3. It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

  1. t__wer,
  2. __ear,
  3. t__ach,
  4. p__rents,
  5. flo__er
  6. c__air,
  7. sh__wer

 

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

 

  1. Mark has a kite. ….. kite is good.
  2. They have toys. …….. toys are cute.
  3. I have a bike. …… bike is red.
  4. Dolly has a doll. It is ……… doll.
  5. It is a cat. What is ……… name?

 

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

 

  1. We (read/reads) books in the evening.
  2. Tom (speak/speaks) English very well.
  3. His sisters (sleep/sleeps) at night.
  4. I (play/plays) tennis in the afternoon.
  5. Jane (eat/eats) apples in the morning.

 

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

help mum (помогать маме), jump (прыгать), swim (плавать)

 

______________________________________________________

____________________________________________________

______________________________________________________

 

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

 

  1. Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.
  2. I like …….. kiss my mum goodnight.
  3. Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
  4. We like ……. run. We can …… run very well.
  5. He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.

 

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________
  2. It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________
  3. It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontr_3_2.docx21.47 КБ

Предварительный просмотр:

Unit 2 Test A

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

  1. t__wer,
  2. ch__ir,
  3. flo__er,  
  4. __ead,
  5. p__rents,
  6. s__ower,
  7. bea__

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  1. I have a pet. It is ….. pet.
  2. We have chairs. …….. chairs are brown.
  3. Don has a car. It is ……… car.
  4. Polly has a flower. It is ……… flower.
  5. It is a dog. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. I (speak/speaks) English well.
  2. My sister (like/likes) to read books.
  3. My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
  4. We (cook/cooks) in the afternoon.
  5. Sam (ride/rides) his bike in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

ride a bike (кататься на велосипеде), read books (читать книги), sing songs (петь песни)

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

Задание 5: Вставьте в пропуски to там, где нужно.

  1. I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
  2. Rose likes …….. feed her dog.
  3. Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
  4. We like ……. sing. We can …… sing very well.
  5. He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock p.m. _________________________________________
  2. It’s 3 o’clock p.m. _________________________________________
  3. It’s 8 o’clock a.m. _________________________________________

Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

  1. t__wer,
  2. __ear,
  3. t__ach,
  4. p__rents,
  5. flo__er
  6. c__air,
  7. sh__wer

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

my, his, her, its, our, your, their

  1. Mark has a kite. ….. kite is good.
  2. They have toys. …….. toys are cute.
  3. I have a bike. …… bike is red.
  4. Dolly has a doll. It is ……… doll.
  5. It is a cat. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. We (read/reads) books in the evening.
  2. Tom (speak/speaks) English very well.
  3. His sisters (sleep/sleeps) at night.
  4. I (play/plays) tennis in the afternoon.
  5. Jane (eat/eats) apples in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

I can jump very well.

I can swim but not very well.

help mum (помогать маме), jump (прыгать), swim (плавать)

______________________________________________________

____________________________________________________

______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. Mary likes ……. jump. She can ……. Jump very well.
  2. I like …….. kiss my mum goodnight.
  3. Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
  4. We like ……. run. We can …… run very well.
  5. He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock a.m. _________________________________________
  2. It’s 2 o’clock p.m. _________________________________________
  3. It’s 8 o’clock p.m. _________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. для 3 класса

Работа содержит основной лексико-грамматический материал за курс 3 класса и направлена на контроль полученных ЗУН. Задания привычны для учащихся и не должны вызвать каких-либо затруднений. Может быть ...

Контрольная работа 3 класс (Rainbow English)

Самостоятельная работа за курс 3 класса (Rainbow English)...

Контрольная работа 4 класс 1 четверть (УМК English 4 Кузовлев В.П,)

Контрольная работа в 1 четверти в 4 классе по материалам УМК В.П. Кузовлева...

Контрольная работа 4 класс 1 четверть (УМК Enjoy English 4 Биболетова М.З. )

Данная работа подойдет для итоговой аттестации в 4 классе в 1ой четверти...

Комплексная контрольная работа 3 класс "Rainbow English" Unit 1

Комплексная контрольная работа 3 класс "Rainbow English" Unit 1 состоит из 7 заданий на контроль навыков аудирования, чтения и лексико-грамматических навыков....

Контрольная работа 3 класс Unit 1 Rainbow English

Контрольная работа 3 класс Unit 1 Rainbow English направлена на проверку знаний, умений и навыков обучающихся по теме Unit1...