Главные вкладки

    Чувашская вышивка красива и многозначна.
    методическая разработка (1 класс) на тему

    сценарий открытого урока в 1 классе чувашской школы

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon e_e_saspallisem.doc45 КБ

    Предварительный просмотр:

    Чёваш т.рри илемл.???

    (п.ррем.ш классем валли?)

    Урок т.ллев.% 1? «э» сасёпа: Э:э сас паллисемпе: э сас паллин сёмахри вырён.пе паллаштарасси*

    2? Пуплеве аталантарасси% сёмах йышне пуянлатасси% Чёваш халёхён эрешл. япалисемпе: т.ррипе паллаштарасси?

    3.  Т.р. илемне туйма, вĕсенчи тĕп шухăша асăрхама вĕрентесси.

    1? Урока хат.рленнине т.р.слени?

         Шёнкёрав сас пач.

         Урока ч.нсе?

         П.т.м класс шёпланч.

         Парта хушшинче?

    2? В.реннине аса илни?

    - Ачасем: пир.н патра паян хёнара чёваш х.р.? Унён яч. Асамлё? Ятне п.лме пир.н кун яч.сене аса илмелле пулать ( аса иле==.)? +ак 7 куна п.р сёмахпа м.нле кала==.; ( «эрне» сёмаха п.ррем.ш саспаллис.р доска =ине =ырать)? Икк.м.ш пай. шёши м.нле сас парать: =авна п.лтерет? М.нле пулать-ха пир.н хёнан яч.; ( «-рнепи» доска =ине п.ррем.ш саспаллине =ырмасёр =ырса хурать: с.тел =ине чёваш тум. тёхённё пукане лартать)

    - Эрнепи пире валли нумай .= илсе килн.? Эпир .=рен хёратпёр-и; Ваттисем м.нле каланё-ха .= =инчен; Аса илер-ха? Эп. пу=латёп: эсир в.=л.р? ,=рен ан хёра:???

            ,=ченл.х тёрантарть:???

            ,=чен алё???

            Ир тёракан кайёк???

    - Тата м.нле ваттисен сёмах.сене п.лет.р-ха эсир .= =инчен;

    - М.нле .=сем илсе килн.-ши Эрнепи; ( =.н. сасёпа: сас паллипе: чёваш т.ррипе паллашасси: вуласси: =ырасси т?те)

    3? +.н. темёна ёнлантарни?

    3?1 «эреш» сёмаха анализлани? Э:э саспаллисемпе паллаштарни?

    - Эрнепи хёй  .=чен пулнине эпир унён тум.нчен п.летп.р? М.нле тет.р-и; Тум. =инчи т.рлесе тунё эреш.сем тёрёх? Т.рлеме п.лекен: ытти .=е те пултаракан  тен. ваттисем?

    - М.н-ха вёл эреш ( «-реш» доска =ине =ырать);  Эреш- вёл капёр: капёрлатнё япала? Вырёсла « узор: украшение» пулать?

    -«Эреш» сёмаха анализлар-ха?

    -Ми=е сыпёкран тёрать; ( 2 сыпёкран)

    -П.ррем.ш сыпёка калёр? Ми=е сасёран тёрать; ( 1 сасёран)? Каласа пёхатпёр пурте п.рле «э-э-э»? М.нле сасё-ха ку;

    - Т.р.с- у=ё сасё?

    - Икк.м.ш сыпёка калёр? Ми=е сасёран тёрать; ( 3 сасёран% р-хупё: янёравлё: =ем=е* э- у=ё: =ем=е: ку сасса м.нле сас паллипе паллё тёватпёр; Ку сасса сёмах варринче е в.=.нче « е» сас паллипе паллё тёватпёр* ш- хупё: янёравсёр: хытё?

    -Сёмах варринче э сасса е сас паллипе паллё тёватпёр пулсан: сёмах пу=ламёш.нчи э сасса Э:э сас паллисемпе паллё тёватпёр? ( сас паллине кётартать)

    -Апла пулсан: -рнепи: -рне: -реш сёмахсенче те Э сас палли =ыратпёр? Алфавитра кам тупса парать =ак сас паллине;

    Физминутка

    - Хал. вёйё вылятпёр « Кам тимл.рех;»? Эп. сёмахсем калатёп: эсир э-сасёран  пу=ланакан  сёмаха илтсен алё =упмалла: ытти сёмахсене ура тапмалла пулать% анне: эп.: енч.к: эрешмен: арман: этем: ещ.к: Энтри: эреш?

     

    3?2К.некери  сёмахсене сыпёнтарса вулама хёнёхтарасси? Ку сёмахсенче =ем=е у=ё сасёсем кёна: =авёнпа та хупё сасёсем те =ем=е пулмалла?

    4? Пуплеве аталантарни?

    4?1-Хамёрён паллашёва малалла тёсатпёр? Чёвашсем м.нле япаласене капёрлатнё-ха% п\ртне: савёт-сапасене: тумтире: теттесене т? те? Эреш сёмахён п.р пек п.лтер.шл. сёмах. (синоним.) пур? Вёл « т.р.»?  Т.р. –вёл чёвашсен халёх искусствин пулём.сенчен п.ри? Чёваш х.рарём. т.р.пе тумтирне: кил-т.р.шри нумай япаласене илемлетн.? Т.ррине вёл шутлав мел.пе: пусма =инчи =ипсене шутласа  т.рлен.? +авёнпа та т.ррисенче ч.рчунсен: \сентёрансен: пурнё= йывё==ин формисем геометрилле эреше аса илтере==.? Чёваш т.рринче х.рл. т.с  чи  нумаййи  шутланать?

    -+ак паллёсем ( паллёсене кётартать) х.веле: =емьене: ч.рчуна: пурнё=  йывё==ине??? п.лтере==.? В.сем тёрёх чёваш т.рринче тем те вуласа п.лме пулать?

    - Алевтина: к.пе т.рлени =инчен сёвё каласа пар-ха пире? ( «Натали к.пе т.рлет???» сёвва каласа парать)

    - +ак к.пе (к.пе кётартать) =инче  м.н вуласа п.лме пултаратпёр-ха эпир? ( т.рре вула==.)

    4?2 Сюжетлё \керч.кпе .=лесси?

    - +ак \керч.к =инче те эрешл. япала куратпёр? +ак эрешлен. япала м.н-ши;

    -Х.рача ёна ё=тан тата кам валли  илсе килн.-ши; (Каласа пара==.)

    - Чёвашсен эреш.сем паллёсемпе: геометрилле эреше аса илтере==. тер.м.р? Ку \керч.к =инче вара пачах урёхла? Чечек.сене чечек пекех т.рлен.? Апла пулсан ку чёваш т.рри пулма пултарать-и; (Ачасен хурав.сем)

     -Матур ачасем: т.р.с ёнланнё эсир-ку чёвашсен т.рри мар? Ку вёл вырёссен т.рри? +апла ачасем вырёссен т.рри =инче п.т.м япаласене хёйсем пекех т.рлен.?

    4?3  Калавпа .=лесси?

    -Калава вуласа  хамёр шухёшсене т.р.слер-ха? (Хёйсем т.лл.н вула==.: саспа п.рер.н вула==.: ыйтусем =ине хуравла==.)

    Физминутка

    Харёс ал =упатпёр:

    Урапа тапатпёр?

    Ик уран сикетп.р

    П.р-п.рне =итетп.р?

    Хаваслён ку=атпёр-

    Чёвашла ташлатпёр?

    5? +ыру .=.?

    5?1-Ман сире =акён пек т.р.сен т.с.семпе те паллаштарас килет? Ку шыв юххи: арман  =унатти: в.т ура: сен.к юп? +ак т.р.семпе япаласен х.ррисене илемлетн.? Халь таса та илемл. =ырассипе тетрадьсене у=атпёр та «сен.к юп» т.рре =ырса пёхатпёр?

    5?2  Э сас паллине элеменч.сем =ине уйёрасси: пай.сене сывлёшра =ыртарасси%

    -Парне валли т.рлен. япаласем =ине =ынсен яч.сене те т.рлен.? Кашни сас паллин хёй.н палли пулнё? Э сас паллине вара ак =апла т.рлен. (\керч.к кётартать)? +ырма вара Э сас паллине =апла =ыра==.?

    5?3 Ёнлантарса =ырса кётартасси: сывлёшра =ыртарасси: хёйсем т.лл.н =ыртарасси?

    6 П.т.млет\ тёвасси?

    -Ку урокра м.нле =.н. сас паллипе паллашрёмёр; Вёл м.нле сасса палёртать; Сёмахра хёш т.лте =ыра==.;

    - Чёваш т.рри =инчен м.н =.ннине п.лт.м.р;

    -Урока эп. Валери Туктарён « Чёваш т.рри» ятлё сёввипе в.=лес тет.п?

    Чёваш т.рри илемл.-

    Шартарать вёл ку=сене?

    Чёваш т.рри к.ск.лл.-

    Т.л.нтерет т.нчене?

    Чёваш т.рри асамлё-

    Ил.ртет асам.пе?

    Чёваш т.рри =ыруллё-

    Чаплё вёл =ырёв.пе???

     


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    вышивка лентами

    поэтапное выполнение некоторых элементов вышивки лентами...

    Искусство вышивания. Вышивка крестом возрождается?

    В наши дни важно возродить и сохранить лучшие традиции вышивки крестом. Изучение, развитие и совершенствование этого искусства – одна из актуальных задач современного общества....

    Здоровьесберегающие технологии в начальной школе. Занятие на тему: «Как сохранить красивую улыбку красивой».

    Здоровьесберегающие технологии в начальной школе. Занятия на тему: "Как сохранить улыбку красивой". Для учащихся 1-2 класса....

    Занятие по внеурочной деятельности в 1 классе "Красивые зубы - красивая улыбка"

    Занятие по внеурочной деятельности в 1 классе "Красивые зубы- красивая улыбка"...

    Урок "Здоровья" в рамках внеурочной деятельности "Красивые зубы - красивая улыбка"

    Урок "Здоровья" разработан для учащихся начальной школы в рамках внеурочной деятельности....

    Сценарий ко дню чувашского языка "Маленькая мисс" на чувашском языке

    Сценарий подготовлен для начальной школы ко дню чувашского языка....

    Рабочая программа по предмету «Государственный язык Чувашской Республики (чувашский)” для 1 класса

    Программа составлена с учетом требований Федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования и обеспечена УМК, основной образовательной программы начальной шко...