Олимпиада по осетинскому языку для 2-4 классов
олимпиадные задания (2 класс) на тему

Гергиева Яна Маирбековна

Олимпиада по осетинскому языку для 2-4 классов владеющих и невладеющих групп. 

Скачать:


Предварительный просмотр:

  1. кълас

1.Ребус.

Изображение 014

Дзуапп:  ________________________

2. Ӕрхъуыды кӕнын фӕйнӕ 5 номдары ЧИ? ЦЫ?-йӕн дзуапп чи дӕтты, ахӕмтӕ.

ЧИ? - ___________________________________________________

________________________________________________________

ЦЫ? - __________________________________________________

________________________________________________________

3.Ныффысс алы номдарӕн дӕр фӕйнӕ ӕртӕ архайдӕвдисӕг дзырды.

Цъиутӕ – зарынц, тӕхынц, цъыбар-цъыбур кӕнынц

Ахуыргӕнӕг - ______________________________________________

Нана - _____________________________________________________

Гӕды - ____________________________________________________

4.Ныффысс дзырдтӕ дыууӕ цӕджындзӕй.(5 дзырды)

Иу предмет

Бирӕ предметтӕ

лӕппу

лӕппутӕ

5.Ацы дзырды дамгъӕтӕй ӕрхъуыды кӕнын ног дзырдтӕ.

ЦӔХӔРАДОН - _______________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

6. C:\Users\admin\Desktop\задания для олимпиад\Scan_20150117_102313.jpg

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

7. Лæвæрд дзырдтæм ссар сæ ныхмæвæрд дзырдтæ æмæ сæ баиу кæн.

хъæздыг

æвзæр

тыхджын

æдых

зæронд

урс

зондджын

мæгуыр

хорз

ног

сау

æдылы

8. Дамгъæтæ  сæвæр алфавиты уагыл. Бакæс дзырд. Куыд æмбарыс ацы дзырдæн йæ нысаниуæг. Ныффысс дæ хъуыдытæ.

29

39

7

39

3

2

25

26

2

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2 кълас (лӕмӕгъ къорд)

1. Придумать 5 слов с этими буквами. Буква может встречаться в начале, в конце или в середине слова.

Къ - ________________________________________________________

Хъ - ________________________________________________________

Дз - _________________________________________________________

2.Перепиши предложения, слова в скобках переведи на осетинский язык.

Æхсœрсœттœг уарзы (грибы).

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Тœрхъус уарзы (морковь).

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

3.Допиши предложения:

Нœ дыргъдоны зайы___________________________________________ _____________________________________________________________

Нœ цœхœрадоны зайы_________________________________________

___________________________________________________________

4.Найди лишнее слово и зачеркни его.

   Нана, дада, мад, фыд, хо, œфсымœр, сыхаг.

        Дада, фыды æфсымæр, мады хо, фыды хо,

мады æфсымæр.

5.Напиши все возможные слова, которые можно отнести к этому родовому понятию.

Хӕдзарон фос: ________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

6.Поменяй местами буквы так, чтобы получилось слово.

р ӕ т хъ с у - ________________

н ы з у ы - _________________

и б гъ ӕ р - _____________

7. Соедини стрелками предмет с подходящим к нему признаком.

зӕрватыкк

хинӕдзаг

рувас

алыхуызон

дидинджытӕ

рӕсугъд

8.Переведи текст на русский язык:

Скъолайы.

        Мах ахуыр кӕнӕм дыккаг къласы. Кӕсыны урочы мах фӕкӕсӕм, зарыны урочы – фӕзарӕм, математикӕйы урочы – фӕнымайӕм.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

  1. Кълас

 

  1. Дзырдты къордтæй сараз хъуыдыйæдтæ æмæ сæ ныффысс.

  • Йæ, бирæ, бинонты, Таму, уарзы.

_________________________________________________

  • У, ахуырмæ, Зæринæ, зæрдæргъæвд.

_________________________________________________

  • Нын, дада, аргъæуттæ, фæкæны, арæх.

___________________________________________________

  • Кæны, чъиритæ, хæрзад, нана.

__________________________________________________

2.Ребус.

Изображение 012

Дзуапп:  ________________________

3.Цӕмӕй бакӕсай ӕмбисонд, уый тыххӕй нымӕцы бынат хъӕуы сӕвӕрын дамгъӕ. Ӕмбисонд ныффысс.

34

14

32

1

25

29

10

20

39

28

39

15

1

25

13

21

20

39

____________________________________________________________

____________________________________________________________

4. Иннæрдæм.  Дзырдтæн зæгъут сæ антонимтæ.

мӕллӕг - ____________________

зӕронд - _____________________

чъизи - _______________________

ныллӕг - _______________________

хорз - ________________________

уазал - _______________________

урс - ___________________

5.Ацы дзырды дамгъӕтӕй ӕрхъуыды кӕнын ног дзырдтӕ.

ЦӔХӔРАДОН - _______________________________________

______________________________________________________

6. Миногонтæй æмæ номдартæй сараз дзырдбæстытæ æмæ сæ баиу кæн хаххæй.

бæрзонд

кæрдо

сахъ

къалиу

рæгъæд

чылауи

сырх

бæлас

бур

фæткъуы

ставд

Лæппу

7.Сараз дзырдтæ хуызæгмæ гæсгæ.

сау+цъиу=сауцъиу

хъæд+хой= ______________

æхсæр+сæттæг= _____________________

дур+фæткъуы= ___________________

къух+фыст= _______________________

8.

 C:\Users\admin\Desktop\задания для олимпиад\Scan_20150117_102245.jpg

3 кълас (лӕмӕгъ къорд)

1. Придумать 5 слов с этими буквами. Буква может встречаться в начале, в конце или в середине слова.

Къ - ________________________________________________________

Хъ - ________________________________________________________

Дз - _________________________________________________________

2.Переведи предложения на русский язык.

1. Къабуска, уырыдзы, булкъ сты халсартœ.

_________________________________________________

2. Пъœмидортœ œмœ джитъритœ дœр сты халсартœ.

_________________________________________________

3. Халсартœ зайынц цœхœрадоны œмœ быдыры.

_________________________________________________

4. Фœткъуы, чылауи, кœрдо œмœ чъерами сты дыргътœ.

__________________________________________________

5. Дыргътœ сты пайда.

3.Напиши все возможные слова, которые можно отнести к этому родовому понятию.

Хӕдзарон мӕргътӕ: ________________________________________

__________________________________________________________

4.Подбери к слову прилагательное, отвечающие на вопросы Цавӕр? Цыхуызӕн?

дидинӕг  _____________________

чызг  ____________________

тӕрхъус  ______________________

чиныг  ____________________

къаба  __________________

5.Переведи текст на русский язык:

Цӕхӕрадоны.

        Цӕхӕрадоны ӕрзади халсартӕ. Мӕнӕ уырыдзы, сырх пъӕмидортӕ, урс къабускатӕ. Зинӕ кусы цӕхӕрадоны. Уый ӕфснайы халсартӕ.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Изменить по лицам и числам данные глаголы.

Æз   уарз…..,   дзур…..,   кœс ..… .

Ды   уарз…..,   дзур …..,   кœс ..… .

Уый   уарз…..,   дзур ..…,   кœс ….. .

Мах   уарз…..,   дзур …..,   кœс ..… .

Сымах   уарз…..,   дзур ..…,   кœс ….. .

Уыдон   уарз…..,   дзур ..…,   кœс ….. .

7.

C:\Users\admin\Desktop\задания для олимпиад\Scan_20150117_102340.jpg

8. Напиши слова во множественном числе.

Бæлас - _______________________

Рувас - ________________________

гæды - _____________________

бирæгъ - _____________________

цъиу - _______________________

  1. кълас

1.Ребус:

Изображение 013

                                              Дзуапп:  ________________________

2.Пырхытæ дамгъæтæ. Æрæмбырд кæнын дамгъæтæ раст, цæмæй сæ рауайа 10 цæрæгойы ном:

гъæс, азхъ, гъиæрб, сæгау, ккуæыр, рæгъдз, сыф, грææх, ккра, дзуык.

______________________________________________________

_____________________________________________________

3.Иннæрдæм.  Дзырдтæн зæгъут сæ антонимтæ.

                        кæуын – ________________

                        хъæбæр – _____________________

                        сбырын – _______________________

                        бæрзонд –____________________

                        рæсугъд –______________________

                        сау – _________________

                        маст – ________________

                        бадын – ______________________

                        лæппу – ___________________

4.Ныффыссут хъуыдыйæд, кæцыйы дзырдтæ райдайдзысты иухуызон дамгъæтæй.

Зæгъæм: Уасæг уæле уæлхæдзарæй уасы.

                  Карк кæрдæгмæ кæркдонæй кæсы.

____________________________________________________

____________________________________________________

5.Зæгъын хъуыдыйад иу дзырдæй.

Адæмы низтæй чи дзæбæх кæны, ахæм адæймаг. ________________

Хъæддаг цæрæгойтыл чи цуан кæны, ахæм адæймаг. _______________

Кæсаг чи ахсы, ахæм адæймаг. ____________________

     

6.Цӕмӕй бакӕсай ӕмбисонд, уый тыххӕй нымӕцы бынат хъӕуы сӕвӕрын дамгъӕ. Ӕмбисонд ныффысс.

34

39

25

39

18

9

28

24

,

3

14

24

2

13

21

20

,

_______________________________________________________

7.Дзырдбыд.

къ

къ

къ

къ

къ

къ

къ

къ

къ

къ

къ

8. Ӕрхъуыды кӕнын фӕйнӕ 5 дзырды.

Номдар - ____________________________________________________

____________________________________________________________

Миногон - ___________________________________________________

____________________________________________________________

Мивдисӕг - __________________________________________________

_____________________________________________________________

  1. кълас (лӕмӕгъ къорд)

1. Придумать 5 слов с этими буквами. Буква может встречаться в начале, в конце или в середине слова.

Къ - ________________________________________________________

Хъ - ________________________________________________________

Дз - _________________________________________________________

2. Изменить по лицам и числам данные глаголы.

Æз уарз….., хъаз….., кœс ..… .

Ды уарз….., хъаз….., кœс ..… .

Уый уарз….., хъаз ..…, кœс ….. .

Мах уарз….., хъаз ….., кœс ..… .

Сымах уарз….., хъаз ..…, кœс ….. .

Уыдон уарз….., хъаз ..…, кœс ….. .

3.Напиши все возможные слова, которые можно отнести к этому родовому понятию.

Хъӕддаг сырдтӕ ӕмӕ цӕрӕгойтӕ: ________________________

_____________________________________________________

4.Подбери слова, противоположные по смыслу.

урс - __________

стыр - _______________

ныллӕг - ______________

бон - __________________

зымӕг - ______________

лӕууы - ___________________

5.Переведи текст на русский язык:

Хъӕды.

        Хъӕды цӕрынц бирӕгъ, арс, тӕрхъус, ӕхсӕрсӕттӕг. Алы сырдӕн дӕр ис хӕдзар.

        Рувасӕн – хуыкком, ӕхсӕрсӕттӕгӕн – бӕласы мӕра, бирӕгъӕн – лӕгӕт.

        Ӕрмӕст тӕрхъусӕн нӕй хӕдзар.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________

6.Найди в каждой строчке название дерева и напиши. Переведи их на русский язык.

п б ӕ р з а р - _________________     -   __________________

п т у л дз е н - ___________________   -   ______________________

ж з а з ш е к р - _________________   -   _____________________

ӕ н ӕ з ы ӕ - ___________________   -   ___________________

7.

 C:\Users\admin\Desktop\задания для олимпиад\Scan_20150117_102218.jpg

8.Составь сложные слова и переведи их. Смотри образец.

сау + цъиу = сауцъиу – скворец

хъæд+хой = _____________ - ___________________

æхсæр + сæттæг = _____________________ - ____________________

ОЛИМПИАДӔ

«Чысыл Зондаби»

ирон ӕвзагӕй

_____  «____» къласы ахуыргӕнинаг

___________________________________

Ахуыргӕнӕг: _________________________

1

   

Бынат: ______

«____»  ________________ 20__ аз.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Задания школьного тура олимпиады по русскому языку для 3-4 классов

Материал поможет провести школьный тур олимпиады по русскому языку в 3-4 классах. Распечатывать удобно с двух сторон, работа на половину листа А4...

олимпиада по английскому языку для 3-4 классов

олимпиада состоит из 6 заданий в творческой форме и ярком оформлении....

Олимпиады по русскому языку в 1-2 классах

Мною предложены тексты заданий олимпиад по русскому языку в 1 и 2 классах. Эти задания апробированы в городском конкурсе "Интеллектуальные игры". Можно использовать учителями начальных классов  д...

Олимпиады по русскому языку для 2 - 4 классов 2012 год

Олимпиады  по русскому языку составлены на основе методических пособий для обучающихся 2 - 4 классов с учетом индивидуальных особенностей младших школьников, использованы развивающие задания....

Олимпиады по русскому языку в 1-4 классах

Задания для проведения олимпиады по русскому языку в 1-4 классах, содержат рекомендации к проверке олимпиады готовые образцы для детей....

Открытый урок по осетинскому языку в 1 б классе по учебнику «ГОВОРИМ И ЧИТАЕМ ПО ОСЕТИНСКИ»

Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000001485 StartFragment:0000000504 EndFragment:0000001469 P { margin-bottom: 0.21cm; } ЦЕЛИ: - учить называть овощи и характеризовать их;- учить читать сл...

Творческий отчёт учителя осетинского языка и литературы начальных классов МБОУ «СОШ им.А.М.Селютина с.Михайловское» Сиукаевой Залины Михайловны

Творческий отчётучителя осетинского языка и литературыначальных классовМБОУ «СОШ им.А.М.Селютина с.Михайловское»Сиукаевой Залины Михайловны...