"Чылдын уелери" пейзаж хевиринде чогаадыг бижидери
план-конспект урока на тему

·        Чылдыё \елерин катаптавышаан, пейзаж хевиринде чогаадыг бижидери;

·        Чурумал с=з\глелиниё бир хевири пейзаж бижиириниё билиглерин сайзырадыры;

·        ==реникчилерге пейзажтыё дузазы-биле эмоционалдыг (сагыш-сеткилге дээштиг), эстетиктиг (чараш ч\\лге ынак) м=з\-шыннарын хевирлээр; 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dokument_microsoft_word_2.docx19.97 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Чылдыё \елери

Кичээлдиё хевири: быжыглаашкын

Сорулгалары:

  • Чылдыё \елерин катаптавышаан, пейзаж хевиринде чогаадыг бижидери;
  • Чурумал с=з\глелиниё бир хевири пейзаж бижиириниё билиглерин сайзырадыры;
  • ==реникчилерге пейзажтыё дузазы-биле эмоционалдыг (сагыш-сеткилге дээштиг), эстетиктиг (чараш ч\\лге ынак) м=з\-шыннарын хевирлээр;

Чедип алыр т\ёнелдери

Бот сайзырал талазы-биле (личностные)

  • Темага хамаарышкан материалды шилип-тывары;
  • Белен план аайы-биле пейзаж хевиринде с=з\глелди тургузары;
  • шын,     частырыглар чок бижиири.

Эртем талазы-биле (предметные)

  • видео\з\нд\н\ё дузазы-биле пейзаж хевиринде чогаадыг бижидер;
  • Ажыл-чорудулганыё планын тургузары;
  • План аайы-биле ажылдаары.

Эртемден дашкаар (метапредметные)

  • Долгандыр турар амылыг-даа, амы чок-даа бойдуска хумалыг, камныг болуру;
  • кээргечел, биче сеткилдиг болуру.

+ске кичээлдер-биле харылзаазы: номчулга (ш\л\к-биле ажыл)

Кичээлдиё дерилгези (ажыглаар материалдар): ном, ш\л\ктер чыындызы, таблица, ==редилге программазы, экран, проектор, слайдылар.

Кичээлдиё чорудуу

Башкыныё ажыл-чорудулгазы

+=реникчилерниё ажыл-чорудулгазы

Билир билиглерин сагындырары

  • айтырыглар салыр:
  • Чылда каш ай болгаш \е барыл? Адап к=р\ёерем.
  • Д=рт \ениё ылгавырлыг демдектерин кым чугаалаптарыл?
  • Таблицага \елерниё ылгавыр демдектерин бижиттирер;

  • Айтырыгларга харыылаар;
  • Таблицаны долдурар;

+=ренген теманы быжыглаары

  1. Чылдыё \елери «Кыш» биле «Чай» деп видео\з\нд\н\ к=рг\зер;Деёнелге методун ажыглавышаан, бо ийи \ени деёнеп сайгарып чугаалажыр;
  2. Александр Сан-оолович Шоюннуё «Чылдыё  \елери» деп ш\л\ктер чыындызындан чылдыё 12 айларыныё болгаш д=рт \елериниё дугайында ш\л\ктерни сайгарып чугаалажыр;
  3. «Апрель» деп ш\л\к-биле ажылды чорудар;

+зээн =тт\р доёган чер-даа

+л-шык тыртып дирлип келир.

Тракторлар хову-ш=лге

Дыёгылдайлап х==мейлей бээр.

Бо ш\л\кте дылдыё уран-чечен аргаларын автор эё-не чедимчелиг ажыглаан. Частыё бо айында хову-ш=лдерге ажыл-иш хайныгып-ла \нер;

  1. Видео\з\нд\н\ сайгарып к=ргениниё соонда «Чайгы аргага» деп чогаадыгны бижиттирер;

  1. Видео\з\нд\н\ к==р.  Ийи \ениё демдектериниё дугайында сайгарып чугаалажыр. Боттарыныё бодалдары-биле солчур. Айтырыглар бар болза салыр;
  2. Ш\л\кт\ номчуур; Сайгарып чугаалажыр. Бойдус дугайында билир ш\л\ктерин аянныг номчуур. Боттарыныё бодалдары-биле солчур.
  3. Ш\л\к-биле ажылдаар;
  4. «Чайгы аргага» деп чогаадыг бижиир

Кичээлдиё т\ёнели

  • Кичээлге чылдыё \елериниё дугайында кандыг билиглер алганын катаптап чугаалажыр: ол алган билиглерин каяа ажыглаарын чугаалажыр; Кичээл \езинде солун билген ч\\лдерни чугаалажыр;
  • +=реникчи б\р\з\ бодунуё ажылын эштеринге номчуп бээр;
  • Боттарыныё билген солун ч\\лдери-биле солчур;
  • Кичээлде билген ч\\лдерин \нелээр.

Немелде материал:  А.С. Шоюннуё ш\л\ктер чыындызы

Планнап алган т\ёнелдериниё чедиишкиннери: 

  1. Дидактиктиг оюн  «Тывыёарам!»

Дидактиктиг сорулгазы: С=зуглелде кайы \ениё дугайында чугаа чоруп турарын ==реникчилерге тыптырар.

  1. Арга, хову, хемнер шупту

Ак х=веё эжинген дег,

Оёгар-дескээр орук, ш=лд\

Ожук, х=рт\к шыпкан чыдар. (Кыш)

  1. Аккыр х=веё азып каанзыг

Чодураалар чечектелир,

Алдын =ён\г сырга-биле

Чокпак талдар каастаныптар.(Чай)

Немелде чогаадыкчы онаалгалар: Кыш азы чай деп темага тест чогаадыр;


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Классный час: ": Шагаа – эргилип кээр чаа чылдын езулалы"

Класс шагы: Шагаа – эргилип кээр чаа чылдын езулалы. Сорулгазы:1.  Шагаа национал байырлал болганда, чоннун чамдык онзагай чанчыл – сагылгаларын билиндирер; 2. Уругларнын логиктиг боданыышкы...

Фольклорлуг байырлал « Чылдын үелеринче аалдаашкын»

Внеурочная деятельность по народоведению...