Ажык кичээл "Улустун аас чогаалы"
план-конспект урока (4 класс) на тему

Домбуй-оол Алена Конфетовна

Торээн чугаа кичээлинин технологтуг картазы

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tehnologicheskaya_karta_po_fgos.docx24.65 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока

Класс:  4      Предмет: Төрээн чугаа     Тема урока: Улустуң аас чогаалы    Дата                 Ф.И.О. учителя:Домбуй-оол Алена Конфетовна

Этапы урока.

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Образовательные результаты

Предмет

ные

Работа с информацией

Метапредметные

Личностные

познава-тельные

регуля-тивные

коммуни-кативные

Орг.момент

1мин

Мендилежир, уругларның

кичээлге белеткелин хынаар,

ажылдаар байдалын көөр.

 Орус чон –биле найыралдыг болурунга чуну дузалап турарын тайылбырлаар.

                         Слайд№1

Мендилежир,боттарының  кичээлге белеткелин хынаар.

Уругларның

кичээлге белеткелин хынаар,

ажылдаар байдалын көөр.

Өөредилгеге, бодунуң билиглеринге  негелделиг болурун чедип алыр

Самоопределение к деятельно

сти.

  2 мин  

Бо ырыны шупту катай ырлаалы.

                              Слайд№2

1-ги купледин шупту ырлаар

Бора- Шээленйниң

овур-хевиринче

уругларны куплет дургузунда киирер.

Кичээнгейни хаара тудары-биле «Бора-Шээлей»деп ырының фонограммазын

салыр

Уругларны фонограмма –биле тыва ырыны шын ырлаарын чедип алыр.

Кичээлге сонуургалын бедидер

Проблематизация:

 3мин

Тыва тоолдуң маадыры

«Бора –Шээлей»деп кымыл?

Тыва,орус тоолдарның маадырлары

кымнарыл?

Чүү деп тыва,орус тоолдар билир бис?

Уран-шевер,чараш кыс дээрзин илередир.

Тыва, орус тоолдарнын маадырларын илередир.

Тыва,орус тоолдарны адаар.

Утказын чугаалаар

Тыва тоолдарнын  маадырлары эвилен-ээлдек,чечен –мерген улус деп чувени илередир

Бора –Шээлейни овур-хевири.

Тыва,орус тоолдарнын маадырларынын овур-хевири

Тыва херээжен кижи кандыг болурун угаап билири.

Овур хевирни тайылбырлап билирин

Чедип алыр.

Овур-хевирни тодарадып билири.

 Обнаружение проблемы

  4 мин

       Тыва болгаш орус

тоолдар ɵɵредиглиг.

                   

                        Слайд№3

Хуулгаазынныг,чечен-мерген,өөредиглиг чогаал дээрзин илередир.

Тыва тоолдарның аттары,маадырлары

Янзы-бүрү тыва тоолдарның аттарын,

утказын тайылбырлаар

Тыва тоолдарның утказын угаап билири

Бодунун бодалын шын илередип билири

целеполагание: постановка цели, учебной задачи.

 6мин

Тыва тоол «Алдын-кушкаш»

биске чуну өөредип турарыл?

Орус улустун тоолу  «Алдын балыкчыгаш»чүнү ооредип турарыл?

                       Слайд№4

«Алдын-Кушкаш»деп тоолду кысказы-биле чугаалаар.

«Алдын Балыкчыгаш»деп тоолду кысказы биле тайылбырлаар

Домей чуулдерни илередир.

Бо тоолдарга домей тоолдарны илередир

Артык сеткил ара дужер дээрзин угаап билири.

Чедиишкинниг ,уре-туңнелдиг ажылдаарын чедип алыр.

Эштериниң сөстерин дыңнап билири

Ном биле

ажыл

4мин

Төрээн чугаа номунда «Байлан»деп тоол биле ажыл.

Уруглар илчирбелей номчуур.

Кылдыныг

демдектерин номчулга уезинде шын ажыглаары.

Байлаңга дуза катпаан аңнарнын овур хевирин өөренип көөрү

«Байлан»деп тоолдуң өөредии чул? дээрзин тодарадыр.

Номчуурунуң дүрүмнерин шын сагыыры

Эштериниң номчуурун сайгарып билири

Айтырыг болгаш кыйгырыг демдектерлиг состерни шын номчууру.

Физминутка

2мин

Байланга келген дириг амытаннарның шимчээшкинин өттүнер.

                        Слайд№6-11

Озвучивание темы урока

3мин

«Байлан»деп тоолду…..

чогааткан

«Алдын балык» деп тоолду

А,С.Пушкин чогааткан.

«Алдын-Кушкаш»деп тоолду

Улус,чон чогааткан

                        Слайд№12

Салгалдан салгал дамчып келген чогаалдарны

улустун аас-чогаалы дээр.

Тыва,орус аас-чогаал ы өөредиглиг деп билип алыры.

Хой талалыг информацияны эки шингээдип билири.

Тыва болгаш орус улустун аас чогаалында домейлешкек чуулдерни илередири.

Тоол да болуушкуннарны сайгарып билири.

Эштери-\биле сумележип ,дыңнап билири.

Угаан-медерелин делгереңгейжидип турар

Решение проблемы:

3мин

Тыва болгаш орус аас чогаалың хевирлери.

                        Слайд№13,14 

Тоол,үлегер домактар,тывызыктар,дурген чугаалар,оюннар.

.

Чараш чуулге даянган информацияны шингээдип,хулээп алыры.

Тыва,орус улустунаас-чогаалынга ундезилээш чоптуг чорукка (толерантность)кижизидери

Аас чогаалдын өөредии биле эки болгаш багай чорукту ылгап билири.

Аас-чогаалдын улегери биле улус аразынга бодун алдынары.

Тыва болгаш орус аас чогаалынга билиглерин амыдыралда ажыглап билири.

 Высказывание гипотез, предположений.

3мин

Тыва болгаш орус аас чогаалының билиглеринге дылывыс сайзыраар

                  Слайд№15,16

Дурген чугаалар

Дыл домаан сайзырадыры

Орус улустуң дурген чугаазы биле деңнелге.

Дурген болгаш тода чугаалап өөренири.

Проверка гипотезы.

3мин

Тыва болгаш орус аас чогаалының билиглеринге

Угаан медереливис сайзыраар.

               Слайд№17,18,19

Тывызыктар.

Оюннар.

Угаан-медерелин

сайзырадыр

Бөлүктер

биле ажылдап

өөренири.

Домашнее

задание

Немелде литература-биле ажылдап өөренир.Тоолдар номчуур.

           

Дурген чугаа өөренир.

Аас чогаалга хамаарылгалыг билиин унелеп көөр.

Бөлүктер

биле тыва оюннар ойнаар.

 Бот ажыл

Закрепление изученного материала

    3мин

Улустуң аас чогаалын чүге өөренирил?

                Слайд№20

Улустуң аас чогаалынга хамаарыштыр алган билиглерин катаптап быжыглаар.

Эштеринге унелелди бээр.

Бергедежип турар уругларны тодарадыр.

Итоговая рефлексия

5мин

-Аас чогаалының ужур-дузазы чүдел?

-Кичээл солун болду бе? Солун болган болза адыштарын часкаар.

  -Алдын,монгун,хулер медальдарны бодунга тыпсыр.

                   Слайд№21                                                 

Бодунун аас чогаалга хамаарылгалыг билиинге демдектерни салыр.

Бодунун бодалын болгаш туружун шын,быжыг илередип билири

«Алдын чуурга»

«Алдын дулгуур» деп тоолдар биле деңнелге.

Бодунун чедиишкиннерин база ам-даа чедир ажылдаар чуулдерин анализтеп билири

Чуге чедир билбейн турарынынын чылдагааннарын тодарадып билири

Чедир билбейн барган айтырыгларын эштери биле сумележип көөр

Бот-унелелди кылыры