Интегрированное занятие по алтайскому языку "Анчы"
план-конспект занятия (старшая группа)

Интегрированное занятие по алтайскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zanyatie_po_altayskomu_zanyatiyu.docx22.13 КБ

Предварительный просмотр:

Министерство образования и науки Республики Алтай

БПОУ РА «Горно-алтайский педагогический колледж»

 Конспект занятия по Алтайскому языку и литературе

«Анчы»

Тургузачы: Епкина Айлана 47 Д гр

г. Горно-Алтайск, 2022

Кеендик-jараштын уулатызыла тургузылган НОД-тын конспеги

Ӱредӱ амадузы: балдарды бойынын алдына иштеер билигирин темиктирер.

Бӱдӱретен задачалар:

-Оогош jаштаҥ ала бойыныҥ су-кадыгын баалап, чеберлеп, эди-канын таскадып jÿрерине таскадар.

- Тöрöл тилиле куучындажып билерин, эрмеги чокым-jарт, сöзлиги байлык, алтай тилиниҥ табыштары чокым, эрмеги кöнÿ, тили ару алтай, тöп лö чындык болорын jеткилдеери. Сурактарга толо каруу  берерге албаданарына сонуркадар.

- Пластилинле бойынын алдыны кону иштенерине уредип  темиктирер.

Методы: словесный, наглядный, практический.

Озолондыра иш: уткуул алкыштар уренер, чыккан кун керегинде эрмек-куучын.

Таскадаачыныҥ тузаланар эдимдери: ойынчык Айучак, пластилин, чыкту салфетка. 

Ӧйи: 25 минут.

Балдарла ӧмӧ-јӧмӧ иштиҥ ӧдӧр аайы:

  1. Организационный бӧлӱк.

Таскадаачы: Jакшылар, балдар!  Кандый слер бугун jараш! Слердин кун-санаар бийик кеминде болзын деп ойноп ийиектер! Слер jоп пе? (Балдар карруу берип jат).

Ойын

Буттарынла пат,пат,пат,

Колдорынла тап,тап,тап,

Болчок бажыс айлангай,

Буттарыс бойы ойногой.

Колдорынла тап,тап,тап,

Бутарынла пат,пат,пат,

Ойын ойто башталгай.

  1. Солун, сакыбаган учурал.

Балдар, корзордо бис ойноп турганчас, биске айылчы келди. Бу айучактын ады Арунат. Ончогор Арунатты колдон jаклажып бойордын ады-jолорды  айдып берер.

(Балдар Арунаттла  jакшылажып адын айдат).

Арунат та нанин де учун кунугат, корзор де? Не болгон, слер не деп сананадыр? (Балдар карузын берет). Акыр, сурап ийейин? (Таскадааачы кулагын айучактын оозына jуктадып тындалап турган деп коргузет).

- Балдар, бугун Арунаттын чыккан куни турбай. Чыккан кун  ол не ? Эйе, байрам! Бу байрам канай одип турган, кем меге айдып берер? (Балдар карузын берет). Чыпа ла чын, бу байрамда коп нокорлор келет, уткылдар айдат, амтамду курсак  салынат.

- Арунат, коркий чек белен эмес туру не, нокорлорин кундулерге, онын учун ол кунугып турган. Балдар бис Арунаттка болужысты jетирер арга бар ба? Не деп сананып турур? (Балдар каруузын берет).

  1. Тӧс бӧлӱк.

Таскадаачы: Мен слерди  Арунаттын столына амтамду курсак эдип берзин деп сурап турум. Кем нени кунзеп турган, бойыгардын санаарла.  Jарт па, балдар?

- Jе амтамду курсакты эдер иштен озо  ойноп амырап алакатар. Такталардан туруп, курелей туруп ийектер!

III. Физкульминутка

Бир – оро туруп чойилектер,

Эки- ойто томон тужектер,

Уч – алакандарла тажынактар,

Баштарысла jайкаактар.

Торт-Колдорысты чойоктор,

Беш-колдорысла jайкаактар,

Алты – столго отураактар!

IV.Практический бӧлӱк.

Такталарды алып столды эбире отурыгар, белди чын тудурын ундыбагар! Пластилин ле иштер ээжилерди сананып ийектер, кем билер,кем айдып берер? (Балдар каруузын берет).

- Чын, пластилинди столго салбай jадыр, кажыгарда ла пластилинле иштеер эдим (салфетка) бар. Ишти божоткон кийнинде чыкту салфеткала колдорысты арчып алар. Ончогорго jарт па? (Балдар карузын берет).

-Айдарда иштенип, балдар, баштагар! (Балдардын ).

(Балдар бойынын алдына эдер иш – самостоятельная деятельность).

Таскадаачы: кем ижин божоткон, стодын арутап салар. Артып калган нокорлристи сакып алактар.

-Эмди бойордын эткен амтамду курсактарды бу jараш тепшиге салыгар.

- Балдар, корор де канай Арунат сунейт! Бугун онын чыккан куни, кажыгар ла ого уткул-алкыш айдып иийектер!

Таскадаачы: - Кийни jолын курчулу болзын,

Алды jолын ачык болзын!

(Онон ары балдар айдат).

Таскадаачы: Арунат тын сунейт, слерге быйанын  jетирип  берип jат.

- Арунаттка барар ой келди, нокорлори сакып jат. Уйдежип ийектер оны. Jакшы болзын!

V. Рефлексия.

Таскадаачы: Балдар ончогор такталарга отурыгар.

-Кемге бугинги занятие jарады? Нези jарады? Ненин учун?

-Эмезе кемде кандый бир jакылтада кучсинген? Ненин учун?

Таскадаачы: Меге бугунги занятие суреен тын lарады. Слерлер бийик кеминде иштенгиледир, мен слерлерле оморкоп турум- Арунаттка болужарга jопсингенирге! Онойдоло нак бой-бойырга болужып jуригер, балдар!

Занятие божогон, jакшы болзын!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект занятия по алтайскому языку

Конспект занятия в старшей группе ДОО, по алтайскому языку...

Интегрированное занятие по алтайскому языку "Настоящий друг"

Интегрированное занятие по алтайскому языку...

Конспект занятия по алтайскому языку в старшей группе

конспект занятия по алтайскому языку в старшей грппе...

Конспекты занятий по алтайскому языку

Конспект занятия "Петук"...

Интегрированное занятие по алтайскому языку "Кулjа" (Орнамент)

Интегрированное занятие  по алтайскому языку  "Кулjа" (Орнамент)...