Выступление на методическом объединении воспитателей национальных групп
консультация

Ангрикова Надежда Нарановна

Доклад на тему: «Роль дидактической игры в воспитании и обучении дошкольников родному языку»

Тɵрскн келǝн сǝǝнǝр меддгǝр бичкдʏдиг дасхх зɵвтǝвидн, эднǝ келинь ɵргҗʏлх кергтǝ.

Дидактическ нааддар дамҗад, кʏʏкдин хальмг кел ɵргҗʏлнǝвидн болн ʏгин кɵрң байҗулнавидн.Эн мана hол тɵр

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл vystuplenie_na_metodobedinenii.docx20.7 КБ

Предварительный просмотр:

Выступление на методическом объединении воспитателей национальных групп

Тема: «Роль дидактической игры в воспитании и обучении дошкольников родному языку»

 

Мендвт, кʏʏндтǝ сурhмҗлачнр болн багшнр!

Би, Аңhрhа Надежда Нарановна, hурвдгч тойгта  бичкдʏдин садын сурhмҗлач.

Тɵрскн келǝн сǝǝнǝр меддгǝр бичкдʏдиг дасхх зɵвтǝвидн, эднǝ келинь ɵргҗʏлх кергтǝ.

Дидактическ нааддар дамҗад, кʏʏкдин хальмг кел ɵргҗʏлнǝвидн болн ʏгин кɵрң байҗулнавидн.Эн мана hол тɵр.

Ода би таднд « Хальмг Таңhчар зуульчллhн» гидг дидактическ эв- арh ʏзʏлхǝр бǝǝнǝв.Эн дидактическ эв- арh- многофункциональное пособие. Тиигҗ би санҗанав.Юңгад гихлǝ, олн зʏсн наадд наадхд дɵң болх.( Yлгʏрнь: « Собери пазл- цецг, хурл», ПДД- белн герл докъя (светофор)»

Эн наадна эв- арhин кʏцл:

• кʏʏкд болhна медрлнь, ухаллhна чадврнь ɵɵдлʏлх;

• хальмг келн болн сойл меддг, дурлдг сурhмҗ ɵгх;

• дидактическ наадар дамҗад, кʏʏкдин хальмг кел ɵргҗʏлх;

• Хальмг Таңhчин  соньнҗлтста (ормудта) кʏʏкдиг таньлдулх

  1. Дидактическ наадн « Хальмг hазрин гиичнрт»

Наадна кʏцл: Хальмг Таңhч болн хотл балhсндан дурта болдг сурhмҗ ɵгх; эврǝ таңhчин болн балhсна туск медрл гʏʏдʏлх; тɵрскн келǝн ɵргҗʏлх

Наадна зокал:нег кʏн hарад, дɵрвлҗн эргʏлǝд кергтǝ юм олна, цааранднь сурврт хǝрʏ ɵгнǝ.

Наадна ʏʏлдвр: Таңhч болн Элст балhсар йовсн гиичнрт темдгтǝ hазр ʏзʏлх; теднǝ нерд келх

Наадна зер-зев: хотл балhсна темдгтǝ hазрин карточкс

Ирсн гиичнрт мана соньнҗлтс (ончта hазр) олад ʏзʏлтн.

-Чик.Тʏрʏн зург хǝлǝhǝд, нернь келтн.

- Эн мана хальмг 7 ɵврмҗ. Толhас, Сити-Чесс, н.ч.( карточкст бǝǝсн ɵврмҗс бичкдʏдт ʏзʏлх).

- Эн ямаран цецг? Бадм цецг.

- Альд эн цецг ʏзʏвт?

-Эн цецгʏдин ɵңгнь келтн.

- Эн юмби? Хурл.

- Кен хурлд йовла? Би йовлав.

- Хурлд кен кɵдлнǝ?( лам кɵдлнǝ)

- Хурлд мадн яhнавидн? ( мɵргнǝвидн)

- Чик, бичкдʏд. Йир сǝн.

  1. Дидактическ наадн « Кезǝ эн болна?»

Наадна кʏцл: җилин дɵрвн цагин йиртмҗин туск медрл ɵгх

Кʏʏкдт сурhмҗлач тǝǝлвртǝ туульс умшна, тедн тǝǝлврнь олхла, hарад келсн җилин цагин зургуд олна.

 

Хамтхасд шарлна,                                      Һазрт цасн кевтнǝ,

Шовуд дулан hазрт ниснǝ.                        Киитн салькн ʏлǝнǝ.

Кезǝ эн болна?                                            Кезǝ эн болна?

Ноhан кɵкрнǝ,                                           Кʏʏкд уснд усчна,

Шовуд  дуулна.                                           Халун нарнд гʏʏнǝ.

Кезǝ эн болна?                                           Кезǝ эн болна?  

Цааранднь  кʏʏндвр:

- Эн ямаран цаг?

- Яhҗ меддувт? (хур орна, хамтхасд шарлна)

- Ода ямаран цаг? Намр.

- Намр ямаран нертǝ? Шар-алтн

- Хамхасд кезǝ унна? Цасн? Намрла, ʏвлǝ

- Хур кезǝ орна?( намрла)

- Йир сǝн!

  1. Дидактическ наадн «Ямаран зерлг аңгуд теегт бǝǝршлнǝ?»

Наадна кʏсл: зерлг аңгудын нерд тодлҗ авх, герин болн зерлг аңгуд йилhҗ чадх; теднǝс юн мана теегт бǝǝршлнǝ медҗ авх

Сурhмҗлач кʏʏкдт зургудт бǝǝсн аңгудыг ʏзʏлнǝ. Эдн олн зургудас ямаран зерлг аңгуд мана теегт бǝǝршхинь олҗ авх зɵвтǝ. Неҗǝдǝр hарад, улан дɵрвлҗнд зерлг аң олна,2 ноhан дɵрвлҗнд, hурвдгчинь улан дɵрвлҗнд зерлг аң олна. Эн нааднд дунд багин кʏʏкд дор, дунд, деер гидг ʏгмʏдлǝ кɵдлнǝ.

- Эн юмби? Аңгуд.

- Ямаран аңгуд? Зерлг.

- Деер ямаран аң? Дор ямаран? Дунд?

- Мана теегин аң гɵрǝсн « Улан дегтрт» бǝǝнǝ. Энʏг му ǝмтнǝс, йиртмҗин хортнас харсх кергтǝ.

- Меддʏвт, кʏʏкд? Йир сǝн.

  1. Дидактическ наадн « Хальмг улсин эдлдг хот»

Наадна кʏсл: хальмг улсин хотын нерд медх; бичкдʏдин келинь ясрулх

Наадна зокал: зургуд хǝлǝhǝд, кергтǝ  хамг тоот олад авх

Наадна ʏʏлдвр: Урдаснь кергтǝ зургуд, хамг юмн белдх, ямаран хальмгуд хот иднǝ медʏлх.

Эврǝннь гиичнриг хальмг хотар тоохм. Мана наадна эв- арhд дала хот бǝǝнǝ, теднǝ заагт хальмг эдлдг  хот олтн, неринь келтн. (Эн чансн махн, боорцгуд, hуйрта махн болн н.ч.)

- Чи юунд дуртавч?

- Чини эк ю кенǝ, ю чанна?

- Йир сǝн!

Эн дидактическ наадд наадхла, урдаснь белдвр кех кергтǝ. Зургуд, шʏлгʏд, туульс, тǝǝлвртǝ туульс умшад, ʏзʏлǝд, кʏʏндвр кеhǝд, тиим кɵдлмш кенǝвидн.

Мини келх юмн кʏцв.

Оньган ɵгснтн, ханлтан ɵргҗǝнǝв.

Би хойрдгч җил бичкдʏдин садт кɵдлҗǝнǝв. Эн кɵдлмш йир таасгдна.

Оньган ɵгснтн, ханлтан ɵргҗǝнǝв.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Выступление руководителя методического объединения воспитателей младших и средних групп. Тема: «Значение и развитие мелкой моторики детей. Роль семьи в преодолении дефектов речи»

Вступительное слово руководителя методического объединения воспитателей младших и средних групп по вопросам речевого развития «Логопедическое сопровождение детей младшего дошкольного возраста». Т...

Выступление на методическом объединении воспитателей групп раннего возраста на тему «Интегрированные методы обучения в раннем развитии детей»

В связи  с новыми  Федеральными государственными образовательными стандартами дошкольного образования встает  вопрос об использовании интегративного подхода к образованию детей дошкольн...

Выступление на методическом объединении воспитателей младших групп детских садов по теме: "Формы взаимодействия ДОУ и семьи при формировании у дошкольников интереса к художественной литературе".

Выступление на методическом объединении воспитателей младших групп детских садов. Интерес к художественной литературе у детей возникает при правильной организации совместной деятельности детского сада...

(Выступление на методическом объединении воспитателей коррекционных групп)

quot;Речевые игры, способствующие обогащению словаря, формированию грамматического строя речи."...

Выступление на методическом объединении воспитателей логопедической группы ДОО.

Выступление по теме:" Рекомендации для родителей по развитию мелкой моторики рук у детей с ОНР"...

Выступление на методическом объединение воспитателей: « Организация предметно – пространственной среды в группе по приобщению детей к художественной литературе»

Выступление на методическом объединение воспитателей: « Организация предметно – пространственной среды в группе по приобщению детей к художественной литературе»...