Ажык кичээл. Коданнын аян-чоруу
план-конспект урока по чтению (3 класс)

Урок дан учителям ГМО

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kodannyn_ayan-choruu.docx24.51 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Улустуё аас чогаалы.Тоолдар. Г.Скребицкий «Коданныё аян-чоруу».

Кичээлдиё хевири

Чаа теманы ==ренири

Кичээлге чедип алыр т\ёнелдер

Предметтиг негелделер: арганыё дириг амытаннарыныё дугайында тоол-биле таныжары.

Метапредметтиг  негелделер:

Удуртуру: башкыныё дузазы-биле сорулга салыры: боттарыныё билип алган ч\\л\н т\ёнээри. Уруглар боттары кичээлге с=с курлавырын  байыдар. Аёнарны, куштарны камгалап кадагалаарынга кижизидер. Амыдырал-биле холбаар.

Чаа билиглер: башкыныё дузазы чокка, алган билиглерин ажыглаары; алган билиинге даянып алгаш,=ске ажылдарны кылыры.

Уругнуё бот-тускайлаё онзагайлары: кичээлге ==реникчи б\р\з\н\ё идепкейлиг киржири.

Херекселдери.

Л.С. Кара-оол. Литературлыг номчулга., 2 класс, Кызыл, 2012, арын 51.

Кичээлдиё тургузуу

Кичээлдиё кезээ

Башкыныё ажылы

+=реникчиниё ажылы

Этаптыё сорулгазы

I. Организастыг кезээ

Б=г\н бистиё кичээливис солун болгаш чаа билиглерни чедип алырынга дузалаар болзун. Силер эки харыылап ажылдаарыёарны к\зедим.

Удуртуру: уругларныё кичээлге кичээнгейин к=д\рери.

2.Кичээлдиё сорулгазы

Б=г\н кичээливис д\лг\\р\ дараазында онаалгада чаштынып турар. Шупту деёге номчуптаалыёарам, уруглар.

Даалык-даалык чоруктуг,

Талдар карты чемиштиг. Слайд 1.

Мотивациязы кичээлге сонуургалын оттурары.

Удуртуру: уруглар боттары кичээлдиё сорулгазын тывар.

Онзагайы: уругларныё сонуургалын сайзырадыр.

Коммуникативтиг: черлик дириг амытаннар дугайында катаптаары.

3. Чаа теманы тывары. Проблемниг айтырыг салыры.

- Ч\\-д\р бо? Бо кичээлде ч\н\ ==ренир-дир бис? Кым билип каапты? Слайд 2.

- Б=г\н кодан дугайында номчуур бис.

4. Чаа тема.

а) Чогаалчы Георгий Скребицкийниё дугайында.

- Бо кичээлде ч\н\ кылыр-дыр бис? Номуёарныё 51 дугаар арнын ажыдыёар. «Коданныё аян-чоруу» Г.Скребицкий деп тоолду номчуур-дур бис.

Чаа билиг: кодан дугайында чаа билиг.

Удуртуру: уруглар боттары чаа билиглерни дилеп тывары.

Георгий Скребицкий бойдус дугайында уругларга х=й чечен чугааларны бижээн.

Чаа билиг: чогаалчыныё дугайында чаа билиг.

а) I кезээ-биле ажыл.

Айтырыглар:

- Чылдыё кайы \ези турганыл?

- Ч\ге кодан удуп чадааныл?

- К\ск\ \е турган.

- Шылырт-шалырт дээр. Кодан корткаш, удуп чадаан. Хат база хадып турган.

Удуртуру: номчаан ч\\л\н\ё утказын билип алыры.

Онзагайы: уруглар боттары айтырыгларга тоолдан дилеп тыпкаш, харыылап турар.

Чаа билиг: диалог-биле таныжары.

б) Кодан-биле дииёниё диалогу

- Ам бо ч\\-д\р, уруглар, кым билип каапты?

Кодан биле дииёни рольдап номчуптаалыёарам. Айтырыглар.

- Дииё ч\н\ кылып чай чок турганыл?

- Коданга кандыг с\ме катканыл?

- Коданчыгаш биле дииёниё диалогун номчуур.

- Дииё м==г\лер кургадып чай чок турган.

- Оода уядан кылып ап к=р деп с\мелээн.

Удуртуру: номчаан ч\\л\н\ё утказын билип алыры.

Онзагайы: уруглар боттары айтырыгларга тоолдан дилеп тыпкаш, харыылап турар.

Чаа билиг: диалог-биле таныжары. Диалогту номчууру.

в) Морзук биле Коданныё аразында диалог

Айтырыглар.

Чараа-Чечен биле Коданныё диалогун номчуур.

- Чараа-Чечен эки чемненип алгаш, б\р\лер адаанга чиёгиске орааттынгаш, удуп кыштаар.

Удуртуру: номчаан ч\\л\н\ё утказын билип алыры.

Онзагайы: уруглар боттары айтырыгларга тоолдан дилеп тыпкаш, харыылап турар.

Чаа билиг: диалог-биле таныжары.

5. Карактарга сула шимчээшкин.

Кодан чуруун уруглар карактары-биле эдерти к==р.

Уруглар эдерти к==р.

Удуртуру: белеткеп каан план-биле ажылдаары.

Коммуникативтиг: уругларныё карактарын дыштандырар.

6. Куштар \н\.

- Ам ч\н\ё дугайында номчуур-дур бис, уруглар? Дыёнап к=р\ёерем.

- Куштар дугайында.

Удуртуру: куштар \н\ дыёнадыр.

Матпадактар биле Коданныё диалогу

Айтырыглар.

- Алаакка матпадактар ч\н\ маргыжып турганнарыл?

- Куштар Коданга кандыг с\ме катканыл?

Куштар биле Коданныё диалогун номчуур.

- Кажан чылыг чурттарже ужуп чоруурувусту чугаалажып тур бис.

-Бистиё-биле чылыг чурттарже чоруулу дээн.

7. Оюн.

Оюн: Шын харыыны тып.

Чаа билиг: шын харыыны тывары.

Удуртууру: уруглар шын харыыны бээрин чедип алыр.

Т\ёнел кезээ

- Уруглар, бо чогаалды кандыг аян-биле бижээн-дир? Тоол азы чечен чугаа бе? А ч\ге ынчаар бодап тур силер?

Уругларга боданыр \ени бээр.

Уругларны  боттары т\ёнел \нд\р\п билирин чедип алыр.

Аян-чорук \езинде Кодан кандыг чаа ч\\лдер-биле танышкан-дыр?

- Коданны чалгаа деп болур бе?

- Кижилер дириг амытаннарга, куштарга канчаар дузалажып болурул? Силер оларга кандыг дуза чедирип турар силер?

Уруглар боттарыныё бодалдарын шын илередип, амыдырал-биле холбап билир ужурлуглар.

Онаалга

Номда 55 дугаар арында бердинген домактар-биле пландан тургускаш, с=з\глелди эдерти чугаалап ==ренир. Чараа-Чеченниё с\мези: идегелдиг чыдын херек. Кодан база камгаланып билир, матпадактарныё маргылдаазы, коданныё хоочун =ён\ктери болгаш оларныё д\в\релдери. Дииё-биле ужуружалга. Морзуктуё \ёг\р\.

Кичээл т=нген.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тыва дылга ажык кичээл "Демдек ады"

Ажык кичээл  "Демдек ады"...

Ажык кичээл "Санга 3-ту кадары"

2-ги класстын башкыларынга...

Ажык кичээл темазы: М деп ун болгаш М, м деп ужуктер

Ажык кичээл   Темазы: М деп ун болгаш М, м деп ужуктер  Тоора-Хем 20013Тыва дылТемазы: М деп ун болгаш М, м деп ужектерБашкызы: Самия Хорагай ВикторовнаКлазы: 1 «Г»Сорул...