Главные вкладки

    Сценарий спектакля для учащихся 2 класса "The Little Red Hen"
    материал по иностранному языку (2 класс) по теме

    Бабушкина Анна Борисовна

    Авторский сценарий, написанный по мотивам сказки "The Little Red Hen" из учебника для 2 класса И.Н. Верещагиной, К.А. Бондаренко, Т.А. Притыкиной (часть 2, уроки 53 - 56).В сценарии задействованы 7 героев, в финальной сцене участвуют все ученики класса. В постановке используются песни, которые исполняются под музыку из звукового пособия к данному УМК, т.е. её не надо записывать специально. Длительность постановки приблизительно 10 минут, минимум декораций, костюмов, реквизита, пространства. 

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon the_little_red_hen.doc38 КБ

    Предварительный просмотр:

    THE   LITTLE  RED  HEN

    Characters:

    Jen The Hen                        Pam The Cat

    The 1st  Chicken                        Tug The Dog

    The 2nd Chicken                        Chuck The Duck

    The 3rd Chicken

    Jen The Hen:         - Hello! I’m a little red hen. My name is Jen, or Jen The Hen.

      I’ve got three children – one son and two daughters. They are

      very, very nice. They like to run, jump and sing. We live in a

      brown house in Green Street. We are a happy family!

    (The Song, Record 14)

    Jen The Hen:                - That’s my daughter,

      That’s my daughter,

      That’s my son,

      That’s my son,

      We are very happy,

    Together:                - We are very happy,

    Jen The Hen:                - We are fine,

    Together:                        - We are fine!

    The 2nd Chicken:        - That’s my brother,

    The 3rd Chicken:                - That’s my brother,

    The 1st Chicken:                - That’s my mum,

    The Chickens:                - That’s my mum,

    The 1st Chicken:                - That’s my little sister

                      That’s my little sister

    Together:                - We are fine,

                                       We are fine!

    (The Poem)

    The 1st Chicken:                - Spring is here – we can play,

    The 2nd Chicken:        - We can play the whole day,

    The 3rd Chicken:                - We can jump and we can run,

    Together:                - We can have a lot of fun!

    (The Chickens run away)

    Jen The Hen:                - I’ve got three friends. Here they are!

    (The Cat, The Dog and The Duck enter)

    Pam The Cat:                - I’m a big grey cat. My name is Pam, or Pam The Cat.

                                       I live in Green Street, too.

    Tug The Dog:                - I’m a big black dog. My name is Tug, or Tug The Dog.

                                       I live in a doghouse.

    Chuck The Duck:        - I’m a big yellow duck. My name is Chuck, or Chuck

                                       The Duck. I’m a good swimmer. I live near the lake.

    (The Hen goes away)

    Pam The Cat:                - We are good friends.

    Tug The Dog:                - We like to play hopscotch and leapfrog together.

    Chuck The Duck:        - And we like to sing and dance.

    (The Song)

    Together:                        - In winter I like to skate, -

      Says little Kate,

      In summer I like to swim, -

      Says little Jim,

     And what do you do in spring?

     In spring we dance and sing!

    (The Hen enters)

    Jen The Hen:                - Come here, my children!

    (The Chickens run in)

    Come here, my friends! I’ve got five seeds. Let’s plant them!

    All together:                - OK!

    Jen The Hen:                - My dear friends, can you help me plant the seeds?

    Pam The Cat:                - I’d love to, but I can’t. I’m not well. I can’t work.

    Tug The Dog:                - I’m sorry, but I don’t like to work. I like to play.

    Chuck The Duck:        - Oh, no. I want to go to the lake. I want to swim.

    Jen The Hen:                - I’m sorry, my dear children, but my friends are lazy.

    They don’t like to work. Can you help me plant the   seeds?

    The Chickens:                - Of course, we can! With great pleasure!

    (The Song, Record 41 )

    The Chickens:                - This is the way we plant the seeds,

      Plant the seeds, plant the seeds,

      This is the way we plant the seeds

      On a warm and sunny morning.

    The Friends:                - This is the way we dance and sing,

      Dance and sing, dance and sing,

      This is the way we dance and sing

      On a warm and sunny morning.

    Jen The Hen:        - Now I’ve got many seeds. And I know how to make bread. Can you help me, my dear friends?

    Pam The Cat:                - I don’t want to help you make bread. I want to jump.

    Tug The Dog:                - I don’t want to help you make bread. I want to run.

    Chuck The Duck:        - I don’t want to help you make bread. I want to swim.

    Jen The Hen:                - What a pity!

    The 1st Chicken:                - Don’t worry, Mummy!

    The 2nd Chicken:        - We are not lazy!

    The 3rd Chicken:                - We can help you!

    Jen The Hen:                - Can you?

    The Chickens:                - Of course, we can! With great pleasure!

    Jen The Hen:                - Oh, thank you, my dear children. Let’s begin!

    (The Song, Record 41)

    The Chickens:                - This is the way we make the bread,

      Make the bread, make the bread,

      This is the way we make the bread

      On a warm and sunny morning.

    The Friends:                - This is the way we run and jump,

      Run and jump, run and jump,

    Chuck The Duck:          - This is the way I dive and swim

      On a warm and sunny morning.

    Jen The Hen:        - Look! The bread is ready. It is on the table. It looks

      great!

    The 1st Chicken:                - I’m tired…

    The 2nd Chicken:        - I’m happy!

    The 3rd Chicken:                - I’m hungry!

    Pam The Cat:                - Hello, Jen The Hen!

    Tug The Dog:                - Hello, little chickens!

    Chuck The Duck:        - Glad to see you, my friends!

    Jen The Hen:                - I’m glad to see you, too!

    The Friends:                - We want to help you!

    Jen The Hen:                - To help me?

    Pam The Cat:                - Yes, of course.

    Jen The Hen:                - Do you want to help me plant the seeds?

    Tug The Dog:                - Oh, no!

    Jen The Hen:                - Do you want to help me make bread?

    Chuck The Duck:        - Oh, no!

    Jen The Hen:                - Do you want to help me eat the bread?

    The Friends:                - With great pleasure!

    Jen The Hen:        - But I don’t want to give you the bread. I want to give

       the bread to my chickens. They are not lazy. They are

       nice and clever. They always help me!

    (The Song “Chuck, chuck…”, Records 58+60 )

    The end


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Сценарий праздника для учащихся 2 - 3 кассов на тема: ,,Земля наш общий дом".

    Воспитывать экологическую культуру школьников, учить беречь родную Землю, учить преобразовывать её.Учить детей общению с природой.Развивать эстетические представления о гармонии природного мира.Показа...

    СЦЕНАРИЙ Новогоднего праздника «Приключение Маши и Вити» (Для учащихся 2 «А» класса, организованного учащимися 6 «А» класса)

    Преемственность трактуется сегодня как непрерывный процесс воспитания и обучения ребенка, имеющий общие и специфические цели для каждого возрастного периода.Решение проблемы преемственности на методич...

    Презентация к уроку "We read fairy tales. The Little Red Hen. Part 4"

    Презентация к уроку 56 (УМК Верещагиной И.Н.). Тема "Обучение чтениюс извлечением полной информации"...

    Постановка спектакля "The Little Red Hen" для учащихся начальной школы

    Постановка спектакля "The Little Red Hen" для учащихся начальной школы. ( Сценарий постановки в рамках предметной недели английского языка для учащихся 2-4 классов.)...

    Сценарий спектакля для учащихся 1 (2)-х классов

    Сценарий спектакля для учащихся 1 (2)-х классов. Участники спектакля - дети более старшего возраста. Цель: мотивация к изучению английского языка....

    Дидактический материал для работы со сказкой "The little Red Hen" во 2 классе.

    Данный материал я использовала для проверки понимания общего смысла и существенных деталей при чтении сказки "The little Red Hen"....