Презентация к уроку "Мир моих фантазий. Неправильные глаголы в прошедшем времени" по ФГОС с использованием сингапурских структур для 4 класса по УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English"
презентация к уроку по иностранному языку (4 класс) по теме

Анисимова Раушания Зиннуровна

Здесь только презентация. Она поделена 2 части, из-за лимита объема загружаемого файла.

План-конспект этого урока:

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Good Morning! Good morning, good morning Good morning to you, Good morning dear teachers, We are glad to see you!

Слайд 2

Let’s speak about today’s weather

Слайд 3

Repeat after me! [t] [d] [id] watch ed walk ed talk ed finish ed lik ed help ed play ed la id tri ed cri ed smil ed studi ed liv ed skat ed want ed collect ed paint ed need ed

Слайд 4

Parable of the Stone Once upon a time there lived a very old wanderer. Once he saw a big-big stone. There was a very strange sign on it: “Turn and read!”. He hardly turned it and read it on the other side: “Why are you looking for new knowledge if you do not pay attention to what to things you have already known?”

Слайд 5

Притча о Камне Один странствующий искатель истины увидел большой камень, на котором было написано: « Переверни и читай!». Он с трудом перевернул его и прочёл на другой стороне: «Зачем ты ищешь нового знания, если не обращаешь внимания на то, что уже знаешь?»

Слайд 6

We know it!  1) пошли в лес - 2) было жарко - 3) сели под деревом - 4) увидели птичку - 5) пошли домой - went to the forest was hot sat under the tree saw the bird went home

Слайд 7

Find out mistakes Yesterday I and my friend John go in the park. The weather is wonderful. We walked near the river, skated and skied. We meet our classmates in the park and played with them. It is a great day!

Слайд 8

Check out Yesterday I and my friend John went in the park. The weather was wonderful. We walked near the river, skated and skied. We met our classmates in the park and played with them. It was a great day!

Слайд 9

Тема урока «Мир моих фантазий» Неправильные глаголы в прошедшем времени ( Past Simple )

Слайд 10

Цели урока Продолжить знакомство с неправильными глаголами. Научиться распознавать их. Уметь применять их в речи, при чтении и при составлении рассказов

Слайд 11

Do we know it? want like see talk fly paint collect sa y live have open help do fall give take

Слайд 12

Check out want ed like d s aw talk ed fl ew paint ed collect ed sa id live d ha d open ed help ed d id f e ll g a ve t ook

Слайд 13

New Irregular verbs cut let make say can fall drink cut let made said could fell drank

Слайд 14

New Irregular verbs cut -> cut

Слайд 15

New Irregular verbs let -> let


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

New Irregular verbs make -> made To make tea

Слайд 2

New Irregular verbs s ay -> said

Слайд 3

New Irregular verbs can -> could

Слайд 4

New Irregular verbs fall -> fell

Слайд 5

New Irregular verbs drink -> drank

Слайд 6

Динамическая пауза

Слайд 7

Do you like fairytales?

Слайд 8

The Wolf and the Sheep A Wolf saw a Sheep by a small river and wanted to eat him. He shouted, “I can’t drink this dirty water! It is very dirty! You have made ( сделал ) the water dirty. You put your dirty feet into the water!” “No, I didn’t make it dirty,” the Sheep answered. “I didn’t put my feet into the water. I drink with my mouth and not with my feet. Look! My feet are not in the water.” “OK. Then it was last year. You put your feet into the water last year!” the Wolf shouted. “And you made the water dirty.” “But I am only four months old,” the Sheep said. “How could I put my feet into the river a year ago?” “If it was not you, then it was your brother or your father,” the Wolf shouted and jumped on the poor ( бедный ) Sheep. But the Sheep ran away. And the Wolf fell into the water.

Слайд 9

Answer the questions Did the Wolf want to drink water ? Was the Wolf angry ? Did the Sheep make the water dirty ? Did the Sheep shout at the Wolf ? Was the Sheep brave? - No, he didn’t - Yes, he was - No, she didn’t - No, she didn’t - Yes, she was

Слайд 10

The Wolf and the Sheep A Wolf saw a Sheep by a small river and wanted to eat him. He shouted, “I can’t drink this dirty water! It is very dirty! You have made ( сделал ) the water dirty. You put your dirty feet into the water!” “ No, I didn’t make it dirty,” the Sheep answered. “I didn’t put my feet into the water. I drink with my mouth and not with my feet. Look! My feet are not in the water.” “OK. Then it was last year. You put your feet into the water last year!” the Wolf shouted. “And you made the water dirty.” “But I am only four months old,” the Sheep said . “How could I put my feet into the river a year ago?” “If it was not you, then it was your brother or your father,” the Wolf shouted and jumped on the poor ( бедный ) Sheep. But the Sheep ran away. And the Wolf fell into the water.

Слайд 11

Correct the sentences The Wolf drank the dirty water . The Sheep made the water dirty . The Wolf met the Sheep before . The Sheep came to the river a year ago . - The Wolf didn’t drink the dirty water. - The Sheep didn’t make the water dirty. - The Wolf didn’t meet the Sheep before. The Sheep didn’t come to the river a year ago.

Слайд 12

Look at the pictures and tell a new happy ending to the fairy tale Use these words 1) ran away 2) ran after him 3) saw the hunters 4) shouted 5) help me, please 6) came and helped

Слайд 13

Оцени свою работу 1) 2) 3)

Слайд 14

Homework SB: Exercise 30, page 59 (learn by heart) Принести новогодние открытки (будем писать послания Деду Морозу)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок ФГОС на тему "Неправильные глаголы в прошедшем времени"

Тип урока: урок открытия новых знаний Тема урока: Неправильные глаголы в прошедшем времени (Irregular verbs in Past Simple) Цель: Научить распознавать неправильные глаголы в прошедшем ...

План-конспект к уроку "Мир моих фантазий. Неправильные глаголы в прошедшем времени" по ФГОС с использованием сингапурских структур для 4 класса по УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English"

План-конспект урока состоит из следующих разделов:Тема урокаМетоды обученияОборудованиеЦелиЗадачиХод урока Презентация к этому уроку...

Урок русского языка во 2 классе с использованием сингапурской структуры обучения

Данный урок русского языка построен с использованмем сингапурской структуры обученмя....

Открытый урок по обучению грамоте (чтению) с использованием Сингапурских структур по теме: "Буква ю в начале слова и после гласных. Буква ю после согласных"

1В класс  Учитель Каримова З.Р.Тема: «Буква ю в начале слова и после гласных.  Буква ю после согласных »Цель: познакомить учащихся с новой йотированной  буквой Ю ю, особенностями этой б...

Технологическая карта урока русского языка "Винительный падеж имён существительных" 3 класс с использованием сингапурских структур

Технологическая карта урока русского языка "Винительный падеж имён существительных" 3 класс с использованием сингапурских структур. Открытый урок по реализации PLC проекта (УМК "Перспек...