Урок-игра "День рождения Мэри" 2 класс И.Н. Верещагина
план-конспект урока по иностранному языку (2 класс) на тему

Мясникова Людмила Алексеевна

Все задания представлены в игровой форме, что способствует интеллектуальному развитию учеников, поддерживает мотивацию к изучению иностранного языка

Скачать:


Предварительный просмотр:

Разработка урока-игры во 2 классе «Mary’s birthday»

Цели урока:

Обучающая: формирование речевых навыков (чтение, монологическая и диалогическая речь)

Развивающая: развитие логического мышления, языковой догадки.

Воспитательная: формирование культуры общения в парах.

Оборудование: раздаточный материал, игрушки, тексты для чтения.

Ход урока.

1.Приветствие, организационный момент:        - Good morning. How are you?

- I am fine, thank you. And you?

2. Представление учащихся гостям: - Hi, my name is … . What is you name? Are you a teacher? Nice to meet you!

3.Постановка цели: Do you like to play? Today we are going to play. Mary is having a birthday today. She invites us to her birthday party. So, we are going to have a real fun.

4. Развитие грамматического навыка речи (to have, to be).

- Put the words into correct place and those who can read this card will go to Mary’s birthday party.

Hi, I … Mary. I … a pupil. I … got a mother and a father. My father … is a doctor and my mother … is an engineer. I … got a sister. She … not a pupil. She … only five. We … happy.

5. Активизация лексического  навыка речи.

Let’s go to the toy shop and choose a nice present for Mary. Look, something is wrong.

- Put the letters into the right order.

Tac-cat   god-dog    rcud-duck   gorf-frog

- Put an article before the words (a,an).

A cat, an elephant, a duck, a dog, a frog, a camel.

- Now everything is all right and you can buy a present. Come here and buy a present.

P.1: Have you got a black cat?

P.2: Yes, we have got a black cat.

P.1: Give me a black cat, please.

P.2: Here it is.

                                              P.1: Thank you. 

- Tell you friends about the present you have bought

P1. I have got a black dog. It is small. It is nice. It is funny. It can run and jump. I like it very much. (P1-P10)

I know that you are good artists. Let’s draw your favourite pets and present them to Mary. If you want you can recite your poems about your favourite toys:

P1                                              “My cat Kit”

 I have a cat,

Her name is Kit

And by the fire,

She likes to sit.

She likes to sit.

 Upon my knee,

For I like Kit

      And Kit likes me.

P2

My puppy.

My puppy is brown and bull of fun,

I love to see him jump and run.

He barks and dashes here and there

As though he likes things everywhere

Физкультминутка

Teddy-bear, teddy-bear,

Look around, look around.

Teddy-bear, teddy-bear,

Touch the ground, touch the ground

- Now we have many presents and we can go to Mary. Give you presents to Mary.

P1. – Hi, happy birthday! Take my present. It is a dog. (P1-P10)

-Let’s sing a song for Mary. “Happy birthday to you…”

-Let Mary   answer the questions about her toys.

P1 –Do you like to play with you toys?

P2 –What toys have you got?

P3 –What is you favorite toy?

P4 –Is you cat small?

P5 –Can you cat jump?

P6 –Can you dog run? …

5. Формирование навыка монологической речи.

a) it’s your time to tell Mary about you toys.

P.: I like to play. I like to play with toys. I have got many toys. I have got many toys. I have got tow cats, four balls, and three planes. My favorite toy is a dol. It’s beautiful doll.

b) Let’s have a rest.

- It’s big. It lives in Africa. What is it?

- It’s a wild animal. It lives in Africa. It likes bananas. What is it?

- It’s a domestic animal. It lives with people. It likes milk. What is it?

- It’s a domestic animal. It lives with people. It likes bones very much. What is it?

c) Look, somebody has presented a fir tree to Mary. But there are no toys on it. Let’s decorate it. Name the colour of your toy and put it on the fir tree. (Детям раздаются карточки с названием цвета)

7. Развитие навыка аудирования.

- The post man has brought a postcard to Mary from her friend. Listen to it and answer the questions:         1.What is her friend’s name?

2. Do they like to play hopscotch?

3. Has Alice got many friends?

4. Has Alice got a puppy or a cat?

8. Рефлексия.

P1: You are so beautiful today, Mary.

P2: Your dress is nice.

P3: You look fine today.

P4: Your hairstyle is nice.

P5: Your ribbon is wonderful.

- Do like our lesson? If you like it put a red toy on the fir tree, if you don’t like it put a green toy on it.

9. Подведение итогов. Our lesson is over. You marks are ….


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа для 2-3 классов по учебнику Верещагиной

Рабочая программа и календарно-тематическое планирование для 2-3 классов, обучающихся по учебнику Верещагиной, рассчитана на 2 часа в неделю...

Рабочая программа к учебнику английского языка 2 класс под редакцией Верещагиной, Притыкиной (68 часов)

Рабочая программа к учебнику английского языка 2 класс под редакцией Верещагиной, Притыкиной (68 часов)...

Программа курса английского языка для 3 класса по УМК Верещагиной И.Н. (по ФГОС НОО)

Программа курса английского языка для 3 класса  составлена на основании следующих документов:- Федерального закона  «Об образовании в РФ»;- Федерального  государственного образоват...

Конспект открытого урока по английскому языку 2 класс И.Н.Верещагина

Конспект открытого урока для 2 класса, разработанный с учетом требований ФГОС и презентацией к нему....

Рабочая программа 4 класс к учебнику Верещагиной

Рабочая программа 4 класс к учебнику Верещагиной...

Календарно-тематическое планирование 3 класс И.Н. Верещагина

Рабочая  программа  по  английскому  языку  3  класс.  Авторы  И. Н. Верещагина, Т. А. Притыкина, К. А. Бондаренко, О. В. Афанасьева....

Методическая разработка в 4 классе к учебнику Верещагиной И.Н., Притыкиной Т.А. : " Экскурсия по Темзе"

Методическая разработка в 4 классе к учебнику Верещагиной И.Н., Притыкиной Т.А.  : "  Экскурсия по Темзе" в рамках изучения темы "Town life.London". Вариант работы на уроках английского язык...