Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку «Национальная еда» в рамках «Английской гостиной»
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Цель мероприятия: закрепление лексических и коммуникативных навыков по теме «Еда»

Задачи мероприятия:

— Образовательные –

— Повторение и закрепление пройденного лексического и грамматического материала по теме;

— Формирование и совершенствование  коммуникативных навыков и умений учащихся в говорении по теме «Еда»;

— Формирование у учащихся потребности изучения иностранного языка и овладение им как средством общения, познания, самореализации;

— Развивающие –

— Развивать коммуникативную компетенцию, включая умение взаимодействовать с окружающими;

— Продолжить развитие мышления, памяти, внимания, логики;

— Расширение кругозора учащихся;

— Воспитательные –

— Развитие мотивации к изучению иностранного языка;

— Воспитание познавательной активности учеников;

— Воспитывать умение работать в группах.

Методы и приёмы обучения: вовлечение в деятельность; создание ситуаций успеха, занимательности; опрос; викторина, работа в группах.

Наглядность: картинки для активизации лексических единиц; групповые задания, презентация, плакат для создания проекта по теме «Национальная еда в России и Великобритании».

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл natsionalnaya_eda_4_kl_2018.docx27.11 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное  учреждение  

«ГИМНАЗИЯ №11 с изучением иностранных языков»

 г. Королев

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку «Национальная еда»

в рамках «Английской гостиной»

4 класс

        

Подготовила и провела:

учитель английского языка

Хонова О.В.

Королев, 2018

Цель мероприятия: закрепление лексических и коммуникативных навыков по теме «Еда»

Задачи мероприятия:

— Образовательные –

— Повторение и закрепление пройденного лексического и грамматического материала по теме;

— Формирование и совершенствование  коммуникативных навыков и умений учащихся в говорении по теме «Еда»;

— Формирование у учащихся потребности изучения иностранного языка и овладение им как средством общения, познания, самореализации;

— Развивающие –

— Развивать коммуникативную компетенцию, включая умение взаимодействовать с окружающими;

— Продолжить развитие мышления, памяти, внимания, логики;

— Расширение кругозора учащихся;

— Воспитательные –

— Развитие мотивации к изучению иностранного языка;

— Воспитание познавательной активности учеников;

— Воспитывать умение работать в группах.

Методы и приёмы обучения: вовлечение в деятельность; создание ситуаций успеха, занимательности; опрос; викторина, работа в группах.

Наглядность: картинки для активизации лексических единиц; групповые задания, презентация, плакат для создания проекта по теме «Национальная еда в России и Великобритании».

 

Этапы мероприятия:

  1. Организационный момент.- 1 мин
  2. Предъявление целей, задач и темы мероприятия. — 6 мин
  3. Работа в группах. Викторина. Создание проекта. —  7 мин
  4. Пазл, поиск в интернете рецепта- 7 мин
  5. Рецепт блюда: — 6 мин
  6. Рефлексия – 2 мин
  7. Подведение итогов мероприятия. – 3 мин

 

  1. Организационный момент.

Good morning Dear Children. I’m glad to see you.

 

  1. Предъявление целей, задач и темы мероприятия.

So, let’s start our lesson. The aim of our lesson is to revise the words and practice grammar. Today we’ll speak about very interesting and tasty topic. You’ll know the problem of our lesson when you guess the crossword.

№1. Crossword:

b

r

e

a

k

f

a

s

t

o

n

i

o

n

s

p

o

o

n

b

r

e

a

d

 

  1. In the morning people usually have     b…… (breakfast)
  2. People usually cry when they cut this vegetable     o…… (onion)
  3. If you eat soup, you need a s…..  (spoon)
  4. Many people can’t have soup without it   b…. (bread)

 

Well done! Now let’s name the topic of our lesson: What is it? “food”. But today we’ll speak about the national food of two countries. And you should complete the sentences in order to know the full name of the topic of our lesson. Look at the screen, please:

№2. Questions:

  1. Moscow is the capital of…
  2. London is the capital of…

So, and what is the topic of our lesson?

Today we’ll speak about “National food of Russia and Great Britain”.

Let’s look at the map and find these two countries.

     

These are two different countries with their own traditions and customs. One of the English proverbs says: “Tastes differ”. Do you know what it means?

And now we will be divided into 2 groups. Take your seats. You’ll get the part of the puzzle for each right answer which you should guess during the lesson.

 

III. Работа в группах. Создание проекта.

 

These two countries have different traditions. That’s why the names of the teams will be “Russia” “England”. So now let’s divide into 2 groups and choose the captains. Who will be the captain in the first team “Russia”? Who will be the captain in the second team “England”?

        Now let’s speak about these two countries in details. The first task is to make a project. Each group has pictures of food, you should make projects about your countries and match the part of the day with the meals. I’ll give you 4 minutes and then you should answer our questions.

Let’s remember the time when Russian people and English have meals. Answer my questions please:

  1. How many times a day do Russian (English) people have meals?
  2. When do Russian (English) people have breakfast?
  3. What do Russian (English) people have breakfast?
  4. When do English people have lunch? What do English people have for lunch?
  5. When do Russian people have dinner? What do Russian people have for dinner?
  6. When do Russian people have supper? What do Russian people have for supper?
  7. When do English people have dinner? What do English people have for dinner?
  8. When is a small tea break in Great Britain?

 

  1. Пазл и описание блюда.

Great! The next task is to make a puzzle and find in the internet the recipe of it.

1 team- Pancakes

2 team- English breakfast

Well done! What do we need to make pancakes?

What do we need to make English Breakfast?

 

  1. Рецепт блюда:

Now let’s practice in cooking. Look at the screen. You should make the recipe [‘resipi] of Russian and English dishes.  Put the instructions in the right order. Guess the dish. You’ll have sheets of paper; write down please, you have 5 minutes.

1 команда:

Cut the butter and mix it with sugar, eggs, soda and sour cream.

Add the flour and make dough.

Oil the form. Put the small pieces of dough into the form.

Make cream from condensed milk with butter.

Put the cream into the “Nuts”

Enjoy cookies.

 

We have the recipe of  ________   . Russian people like to eat   ______     .

 

2 команда:

 

We should take flour, butter, flakes, sugar, salt, milk, apples and lemon juice

Melt the butter

Mix  it with salt, flour

Then  add sugar and milk

Put the apples on the dough and put it to the oven. Bake from 30 to 50 minutes

Enjoy the pie!

 

We have the recipe of an “Apple pie”. English people like to eat it during tea-time.

 

While our dishes will be cooked I’d like you to sing the song.

 

  1. Песня. In spite of traditional food of these 2 countries, there are meals which are popular in different countries. For example, it is pizza. Let’s remember the song about pizza.

On the top of my pizza (+ презентация)

 

On the top of my pizza,

All covered with sauce,

Could not find the mushrooms,

I think they got lost.

 

I looked in the closet,

I looked in the sink

And my  sister’s bedroom

It’s too lolly pink  

 

I looked in the saucepan,

Right under the lid.

No matter where I looked,

Those mushrooms stayed hid.

 

Next time you make pizza,

I’m begging you, please,

Do not give me mushrooms

But just plain old cheese.

 

Well done! Now we’ll check our pie! So it’s ready! You see how wonderful it is! After our lesson you’ll take it and go to the canteen.

Pupil: we want to treat our guests. Help yourselves and try our pie!

 

VII. Подведение итогов мероприятия.

So we have worked hard and now I want you to sum up the information which you have understood during the lesson. Now show your puzzles, please. What are there on them?

  • What is the Russian National food?
  • What is the English National food?
  • What does the proverb “Tastes differ” mean?
  • What are the differences between Russian and English National food?
  • What are the similarities between Russian and English National food?

Well done! These countries are different but have some similarities. Food is very important for each person and people in each country have their own traditions and customs.

 

Let’s look at your puzzles and choose the winner!

Oh, both teams are winners! (Капитанам дать грамоты)

The next lesson we’ll speak about table manners.

The lesson is over. You can take your cookies and go to the canteen! Have a good time!

Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка в 3 классе УМК «Английский язык. Brilliant » ав. Ларионова И.В., Комарова Ю.И.

Тема урока "Профессии."  Урок разработан по требованиями ФГОС  для 3 класса. Урок составлен на основе авторской программе  и основное внимание уделяется на формирование УУД. (Личностные...

Внеклассное мероприятие и самоанализ по теме: "Встреча первоклассников" на английском языке

Внеклассное мероприятие и самоанализ по теме: "Встреча первоклассников" на английском языке...

Рабочая программа по английскому языку для 2 класса. УМК Английский язык. Кузовлев В.П.

Рабочая программа по английскому языку для 2 класса. УМК Английский язык. Кузовлев В.П....

Рабочая программа по английскому языку 2 класс к УМК "Английский язык 2" Кузовлев В.П. и др.

Данная программа предназначена для обучения младших школьников английскому языку в образовательных учреждениях начального общего образования во 2 классе на основе линии УМК  «Английский язык» авт...

План-конспект урока английского языка в 3 классе УМК «Английский язык. Brilliant » ав. Ларионова И.В., Комарова Ю.И.

Тема урока:Профессии.Цель:Введение новой лексики по теме «Профессии», актуализация грамматических навыков, научить вести диалог-расспрос о будущей профессии, обучение неподготовленной моно...

Конспект урока английского языка «We Are Pirates» (УМК «Английский язык. Brilliant» Ю.А. Комарова, 2 класс)

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; закрепление ранее изученной лексики(a bag, a pen, a pencil, a rubber, a ruler, blue, red, green, yellow, red, all); введение и первичн...

Конспект урока английского языка «We Are Pirates» (УМК «Английский язык. Brilliant» Ю.А. Комарова, 2 класс)

Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; закрепление ранее изученной лексики(black, white, red, yellow, blue, green, pink, grey, brown); введение и первичное закрепление новой...