Сказка "Теремок" на английском языке
план-конспект занятия по иностранному языку (2 класс)

Баранова Наталья Евгеньевна

Инсценирование сказки "Теремок" на английском языке

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл teremok_na_angliyskom.docx15.51 КБ

Предварительный просмотр:

Теремок

Действующие лица: Мышка (a mouse), Лягушка (a frog), Кролик (a rabbit), Кот (a cat), Поросёнок (a pig), Лиса (a fox), Волк ( a wolf ), Медведь (a bear), Автор(narrator).

Narrator: There is a house in the wood. The mouse runs through the wood. The mouse sees the house.

Mouse:   What a nice house! It is very nice. It is not small. It is not big. Knock, knock, knock. Who lives in the house?  (Заглядывает в теремок). Nobody! Now I can live in it.

Скачет лягушка, увидела домик

Frog: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I am a mouse. And who are you?

Frog: I am a frog.

Mouse: What can you do?

Frog: I can play football,

Hockey, tennis, basketball

I can run, I can jump,

I can have a lot of fun.

Mouse: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит кролик, увидел теремок.

Rabbit: Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I am a mouse.

Frog: I live in the house. I am a frog. And who are you?

Rabbit: I am a rabbit.

 Frog: What can you do?

Rabbit: I know English alphabet. (поет песню).

Frog: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит кошка, увидела теремок.

Cat: Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I am a mouse.

Frog: I live in the house. I am a frog.

Rabbit: I am a rabbit.  I live in the house. Who are you?

Cat: I am a cat.

Rabbit: What can you do?

Cat: I can read English poem.

One – a fox, two – a box,

Three – a cock, four –a clock,

Five – a dog, six – a frog,

Seven – a donkey, eight – a monkey,

Nine  –  a doll, ten – a ball.

Rabbit: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит поросенок, увидел теремок.

Pig: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I am a mouse. I live in the house.

Frog: I am a frog. I live in the house.

Rabbit: I am a rabbit. I live in the house.

Cat: I am a cat. I live in the house. Who are you?

Pig: I am a pig.

Cat: What can you do?

Pig: I can count. ( считает от 1 до 10)

Cat: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит лиса, увидела теремок.

Fox: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I am a mouse. I live in the house.

Frog: I am a frog. I live in the house.

Rabbit: I am a rabbit. I live in the house.

Cat: I am a cat. I live in the house.

Pig: I am a pig. I live in the house. Who are you?

Fox: I am a fox.

Pig: What can you do?

Fox: I can sing merry song. (поет песню)

Pig: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит волк, увидел теремок.

Wolf: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I am a mouse. I live in the house.

Frog: I am a frog. I live in the house.

Rabbit: I am a rabbit. I live in the house.

Cat: I am a cat. I live in the house.

Pig: I am a pig. I live in the house.

Fox: I am a fox. I live in the house. Who are you?

Wolf: I am a wolf.

Fox: What can you do?

Wolf: I can play with a ball. (играет с мячом и рассказывает стих)

Rain, rain, go away

Come again another day,

Little Jonny wants to play.

Fox: Come in. Let’s live together in the house.

Бежит медведь, увидел теремок.

Bear: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I am a mouse. I live in the house.

Frog: I am a frog. I live in the house.

Rabbit: I am a rabbit. I live in the house.

Cat: I am a cat. I live in the house.

Pig: I am a pig. I live in the house.

Fox: I am a fox. I live in the house. Who are you?

Wolf: I am a wolf.  I live in the house. Who are you?

Bear: I am a bear. My name is Willy. (плачет)

Все:

Why do you cry Willy?

Why do you cry?

Why Willy? Why Willy?

Why Willy? Why?

Bear: I have not a house.

Все: Come in. Let’s live together in the house.

Играет мелодия «The more we are together», все встают в круг и водят хоровод под песню. Дети поют:

The more we are together, together, together,

The more we are together, the happier we are!

 For your friends are my friends

And my friends are your friends.

The more we are together, the happier we are!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка по английскому языку в 4-х классах "Путешествие в страну английского языка"

Данный урок рассчитан на учащихся 4- го класса. Форма его проведения –путешествие, является познавательно –развлекательной формой подачи учебного материала. Она позволяет обобщить уже полученные...

План-конспект урока английского языка по теме "Достопримечательности Лондона" в 4 классе в школе с углубленным изучением английского языка

Предлагаемый урок – это закрепление лексических навыков, а также пройденного лингво-страноведческого материала по теме «Достопримечательности Лондона» в 4 классе. Урок ориентирован на развитие умений ...

Игровые технологии на уроках английского языка в начальной школе. Игры на уроках английского языка во 2 -5 классах.

Главным элементом игры является игровая роль, не столь важна какая; важно, чтобы она помогала воспроизводить разнообразные человеческие отношения, существующие в жизни. Только если вычленить и п...

Конспект урока по английскому языку для 3 класса по учебному курсу «Английский язык» (УМК Верещагиной И. Н., Притыкиной Т.А.) I know

Урок-путешествие на поезде \'\'I know". На занятии проверяются знание лексических единиц по теме \'\'Food". Отработываются фонетические навыки, навыки и умения чтения и письма. ....

Лексико-грамматическая контрольная работа (тест) для учащихся 4 класса школ с углубленным изучением английского языка (по УМК И.Н.Верещагиной "Английский язык")

Данный материал может служить как итоговый для проверки уровня сформированности знаний и умений в области грамматики и лексики учащихся 4 класса, так и тренировочным на определенном этапе изучения опр...