"What time is it?" ( УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English", 4 класс)
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Степанова Марина Олеговна

Конкурсный урок английского языка по теме "What time is it?" ( УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English", 4 класс)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 1.docx18.18 КБ

Предварительный просмотр:

- Hello, my dear students (Hello)

Sit down, please

I am  happy to see you

My name is Marina Olegovna

I will be your English teacher today.

- How are you today? Are you fine today? As  for me, I am great .  And you?

- I see that we are all fine today. I think our lesson will be successful ?

- We will do different tasks  and I’ll give you a sweet red apple for each correct answer. Let’s start.

- I'll read the riddle. What is the Russian for riddle? (загадка)

Listen to me very attentively and answer the riddle

I am big and I am small

I have no legs , but I can go

I go at night and all the day

But  I can never go away.

I have a face and two small hands

To show you all my numbers

And I say “Tick” and I say “Tock”

Guess , what am I ? (  It is a clock)

- What will  we do today?(we'll remind how to tell the time)

- That's right. Excellent

- Let’s read the theme of our lesson all together.

- What has the clock got?

  • face
  • hand  
  • hour
  • minute

- when we name the definite time, we use  o`clock.

- when the big hand is on the three, we use  quarter past.

- when the big hand is on the six, we use  half past.

- when the big hand is on the nine, we use  quarter to.

- For other times, we count the minutes in fives.

am       pm

  • Open your books at page 77. Look at the words in the box. Listen and repeat after me. Give me the translation.
  • wake up, get up, clean teeth, have breakfast, go to school…

-  Look at the clock. What time is it? (it's six o'clock)

I'll give you the rhyme about 6 o'clock. Listen and repeat. ( 7,8, 9 o'clock)

- I'd like to control your memory. Who wants to receit the rhyme about 6 o'clock? 

Raise your hands. ( 7,8, 9 o'clock)

- Let's have a rest, stand up, please.

Let's remember our rhymes. Listen and repeat after me.

- Thank you. Sit down, please

- Let's play a little bit. Look at the screen and say  what time is it?

- You have worksheets on the desks.  Look through this worksheets and write down what time is it and what do you usually do at this time?  I'll give you 2 minutes.

- The time is over. Exchange worksheets with your partner. Let's check each other.

- Have you got any mistakes? Good job

-The lesson is coming to the end. Let's sum it up.

- Do you like our lesson?

- Was it interesting?

- Raise your apples. Look! We have an apple garden.

- Look. What is it? (QR-code)

It will be your homework. Point your phone's camera

at the QR- code and follow the link.

- I was very pleased to work  with you. You worked hard today.

Thank you very much. Good bye. Have a nice weekend.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "What time is it?"

Цель урока: формирование грамматического навыка. Задачи:практические:отработать звук [θ];ввести и первично закрепить грамматическую структуру употребления времени;тренировать учащихся в говорении...

Конспект урока по английскому языку на тему "What time is it?" 4 класс УМК «Enjoy English»

Урок № 1Цель урока: формирование лексического навыка речи. Задачи:1)    практические:·        отработать звук [t];·...

Технологическая карта урока английского языка "What time is it?" 4 класс

Тема: "What time is it?"Урок № 3Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)     практические:·        отработать звук [k];·...

Технологическая карта урока английского языка "What time is it?" 4 класс

Класс: 4-вТема: "What time is it?" Урок № 3Цель урока: формирование лексического навыка речи. Задачи:1)     практические:·        отраб...

Конспект урока для 3 класса «What time is it?»

Цель урока: формирование грамматического навыкаПланируемые результаты:Предметные: отработать звук [t]; закрепить лексику; повторить речевую структуру времени «What time is it?”; тренировать учащихся в...

Конспет урока по английскому языку на тему "What time is it?" 3 класс

Тип урока: комбинированный.Цель урока: формирование грамматического навыкаПланируемые результаты:ü Предметные: отработать звук [t]; закрепить лексику; повторить речевую структуру времени «What time i...

Конспект урока английского языка "What time is it?" 3 класс

Тип урока: комбинированный.Цель урока: Развитие навыка устной речи.Планируемые результаты:1. Закрепить знание основных действий режима дня, указание времени на часах.2. Проверить знание детьми слов и ...