Сказка для постановки "POOH GOES VISITING"
учебно-методический материал по иностранному языку (2 класс)

Простой текст сказки для постановки на английском языке "POOH GOES VISITING"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл pooh_goes_visiting.docx25.25 КБ

Предварительный просмотр:

POOH GOES VISITING

By A.A. Milne

  1. Narrator
  2. Winnie-the-Pooh
  3. Piglet
  4. Rabbit

Scene I

Повествователь, Винни-Пух и Пятачок.

Narrator: Pooh and Piglet were walking through the forest one day. Pooh was singing.

Winnie-the-Pooh: Rum-pu-pum-pu-pu-pu-pum! Oh, no! Tram-pa- pam-pa-pa-pa-pam! Tram-ta-tam-ta-ta-ta-tam! Pum-pu-pum-pu-pu- pu-pum!

Piglet: (Иногда повторяет рифмовку и следует за Винни-Пухом, пару раз натыкается на него.)

Winnie-the-Pooh: What about visiting anybody?

Piglet: Do you want to come to see anybody?

Winnie-the-Pooh: Yes, I think... why don’t we go to see anybody? And we can have a meal...

Piglet: Who goes visiting early in the morning?

Winnie-the-Pooh: Stop! Wait a minute! (Задумывается.) Param-param... param-param! Taram- taram... taram-taram!

Piglet: Where are we going?

Winnie-the-Pooh: We are going to see you. Do you have anything to eat?

Piglet: I have only one balloon.

Winnie-the-Pooh: No, we won’t come to you... It means  you are not visiting your friend.

Piglet: OK. Let’s come to you….

Winnie-the-Pooh: Stop! That means... I am not going to visit my friend.

Piglet: What can we do? I think we can go and see Rabbit.

Scene II

Повествователь, Винни-Пух, Пятачок и Кролик.

(Винни-Пух и Пятачок приходят к дому Кролика.)

Winnie-the-Pooh: It’s Rabbit’s hole.

Narrator: So, Winnie-the-Pooh bent down, put his head into the hole and called out.

Winnie-the-Pooh: Is anybody at home? (Слышит шуршание.) Is anybody at home?

Rabbit: No and you needn’t shout so loud. I heard you well the first time.

Winnie-the-Pooh: Are you sure there's nobody here? (Выражает досаду.)

Rabbit: Nobody!

Winnie-the-Pooh: There must be somebody there, because somebody has said “Nobody”.

Narrator: So he put his head back in the hole again.

Winnie-the-Pooh: Hello, Rabbit, is that you?

Rabbit: No.

Winnie-the-Pooh: Well, could you tell me where Rabbit is?

Rabbit: He has gone to see his best friend Pooh

Winnie-the-Pooh: But it’s Me!

Rabbit: What sort of Me?

Winnie-the-Pooh: I’m Pooh.

 Rabbit: Are you sure?

Winnie-the-Pooh: Quite, quite sure.

Rabbit: Oh, well come in. (Винни-Пух и Пятачок заходят в дом Кролика.) Glad to see you. (Кролик достает тарелки, накрывает на стол.) Honey or milk with bread?

  (Все садятся за стол. Вини Пух завязывает рот Пятачку салфеткой.)

   Winnie-the-Pooh: Both.

  (Едят, а Кролик подносит новые тарелки гостям. Всё  съели.)

  Winnie-the-Pooh: We are ready to go…

Rabbit: Well, if  you won’t have any more.

Winnie-the-Pooh: Is there any more?

Rabbit: No, there is not. (Поднимает крышку и видит, что ничего не осталось.)

Winnie-the-Pooh: Well, good-bye.

Piglet: Good-buy.

Scene III

Повествователь, Винни-Пух, Пятачок и Кролик.

Narrator: So Winnie-the-Pooh started to climb out of the hole.

Winnie-the-Pooh: Oh, help! I have to go on. But, I can’t.

Rabbit: Are you stuck?

Winnie-the-Pooh: No, I’m resting.

Piglet and Rabbit: Here, give us your paws.

Winnie-the-Pooh: You’re hurting!

Rabbit: The fact is you’re stuck.

Winnie-the-Pooh: The door is small.

Rabbit: One of us has eaten too much.

Piglet: It wasn’t me.

Winnie-the-Pooh: You mean I’d never get out? Rabbit: We have to wait for you to get thin again. Piglet: How long does it take?

Rabbit: About a week!

Winnie-the-Pooh: But I can’t stay here for a week! (Винни-Пух чи-хает.) It seems to me I’ve got thin.

(Кролик и Пятачок вытаскивают Винни-Пуха.)

Winnie-the-Pooh: Oh, thank you.

Narrator: If you don’t want to get into the tight place, don’t eat so much food

Narrator: And they go home (Винни-Пух поет свою песню..) 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок литературного чтения по системе Л.В.Занкова. 2 класс. Авторская сказка и её связь с сюжетом и структурой сказки народной. ( на примере сказки Д.Мамина-Сибиряка "сказка о храбром Зайце...")

Авторская сказка и её связь с сюжетом и структурой сказки народной. Д.Мамин-Сибиряк «Сказка про храброго Зайца – длинные уши, косые глаза, короткий хвост». Урок литературного чтения по системе Л.В.Зан...

Конспект открытого урока "Our visit to Miss Chatter’s house"

Обобщающий урок по теме "Квртира" в 4 классе.Предполагаемый результат: учащиеся научатся  активнее использовать в речи, в чтении изучаемую лексику и грамматические структуры, повысится их интерес...

Внеклассное мероприятие по английскому языку во 2,3 классах по теме "We visit the Great Kingdom"

Внеклассное мероприятие по английскому языку во 2,3  классах по теме "We visit the Great Kingdom"...

Посещение замков (Visiting castles)

Технологическая карта урока и презентация к уроку английского языка в 4 классе.УМК: В .Эванс, Д. Дули,  К. Баранова, В. Копылова, Р. Мильруд ,  Starlight 4, Москва, «Просвещение»,2011...

Lets_visit_london

презентация- игра  для 1 урока английского языка. Ребята в веселой , игровой форме познакомятя со сталицей страны,изучаемого языка....