Открытый урок. Тема " Дифференциация звуков С-Ш (на тувинском языке)
план-конспект занятия по логопедии (3 класс) на тему

Калдар-оол Кара-кыс Кара-ооловна

Тема: С биле Ш деп үннерниң  сөс иштинге шын адаарынга ылгаары.

Сорулгазы: ийи үннү сөстер иштинге ылгап билири, үннер сөстүн кайызында чоруурун тывары. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 3_klass.docx18.06 КБ

Предварительный просмотр:

Кичээлдиң  планы

Тема: С биле Ш деп үннерниң  сөс иштинге шын адаарынга ылгаары.

Сорулгазы: ийи үннү сөстер иштинге ылгап билири, үннер сөстүн кайызында чоруурун тывары

                                 Кичээлдиң  чорудуу:

Организастыг кезээ: 1. Шупту туруп келгеш, мендилежиилиңер.

                                           -- айым, хүнүм, ак көк дээрим  амыр менди                                                          

--арат- чонум, ада-ием  амыр менди

Аралашкан эжим- өөрүм   экии менди

Аалчыларым, башкыларым экии менди

2.Эр хейлер!  Ам шупту чараш олуруп алыр. Кичээлде кол ажылдаар органнарывыс чүү ийик?  (дыл, баш мээ, холдар)  Бир дугаарында  үннерни шын адаарынга кол мергежилгелеривис  кылыылыңар.

Хоолайжыгаштар, амданныг варенье, чайганыыш, конфета чажырары, таалайны аштаары, хүлүмзүрүг.

Мергежилгелерни кылыдывыс,  бистер  кичээлге белен бис. Бисте бөгун келген аалчылардан өске, орус  мультифильмнин  маадырлары  аалдап келген. Кайы мультифильниң маадырлары-дыр уруглар?  Малыш биле Карлсондан өске кымнар кады чурттап  турарыл? Класс ийи бөлукке чарлып алгаш Малыш биле Карлсонга дузалажыр силер.  Ам  бо дурген чугааны номчуптаалыңар.

3. Дурген чугааны канчаар чугаалаарын билир болгай бис (дүрген,дүрген чугаалаар). Баштай номчуурда аяар состерни борбак-борбак кылдыр номчааш, чоорту  дургедээр бис.

Санакчы самбыңга сан саннаан , Солун-оол солунну  сонуургаан

Саган сүт савазыраан, саанчы саанын саган                                      (слайд 3)

                   Шыдырааны Шевер-оол, шыырак ойнап өөренгеш

                   Шолбан-биле Чойганы ша-даа четпейн удупту.

4.Чурук-биле ажыл. Чурукта чувелерниң аттарын адаңар.

Бо ийи дурген чугаада, чуруктарда  чүнү эскердиңер, кандыг үннер  хөй кирип турарыл?

Бөгун чүү деп тема өөренир-дир бис, кым билип каапты холун көдүрер.        (5 мин)

С- кандыг ун чувел?       Ш—кандыг үн чүвел?  ( с- ажык эвес, дулей, эжеш ) (ш- ажык эвес, дулей, эжеш)

5. Презентация –биле ажыл. (слайд 5)                                                                                  (10)

6. Карточкалар-биле ажыл.  Чааскаан ажылдаар уруглар, эжеш ажылдаар уруглар. Бердинген үннер сөстүң эгезинде  чорда,  сөстерни тывар.

С _________                  Ш__________                      С_______

С__________                 ш__________                       ш_______

С__________                  Ш_________                       С_______

С_________                     ш_________                         ш________

Б)  Согааштың  (чуруу)  овур-хевирин,  ажык-дузазын бижиир.

 Сарлыктың овур-хевири,  ажык-дузазы  бижиир.

Ширбииштиң  овур-хевири, ажык-дузазын бижиир.                                            (3 мин)

7.  Малыш  биле Карлсон орус дылга  эки чугаалап билир.  Ам силернин кайы хире орус  сөстер билириңерни  база хынаар дээш  орус дылга  викторина тыптырар дээн.         ( слайд 7)     (2мин)                                                                                                              

8.  Сөстерниң дузазы-биле  шулуктерни тургузар. (слайд 8)

 бирги бөлук                                                                ийиги бөлук

шулук                                                                          шүлүк  чогаадыр.

Шолбан  ширбииш _____________                  __________ мыйыстыг                      (3 мин)

____________тура хүнзээн.                              Сарыг, кара, ак _______

Шупту тоглап ________________                   __________эът, сүт, үс бээр

___________ кошкак шараан  болган.            Селбер, чараш __________

9.  Холдар азы салаалар баштарын сайзырадырынга ажыл (Мелкая моторика ). ( Пластилин –биле кылыр )

Бирги бөлук  шоочаны кылыр,  ийиги  бөлук  серээ кылыр.                             (2мин)

10. Рефлексия

Кичээлге кымнар аалдап келгенил? Бөгун кичээл кандыг болду?   Кымга чүү солун болган?  Чүнү билип алдыңар? Кайы б-лукке каш деп демдек салыр бис?

Кичээлге эки идекпейлиг ажылдаанынар дээш четирдим уруглар.                      (2мин)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по произношению по теме:"Дифференциация звуков "з-с"

Урок проводится с целью научить детей дифференцировать звуки "з-с" в устной и письменной речи....

Открытый урок на тему: «Дифференциация звуков [ч-т’] и букв Ч и Т»

Открытый урок на тему: «Дифференциация звуков [ч-т’] и букв Ч и Т»....

Открытый урок логопеда для учащегося 2 класса по теме: Дифференциация звуков с-ш в словах, предложениях.

Урок разработан с учетом индивидуальных типологических особенностей ребенка, имеющего умственную отсталость. К уроку добавляется интересная презентация....

Дифференциация звуков С-Ш (на тувинском языке) Презентация

Тема: С биле Ш деп үннерниң  сөс иштинге шын адаарынга ылгаары....

Открытый урок по дифференциации звуков С - С\'

Открытый урок по дифференциации звуков С - С\'...

Открытый урок произношения «Дифференциация звуков [ч-т’]»

Обучающиеся научатся дифференцировать звуки [ч-т’]....