Открытый урок по математике на тему: Устный счет, 3 класс
план-конспект урока по математике (3 класс) по теме

Куулар Ульяна Александровна

Кичээл 3-ку класска эрткен.

Сорулгазы:

·         аас-биле саналганын аргаларын  быжыглап, катаптаары; 

·         санаашкыннын аргаларын янзы-буру оюннарнын дузазы-биле  сайзырадыр;

·         саннар кирген улегер домактарнын дузазы – биле кижизидилге ажылын чорудар.

Оореникчилернин  ажыл-чорудулгазынын  сорулгалары:

Бот хуузунун: сан эртеминге сонуургалы сайзырап,  саналга уезинде аас болгаш бижимел ажылдарны дурген темп –биле кууседири.

Эртем талазы-биле: улегер домактарнын, логиктиг бодалгаларнын дузазы – биле  уругларнын сагынгыр тывынгыр чоруун сайзырадыр.

Ажылдаарынын хевири: бот-тускайлан ажылдар, эжеш болгаш болуктеп ажылдаары.

Кичээлге херек материалдар: проектор, ноутбук, кичээлдин тургузуунун аайы-биле тургустунган слайдылар, кыдырааш, сигналдыг карточкалар.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_na_temu_ustnyy_schet_4_klass.docx19.49 КБ

Предварительный просмотр:

 Кожуун деннелинге эрткен кичээл.  Март 17,  2017чыл                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Тема:  Аас – биле саналганын аргалары    

Кичээлдин хевири: катаптаашкын.

Сорулгазы:

  • аас-биле саналганын аргаларын  быжыглап, катаптаары;  
  • санаашкыннын аргаларын янзы-буру оюннарнын дузазы-биле  сайзырадыр;
  • саннар кирген улегер домактарнын дузазы – биле кижизидилге ажылын чорудар.

Оореникчилернин  ажыл-чорудулгазынын  сорулгалары:

Бот хуузунун: сан эртеминге сонуургалы сайзырап,  саналга уезинде аас болгаш бижимел ажылдарны дурген темп –биле кууседири.

Эртем талазы-биле: улегер домактарнын, логиктиг бодалгаларнын дузазы – биле  уругларнын сагынгыр тывынгыр чоруун сайзырадыр.

Ажылдаарынын хевири: бот-тускайлан ажылдар, эжеш болгаш болуктеп ажылдаары.

Кичээлге херек материалдар: проектор, ноутбук, кичээлдин тургузуунун аайы-биле тургустунган слайдылар, кыдырааш, сигналдыг карточкалар.

                                                      Кичээлдин чорудуу.

I.Организастыг кезээ.

- Эки хуннун мендизи-биле  уруглар,

 Математикага ынактар!

-Богун бистин кичээливисте  аалчылар  силернин  эрес, угаангыр, сагынгыр чоруунарны сонуургап келгеннер. Ынчангаш аалчыларывыс – биле мендилежип алыылынар.

- Силер талантылыг уруглар силер. Кажан-на бир силер боттарынарны дыка-ла угаанныг – дыр мен деп билип, кезээде бодунар дээш ажылдап, бодунарнын мурнунарга  чаа-чаа сорулгаларны салып, ону чедип алыры-биле кызар силер.

- Ынчангаш мен силерге богун бо кичээлде салдынган сорулгаларывысты база чедип алыр бис  деп идегеп тур мен.

-Ажылдаарынга белен силер бе?

- Кичээливис ажыктыг солун болур дизе, чуну билзе чогуурул? / боданыр, санаар, сайгарар, бот-боттарынга дузалажыр/

- Чаа, кичээливис эгелээлинер.

                                                                         Кичээливис кыйгырыы:

                                                                                                                    «Бергелерге торулбайн,

                                                                                                                      Бедиктерже чуткуулунер!»

II.Кичээлдин  кол  темазын  билиндирери.

-Богунгу кичээливис анаа эвес, экономика – биле холбаалыг болур.

- Мен силерни банкже чалап тур мен.

-Чуу деп банк-дыр? /БИЛИГЛЕР/

1.Словарьлыг  ажыл.                               Банк-   акша  шыгжаар чер.

                                                                        Код-    демдектер  чуруму.

                                                                        Бизнес- сайгарлыр  чорук, кончаа.

-Силернин богунгу сорулганар «Билиглер» деп банкыга кичээлде ажылдап алганынар акшаларынарны мооннеп, чыып, суп алыр силер.

- Мен богун «Билиглер» деп банкынын президентизи болур мен, а силер банкынын специалистери болур силер.

- Бо кичээлде  боттарынарнын билиинер – биле акшаларны ажылдап алыр силер.

-Силернин кыдырааштарынар дээрге БИЗНЕС – БЛОКНОТ болур. Анаа силер  саннарны бижип, кадып, казып тургаш  ажылдаар силер. Бир-ле дугаарында банкыга  агар санны ажыдып алыр дизе  код херек.

                                   Бизнес блокнотка ажыл

2.Код чогаадыр . Чараш бижилге  

                 сарыг                          ногаан

                   22                                 25

                   24                                 15

                   43                                 35

                   51                                 45

1-ги одуругда саннарны 11-ге ковудеткеш бижиир.

2-ги одуругда саннарны бодунга ковудедир.

-Бо саннарнын аразындан бодунга код чогаадып алыр дээн санын шилип алгаш, негелде езугаар куусеткеш, чараштыр бизнес-блокнодунга бижип алыр.

3. 9тун таблицазынга оюн «Домино»

9*1

9*2

9

9*3

18

……….

/Эки куусеткен уругларга акшаны бээр/
           

4. а: 4*100 деп формулага чижектер.

Чижээ: 4*25,  8*25,  12*25,  16*25,  20*25,  24*25,  28*25,  32*25,  36*25,  40*25

5. Санны бодунга ковудедири.

Чижээ: 65*65, 25*25, 35*35, 45*45, 55*55, 75*75, 85*85….

6. 11ге саны ковудедири.

Чижээ:  22, 34, 56, 44, 36, 72, 81

7.Оюн «Хортук» 1 болуктен 1 кижи киржир.

270:9         360:9                                         480:6         240:8  

 540:9         250:5                                        140:2         280:4

160:8          810:9                                        100:10        450:9

560:7          120:6                                        120:2          320:8

_Богунгу кичээлдин кол темазын база сорулгазын чугаалап корунерем. / Бо кичээлде аас- биле саналгаларга катаптаашкын кичээл эртип турар. Кичээлдин сорулгазы саналганын дурген чиик аргаларын быжыглап турар/

- Саналганы амыдыралда каяа ажыглап турарыл? / Сан амыдыралдын шуптузунга херек. Чижээ, акшаны санаары,  тудуг-даа кылырда сан херек, чем –даа кылырда сан херек дээш оон даа хой/

-Эр-хейлер! Кичээливистин кол темазын, сорулгазын билип алдывыс. /Аас саналгазынын шупту этаптарында идепкейлиг киржип турар оореникчилерге болгаш болуктерге тус-тузунда акшаларны тыпсыр/

8. Артыышкынныг  чижектерни хына (Шын бодаанын хына.)

1. 49:8=5 (арт 9)         (шын эвес)

            =6 (арт 1)         ( болур ужурлуг)

2. 53:7=7(арт4)          ( шын )

3. 36:8=4( арт 4)        (шын)

4. 89:8=10 (арт 9)      (шын эвес)

            =11 ( арт 1)      (болур ужурлуг)

9.Скобкаларны шын салып бода.

(40-8)+22=5

50-(9-6)=47

86-(30-10)=66

42-(20+2)=20

11.Коргузуглерни бода.

99:33=3                     42:10=4(арт 2)

66:22=3                     44:10=4(арт 4)

44:22=2                     76:10=7(арт 6)

88:44=2                     98:10=9(арт 8)

12.Бердинген коргузуглерге +,- кылдыныгларны салып бода.

36+4-8=32

72+6-40=38

63+7+23=93

13. 2+2+2+2=8

     22+22=44

    222:2=111.

14. Логиктиг  бодалгалар.

  • Дорт – булунчуктун 1 азыын кезип кааптар  болза каш булуннуг болурул?
  • Ыяшка 6 кушкаш олурган. Оларнын бирээзин бичии оол ойладыпкан. Ыяш кырында ам каш кушкаш артканыл?
  • Халып келген куруг автобусче авазы, уруу база 9торелдери олурупканнар. Автобуста чеже кижи барыл?
  • 10метр манзаны 2 метр кезектерге узе хирээлээр. Каш катаап хирээлээрил?
  • Повар будун колбасаны 4 кескен. Каш кезек колбаса болганыл?
  • Дилги 15 балык тудуп алган. Оларны ол 5 ангы болук кылдыр салган. Болук бурузунде-ле ангы-ангы санныг. Канчаар салганыл?

15. Ребустар.

Д3, 10за, ч10ак, 6н                             ак3са, ш3х, ви3на, те100, 7я

15.Улегер домакты  номчуур (Сайгарар)

  • Чангыс угаан эки, а ийи угаан оон-даа эки.
  • Бак кижинин чоруу баарда,  кээрде 4.
  • 7 катап хемчээгеш, чангыс катап кес.

Рефлексия.

- Ажылдаан акшаларынар-биле чуну садып  алыксаар силер?

-Кичээл силерге кандыг болду?

Онаалга.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

презентация к уроку математики по теме "Устный счет по теме «Многозначные числа» 2 класс школа 2100

презентация к уроку математики по теме "Устный счет по теме «Многозначные числа» 2 класс школа 2100...

Открытый урок по математике на тему: «Устное сложение и вычитание без перехода через десяток (26+30, 56-30)».

Урок - путешествие построен на произведении М.Зверева "Хлопот полон рот" с использованием Power Point,  Activstudio....

открытый урок по математике по теме "Прямоугольник" 2 класс

Цели урока:   - познакомить с прямоугольником;   - развивать логическое мышление, отрабатывать вычислительные навыки;   - развивать умение наблюдать и сравнивать....

открытый урок по математике на тему:"Прямоугольник" 2 класс Школа России

Открытый урок по математике 2 класс Школа России...

Конспект открытого урока по математике по теме: «Доли» 3 класс

Тема урока: Доля. Сравнение долей.Тип урока: Изучение нового материала.Цель урока: первичное знакомство с понятием «Доля», учить называть, записывать, сравнивать доли; закреплять знание...

Открытый урок по математике по теме: " Доли."( 3 класс).

Открытый урок по математике по теме: " Доли" ( 3 класс)....

Открытый урок по математике на тему "Закрепление" 1 класс

Открытый урок по математике на тему "Закрепление" 1 класс...