Методическая разработка по окружающему миру “ Нәрсә ул балыклар “ (2 класс)
учебно-методический материал по окружающему миру (2 класс) на тему

Сагдеева Зульфия Рустамовна

Технологическая карта по окружающему миру на тему "Нәрсә ул балыклар?". 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon nerse_ul_balyklar.doc82.5 КБ

Предварительный просмотр:

«Нэрсэ ул балыклар?» дэресенен технологик картасы.

А.А. Плешаков «Эйлэнэ-тирэ донья» 1 кисэк. «Мэгариф» нэшрияты 2007 ел.

Тема

Нэрсэ ул балыклар?

Теманын максаты

Балыкларнын билгелэре hэм торлэре белэн таныштыру.

Планлаштырылган нэтижэ

Балыкларнын тышкы тозелешен ойрэну.

Топ тошенчэлэр

- тышкы тозелеш

- койрык

- гэудэ

- сангак капкачы

- йозгечлэр

- тэнкэлэр

Предметларга бэйлэнешлэр

Эйлэнэ-тирэ, география, уку, технология.

Ресурслар:

- топ

- остэмэ

Дэреслек: А.А. Плешаков «Эйлэнэ-тирэ донья» 1 кисэк; эш дэфтэре.

Тема: «Нэрсэ ул балыклар?»

Методик ярдэмлек, курсэтмэ материал, атлас билгелэгеч  «Жирдэн куккэ кадэр».

Эшне оештыру

Фронталь, индивидуаль, парларда эшлэу

Уткэру технологиясе

Укытучы эшчэнлеге

Укучылар эшчэнлеге

Уку эшчэнлеге торлэре (УУЭ)

I этап.

Оештыру олеше.

Максат: Белемнэрне узлэштеругэ унай халэт булдыру.

Балаларны сэламли, кэефлэрен сораша, дэрескэ эзерлекне барлый.

Укытучыны сэламли, узенен эш урынын тикшерэ.

II этап.

Узган дэресне искэ тошеру.

Максат: божэклэр турында белемнэрне ныгыту.

-Нэрсэ ул божэклэр?

- Аларнын тэн тозелешен искэ тошерик.

- Божэклэр турында кызыклы чыгышларны тынлыйк.

Сорауга жавап бирэлэр.

Тэн тозелешен атап чыгалар.

Берэр божэк турында кызыклы мэгълумат бирэлэр.

Коммуникатив  (уз фикерлэрен тулы эйтэ белу).

Регулятив (укчыларнын белгэннэрен hэм белергэ тиешле кунекмэлэрен билгелэу)

III этап.

Белемнэрне актуальлэштеру.

Максат: дэреснен темасын ачыклау

Табышмакнын жавабын табу.

- Нэрсэ ул балык?

- Алар кайларда яшэргэ момкин?

- Суда ничек хэрэкэтлэнэлэр?

- Ничек сулыйлар?

Парларда эш.

Уз жавапларын эйтэлэр.

-Елгада, кулдэ, дингездэ яшилэр.

-Йозгечлэре койрыклары белэн йозэлэр, сангаклары белэн сулыйлар.

Шэхси эшчэнлек (иптэшен белэн килешеп эшлэу).

Танып белу эшчэнлеге (танып белу максатын ачыклау).

IV этап.

Яна материалны ойрэну. Максат: укучылар белергэ hэм узлэштерергэ тиешле яна белемне тэгъдим иту.

Рэсем буенча балыкнын тышкы тозелешен карау.

- Балыкнын ни очен кызылканат дип аталуын ачыклау.

-Балыкнын тэне нэрсэ белэн капланган?

- Нинди нэтижэ ясап була?

Парларда эшлилэр.

- Йозгечлэре кызыл тостэ булганга кызылканат дип атала .

- Тэне тэнкэ белэн капланган.

Нэтижэ ясыйлар: тэннэре тэнкэ белэн капланган су хайваннары балык дип атала.

Нэтижэне дэреслектэге нэтижэ белэн чагыштыралар.

Танып белу эшчэнлеге (кирэкле информация туплау, проблема кую hэм аны чишу).

Шэхес эшчэнлеге (бергэлэп эшли белу, иптэшеннен фикерен тынлау).

Коммуникатив (инициативалы бердэмлек).

V этап.
Дэресне ныгыту.

Максат: балыкларнын яшэу тирэлеклэрен билгелэу.

Дэреслектэге рэсемнэрне чагыштырып 2 торкемгэ булу. «hэр балыкнын уз ое» уены.

Табышмакка жавап табу.

Елга балыкларына яшел тугэрэк, дингез балыкларына зэнгэр тугэрэк куярга.

Парларда эш.

-Елгада hэм дингездэ яшэуче балыкларга булэбез.

Табышмак жавапларын тугэрэклэр белэн уз урыннарына билгелилэр.

Танып белу эшчэнлеге (логик фикерлэу).

Регулятив (белгэн яки белмэгэн кунекмэлэрне узара билгелэу)

VI этап.

Дэфтэрлэрдэ эш.

Максат: укучыларнын мостэкыйль эшли белулэре.

Биремнэрне курсэту, максатын эйту.

Балыкларны силуэтлары буенча таныйлар, балык рэсеме ясыйлар.

Шэхес  эшчэнлеге (узлектэн эшлэу).

Регулятив (уз-узенне ихтияр буенча койлэу).

VII этап.

Рефлексив бэялэу.

Максат: узеннен эчке кичерешлэрен турында фикер йортергэ, белеем алуда кыенлыкларны билгелэргэ ойрэту.

- Узегез очен нинди яналыклар алдыгыз?

- Нинди нэтижэлэргэ килдек?

- Узегезгэ гомуми бэя бирегез.

Уз фикерлэрен эйтэлэр.

Танып белу эшчэнлеге (максаттан чыгып анализлау).

Коммуникатив (уз фикеренне эйтэ белу).

Шэхес эшчэнлеге (эхлакый эстетик тэрбиялэу)

Йомгаклау.

Максат: алынган нэтижэне куелган максат белэн чагыштыру.

- Без алга куелган максатка ирештекме?

Регулятив (нэтижэгэ соклану)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока окружающего мира. "Жизнь сада".2 класс. УМК "Начальная школа ХХI век"

Цели: познакомить детей с плодовыми культурами, видами плодовых культур, со способом размножения – черенкованием. В начале урока проверка изученного материала по карточкам. Далее идет Дидактическая иг...

Методическая разработка урока окружающего мира во 2 классе

Интеллектуальная игра "Догони пятерочку"...

Методическая разработка по окружающему миру. Блок интерактивных уроков по разделу: История Древнего мира.

Уроки для интерактивной доски по разделу История древнего мира. Первобытное общество, Египет,Рим,Древняя Греция, Средние века, Новая иновейшая история....

УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ОКРУЖАЮЩЕГО МИРА (ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СИСТЕМА «ШКОЛА 2100») 1 класс Тема урока: «Путешествие Колобка»

Урок относится к проблемно - развивающему типу. В содержательном плане он знакомит учащихся с профессиональной деятельностью людей. На примере колобка (хлебобулочного изделия) в обратном порядке просл...

Методическая разработка урока окружающего мира во 2 «А» классе, проведённого в рамках методической недели. Тема: «Будь природе другом. Проект «Красная книга Ростовской области, или Возьмём под защиту»

Методическая разработка урока окружающего мира. 2 класс УМК "Школа России" Тема: «Будь природе другом. Проект «Красная книга Ростовской области, или Возьмём под защиту»...

Методическая разработка по окружающему миру на тему "Организм человека", 3 класс.

Методическая разработка к уроку окружающий мир, 3 класс составлена в соответствии с требованиями ФГОС НОО....

Методическая разработка урока окружающего мира.Технологическая карта по окружаюющему миру ( 3 класс)

В материале представлена технологическая карта урока по окружающему миру ( 3 класс), тема "Вода и её свойства".Задания разработаны с элементами исследовательской деятельности....