Разработка урока :М.Саттарова "Къыш кельди"икяеси 2с.
план-конспект урока (2 класс)

Ислямова Венера Меркезовна

ознакомление с творчеством М.Саттаровой и разбор рассказа "Къыш кельди".

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_uroka._m.sattarova_kysh_keldi_ikyaesi._2k.docx21.13 КБ

Предварительный просмотр:

План – конспект урока

МБОУ «Черноморская средняя школа №2»

ФИО учителя

Ислямова В.М.

Предмет

Крымскотатарский язык.

Дата проведения урока

№ урока в соответствии с КТП

Класс\Сыныф

2

Тема урока \ Мевзу

 М.Саттарова «Къыш кельди» икяеси.

Целеполагание

Дерснинъ макъсадлары

Цели урока:

образовательная: икяенен танышмакъ, лугъат теркибини янъы сёзлернен зенгинлештирюв;

развивающая: талебелер нутукъны,афызыны,дикъкъатны инкишаф этмек;

воспитательная: бедий эдебияткъа меракъ ашламакъ,озь Ватаныны севмек.

Тип  урока

Дерс чешити:

Янъы мевзуны огретюв дерсы.

Планируемые результаты

Бекленильген нетиджелер:

Личностные: тильнинъ эмиетни анълатмакъ, тувгъан тильге севги дуйгъуларыны ашламакъ; талебе йыл мевсимлери акъкъында икяе эте.

Метапредметные: талебелерресим боюнджа икяе тизе; мевзу боюнджа суаллер бере, оджанынъ суаллерине джевап бере;  

Предметные: икяе боюнджа суаллер тизе; ресим боюнджа икяе эте,суаллерге джевап бере.

Оборудование\ Донатмалар

Дерслик,лугъат,проектор.

Ход урока\Дерс кетишаты

  1. Тешкелий дакъкъа

Селямлашув. Дерске азырлыкны тешкерюв.

  1. Эв ишини тешкерюв

  1. Нутукъ мешгъулиетлери

Проекторда шиир язылгъан

- Окъунъыз. Бу шиир не акъкъында?

Гедже узай, кунъ къыскъара,

Сувукъ арта,юкселе.

Артыкъ энди агъыр-сабыр

Акъ сакъалы къыш келе.

(Э.Шемьи-заде)

-Энди шиирни даа бир кере берабер окъунъыз.

- «Акъ сакъалы къыш» ибаресини насыл анълайсынъыз? (Къышта ап-акъ къар ягъа.)

-«Акъ, ап-акъ» сёзлернинъ синонимлерни айтынъыз. (Беяз, беем-беяз.)

            Сонъра оджа тапмаджаны айта, талебелер джевабыны тапалар:

Ап-акъ чаршав

 Бутюн дюньяны къаплады. (Кьар.)

  1. Бильгилерни актуаллештирюв ве дерс макъсадларыны къоюв

-Шимди насыл йыл мевсими? (Къыш)

-Демек, бугунь дерсте «Къыш» болюгинен таныш оладжакъсынъыз.

-Бу болюктен эсерлернинъ адларыны окъунъз. Олар не акъкъында? (Къыш, къар, къарбаба, къар данечиклер, къышта айванларнынъ яшайышы акъкъында.)

  1. Дерс мевзусы узеринде иш

Проекторда къыш манзарасы тасвирленген.

Оджа талебелерге ресимде не корьгенлерини сорай. (Бир къач талебе джевап берелер.)

  1. Лугъат иши

Къар-снег

Къар топу-снежок

Къардан адам-снеговик

Хас-присущий,свойственный

Серт- суровый

Боран –буря, буран,ураган

Орьнек-узор

Сюслендирмек-наряжаться

Тосат-тосат---временами

Джумран-суслик

Янъы сёзлернен джумлелер тизмек.

  1. Раатлыкъ дикъкъасы

Къар ягъа,къар ягъа

Япалакълап къар ягъа.

Айда энди, балалар,

Къар топу ойнамагъа.

  1. Дерс мевзусы узеринде ишни девам этюв

Дерсликтен М. Саттарованынъ «Къыш кельди» икяесини невбетнен окъуйлар.

 Сонъ талебелер дерслектеки суаллерге джевап берелер ве вазифени беджерелер.

        

-Къыш не вакъыт келе? О къач айдан ибарет?

-Къыш насыл кече?

 -Айванлар не япалар?

             -Кыш геджелери насыл ола?

             -Энъ къыскъа кунь ве энъ узун гедже не вакъыт ола?

             -Энди ддерсликтеки ресимге бакъып, бир къач джумле уйдурынъыз.

             (Къыш кельди.  Ава сувуды.  Эр-ерни беем-беяз къар къаплады.)

  1. Дерснинъ нетиджесини  чыкъарув

-Къайсы болюкни биз огренип башладыкъ? («Къыш» болюгини.)

-«Къыш кельди» икяесини ким язды? (М. Саттарова.)

  1. Рефлексия

-Сиз бугунь дерсни насыл кейфинен екюнлейсинъиз?

-Бугунь озюнъизни не ичюн макътар эдинъиз?

-Къыш мевсимини севесинъизми? Не ичюн?

  1. Эв иши:.янъы сезлерни эзберлемек. М.Саттаров «Къыш келе» икяени окъумакъ.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока и презентация к уроку и презентация к уроку

Разработка урока по родной (башкирской) литературе в 5 классе "Әсикмәк" и презентация к уроку...

Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)» Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)»

Цели урока: познакомить учащихся со знаками «+», «–», «=»; учить детей понимать значение данных знаков, читать равенства; работать над развитием внимания, логического мышления учащихся; при...

Методическая разработка урока Тема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)

Методическая разработка урокаТема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)Место и роль урока в изучаемой теме _ данный урок второй в разделе «Морфология»Тип у...

Разработка урока по русскому языку во 2 классе с национальным региональным компонентом "Составление предложений по схемам". УМК ОС "Школа 2100". Урок в технологии деятельностного метода. Тип урока ОНЗ.

Разработка урока по русскому языку во 2 классе с национальным региональным компонентом "Составление предложений по схемам". УМК ОС "Школа 2100". Урок в технологии деятельностного метода. Тип урока ОНЗ...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №1:"Письмо букв 1-й группы и ш й И Ш Й". Методическая разработка урока №2: "Письмо строчных букв п т р г"

   Содержание методической разработки занятий нацелено на понимание обучающимися того, что язык это основное средство человеческого общения, формированию правильной устной и пись...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №3:"Письмо строчных и заглавных букв". Методическая разработка урока №4: "Письмо строчной буквы "я" и Заглавных "А Я""

Содержание методической раработки занятий нацелено на формирование навыка скорого, каллиграфического письма и выстроения взаимосвязи между звуковым восприятием, моторным навыком и графическим изображе...

Методическая разработка «Планирование и разработка урока с обучающимися с ОВЗ в условиях введения ФГОС ОВЗ»

1 сентября 2013 года в России вступил в силу закон "Об образовании в РФ", в котором отражены интересы детей с ограниченными возможностями здоровья. Детям с ОВЗ сегодня не обязательно обучать...