Технологон картæ ирон æвзаджы урокмæ 4-æм къласы. Темӕ: Фӕззӕг ӕмбӕхсын ницы зоны!
методическая разработка (4 класс)

 Темӕ:  Фӕззӕг ӕмбӕхсын ницы зоны!

                   Грамматикон темӕ: Миногонты тасындзӕг.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл u3.docx31.13 КБ

Предварительный просмотр:

Технологон картæ ирон æвзаджы урокмæ 4-æм къласы

Темӕ:  Фӕззӕг ӕмбӕхсын ницы зоны!

                   Грамматикон темӕ: Миногонты тасындзӕг.

                    Ахуыргӕнӕг: Беккуызарты Фатимæ

Урочы нысантӕ

Миногонты тасындзгыл бакусын, рацыд ӕрмӕгыл бӕстондӕр бакусын, аив ӕмӕ интонацион æгъдауæй раст кæсыныл ахуыр кæнын, текстыл кусын сæ ахуыр кæнын.

 Сывӕллӕттӕм гуырын кӕнын тырнындзинад зонындзинӕдтӕм. Райгуырӕн бӕстӕмӕ  , ӕрдзмӕ гуырын  кӕнын уарзондзинад   Логикон хъуыдыкӕнынад рӕзын кӕнын.

Урочы хуыз

Ног æрмæг ахуыр кæныны  урок.

Урочы ахуырадон фæстиуджытæ

Предметон:  предметӕй ног зонындзинӕдтӕ райсын, урокӕй  хъæугæ информаци райсын, зонын миногон æвзарын куыд ныхасы хай, миногонты ахадындзинад ныхасы æмæ сæ куыд хъæуы пайда кæнын; текстæй хъæугæ информаци райсын.

Метапредметон: Урочы ахуырадон хæс æмбарын æмæ йæ зæрдыл дарын, хатдзæгтæ кæнын, архайды пълан аразын, фæстиуджытæн рагацау прогноз кæнынмæ арæхсын ,хи хъуыдыты бындурыл иумæйаг хатдзæгтæ кæнын, иннæты хатдзæгтимæ сæ барын.

Удгоймагон:  фӕззыгон ӕрдзы рӕсугъддзинадмӕ ӕргом здахын, райгуырӕн бӕстӕмӕ,   ӕрдзмӕ гуырын  кӕнын уарзондзинад        

Ахуыры методтӕ ӕмӕ формӕтӕ

Индивидуалон, фронталон, къордгай куыст

Метапредметон бастдзинӕдтӕ

Литературӕ,музыкӕ,нывкӕнынад, ӕхсӕнадон царды зонындзинӕдтӕ

Техникон фӕрӕзтӕ

  Компьютер, мультимедийон  проектор

Цӕстуынгӕ ӕрмӕг

 Презентаци урокмӕ , презентаци «Фӕззӕг»,мелодита ,текст   «Ӕгас цу, Фӕззӕг!»,ӕмбисӕндтӕ, карточката, фӕззӕджы нывтӕ , ӕмбисӕндтӕ.

Урочы эпиграф:

Афӕдзы хъару фӕззӕг у.  (ӕмб.) (слайд 16)

Урочы организацион структурӕ

Урочы сӕйраг этаптӕ ӕмӕ нысантӕ

Ахуыргæнæджы архайды мидис

Скъоладзауты архайды мидис

Универсалон ахуырадон архайд

Зонындзинæдтæ райсыныл архайды мотиваци

- Уӕ бон хорз, сывӕллӕттӕ.

- Ӕгас нӕм цӕут, уазджытӕ!

- Абон на урочы цӕуыл дзурдзыстӕм,уый мын зӕгъдзыстут, равдыстмӕ куы бакӕсат ,уӕд. (Хъуысы мелодии,слайдты равдыст)  (слайдта 1-14)                                                                                                                                                  -  Уӕдӕ цӕуыл дзурдзыстӕм нӕ урочы?

 -Раст. Нӕ урочы темӕ у «Фӕззӕг ӕмбӕхсын ницы зоны!»     (слайд15)

-Куыд ӕмбарут ацы ныхӕстӕ?                                                                                                                  

                                                                                                       

Cалам дæттынц

Сывæллæттæ дзурынц сæ хъуыдытæ

- Фӕззӕгыл!

-Фӕззӕджы рӕсугъддзинадыл

Дзуапп дттынц фарстӕн

Удгоймагон:

æгъдау; эмоционалон цæттæдзинад урокмæ

 Регулятивон

(ахуырадон нысан æвæрын

Коммуникативон:

хи хъуыды æргом кæнын

Удгоймагон:

кæрæдзийæн æххуыс кæнын

Зонындзинæдты актуализаци

– Тынг хорз. Ис ахӕм рагон таурӕгъ. Хуыцау ,дам, Дуне арӕзта, ӕмӕ йӕ куыст куы фӕци, уӕд загъта: «Ныр та аразын ахӕм бынат, мӕхӕдӕг кӕм цӕрин». Ӕмӕ сфӕлдыста Ирыстон.                                                                                       Уӕлдай рӕсугъд вӕййы Ирыстон фӕззӕджы.  Алыхуызон ахорӕнтӕй сахоры фӕззӕг Ирыстоны хӕхтӕ, хъӕдтӕ, уыгӕрдӕнтӕ, быдыртӕ. Бӕрзонд хӕхты ихджын цъититӕй гуырынц уынӕрджын цӕугӕдӕттӕ, сӕ фӕндагыл донӕй ӕфсадынц уыгӕрдӕнтӕ ӕмӕ дыргъдӕттӕ. Адӕймаджы буар банкъары фӕззӕджы улӕфт. Фӕззӕг хорӕрзадӕй фидауы. Сцӕттӕ вӕййынц нӕмыгджын хортӕ, халсартӕ, дыргътӕ. Уымӕн дзурӕм афтӕ «Фӕззӕг ӕмбӕхсын ницы зоны», «Афӕдзы хъару фӕззӕг у».

- Разы стут мемӕ?  Уӕдӕ хорз. Байгом ма кӕнут уӕ тетрӕдтӕ, ныффыссут абоны нымӕц, темӕ ӕмӕ эпиграф.  

Рафыссут ма ацы хъуыдыйӕдтӕй номдартӕ ӕмӕ миниуг ӕвдисӕг дзырдтӕ

                                                                                     

Хъусынц ахуыргӕнӕгмӕ, ӕххӕст кӕнынц хӕс

Номдартӕ: таурӕгъ, бынат,Ирыстон,  хӕхтӕ, хъӕдтӕ, уыгӕрдӕнтӕ, цӕугӕдӕттӕ,быдыртӕ, дыргъдӕттӕ..

Миногонтӕ: рагон, ахӕм, рӕсугъд, бӕрзонд, ихджын, уынӕрджын, нӕмыгджын…

Зонадон:

рацыд æрмæг зæрдыл æрлæууын кæнын

Коммуникативон:

хи хъуыдытæ æргом кæнын

3.Къуылымпытӕ кӕм ӕмӕ цӕмӕн ӕййафдзысты , уый сбӕрӕг кӕнын

Къордты куыст

Цы хонӕм номдар? Цы хонӕм миногон? Цы у тасындзӕг?

Хӕс.   Уыци – уыцитӕ

Дунейыл мӕнӕй фылдӕр нӕй                                                                                               Цӕрын ӕмбӕлттимӕ ӕнгом                                                                                                      Ныхасы хӕйттӕн дӕн сӕ сӕр                                                                                                       Хӕссын ӕз предметӕн йӕ ном  (Номдар)

Йе’ууӕл  номдарӕн  ӕвдисын,                                                                                           Уый  цӕмӕй  зына  ӕргом.                                                                                                           Бирӕ  хӕстӕ химӕ исын,                                                                                                                                                   Алкӕддӕр дӕн семӕ баст. (Миногон)

 Хӕс.    Ӕмбисӕндтӕ раст ахӕццӕ кӕнын кӕронмӕ (слайд 22)

Сывæллæттæ дзуапп дттынц фӕрстытӕн .

Иу къорд дзуры номдары тыххӕй, иннӕта миногоны тыххӕй.

Сывæллæттæ сӕ хъуыдытӕ дзурынц

Фыссынц ӕмбисӕндтӕ Фӕззӕг хъӕздыг у.                                                                                                                                    Фӕззӕг – магусайы удхӕссӕг.                                                                                                 Фӕззӕгӕй зӕрдӕ буц у.                                                                                                                     Фӕззыгон бон хӕдзары дары.                                                                                                                                      Фӕззӕг бӕркӕдтӕ нымайӕн.                                                                                                                          Фӕззӕг цы бафснайай, уый зымӕг бахӕрдзынӕ.

Зонадон:

рацыд æрмæг зæрдыл æрлæууын кæнын

Коммуникативон:

хи хъуыдытæ æргом кæнын, искæй хъуыдыйæн аргъ кæнын, къорды архайын зонын

Ног ӕрмӕг

Фӕйнӕгыл куыст

- Бакӕсут ма фӕйнӕгмӕ. Куыд тасындзӕг кӕнынц номдар ӕмӕ дзырдбаст?     (слайд 18) Иу къорд тасындзӕг кӕны дзырдтӕ: адджын,уазал.

Иннӕ къорд  тасындзӕг кӕны: хъӕздыг, сыгъзӕрин.(слайд 19)

-Уӕдӕ ногӕй цы базыдтат абон?

 - Раст.Тынг хорз

Уӕдӕ нӕ грамматикон темӕ цавӕр у? (слайд 17)

Дыууӕ скъоладзауы фӕйнӕгыл тасындзӕг кӕнынц номдартӕ (фӕззӕг, къӕвда). Иууылдар   тасындзӕг кӕнынц дзырдбаст бӕркадджын фӕззӕг.

 -Ивы ӕрмӕст номдар, миногон нӕ ивы.

Сабитӕ кӕсынц сӕ куыстытӕ.

 -Миногонтӕ куыд тасындзӕг кӕнынц, уый

- Миногонты тасындзӕг.

Зонадрн: хъӕугӕ

информаци ссарынмӕ арӕхсынц

Коммуникативон

: хи хъуыдытӕ

ӕргом кӕнынц.

Регулятивон:

хи рӕдыдтытӕ

 раст кӕнынц

Релоксаци

- Нӕ фӕллад суадзӕм музыкӕйы фӕрцы. Байхъусут-ма ацы мелодимӕ ӕмӕ зӕгъут цавӕр ӕнкъарӕнтӕ уӕм сӕвзӕрын кодта . Ныффыссут ма миногонты фӕрцы уе ‘нкъарӕнтӕ. (Хъуысы музыкӕ «Къӕвда»)

 - Ацы хъазт уӕ гыццыл базмӕлын кодта. Нӕ фӕллад суагътам. Ныр та кусӕм  дарддӕр .

Сывӕллӕттӕ дзурынц алыхуызон миногонтӕ: уазал къӕвда, фӕлмӕн къӕвда, ӕвзӕр бон, хъӕлдзӕг изӕр, тӕр къӕвда, хъарм  къӕвда, уазал бон,…)

(хъуысы музыкӕ …….)

Сывӕллӕттӕ  фыссынц: хур бон, хъӕлдзӕг рӕстӕг, рӕсугъд арвӕрдын, хиирхӕфсӕн бон, хуылыдз къӕхтӕ, саст зонтик, цингӕнаг ӕмбӕлттӕ, тӕппуд чызг, хуылыдз адӕм,…)

Удгоймагон:

кæрæдзийæн æххуыс кæнын

Коммуникативон:

искæй хъуыдыйæн аргъ кæнын, къорды архайын зонын

Ӕрмӕг бафидар кӕныныл куыст

Текстыл куыст.

Кӕсӕм текст. (слайд 20)

            Ӕгас цу ,Фӕззӕг! Чи дыл сӕвӕрдта ахӕм рӕсугъд ном ?

  Фӕззӕг йӕ мидбылты бахудтис,ӕмӕ уӕззау мигътӕ аленк кодтой арвы кӕронмӕ.

  -Байхъус ма лӕмбынг: Фӕз-з-зӕг… Мыдыбындзытӕ тӕхынц адджын мыдимӕ, сыфтӕрты ӕхсӕнӕй ӕрттивынц  рӕгъӕд дыргътӕ. Райсомӕй  хӕхтӕй ратӕхы уазал дымгӕ , йӕ разӕй рахӕссы тар мигътӕ, ӕхситт  кӕны: фӕз-з-зӕг.

Хӕс.   Бакӕсут текст ӕнӕ миногонтӕй.

 - Цӕмӕй хицӕн кӕнынц дыууӕ тексты кӕрӕдзийӕ?

Хӕслӕвӕрдтӕ (слайд 21)

1 – къорд.

1.Текстӕн раттын сӕргонд.                                                                                                     2.Ссарын ӕмӕ бахахх кӕнын номдартӕ.                                                            3.Фӕбӕрӕг кӕнын кӕцы хауӕны ӕмӕ нымӕцы ӕвӕрд сты,     уый.                                                                                                        4.Атасындзӕг кӕнын иу дзырдбаст.

2 къорд.

1.Текстӕн раттын сӕргонд.                                                                                2.Ссарын миногонтӕ номдартимӕ бастӕй.                                                                                              3.Фӕбӕрӕг кӕнын кӕцы хауӕны ӕмӕ нымӕцы ӕвӕрд сты, уый.                                                                                                          4.Атасындзӕг кӕнын иу дзырдбаст.

-Тынг хорз фӕтых стут  текстыл.                                                                                                      

       

   Ӕгас цу ,Фӕззӕг! Чи дыл сӕвӕрдта ахӕм  ном ?

  Фӕззӕг йӕ мидбылты бахудтис,ӕмӕ мигътӕ аленк кодтой арвы кӕронмӕ.

  -Байхъус ма лӕмбынг: Фӕз-з-зӕг… Мыдыбындзытӕ тӕхынц  мыдимӕ, сыфтӕрты ӕхсӕнӕй ӕрттивынц   дыргътӕ. Райсомӕй  хӕхтӕй ратӕхы дымгӕ , йӕ разӕй рахӕссы  мигътӕ, ӕхситт  кӕны: фӕз-з-зӕг.

Сывӕллӕттӕ дзуапп дӕттынц.

 -Фыццаг текст у рӕсугъддӕр, аивдӕр, хъӕздыгдӕр. Дыккаг та мӕгуыр, хус.

Алы къорд дӕр кусы хӕслӕвӕрдтыл

Коммуникативон:

хи хъуыдытæ

æргом кæнын,

искæй хъуыдыйæн

аргъ кæнын,

 къорды архайын

зонын

Зонадон:

рацыд æрмæг

 бафидар кæнын,

ног зонындзи-

нæдтæ райсын

Зонадон:ног зонындзинадта авдисынц фысгайӕ

Коммуникативон:

искæй хъуыдыйæн аргъ кæнын, къорды архайын зонын

Урочы хатдзӕгтӕ

Рефлекси.

Хӕдзармӕ куыст

Ныр та бакусӕм нывыл. Ныффыссӕд ма уӕ алчидӕр фӕйнӕ фондз хъуыдыйады нывмӕ гӕсгӕ. Раттут ын сӕргонд, спайда кӕнут миногонтӕй: тар, уазал, сыгъзӕрин, сыгъдӕг, бӕрзонд, арф, цъӕх, бур, сырх, морӕ…

-Уӕдӕ ма мын миногонӕн раттут характеристикӕ.

 Уыци- уыци

Уазал мигъ комы ӕрбады ныллӕг,

Бафснайынц гонты бӕркадджын тыллӕг,

Сыфтӕртӕ фезгъӕлынц зӕхмӕ.

        Урочы куыстытӕ        

1.        Текстыл куыст        

2.        Уыци-уыцитӕ        

3.        Ӕмбисӕндтӕ        

4.        Нывыл куыст        

Хӕдзармӕ куыст: Ныффыссын нывӕцӕн нывмӕ гӕсгӕ                                         « Фӕззӕг Ирыстоны».

Сывӕллӕттӕ фыссынц ӕмӕ кӕсынц сӕ хъуыдыйӕдтӕ

Миногонты фӕрцы ӕвзаг кӕны аивдӕр, рӕсугъддӕр, хъӕздыгдӕр,ӕххӕстдӕр

-Фӕззӕг

Бӕрӕг кӕнынц хӕслӕвӕрд

Зонадон:  

хатдзӕгтӕ

кӕнынц,исын

 ног информаци

 Регулятивон:

ӕмбарынц сӕ

зонындзинӕдтӕ

 фаг кӕй не сты.

Коммуникативон:

дӕттынц фӕрсты-

тӕ, цӕмӕй  

райсой хъӕугӕ

зонындзинӕдтӕ

 проблемӕ

 бахынцынмӕ.

Удгоймагон: ӕрдзы рӕсугъддзинадӕн аргъ кӕнын,райгуырӕн бстӕ уарзын


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Гом урочы пълан ирон авзагай 4 къласы. Тема :"Дыргъта"

Гом урочы пълан ирон авзагай 4 къласы. Тема: "Дыргъта"....

Технологическая карта урока по окружающему миру 2 класс ( технология проблемного диалога Е.Л. Мельниковой) тема урока : Засушливые зоны умеренного пояса.Зона пустынь.

Предмет: Окружающий мирКласс: 2Тема урока: «Засушливые зоны умеренного пояса. Зона пустынь»Тип урока: урок открытия нового знанияЦель: Достижение образовательных результатов посредством технологии про...

«Мыст æмæ нартхоры нæмыг». Уырымты Петя. Гом урок 2 къласы

1 слайд: Темæ:Уалдзæг«Мыст æмæ нартхоры нæмыг». Уырымты Петя Нысан:  - раст аив кæсыны навыктæ рæзын кæнын; - ног æрмæгимæ базонгæ кæнын; - уарзондзинад сæвзæрын кæнын ...

Фӕззӕг ӕмбӕхсын ницы зоны!

Презентация к уроку (4 класс)...

Технологическая карта урока литературного чтения "Ирония. М.М.Зощенко «Великие путешественники»" (УМК "Школа России", 3 класс)

ТИП УРОКА: «открытие» нового знания.ЦЕЛЬ УРОКА: закрепление у обучающихся читательской компетентности в процессе изучения рассказа М.М.Зощенко.ЗАДАЧИ:Дидактические:1. Закрепить у обучающих...