тогерик стол
методическая разработка (3 класс) по теме

Ондар Нелля Кызыл-ооловна

Один из эффективных видов работы с родителями-круглый стол. Данную разроботку можно использовать для проведения родительских собраний.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл togerik_stol.docx14.85 КБ

Предварительный просмотр:

                                                 Ада-иелерге, адаларга  «Тогерик стол».

Сорулгазы: ада-иенин школа болгаш ажы-лолунун аразында харылзаазын илередири, ада-иеге ажыктыг сумелерни бербишаан, ажы-тол кижизидилгазинге хамаарышкан бодалдарын улежип, сайгарар.

Дерилгези: улегер домактар, чечен состер, цитаталар, тест.

  1.          -Эр кижи ог-булезинин эр ээзи, ажы-толдун ачазы болуп чорууру-биле «ада» деп атты эдилеп чоруур. Чаш тол чырык черге торуттунуп келгеш бир дугаарында ачазынын фамилиязын алыр.  Оон торуттунген дугайында херечилелди холга алыр.Ол хунден эгелээш чаш толдун чурталгазы ачазынын АДЫ-биле холбажыр.

               Шаандан тура ада кижинин амыдыралга, ог-булеге туружу онзагай турган. О лог-буленин чоленгиижи, азыракчызы чораар. Ажылдын аарын, бергезин кылыр, изиг-соокта мал соондан кылаштаар дээш оон-даа оске ажылдарны кылыр. Оон ангыда адалар уруг-дарыг кижизидилгезинче угланыышкынныг. Адазынын, иезинин чоргааралы, айтыышкыны, айбызы ажы-толге хоойлы-биле домей. Эки чанчылдарга ооретпээн тол «ог чуду» деп тыва улус чиге соглээн. Амыдырал ону бадыткап турар. Ынчангаш аныяк ог-булелер чаш тол коступ кээрге-ле эрте, шын кижизидилгени бээри чугула. Чижээ: чуве чугаалаарда шын, дорт адаары, эки ьолгаш багай деп чувеге ооредири, арыг-силиг, ажылга чанчыктырары дээш оон-даа оске хулээлгелерлиг болур. Школа назыны чеде бээрге кижижидилге билдинмес, нарын айтырыглар ковудээр. Ындыг чуулдерни ада-ие башкы биле харылзажып тургаш чедип алыр.

  1. Тест.

«Уругларымнын кижизидилгезинче сагыш салып турар мен бе?»

1.Бо ооредилге чылында силернин уруунарга чаа ооредилге ному каш немешкенил?

            А).4                                 б).2                     в). 0

       2.Ажы-толунернин ооренип турар клазында  башкызынын адын долузу биле билир сен   бе?             А).чок                              б). ийе                  в). отчествозун билбес мен                

       3. Кыдыраажын сонуургап кордунер бе?

                   А). улдунда 1 катап       б). ургулчу коор мен        в). корбээн мен

       4. Уруунар бир эртемге бергедежип турар, силер дуза кадып шыдавас болган силер, чуну канчаар силер?

                    А). башкыдан дуза дилээр

                    Б). ооредилге талазы биле оралакчыга чеддер

                     В). уругну шынгыы ооредилгеже албадаар

      5. Уруунарарнын келир уеде сонуургалын билир силер бе?

                   А). чок          б). билбес мен               в). чамдыызын билир мен

      6. Уруунар хостуг уезин кым биле эрттирип турарыл?

                   А). чок            б). эки билбес мен           в). ийе

   Тестинин туннели:

   А). Уоуглар ада-иеден дуза дилеп турар.

    Б). кижизидилге дугайында айтырыг сагыш-сеткилди ойзе-даа, ажы-толче чогуур     кичээнгей салбайн турар.

    В). Уруунга дуза кадары ада-иенин сонгаарлаттынмас хулээлгези болуп турар.                  

                 3. Ада-иеге оюн: «Бир эвес мен башкы болзумза …  ».

                 Чижээ: Клазынадда бир оореникчи кичээлдерни чылдагаан чок узе бээр. Даанган   хулээлгезин кылбас. Онаалга куусетпес. Ада-ие ону херекке албас, Бо таварылгада чуну канчаар силер?

     4.Дорт багай уржук деп чул?

      Оон улусчу педагогика – биле сырый харылзаазы.

1.Улуг уйгу.

2.Улуг чалгаа

3.Хоптак чорук

4.Ажынчак, каржы чорук.

(дорт багай уржуктар дугайында тайылбырны кылып бээр).

5.Тренинг, «Кым силер?».

-Бо янзы-буру фигураларнын дузазы-биле боттарынарнын аажы-чанынарны билип алыр силер.

6. Ада-иеге чузээшкиннер, сумелер.

-кажан-даа бот-боттарынарны хундулежип чорунар.

-бот-бодунарны «эде кижизидип алыр бис « деп семевенер

-оске улус аразынга кажан-даа шугумчулешпенер.

-ажыл-агыйынарны, ишти-хоннунерни ажыт-чажыт чокка чугаалажып чорунар

-амыдыралдан чугле эки чуулдерни сактынар

-бодунарнын болгаш чоок кижилеринернин кадыкшылын камнап чорунар.

7. Туннээр.

.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Круглый стол "Курить - себе вредить"

Мероприятие помогает дать понятия об органах дыхания, показать какое вредное воздействие оказывает курение на здоровье,  обучить детей навыкам отказа от предложения закурить....

Проект "Праздничный стол объединяет народы.Гость на пороге - радость в доме."

Всем известно, что существуют общечеловеческие ценности, которые разделяют люди разных национальностей. Это человеческая жизнь, добро, любовь к ближнему, знания, культура. Мы должны научить наших дете...

Этикет за столом.Как правильно питаться и культурно вести себя за столом.

Формирование у младших школьников основных правил этической культуры за столом, знакомство с историй возникновения русских традиций застолья, сервировки стола, развитие нравственно-эстетических качест...

Что такое "круглый стол"?Как организовать круглый стол для дискуссий.

Переговоры и совещания в формате "круглого стола" популярны еще со времен Средневековья. Тогда рыцари собирались именно за круглым столом. Ведь только так все чувствуют себя равноправными и равными по...

презентация по теме "Культура поведения за столом. Сервировка стола".

Презентация подготовлена для клубного часа....

Внеклассное мероприятие "Хлеб на стол, так и стол престол"

Внеклассное мероприятие проводится для обучающихся начальных классов. Оно способствует бережному отношению к хлебу. Воспитывает чувтво уважения к людям. выращивающим сырьё для хлеба....

Накрываем стол к приходу гостей. Сервировка стола.

В материале представлен конспект подгруппового занятия для учащихся 4 класса  (программа 4.2) по социально-бытовой ориентировке....