Мои достижения
классный час (1 класс) по теме

Ооржак Олча Николаевна

Классный час в 1 классе  по теме "Чечектер-амыдыралдын каастакчылары"

Скачать:


Предварительный просмотр:

 Ажык класс шагы : «Чечектер – амыдыралдын каасталгазы»

Сорулгазы : Уругларны чараш чуулге ынак болур кылдыр ооредири,

                       Долгандыр турар бойдустун чараш каазын унелеп, камныг    

                         болурунга кижизидер.

Дерилгези: Чечектер чуруктары, ыры «Рома, шенне, мак, василек», орээл  

                       чечектери, «чай» деп темалыг плакат чурук.

        Кичээлдин чорудуу:

  1. Организастыг кезээ.

- Экии, уруглар!

2. Кичээлдин сорулгазы-биле таныштырылга.

- Богун клазывыстын темазы «Чечектер – амыдыралдын каастакчызы». Чуге бо теманы шилип алган мен дээрге, чер кырында мун-мун, ангы-ангы унуштер унуп турар. Оларнын аразындан чечектер ылгалып коступ турар. Олар бистин черивистин, амыдыралывыстын каасталгазы болбушаан, кадыывыска, сагыш-сеткиливиске дыка дузалыг болуп турар.

  Долгандыр турар дириг бойдуста чечектер дагларда, арга-арыгларда, ховуларда, элезинниг ховуларда, чамдыкта тулааларда безин озуп турарлар.

  Шаандан тура кижилер чечектурнин чаражын эскерип капкан болгаш, оларны бодунун чурттап турар бажнынынчанынга, чоорту орээлинин иштинге остуруп тарып эгелээн. Амгы уеде кандыг-даа школалар, ажы-албан черлеринде, садиктерде орээл чечектерин коор бис.

  1. Чечектер-биле таныштырылга.

  Чечектерни черлик, орээл болгаш сад чечектери кылдыр уш болукке чарып болур бис.

А) Черлик – арга-арыгда, ховуларда, тайгаларда, элезинниг ховуларда озуп турар.

- Кандыг черлик чечектер билир силер? (подснежник – хек-даваннар, шончалай, оргаадай, хадыыр-сарыг, ландыштар дээш оон-даа оске)

Тожуда Азас деп холл бар. Ол холдун кырында суг лилиялары озуп турар. Суг лилиязын – алантос деп адап турар бис. Ховуда унуп турар бо кызыл чечекти хову лилиязы дээр.

Б) Орээл чечектери:

1. зигокактус (декабринка), могаттынчак чечек.

2. гиппеаструм

3. кала (10 арын)

4. герань

5. сансевьера

6. бегония

7 фиалка

8. традесканция

В) Сад чечектери:

1. гвоздика

2. гладиолус

3. георгин

4. роза

5. лилия

6. пион.

Гвоздика –хой чылдыг болгаш 1 чылдыг унуштерге хамааржыр, ол 300 ангы хевирлиг.

Гладиолус – хой чылдыг лук хевирлиг урезинниг чечек. 7-14 чедиркаът улуг узун бурулерлиг.

Георгин – хой чылдыг унуштерге хамааржыр, ол 25см-ден 3 метр чедир узап озер. 800 ангы сорттарлыг.

Роза – чечектернин ханы. Шиш теннерлиг болгаш эн-не чараш чечектиг. Урезини-биле-даа, казып-даа алгаш тары пап болур.

Пион – Японияда, Кыдатта хой сорттары озуп турар. Ол бисте база бар. Ону шенне деп адап турар бис.

  1. Эм унушер аразында база коску черни чечектер ээлеп турар. Оларга ромашка, алоэ, шенне дазылы, мать- и-мачеха.
  2. Орээл чечектерин ажаар чуруму.

Орээл чечектерин канчаар ажаар ужурлугул?

- Чечектерге чырык, хуннуг чер херек.

- Чуге орээл чечектерин суггарарыл? Оларны хуннун-не суггарар бе?

- Бо чурукта уруг чуну канчап турары ол? Чечек канчап барган-дыр?

- Ынчангаш чечектерге чулер херек боор-дур, уруглар? (суг, агаар, чырык, чылыг)

- Кайы чурукта чечекти шын суггарып турар-дыр?

 6. Уруглар -  амыдыралдын чечектери.

- Силер бо домактын утказын канчаар билип турар силер?

Бичи улус чараш, чаптанчыг борга ангы-ангы оннерлиг чараш чечектерге домейлээш ынча деп турар.

  1. Шулуктер.
  2. Туннел кезээ.

- Чечектер биске херек болуп турар бе?

Кандыг ажыктыг болуп турарыл?

Ынчангаш бо класс шагындан чуну билип алдынар уруглар?

Шупту чечектерге ынак, камныг, чарашсынып, эки ажаап, хойну остуруп чоруулунар, уруглар.

МОУ Суг-Аксынская СОШ

Ажык класс шагы: «Чечектер – амыдыралдын каасталгазы»

        

                          Психолог: Ооржак О.Н.

        2010 чыл


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проблемное обучение как одно из средств достижения нового образовательного результата Проблемное обучение как одно из средств достижения

Технологии проблемного обучения способствует развитию творческих способностей, саморорганизацию, умение самостоятельно добывать знания...

Презентация "Портфель достижений как инструмент оценки динамики индивидуальных образовательных достижений"

Каждый учитель в своем классе ведет ПОРТФОЛИО. Я представляю, как должно выглядить портфолио при реализации ФГОС НОО....

Портфель достижений как инструмент оценки динамики индивидуальных образовательных достижений

Выступление на педагогическом совете. Из опыта работы по ФГОС НОО....

Система оценки достижения планируемых результатов освоения основной образовательной программы начального общего образования в «Школе 2100» (технология оценивания образовательных достижений (учебных успехов)

В этом учебном году я заканчиваю обучение учащихся 4-го класса, параллельно веду подготовку к набору учащихся 1-го класса.  При подготовке к работе с 1 –м классом, прошла курсы  повышения кв...

Портфель достижений как инструмент оценки динамики индивидуальных образовательных достижений обучающихся

Прочитав данную статью Вы сможете проанализировать портфели достижений ваших обучающихся и может быть что-то подкорректируете. Хочу отметить, что структура портфеля достижений в каждой образовательной...

Тема: «Система оценки достижения планируемых результатов освоения основной образовательной программы начального общего образования в «Школе 2100» (технология оценивания образовательных достижений (учебных успехов)»

          В соответствии с ФГОС система оценки результатов переключает контроль и оценивания со старого образовательного результата на новый.    Система ...