Речевой тренинг по закреплению лексического материала по татарскому языку с русскоязычными воспитателями
методическая разработка на тему

Представлены диалоги на татарском языке на темы: "Встреча. Вокзал.", "Детский сад"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл rechevoy_trening.docx19.81 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное дошкольное образовательное учреждение

детский сад  комбинированного вида № 4 «Ляйсан» БМР РТ

Речевой тренинг с  русскоязычными воспитателями «Короткие встречи»

                                                                                                                       

г. Бугульма, 2017 (сентябрь)  

I  часть. Вокзал. Встреча.

( в зал ожидания с чемоданами входят двое)

1. - Исәнмесез!

- Исәнмесез! Хәерле көн!

- Таныш булыйк. Мин – Аймара. Сез кем буласыз?

- Мин – Ольга. Сез кем булып эшлисез?

- Мин – тәрбияче.

- Гафу итегез. Сез кайда яшисез?

- Мин Татарстанда, Лениногорск шәҺәрендә яшим.

- Сезгә ничә яшь?

- Миңа утыз яшь.

- Сез кияүдәме?

- Әйе, мин кияүдә.

- Сезнең гаиләгездә кемнәр бар?

- Минем ирем, улым Һәм кызым бар.

2. -  Гафу итегез. Казаннан Мәскәүгә автобус белән барып буламы?

- Әйе, барып була.

- Ә автобус сәгать ничәдә була?

- Минемчә, иртәнге сәгать җидедә.

- Бик зур рәхмәт.

3. – Алло, исәнмесез.

- Әйе, тыңлыйм, хәерле көн.

- Гафу итегез. Иринаны мөмкинме?

- Ул әле өйдә юк.

- Сау булыгыз!

- Сау булыгыз!

4. – Алло, сәлам Таня! Иртəгə минем туган кѳнем. мин сине туган кѳнемə кунака чакырам. Бəйрəм кичке алтыда башлана. Соңга калма, кил, кѳтəм.

- Чакыруың ѳчен рəхмəт. Килергə тырышырмын.

5. - Сəлам, Лена.

- Исəнме, Таня, хəллəрең ничек?

- Рəхмəт, яхшы. Ә син ничек?

- Ал да гѳл! Укуларың ничек бара?

- Сорама да инде.

- Нəрсə булды?

- Иртəгə тарихтан имтихан бирəбез.

- Ә-ə-ə, алай булгач, барысы да аңлашылды. Уңышлар сиңа! Очрашуга кадəр.

- Исəн булл!

6.  – Әйтегез əле, вокзалга ничəнче автобус бара?

- Минемчə, җиденче троллейбус.

- Рəхмəт.

7. – Поездга билет ничəсенə алдың?

- Егерме биченче майга.

- Ничəнче поезд?

- Бишенче поезд, уналтынчы урын.

- Ничəдə китə?

- Кит вакыты: унтугыз сəгать егерме биш минут.

II часть. В детском саду.

1. – Гафу итегез, керергə ярыймы?

- Рəхим и тегез.

- Ә мѳдир үзендəме?

- Әйе, мин  мѳдир. Нинди сорау белəн килдегез?

- Эшкə урнашырга.

- Сезгə анкета тутырырга кирəк.

- Минем исемем Ольга. Миңа кырык ике яшь. Мин Шѳгердəн, хəзер  Лениногрскида яшим. Минем ике кызым бар. Ирем хезмəткəр, бер кызым унынчы сыйныфта укый, олы кызым института укый.

- Татарча белəсезме?

- Бераз белəм. Минем ирем татар.

- Мин сезне ѳч айлык сынау вакыты белəн эшкə алам. Сез ризамы? Гариза языгыз.

- Мин риза. Рəхмəт.

- Ә хəзер ѳлкəн тəрбияче янына барыгыз. Сау булыгыз.

- Сау булыгыз.

2.  - Исəнмесез! Мин Ольга Сергеевна, яңа тəрбияче.

- Исəнмесез. Мин бик шат. Мин ѳлкəн тəрбияче – Елена Владимировна.

- Мин дə бик шат Елена Владимировна.

- Ольга Сергеевна, нəрсə ул УМК? Сез белəсезме?

- Әйе, белəм. Ул укыту методик комплектлары.

- Татарча сѳйлəшəбез комплекты ничə проекттан тора?

- Өч проекттан тора: «Минем ѳем», «Уйный-уйный үсəбез», «Без инде хəзер зурлар - мəктəпкə илтə юллар.

- Рəхмəт. Сез миңа ошыйсыз. Әйдəгез, мин сезгə тəрбияче эшен күрсəтəм.

      (в группе)

- Исəнмесез, Татьяна Николаевна! Хəерле кѳн, балалар! Хəллəрегез ничек?  Бу яңа тəрбияче – Ольга Сергеевна. Ольга Сергеевна, кечкенə балалар – урамда. Гафу итегез, минем вакытым юк, мин киттем саубулыгыз.

- Сау булыгыз Елена Владимировна.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект НОД по формированию элементарных математических представлений, по закреплению пройденного материала по татарскому языку в старшей группе.

Конспект НОД по формированию элементарных математических представлений, по закреплению пройденного материала по татарскому языку в старшей группе....

Конспект по закреплению материала по татарскому языку в старшей группе русскоязычными воспитателями.

Задачи: Развивать умения отвечать на вопросы обдуманно, понимая смысл своего ответа; Воспитывать доброжелательные отношения между детьми, умение вести диалог друг с другом на татарском языке....

Консультация «Создание языковой среды по закреплению пройденного материала по татарскому языку в ДОУ в условиях внедрения ФГОС».

Консультация«Создание языковой среды по закреплению пройденного материала по татарскому языку в ДОУ в условиях внедрения ФГОС»....

Образовательная деятельность в старшей группе для закрепления лексической темы на татарском и английском языках Тема: «Посуда»

Образовательная деятельность в старшей группе для закрепления лексической темы на татарском и английском языках Тема: «Посуда» ...

Создание речевой среды для закрепления с детьми лексического минимума по татарскому языку

Представлены рекомендации родителям  по созданию речевой среды для закрепления с детьми лексического минимума по татарскому языку....

Использование материалов УМК для закрепления пройденного материала по татарскому языку через организацию сюжетно-ролевой игры

Использование материалов УМКдля закрепления пройденного материала по татарскому языкучерез организацию сюжетно-ролевой игрыЦель: формировать у детей интерес к общению на татарском языке, познанию ново...