Рабочая программа "Литературное чтение на мокшанском языке"
рабочая программа по чтению (3 класс)
Предварительный просмотр:
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
«МОРДОВСКО-ПОЛЯНСКАЯ ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»
ЗУБОВО-ПОЛЯНСКОГО МУНИЦИПАЛЬНОГО РАЙОНА
РЕСПУБЛИКИ МОРДОВИЯ
Рассмотрено Согласовано Утверждаю на заседании ШМО Зам.директора по УР Директор школы
учителей начальных классов
Протокол №1 _______/Н.А.Левина ______/М.С.Поршунова
от_____________2019г.
Рабочая программа
по литературному чтению на мокшанском языке
3класс
Учитель:Криворотова Александра Николаевна
2019 - 2020 учебный год
ПОЯСНИТЕЛЬНАЙ ЗАПИСКАСЬ
(ингольдень валсь)
Рабочай учебнай программась мокшанскяй кялень урокненди тиф «Мокшень кялень и морафтомань программаттнень» коряс, 1-4 кл., 2001к.,(кемокстазе Мордовия Республикань Образованиянь министерствась);
Программать содержаниянц пяшкодемаса нолдавихть тевс : Келина А.М., Келин М.А. «Родной вал» 3-це классонь учебник, Саранск 2015. «Морафтомань и мокшень кялень урокт 3-це класса» (учительти пособия).
34ч (1 ч недяляти).
Школать инь эрявикс вешфксоц — тонафтомс шабатнень эльбятьксфтома морафтома и сёрмадома. Тя вешфксть пяшкодемаса оцю смузец мокшень кяльть, кона лезды тонафнихненди цебярьста содамс и рузонь кяльть, и лия предметтненьге.
3-це классть эса тядянь кяльть вельде пяшкотькшневихть тяфтама тонафнемань вешфксне:
— тонафтомс иттнень лац прянь вятема, шачема ширть, Отечествать кельгома;
— тонафтомс перьфпяльдень мазышить содама и шарьхкодема;
— максомс кеме содамошит мазыста корхтамаса, морафтомаса и эльбятьксфтома сёрмадомаса.
Содамс иттненди народоньконь эряфста:
— мокшетнень эряма койснон, унксснон;
— эсь эряма-ащема вастстост перьфпяльдень предметтнень (ошень, велень, ляень, вирень, пандонь, лотконь, вирь ужень, нармонень,жуватань и лия лепнень) лемдема;
— кудъётконь кядьготнень лемснон;
— щапнень и синь мазышиснон (мезьста и кода синь тиендезь);
— фольклорть (моротнень, ёфкснень, валмуворкснень, содама ёфкснень, налхксематнень);
— шабрань ломаттнень мархта соткснень.
Инголи моли сатфксне
Личностнайхне:
- шарьхкодемс мокшень кялть вастонц эряфса, фкя-фкянь ёткса корхтамста, перьфпяльдень ванфтомста
- маштомс кочкаф содамошитнень и сатфкснень нолямс школань и эрь шинь эряфса;
- касфтомс маштоматнень ялга и оцю мархта прянь вятема; шабрань ломаттнень мархта сотксонь кирдема:
- содамс иттненди народоньконь эряфста: мокшетнень эряма койснон, унксснон.
Метапредметнайхне:
- шарьхкодевиста марямс кайги мокшень кяльть;
- маштомс азома вайгялькснень, слокнень, валхнень, валрисьмонь кочкама;
- матомс кизефксонь лангс максома кувака и нюрьхкяня каршек вал;
-маштома эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста;
- маштомс учительть мархта, ськамост максомс анализ и оценка тиф заданиятненди;
- маштомс корхтама мокшень кяльса.
Предметнайхне:
- морафтома валть марнек, сака валть –слогонь-слогонь;
- валть эса ударениять путома;
- валрисьмоть потмоса арьсемань канды инь эрявикс валхнень вайгяльса няфтема;
- валрисьмоть песа интонациять вятема;
- валрисьмоса эрявикс вастс лотксемань тиема;
- маштомс учительть морафтоманци азондоманц, а станя жа эсь ялгаснон морафтомаснон и азондомаснон кулхцондома;
- устна и сёрмадозь ответонь максома фкя темать коряс путф кизефксонь лангс;
- аф оцю статьянь пяльксонди лемонь максома;
- эсь налхксемань и тевонь колга азксонь арьсема;
Содамошитне и маштоматне кизоть песа
Колмоце классонь ученикненди эряви маштомс:
- лувома целай валонь;
- мумс текста основной мыслять;
- тиемс характеристика произведениянь геройхненди;
- маштомс рисовандама словеснай рисунка;
- матомс выразительнайста лувома;
- шарьхкодема текстть содержаниянц;
- путомс азксти кизефкст;
- кувакаста и нюрьхкяняста азксонь азондома;
- маштомс учительть мархта, ськамостётафтомс рузонь кяльс; максомс анализ и оценка тиф заданиятни.
Рабочай программать содержанияц
3 це классонь программаса морафтома материалсь явондови тяфтаня:
1. Темань коряс морафтоманди кочкаф произведениятне.
2. Класса и аф класса морафтомась.
Программаса кочкаф произведениятнень вельде тонафнихненди максовихть содамошит перьфпяльдень эряфть, шачема ширть, Родинать, оцюфнень и иттнень тевснон и эряфснон колга, перьфпяльса и эряфса апак лотксек полафткснень колга и стак тов. Тянь инкса программаса морафтомань материалсь эрь классти максф темань коряс. Тематнень эса: морафтомс и наизусть тонафнемс произведеният, вешфкстморафтомань навыкнень, текстонь коряс работать и произведениянь виттнень содамоснон колга.
Морафтомань урокса тонафтыти эряви кирдемс мяльса ся, штоба иттне цебярьста шарьхкоделезь морафтови материалть. Аньцек эста сонь (морафтф материалть) шарьхкодеманц вельде касфтови выразительнайста и эрязста . Программаса оцю мяль шарфтови цебярьста морафтомать лангс
Тематическяй планированиясь
№ | Тематне | Часттне |
1 | Школань тефне. | 4 |
2 | Ошса или велеса-пара ялгань келеса. | 3 |
3 | Пара, кда лама раднядот. | 3 |
4 | Вирень морот, ёфкст и азкст. | 3 |
5 | Касонттама, ёниятама. | 3 |
6 | Толгав ялганьке. | 3 |
7 | Мезе няенттяма перьфпяльденк. | 3 |
8 | Идень мяльхне эряфть колга. | 3 |
9 | Минь кельгома праздниконьке. | 5 |
10 | Кельгсаськ кизоть сембе пингонзон. | 4 |
Итого: | 34 |
Календарно-тематическяй планированиясь
№ | Урокть темац | Максф часттне | Урокть типоц | Урокса тонафнихнень тевсна | Ётафтомань шитне | ||||||
План. | Факт. | ||||||||||
Школань тефне 4 частт. | |||||||||||
1. | Учихть зсонт книгатне. Ю.Азрапкин | 1 ч. | комбинированнай | Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Ванондомс:картинкать. Картинкать смузец произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти.. | Сентябрь 1нед. | ||||||
2. | Пусма панчф. Я. Пинясовонь коряс | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
3. | Оценкат «Утюг» ошста Н.Голенковонь коряс | 1 ч. | комбинированнай | ||||||||
3нед. | |||||||||||
4. | Муворуван.В.Лаксаева | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | |||||||
Ошса или велеса-пара ялгань келеса 3 частт. | |||||||||||
5. | Идень лезкс. В.Мишанина | 1 ч. | комбинированнай | Маряма и шарьхкодема текстть лувомда меле. Маштома эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс | Октябрь 1нед. | ||||||
6. | Кие кинь обжазе. И. Березин | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
7. | Лидань лезксоц.Я Пинясов | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | |||||||
Пара, кда лама раднят 3 частт. | |||||||||||
8. | Тядянцты. П.Вельматов | 1 ч. | комбинированнай | интонациянь вятема лувомста. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Мушендома эльбятькснень маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди. | 4нед. | ||||||
9. | Бабазе. А.Кудашкин | 1 ч. | комбинированнай | Ноябрь 2 нед | |||||||
10. | Пидеф лофца. Н.Живайкина | 1 ч. | комбинированнай | 3нед | |||||||
Вирень морот, ёфкст и азкст 3частт. | |||||||||||
11. | Эрьготкшнесь. А.Тяпаев | 1 ч. | комбинированнай | Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть | 4нед. | ||||||
12. | Унжань ресторан. М.Сайгин | 1 ч. | комбинированнай | Декабрь1нед. | |||||||
13. | Вай, менельсь прай. Ёфкс | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
| Касонттама, ёниятама 3частт. |
| |||||||||
14. | Лездсь. В.Родькин | 1 ч. | комбинированнай | Эсь пачкаст лувома: няфтемс текста пялькснень, максомс каршек вал кизефкснень ланс. Маштома текстть лемонц коряс азксть содержаниянц содама. | 3нед. | ||||||
15. | Лапама. Н.Живайкина | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | |||||||
16. | Кода Нумолов Михалсь Тячи парашютса валгсь. | 1 ч. | комбинированнай | Январь2нед. | |||||||
Толгав ялганьке 3частт. | |||||||||||
17. | Валерать псьмароц. П.Вельматов | 1 ч. | комбинированнай | Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть | 3нед. | ||||||
4нед. | |||||||||||
18. | Пеетькс. М. Малькина | 1 ч. | комбинированнай | ||||||||
19. | Мес сялондсть нармоттне. М. Сайгин | 1 ч. | комбинированнай | Февраль 1нед . | |||||||
Мезе няенттяма перьфпяльденк 3частт. | |||||||||||
20. | Паргу келу. И.Кудашкин | 1 ч. | комбинированнай | 2нед | |||||||
21. | Перьфпяльть тяштенза. Я.Пинясов | 1 ч. | комбинированнай | 3нед | |||||||
22. | Вельмов лихтибря. Н.Зотова | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | |||||||
Идень мяльхне эряфть колга 3частт. | |||||||||||
23. | Шачема крайнязе. С.Канайкина Сёксеть самац. И.Видясова | 1 ч. | комбинированнай | Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. | Март 1нед. | ||||||
24. | Сялондсть урокса. И.Щукина Мокшень кялезе. К.Костькина | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | |||||||
25. | Цёранясь и нармоттне. В.Шлаев | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | |||||||
Минь кельгома праздниконьке 4 частт |
26. | Од кизонь кузня. А.Кудашкин | 1 ч. | комбинированнай | Ванондомс картинкать. Картинкать смузец произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста | Апрель 1нед | |||
27. | Алёшань заставац. А.Косов | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | ||||
28. | Сембодонга мазыняй. С.Кинякин | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | ||||
29. | Няйса модать. Ю.Гагарин | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. | ||||
30. | Сяськомань шись. Пяк кельгсаськ и учсесаськ. | 1ч | комбинированнай | |||||
Киза, киза, кодама тон мазыят! 4частт. | ||||||||
31. | Тунда. А.Ежов | 1 ч. | комбинированнай | Эсь пачкаст лувома: няфтемс текста пялькснень, максомс каршек вал кизефкснень ланс. Маштома текстть лемонц коряс азксть содержаниянц содама. | Май 1нед. | |||
32. | Тимань эшиняц. Т.Долгаева | 1 ч. | комбинированнай | 2нед. | ||||
33. | Кода мешнень васькафтыне. Г.Пинясов | 1 ч. | комбинированнай | 3нед. | ||||
34. | Тага сёксе. Ф.Костяйкин | 1 ч. | комбинированнай | 4нед. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
![](/sites/default/files/pictures/2015/03/28/picture-615117-1427555986.jpg)
Рабочая программа по предмету "Мокшанский язык"
Рабочая программа по мокшанскому языку составлена на основе федерального компонента государственного стандарта среднего (полного) общего образования на базовом уровне, на основании примерной программы...
![](/sites/default/files/pictures/2015/03/28/picture-615117-1427555986.jpg)
Рабочая программа по предмету "Мокшанский язык"
Цели и образовательные результаты программы представлены на нескольких уровнях — метапредметном, личностном и предметном....
![](/sites/default/files/pictures/2015/03/28/picture-615117-1427555986.jpg)
Рабочая программа по предмету "Мокшанский язык"
Цели и образовательные результаты программы представлены на нескольких уровнях — метапредметном, личностном и предметном....
Рабочая программа по мокшанскому языку в 3 классе
Рабочие программы для начальных классов...
Рабочая программа по мокшанскому языку в 4 классе
Рабочая программа по мокшанскому языку в 4 классе составлена на основе федерального государственного образовательного стандарта среднего (полного) общего образования на базовом уровне,на очновании при...
![](/sites/default/files/pictures/2021/03/04/picture-1319846-1614881949.jpg)
Викторина на мокшанском языке "Мокшень кялень содайхне"("Знатоки мокшанского языка")
Материал подготовлен в рамках месячника родног языка для учащихся 3 и 4 классов....
Рабочая программа чтение на род. языке
Рабочая программа чтение на род. языке...