Разработка для 2 класса "Стихи про буквы"
методическая разработка по иностранному языку (2 класс) по теме

Иосифова Елена александровна

Данный материал поможет ознакомить с буквами английского алфавита в более интересной форме.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon stihi_pro_bukvy.doc28 КБ

Предварительный просмотр:

 A

 A is for Apples and Apple-trees

You can see apples on apple-trees.

В

 B is for Books and for Bookcase.

I have many books in my bookcase.

C

 C is for Cat. My cat is grey,

And with me it likes to play.

D

D is for Dog and for Doggy.

I have a dog, not a doggy.

E

 E is for Eight and for Eleven.

How much is eight and eleven?

F

 F is for Flowers: red and blue,

White and yellow and rosy, too.

G

G is for Girl, and also for Garden.

I see a girl going to the garden.

H

H is for Hand. I have two hands.

This is the way I clap my hands.

I

I is for I. I'm a boy, and I'm ten.

I like to play with my brother Ben.

J

J is for Jam. This is apple jam.

Jimmy likes it, and so does Sam.

K

K is for Kite. Kate has a kite.

It is little, and it is white.

L

L is for Letter. This letter is for me.

It is from my sister, as you can see.

M

 M is for May and for May Day

For March and for Mother's day.

N

 N is for Nine, Ninety and Ninety-Nine.

Children, how much is Ninety and nine?

O

O is for One. One and two is three.

Three little cats are in a tree.

P

 P is for Pencils. With them I draw:

A red pen, a green tree and a blue door.

Q

Q is for Questions: How are you?

How old are you? And How do you do?

R

R is for Red. Many things are red.

What can be red? Do you know, Fred?

R

 S is for Street. This is my street.

I have many trees in my street.

T

 T is for Tick and for Tock.

"Tick-tock", - says the clock.

U

U is for Under, but not for At.

"I'm under the tree", says Pat.

V

V is in five and also in seven.

It is in twelve and eleven.

W

 W is for Winter, when it is cold.

But I like winter and I like cold.

X

X is in Six. Let's count up to six!

One, two, three, four, five, six!

Y

Y is for Yard where children play.

They play in the yard every day.

Z

Z is for the Zoo. Let's go to the Zoo.

I like go to the Zoo. And you?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

разработка урока "Знакомство с буквой М"

Урок для 1 класса по предмету "Обучение грамоте" по программе "Школа России" учебник Горецкого....

Разработка урока-презентации «Большая буква в кличках животных».3 класс.

Цели урока: 1) Учебная: учить писать клички животных  с большой буквы, выделять их, употреблять в устной и письменной речи.2) коррекционно-развивающая: коррекция и развитие зрительного восприятия...

Разработка урока "Письмо заглавной буквы «Д»"

Проект урокаПо письму 1 класс(1-4)Тема: Письмо заглавной буквы   «Д». Программа «Гармония».Автор учебника М. С. СоловейчикТип урока: Урок объяснения нового материала....

методическая разработка по теме: "Изучение букв и звуков английского алфавита в начальной школе"

Данная разработка посвещена первым 10 минутам урока, когда мы делаем фонетическую разминку  и повторяем и закрепляем пройденные буква и звуки английского алфавита".  Это, своего рода, ...

методическая разработка по теме: "Изучение букв и звуков английского алфавита в начальной школе"

Данная разработка посвещена первым 10 минутам урока, когда мы делаем фонетическую разминку : повторяем и закрепляем пройденные буква и звуки английского алфавита".  Это, своего рода,  мини-и...

методическая разработка по теме: "Изучение букв и звуков английского алфавита в начальной школе"

Данная разработка посвещена первым 10 минутам урока, когда мы делаем фонетическую разминку : повторяем и закрепляем пройденные буква и звуки английского алфавита".  Это, своего рода,  мини-и...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №1:"Письмо букв 1-й группы и ш й И Ш Й". Методическая разработка урока №2: "Письмо строчных букв п т р г"

   Содержание методической разработки занятий нацелено на понимание обучающимися того, что язык это основное средство человеческого общения, формированию правильной устной и пись...