Диалоги- 3 класс
методическая разработка по иностранному языку (3 класс) на тему

Столбовая Ирина Игоревна

Здесь представлены 4 модели диалогов по темам: "Places to go", "My day", "At the zoo", "Summer fun". 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dialogues.docx12.97 КБ

Предварительный просмотр:

A: Hi. …..Glad to see you.

B: Hello, …. . I’m glad to see you too.

A: What do you want at the weekend?

B: Can we go to the shopping mall?

A:Oh, no. I don’t want to go there.

B: Can we go to the sports centre?

A: But we always go to the sports centre!

B: Can we go to the museum?

A: I don’t like museums. I don’t want to do the same thing every weekend!

B: Let’s go to the cinema. There is a new film for children there. 

A: A good idea. Let’s meet at half past three near the cinema. 

B:Great.

A:Bye….

B:Bye….

A: Hello, Mum. We are having fun at the beach!

B: That’s good. Is Max in the sea?

A:No, he isn’t. He’s reading his book. 

B: Is Holly in the sea?

A:No, she isn’t. She’s playing with her ball. Leo is in the sea.

B:Is he snorkelling?

A: He isn’t snorkelling. He’s surfing.

B: How interesting!

A:He’s very good. He is standing on his hands.

B: Wow! It’s so exciting!

A: Oh, no. Leo is falling. He isn’t surfing now. He is swimming. 

B: What a pity! Have fun.

A:  Thank you, mum.

B:Bye.

A(at home)Hello, …. Where are you now?

B:Hi, … . I’m at the zoo.

A:Oh, really!. What animal are you watching at the moment?

B:It’s a crocodile.

A:It’s great. What does it look like?

B:It’s very big, green. But it isn’t dangerous.

A:What is it doing?

B:It’s sleeping.

A:Oh, well, I see. Will you take a photo of this crocodile? I want to look at it.

B:Of course. I want to take photos of monkeys and penguins, too.

A: Are they funny?

B:Yes, they are.

A:Ok. Bye.

B: Bye.

A: Hi, … How are you?

B:I’m fine, thanks. And you? You are late and you look so sad!

A:Oh,yes. I got up early and I want to sleep.

B:What time do you usually get up?

A:At six o’clock. 

B:Oh, really? I get up at quarter to seven. 

A:Do you have a shower in the morning?

B:No, I don’t.

A: But I do. I have a shower, get dressed, brush my hair and do exercises.

B: That is why you are late. I get up, wash my hands and face, brush my hair and have breakfast.

A: I don’t have breakfast. I have lunch at school.

B: I see. Do you go to school or catch the bus?

A: I always walk to school.

B: You are lucky. I live far from school.

A: Oh, what time is it now?

B: It’s quarter past eight. 

A:Let’s run to the classroom.

B: OK. I don’t want to be late.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Мастер-класс "Учитель и родитель - конструктивный диалог"

Мастер-класс был проведен на Форуме молодых специалистов. В данном материале рассказывается о том, как можно организовать первое родительское собрание в 1 классе, какие приемы знакомства с родителями ...

Мастер-класс Технология проблемного диалога и её роль в формировании регулятивных УУД

Задачи мастер-класса: выяснить, что собой представляют  регулятивные УУД;познакомиться с перечнем  РУУД, которые должны быть сформированы у обучающихся; узнать, с помощью чего можно сф...

Диалог - 2 класс

ПО модели учащиеся должны составитьсвои диалоги по теме "Игрушки"....

Диалоги - 2 класс

Данные диалоги представлены в качестве модели, по которым учащиеся составляют свои....

Проект «Диалог культур через диалог детей»

В современной образовательной системе центром является человек, воспитывающийся и развивающийся в поликультурном пространстве. Резкий подъем национального самосознания, стремление к этническому ...

Фрагмент урока с использованием учебного диалога (Сократический диалог).

Учебный диалог (Сократический диалог) подразумевает постановку особых вопросов в процессе беседы, которые способствуют работе мышления, концентрации внимания, адекватной самооценке текущей дискуссии и...