Учебно-методический комплект по английскому языку на тему "Happy Birthday" 3 клас
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) по теме

Морозова Ольга Александровна

Тип урока: повторение и закрепление пройденного материала.

Цель урока: формирование грамматического навыка.

Планируемые результаты:

ü Предметные: отработать звук [æ]; актуализировать изученную лексику: banana, buy, cake, cook, eat, fish, meat, food, sugar; ввести и первично закрепить новую лексику по теме “Еда”: cut, fruit, apple, orange, ice cream, juice, milk; ввести и первично закрепить новый материал по грамматике: употребление some/any в предложениях; закрепить грамматический материал: отрицательная форма глагола в Pr. Cont.

ü Личностные: способствовать повышению мотивации к обучению; совершенствовать память; создать благоприятные условия для снижения тревожности.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тема урока: «Happy Birthday».

Тип урока: повторение и закрепление пройденного материала.

Цель урока: формирование грамматического навыка.

Планируемые результаты:

  • Предметные: отработать звук [æ]; актуализировать изученную лексику: banana, buy, cake, cook, eat, fish, meat, food, sugar; ввести и первично закрепить новую лексику по теме “Еда”: cut, fruit, apple, orange, ice cream, juice, milk; ввести и первично закрепить новый материал по грамматике: употребление some/any в предложениях; закрепить грамматический материал: отрицательная форма глагола в Pr. Cont.
  • Личностные: способствовать повышению мотивации к обучению; совершенствовать память; создать благоприятные условия для снижения тревожности.

Оборудование урока: УМК «English», 3 класс, С, Тер-Минасова, презентация.

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Методы и приёмы

Время

УУД

1

Орг. момент.

Good morning, children. Let’s begin our lesson with a song. P1, come to the front. (Good morning, good morning…) Thank you! Sit down, please. I’m very glad to see you. My name is Olga Alexandrovna. I’ll be your English teacher today. Today we are going to learn some new words and some grammar material. But first answer my questions.  What date is it today? (Today is the 20ty of December) What day of the week is it today? (Today is Tuesday) What season is it now? (It is winter) What month is it now? (It is December) Good for you! Thank you.

Слушают учителя,

поют песню, садятся на свои места.

Отвечают на вопросы учителя.

Беседа, словесный

2 мин.

К: владеть диалогической формой речи

Л: формирование позитивного отношения к учебному процессу

2

Фонетическая зарядка.

Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [æ]. Look at me and repeat after me. [æ] - all together. (3 times)  Look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me very carefully I’ll read it.

Handy Pandy, Jack-a-dandy,

Loves bananas and sugar candy.

He buys some at the grocer’s shop

And out he comes, hop, hop, hop.

Now repeat the words with the sound [æ] after me: Handy Pandy, Jack-a-dandy, candy, and. Very good.

Who can translate this poem?

Now read this poem line by line after me.

Now read this poem line by line, one by one. P1, start, please. P2, go on.

Let’s read the whole poem all together. Who wants to read this poem? P1, read, please.

Well done!

Повторяют за учителем.

Слушают.

Читают слова.

Переводят скороговорку.

Читают вместе, по очереди.

Хоровое повторение

Практический

Индивидуальное повторение

4 мин

Р.: выполнять действие в соответствии с требованиями учителя, самоконтроль.

Л: мотивация к учебной деятельности.

3

Закрепление изученной лексики.

Now we will practise the words on the topic “Happy Birthday”. Now look at the screen. Here you can see the words and the pictures. Your task is to make the words from the letters and match them with the pictures:

1) nabana (banana); 2) ybu (buy); 3) keca (cake); 4) okco (cook); 5) ate (eat); 6) shfi (fish); 7) atme (meat); 8) odfo (food); 9) garsu (sugar). Well done.

Составляют слова, соотносят с картинками

Хоровое повторение Фронтальная работа

4 мин

П: обращение к ранее усвоенной информации

Р: принятие и поддержание цели ориентиров, выделенных учителем, самопроверка, саморегуляция

4

Введение и первичное закрепление лексики

Now, children, we shall learn some new words. Look at the board and listen to my story.

Birthday is a very wonderful day. Everybody likes to celebrate it. We have a celebration dinner on this day. My mother makes the birthday cake, and then she cuts the cake. I like to eat the birthday cake with milk. We go for a walk in the park. My dad buys me an ice cream and juice. When we come back home, we go to the shop and buy a lot of fruit: apples, oranges and then we eat them. I think that my birthday is one of the best days in a year.

Repeat the words after me: cut, fruit, an apple, an orange, an ice cream, juice and milk. Who can translate the words? Very good. Now read the words one by one. P1, start, please. P2, go on, please. Well done.

Look at the sentences and fill in the words instead of pictures:

Everybody likes to celebrate it. We have a celebration dinner on this day. My mother makes the birthday cake, and then she ___ the cake. I like to eat the birthday cake with ___. We go for a walk in the park. My dad buys me the _____ and ____. When we come back home, we go to the shop and buy a lot of ___: ____, ____ and then we eat them. I think that my birthday is one of the best days in a year.

Now answer my question, and then ask your classmate: I like to eat fruit. Do you like to eat bananas? – Yes, I like to eat … / No, I don’t like to eat … .Well done.

Слушают историю

Повторяют слова хором, индивидуально

Выполняют упражнения

Читают текст

Задают вопросы друг другу

Фронтальная работа

Хоровая работа

Фронтальная

5 мин

П: умение анализировать, развитие языковой догадки

К: умение высказывать и аргументировать своё мнение

К: адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач

5

Введение и первичное закрепление нового грамматического материала

 Today, children, we shall learn grammar material. Ребята, скажите, а вы знаете, что существительные в английском языке делятся на исчисляемые и неисчисляемые? Скажите, какие существительные называются исчисляемыми? Исчисляемые существительные обозначают то, что можно посчитать. Они имеют формы единственного и множественного числа: one pen – two pens, one toy – three toys.

А какие существительные называются неисчисляемыми? Неисчисляемые существительные обозначают то, что нельзя сосчитать, и не имеют формы множественного числа: juice, milk.

Но с существительными могут употребляться слова SOME, ANY (немного, сколько-нибудь). Слова some, any употребляются с неисчисляемыми существительными, а также и с исчисляемыми во множественном числе. Some – в утвердительных предложениях, any – в отрицательных и вопросительных предложениях.

Now let’s do some exercises.

Divide the words into 2 groups: countable and uncountable nouns: milk, juice, banana, cake, book, sugar, apple.

1 group: banana, cake, book, apple;

2 group: milk, juice, sugar, butter. Very good.  

Fill in the gaps using some or any:

1) There are _____ potatoes on the table. (some)

2) I want a pizza and _____ chips. (some)

3) Can I have _____ Coke, please? (any)

4) We haven’t got _____ burgers. (any)

5) They have got _____ pasta. (some)

6) I haven’t got ____ lemonade. (any)

7) Can I have ____ apples, please? (any) Well done.

Now ask questions to the sentences

1. There is some cheese. (Is there any cheese?)

2. There isn’t any butter. (Is there any butter?)

3. There are some tomatoes. (Are there some tomatoes?)

4. There is some sugar. (Is there any sugar?)

5. There aren’t any cabbages. (Are there any cabbages?) Very good.

Слушают новый грамматический материал

Отвечают на вопросы

Читают предложения, написанные на доске

Выполняют упражнения

Распределяют существительные на 2 группы

Заполняют пропуски

Задают вопросы к предложениям

Слушание

Хоровая работа

Практическая работа

Хоровая работа

3  мин

3 мин

4 мин

3 мин

П: умение анализировать, развитие языковой догадки

К: адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач

К: строить вопросительные предложения в устной форме

6

Закрепление грамматического материала: отр. форма глаг. в Pr.Cont

Давайте вспомним время Pr.Cont. Какое это время? Present Continuous – настоящее длительное время. Используется для пересказа событий, дел происходящих именно в данный момент.

Скажите, как образуется предложения в Pr.Cont.? Present Continuous образуется с помощью глагола to be и добавления окончания «-ing» к основному глаголу.

Sally is doing her homework at the moment. / They are buying a new car.

Как образуется отрицательная форма? После вспомогательного глагола добавляется отрицательная частица “not”.

Sally is not doing her homework at the moment. / They are not buying a new car.

Существует краткая форма: isn’t / aren’t. Well done.

Now let’s do some exercises. Make the negative form:

1) He is learning to read. (He is not learning to read.)

2) We are playing football. (We are not playing football.)

3) Dad and me are fishing now. (Dad and me are not fishing now.)

4) Radio is not working. (Radio is not working.)

5) They are drinking tea. (They are not drinking tea.)

Теперь образуйте краткую отрицательную форму:

1) He is not learning to read. (isn’t)

2) We are not playing football. (aren’t)

3) Dad and me are not fishing now. (aren’t)

4) Radio is not working. (isn’t)

5) They are not drinking tea. (aren’t). Very good.

Now open your coursebooks at p. 65 ex. 3. P1, read the task. Thank you! Open at p. 66, read the words and translate them: put (поставить), take (взять), cook food (готовить еду), switch off (выключать), eat (кушать), give (давать, дарить).

The first picture: Gloria is putting bananas on the table.

2 picture: Gloria is taking sugar in the closet.

3 picture: Gloria is cooking food.

4 picture: Gloria is switching off the light.

5 picture: Gloria is eating the cake.

6 picture: Gloria is giving the flowers. Well done.

Now answer the questions:

1. Is Gloria putting bananas on the table? – Gloria isn’t putting bananas on the table. She is taking sugar in the closet.

2. Is Gloria taking sugar in the closet? – Gloria isn’t taking sugar in the closet. She is cooking food.

3. Is Gloria cooking food? – Gloria isn’t cooking food. She is switching off the light.

4. Is Gloria switching off the light? – Gloria isn’t switching off the light. She is eating the cake.

5. Is Gloria eating the cake? – Gloria isn’t eating the cake. She is giving the flowers.

6. Is Gloria giving the flowers? – Gloria isn’t giving the flowers. She is putting bananas on the table. Very good.

Слушают и повторяют грамматический материал

Выполняют упражнения

Образуют отрицательную форму

Образовывают краткую отрицательную форму глаг.

Открывают ученики, читают задание

Переводят слова

Составляют предложения

Отвечают на вопросы

Слушание

Хоровая работа

Практический

Хоровая работа

Фронтальная работа

Хоровая работа

Фронтальная работа

Хоровая работа

Фронтальная работа

3 мин

5 мин

5 мин

П: умение анализировать, развитие языковой догадки

К: умение высказывать и аргументировать своё мнение

Р: планирование своих действий в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации

К: строить предложения в устной форме

7

Информация о домашнем задании

Open your record books, write down your homework. Your homework will be:

S/B p. 69 ex 7

W/B p. 39 ех 2 (а, б)

Записывают д/з, слушают пояснение

Объяснение

3 мин

Р: принимают учебную задачу на следующий урок

8

Итог урока.

What did we learn today? Very good. Now the lesson is over. Goodbye.

Отвечают на вопросы, подводят итог.

Беседа.

1 мин.

Л: оценка собственного включения в работу.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Handy Pandy , Jack-a-dandy , Loves bananas and sugar candy . He buys some at the grocer’s shop And out he comes, hop, hop, hop. [æ]

Слайд 2

nabana ybu keca okco ate shfi atme odfo garsu Make the words from the letters and match them with the pictures: banana buy cake cook eat fish meat food sugar

Слайд 4

Birthday is a very wonderful day. Everybody likes to celebrate it. We have a celebration dinner on this day. My mother makes the birthday cake, and then she the cake. I like to eat the birthday cake with .We go for a walk in the park. My dad buys me an and .

Слайд 5

When we come back home, we go to the shop and buy a lot of : , and then we eat them. I think that my birthday is one of the best days in a year.

Слайд 6

cut

Слайд 7

fruit

Слайд 8

an apple

Слайд 9

an orange

Слайд 10

an ice cream

Слайд 11

juice

Слайд 12

milk

Слайд 13

cut fruit an apple an ice cream an orange juice milk

Слайд 14

Birthday is a very wonderful day. Everybody likes to celebrate it. We have a celebration dinner on this day. My mother makes the birthday cake, and then she the cake. I like to eat the birthday cake with .We go for a walk in the park. My dad buys me an and .

Слайд 15

When we come back home, we go to the shop and buy a lot of : , and then we eat them. I think that my birthday is one of the best days in a year.

Слайд 16

Yes, I like to eat … / No, I don’t like to eat … . Do you like to eat … ?

Слайд 17

исчисляемые существительные Существительные неисчисляемые существительные обозначают то, что можно посчитать. обозначают то, что нельзя сосчитать one pen – two pens one toy – three toys juice milk

Слайд 18

Неисчисляемы е существительные Исчисляемые существительные + - ? There is some juice in the fridge. There are some bananas on the table. There isn’t any juice in the fridge. Is there any juice in the fridge? There aren’t any bananas on the table. Are there any bananas on the table?

Слайд 19

milk banana cake book sugar apple meat juice uncountable nouns juice milk meat sugar countable nouns cake banana book apple Divide the words into 2 groups:

Слайд 20

Fill in the gaps using some or any: 1) There are _____ potatoes on the table. 2) I want a pizza and _____ chips. 3) Can I have _____ Coke, please? 4) We haven ’ t got _____ burgers. 5) They have got _____ pasta. 6) I haven ’ t got ____ lemonade. 7) Can I have ____ apples, please? some some some any any any any

Слайд 21

1. There is some cheese. 2. There isn ’ t any butter. 3. There are some tomatoes. 4. There is some sugar. 5. There aren ’ t any cabbages. Is there any cheese? Is there any butter? Is there any sugar? Are there any cabbages ? Are there some tomatoes? Ask questions to the sentences:

Слайд 22

Present Continuous – настоящее длительное время. Утвердительная форма: Sally is doing her homework at the moment. / They are buying a new car. Отрицательная форма: Sally is not doing her homework at the moment. / They are not buying a new car.

Слайд 23

Present Continuous – настоящее длительное время. Отрицательная форма: Sally is not doing her homework at the moment. / They are not buying a new car. Существует краткая форма: isn ’ t / aren ’ t .

Слайд 24

He is learning to read. 2) We are playing football. 3) Dad and me are fishing now. 4) Radio is not working. 5) They are drinking tea. He is not learning to read. We are not playing football. Radio is not working. They are not drinking tea. Dad and me are not fishing now. Make the negative form:

Слайд 25

Is Gloria putting bananas on the table?

Слайд 26

Is Gloria taking sugar in the closet?

Слайд 27

Is Gloria cooking food?

Слайд 28

Is Gloria switching off the light?

Слайд 29

Is Gloria eating the cake?

Слайд 30

Is Gloria giving the flowers?

Слайд 31

Homework : S/B p. 69 ех.7 W/B р. 39 ех.2 (а, б)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "What time is it?"

Цель урока: формирование грамматического навыка. Задачи:практические:отработать звук [θ];ввести и первично закрепить грамматическую структуру употребления времени;тренировать учащихся в говорении...

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "Shopping for everything"

Цель урока: формирование грамматического навыка.Задачи:практические:отработать звук [ᵑ];тренировать учащихся в употреблении грамматического материала по теме: "Степени сравнения прилагательных".воспит...

Учебно-методический комплекс к уроку английского языка, 4 класс. Тема: "From Britain With Love"

Цель урока: формирование грамматического навыка.Задачи:практические:отработать звук [s];проверить понимание прочитанного текста;тренировать учащихся в понимании текста на слух;тренировать учащихся в у...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс

Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [aɪ];·...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс

Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [ð];·...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс

Дата: 27.10.2015 гКласс: 4-бТема: "What’s the weather like today?"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)     практические:·...