Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс
учебно-методический материал по иностранному языку (4 класс) на тему

Микрюкова Татьяна Андреевна

Класс: 4-б

Тема: "My home"

Цель урока: формирование лексического навыка речи.

Задачи:

1)    практические:

·        отработать звук [ð];

·        ввести и первично закрепить новую лексику: bookshelf, curtains, carpet, mirror, floor, between, opposite…;

·        тренировать учащихся в употреблении новой лексики;

·        тренировать учащихся в чтении вслух.

2)    воспитательные:

·        формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;

·        формировать у учащихся навыки парного взаимодействия.

3)    развивающие:

·        создать благоприятные условия для снижения тревожности;

·        совершенствовать интеллектуальные операции (сравнение, анализ);

способствовать повышению мотивации к обучению.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon moy_dom.doc105.5 КБ
Office presentation icon my_home.ppt1.13 МБ

Предварительный просмотр:

Дата: 22.09.2015 г

Класс: 4-б

Тема: "My home"

Урок № 1

Цель урока: формирование лексического навыка речи.

Задачи:

  1. практические:
  • отработать звук [ð];
  • ввести и первично закрепить новую лексику: bookshelf, curtains, carpet, mirror, floor, between, opposite…;
  • тренировать учащихся в употреблении новой лексики;
  • тренировать учащихся в чтении вслух.
  1. воспитательные:
  • формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;
  • формировать у учащихся навыки парного взаимодействия.
  1. развивающие:
  • создать благоприятные условия для снижения тревожности;
  • совершенствовать интеллектуальные операции (сравнение, анализ);
  • способствовать повышению мотивации к обучению.

Учитель: Копылова Е.А.

Методист: Учарова Н.М.

Студентка 43 группы

Микрюкова Т. А.

Фотография доски:

Презентация

Оборудование урока: УМК «Enjoy English», 4 класс, С.Г. Тер-Минасова, презентация, раздаточный материал,  компьютер, карточки с заданием, медведь.


Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режим работы

t'

ТСО, наглядность

Приме-чания

1.

Орг.момент

- Stand up, please.

- Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Let’s read the poem.

Good morning, good morning, good morning to you.

Good morning, good morning, we are glad to see you.

- Good! Sit down, please.

- My name is Tatiana Andreevna. I’ll be your teacher today. And first answer my questions.

Слушание

Хоровая работа

T

T Cl

1 мин

Презента-ция

- What date is it today? (Today is the twenty second of  September.) 

- And what day of the week  is it today? (Today is Tuesday). 

- What season is it now? (It is autumn now) 

- Do you like autumn? And I like autumn too.

- And what is the weather like today? (Today is cold/warm/ rainy)

- Thank you! Good for you.

Беседа

T P1 P2 P3

3 мин

Табличка с датой

2.

Фон.зарядка

Let’s start our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [ð]. Look at me and repeat after me [ð] – [ð] – [ð].

- Very well. So look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me.

The armchair is green,

 The bed is bright,

 The lamp is yellow,

The window is white.

- Who can translate this poem?

- Let's read the words with the sound [ð]: the armchair, the bed, the lamp, the window.

- Now let’s read this poem line by line after me.

- And now read this poem line by line one by one.

- Good job!

- Read the whole poem, P1, start, please. Very well. Thank you!

Хоровая работа

Слушание

Хоровая работа

Фронтальная работа

Индивидуальная работа

T  Cl

T

T  Cl

P1 P2 P3

P1            P2 

4 мин

Презентация

3.

Введение и первичное закрепление новой лексики

- Now answer my questions.

- Do you have an armchair at home? What color is your armchair?

- Do you have a lamp at home? Is there a bed? Good!

- What other things do you have at home? (А какие еще предметы есть у вас дома?)

- Excellent!

- What are we going to talk about today? (Как вы думаете, о чем мы будем сегодня говорить?)

- P1, what do you think?

- Right you are! Today we will talk about the house.

- You know a lot of words on the topic "My House" and today we will learn some new words. (Вы знаете много слов на тему "Мой дом" и сегодня мы выучим еще несколько новых слов).

- And now, let's do exercise 2 on page 18.

- P1, please, read the task:

Johnny and Jane are at Sally’s house, they are going for a walk in London. Sally’s is looking for her camera. Listen to them, look at the pictures and guess the meaning of the new words.

- P2, translate, please.

- So, your task is to listen to them, look at the pictures and guess the meaning of the new words.

- So, did you hear the new words? (Bookshelf, curtains, carpet, mirror, floor, bath, shower)

- Good! Let’s learn them. Here you can see the pictures and the words.

- Look at the screen. You see these words. Listen to me and repeat after me.

- Excellent! Let's translate these words with the help of the pictures.

- P1, translate the first word, please.

- P2, translate the next words, please.

- Now read these words one by one.

- Right you are! So look at the screen and now your task is to insert the missing word in the sentence. Pictures will help you.

- P1, let’s start.

I have the curtains at home (bookshelf, carpet, mirror, floor, bath, shower)

- Good for you! I’ll give you cards with the new words. You are to learn them at home.

- And now we have to learn some new prepositions which can help us to do the next task. А сейчас нам предстоит узнать несколько новых предлогов, которые помогут выполнить следующее задание.

- Your task is to guess the meaning of prepositions. Ваша задача догадаться о значении предлогов.

- Look at me, what is it? (This is a bear).

- Right you are. Where is the bear? (Учитель садит медведя под стул и говорит: The bear is under the chair. На слайде появляется первый предлог chair)

- Under – это предлог, который обозначает «под». Repeat after me.

- Okay! And where is the bear now? (The bear now is behind the chair)

- behind - это предлог, который обозначает «за, позади». Repeat after me.

(И так со всеми предлогами:

between – между;

in front of – перед;

opposite – напротив;

near – возле;

in the centre of – в середине, в центре;

on the wall - на стене.

-Where is the bear?

  The bear is … the ....)

- Good job! Let's read these prepositions all together.

- And now read this prepositions one by one.

- P1, read all these prepositions, please.

- Thank you.

- So look at the pictures and fill in the missing prepositions.

- Excellent!

Беседа

Фронтальная работа

Фронтальная работа

Слушание

Слушание

Индивидуальная, хоровая работы

Фронтальная работа

Слушание

Слушание

Xоровая работа

Хоровая работа

Фронтальная работа

Фронтальная работа

T P1 P2 P3

P1 P2 P3

P1 P2 P3

T

T

P1            P2

T  Cl

P1 P2 P3

T

T

T  Cl

T  Cl

P1 P2 P3

P1 P2 P3

20 мин

Презентация

Презентация

Презентация

Презентация, медведь

4.

Тренировка учащихся в употреблении новой лексики в речи

- And now, let's do exercise 3 on page 18.

- P1, please, read the task.

- P2, translate, please.

- Okay. Answer my questions to the first picture.

- Where is the TV?

- Where is the armchair?

- Where is Jane?

- Where is John?

- Excellent!

- And now in to ask each other questions to the second picture and answer them. Work in pairs..   (А сейчас в парах задавайте друг другу вопросы ко второй картинке и отвечайте на них. Работаем в парах)

- Good job!

Слушание

Фронтальная работа

Слушание

Фронтальная работа

Парная

Т

P1 P2 P3

Т

P1 P2 P3

P1 <P2

5 мин

Учебник, иллюстра-ции

5.

Физ. минутка

- I see you’re tired. Let’s have a rest. Stand up, please.

- Look at the screen and repeat after the kids.

- Good for you. Sit down.

Слушание, выполнение физ. упр.

T  Cl

2 мин

6.

Тренировка учащихся в чтении вслух

- And now, let's do exercise 5 on page 18.

- Let's read out this text one by one line by line.

- Right you are!

- So, let's do the next task on page 19 and listen to Sally’s song.

- So, P1, read the song, please.

- Good. Your mark is …

- P2, translate this song, please.

- Good for you. Your mark is …

- Let’s sing this song together.

- Good!

Фронтальная работа

Слушание

Индивидуальная работа

Хоровая

P1 P2 P3

Т

P1            P2

T  Cl

5 мин

Учебник

Аудио-запись

7.

Дача домашнего задания

-Now open your record books and write down your home work.

- You have to learn a song on page 19

- In your work books you are to do ex. 1, 2 on page 8.

Слушание

T

2 мин

Презентация

8.

Рефлексия

- Do you like our lesson today?

- What did you learn today?

Беседа

T  P1 P2 P3

2 мин

9.

Подведение итогов

- Thank you for the lesson. I liked it so much.

Our lesson is over. Good bye!

Слушание

T

1 мин


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Good morning, good morning, Good morning to you. Good morning, good morning, We are glad to see you.

Слайд 3

Th e armchair is green, Th e bed is bright, Th e lamp is yellow, Th e window is white .

Слайд 4

My Home

Слайд 5

The new words Bookshelf [ˈbʊkʃɛlf] Curtains [ˈkɜːt(ə)nz] Carpet [ˈ k ɑː p ɪ t ] Mirror [ˈ m ɪ r ə]

Слайд 6

Floor [ fl ɔː] Bath [ b ɑː θ ] Shower [ˈʃaʊə ]

Слайд 7

Fill in the gaps I have the … at home. bath

Слайд 8

I have the … at home. bookshelf

Слайд 9

I have the … at home. curtains

Слайд 10

I have the … at home. carpet

Слайд 11

I have the … at home. mirror

Слайд 12

I have the … at home. shower

Слайд 13

Under [ˈʌndə] Behind [bɪˈhaɪnd] Between [bɪˈtwiːn] In front of [ɪn frʌnt ɔv] Opposite [ˈɔpəzɪt] Near [nɪə] In the centre of [ɪ n ð i ː ˈ sent ə ɔ v ] под позади между перед напротив рядом в центре

Слайд 14

Fill in the missing prepositions The mouse is … the sofa. behind

Слайд 15

The mouse is … the table. under

Слайд 16

The mouse is … the computer. in front of

Слайд 17

The mouse is … the computer. near

Слайд 18

The mouse is … the books. between

Слайд 19

The dog is … the cat. opposite

Слайд 20

The chair is … the room. in the centre of

Слайд 21

The picture is … on the wall.

Слайд 22

Home work: Learn the words and prepositions (in the cards); S\B: p. 19, ex. 4 (learn by heart); W\B: p. 8, ex. 1,2.