Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка «Shopping for clothes» + учебная презентация) 4 класс
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Лютфулина Альфия Зиннатулловна

«Shopping for clothes»

Скачать:


Предварительный просмотр:

Дата: 03.03.2016 г

Класс: 4

Тема: « Shopping for clothes»

Урок № 49

Цель урока: формирование лексического навыка речи.

Задачи:

  1. практические:
  •  отработать звук [ æ ];
  • тренировать учащихся  в чтении вслух;
  • тренировать учащихся в употреблении лексики в речи.
  1. воспитательные:
  • формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;
  • формировать у учащихся навыки парного взаимодействия.
  1. развивающие:
  • создать благоприятные условия для снижения тревожности;
  • совершенствовать интеллектуальные операции (сравнение, анализ);
  • способствовать повышению мотивации к обучению.

Фотография доски:

Презентация

Оборудование: УМК «Enjoy English», 4  класс, М. З.    Биболетова, презентация, компьютер.


Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режим работы

t'

ТСО, наглядность

Приме-чания

1.

Орг.момент

- Stand up, please.

- Good morning, boys and girls! I’m glad to see you.

- Sit down, please.

- My name is Alfiya Zinnatullovna. I’ll be your English teacher today.

Слушание

Хоровая работа

T

T →Cl

1 мин

Презента-ция

2.

Фон.зарядка

Let’s start our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [æ].

Look at me and repeat after me [æ] – [æ] – [æ]

Good. So look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me.

My cat is black.

My cat is fat.

My cat likes rats.

Rats are fat.

- Who can translate this poem?

Моя кошка черная.

Моя кошка толстая.

Моя кошка любит крыс.

Крысы толстые.

- Let's read the words with the sound [æ].

Cat,  black, fat, rats.

- Now let’s read this  poem line by line after me.

- And now read this poem one by one line by line.

Read the whole poem.

P1, start, please.

- Good job!

-  Very well. Thank you!

Хоровая работа

Слушание

Хоровая работа

Фронтальная работа

T→  Cl

T

T→  Cl

P1 P2 P3

5 мин

Презентация

3.

Тренировка учащихся в употреблении лексики в речи

 Now, children, let’s work on the words. I’ll give you cards. Your task is to find 6 names of clothes.

(sweater, sock, dress, boot, hat, T-shirt)

I’ll give you 2 minutes.

Your time is up. P1, start, please.

P2, P3.

Good for you.

Read the words after me. All together.

sweater, sock, dress, boot, hat, T-shirt.

Very well.

Look at the screen. Your task is to match the pictures to the words.

Start working, please. Very well.

And now tell me what are we will doing today on our lesson?

Yes, we will tell about clothes.

Repeat after me: clothes – clothes - clothes  

Good for you!

Look at the screen.

Когда мы хотим спросить во что ты сейчас одет?, мы говорим What are you wearing?

Repeat after me: What are you wearing?

Отвечаем мы так, например: I’m wearing a dress.

Repeat after me: I’m wearing a dress.

Good for you!

Now let’s work in pairs.

Ask questions to each other.

  • What are you wearing?
  •  I’m wearing a …

(jeans, dress, sweater, blouse, trousers, shoes, T-shirt)

P1 and P2, start please.

Very well!

Слушание

Хоровая работа

Слушание

Парная

Работа

Слушание

Фронтальная работа

Т

T    → Cl

Т

P1 and P2

 

Т

T → P1 P2 P3

 

7

мин

Презентация, картинки.

презентация

4.

Тренировка учащихся в чтении вслух

Now, open your books at page 85 ex. 2.

Read the word with the sound [әƱ] - [әƱ] - [әƱ].

repeat after me:

hope

clothes

show

coat

let’s read the word with the sound [ei] - [ei] -  [ei].

Repeat after me:

away

play

raincoat

trainers

let’s read the word with the sound [ᶘ] - [ᶘ] - [ᶘ].

shirt

T-shirt

shoes

shorts

let’s read the word with the sound [e] - [e] - [e].

red

help

dress

sweater

let’s read the word with the sound [u:] - [u:] - [u:]

room

blue

boots

shoes

good for you!

Слушание

Фронтальная работа

T

T → P1 P2 P3

2

мин

презентация

5.

Физ. минутка

I see you’re tired. Let’s have a rest. Stand up, please.

Repeat after funny bear.

Hands up,

To the side (руки в стороны),

turn around (поворот вокруг себя)

take a seat ( приседание)

clap your hands ( хлопаем в ладоши)

- Good for you. Sit down.

Слушание, выполнение физ. упр.

T→ Cl

2 мин

Видеозапись

6.

Работа с текстом.

Now, let’s do ex. 4 page 86.

Who want to read the task?

P1, start, please.

Look at the picture. Say what:

  1. Alice would like to buy for a party.
  2. Tiny would like to buy for his winter visit to Russia.
  3. Tim would like to buy for sunny summer.
  4. Tom would like to buy for rainy and cold autumn.

Example: Alice would like to buy…

Who can translate the task?

Посмотри на картинку (с. 85). Скажи что:

  1. Алиса собирается купить для вечеринки.
  2. Тини собирается купить для зимнего визита в Россию.
  3. Тим собирается купить на солнечное лето.
  4. Том собирается купить на дождливую и холодную осень.

So, let’s say about Alice.

P1, let’s start.

  1. Alice would like to buy shoes for a party.
  2. Tiny would like to buy blouse for his winter visit to Russia.
  3. Tim would like to buy T-shirt for sunny summer.
  4. Tom would like to buy scarf for rainy and cold autumn.

Good for you.

Now let’s do ex. 5.

Who want to read the task?

Read and act out. Answer the questions: “What did Miss Chatter buy in the shop?”

Who can translate?

Прочитай и разыграй диалог. Ответь на вопрос: Что покупала Мисс Чаттер в магазине?

Let’s work in pairs.

I’ll give you two minute.

Your time is up.

P1 and P2, start please.

Good for you!

Now, let’s work with workbook ex. 5 p. 46

Слушание

Xоровая работа

Индивидуальная работа

Фронтальная работа

Фронтальная работа

Индивидуальная работа

Т

T    → Cl

Р1, Р2, Р3

T → P1 P2 P3

T → P1 P2 P3

Р1, Р2, Р3

10-13 мин

7.

Дача домашнего задания

-Now open your record books and write down your home work. Workbook on  page 47, № 4, 5.  

Слушание

T

1  мин

Презентация

8.

Рефлексия

- Do you like our lesson today?  - What did you learn today?

Беседа

T→  P1 P2 P3

1 мин

9.

Подведение итогов

- Thank you for the lesson. I liked it so much.

Our lesson is over. Good bye!

Слушание

T

1 мин


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

[z] A la z y z ebra called De z mond is do z ing at the z oo.

Слайд 3

must not = mustn’t

Слайд 4

1. you mustn’t take of cry; 2. you mustn’t scare animals; 3. you mustn’t take pictures of animals.

Слайд 5

For example: I mustn’t shout at school. run sleep play with toys speak on the phone do classwork listen to the teacher get good marks be polite

Слайд 6

maple - клен Ottawa - Оттава nature - природа Russia - Россия official - официальный language - язык French - французский

Слайд 7

Answer the questions: How big is Russia? What is the capital of Russia? What can you see on the flag of Russia? What is the nature like there? What is the language in Russia?

Слайд 8

Home work: - Workbook: p. 17, ex. 1,2,3.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс

Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [aɪ];·...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс

Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [ð];·...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс

Дата: 27.10.2015 гКласс: 4-бТема: "What’s the weather like today?"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)     практические:·...