Главные вкладки

    Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс
    учебно-методический материал по иностранному языку (4 класс) на тему

    Лютфулина Альфия Зиннатулловна

    « What is the weather like? »

     

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Дата: 06.10.2015 г

    Класс: 4 «4»

    Тема: « What is the weather like? »

    Урок № 11

    Цель урока: формирование лексического навыка.

    Задачи:

    1. практические:
    • отработать звук [ð];
    • тренировать учащихся в употреблении лексики в речи;
    • тренировать учащихся  в чтении вслух.
    • проверить понимание прочитанного текста.
    1. воспитательные:
    • формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;
    • формировать у учащихся навыки парного взаимодействия.
    1. развивающие:
    • создать благоприятные условия для снижения тревожности;
    • совершенствовать интеллектуальные операции (сравнение, анализ);
    • способствовать повышению мотивации к обучению.

    Фотография доски:

    Презентация

    Оборудование: УМК «English Favourite»,4  класс, С. Г. Тер-Минасова, презентация, компьютер.


    Этап урока

    Содержание урока

    Приемы работы

    Режим работы

    t'

    ТСО, наглядность

    Приме-чания

    1.

    Орг.момент

    - Stand up, please.

    - Good morning, boys and girls! I’m glad to see you

    -  Sit down, please.

    - My name is Alfiya Zinnatullovna. I’ll be your English teacher today. 

    Слушание

    Хоровая работа

    T

    T →Cl

    1 мин

    Презента-ция

    2.

    Фон.зарядка

    Let’s start our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practise the sound [ð]. Look at me and repeat after me [ð] – [ð] – [ð]

    -Good. So look at the screen. Here you can see a poem. Listen to me.

    Weather the weather is hot

    Weather the weather is not

    We’ll weather the weather

    Whatever the weather

    Weather we like it or not.

    - Who can translate this poem?

    - Let's read the words with the sound [ð].

    - Now let’s read this poem after me.

    - And now read this poem one by one line by line.

    - Good job!

    P1, read the whole poem. (P2, P3)

    -  Very well. Thank you!

    Хоровая работа

    Слушание

    Хоровая работа

    Фронтальная работа

    Хоровая работа

    Фронтальная

    Работа

    Индивидуальная раб.

    T→  Cl

    T

    T→  Cl

    P1 P2 P3

    T→  Cl

    P1 P2 P3

    Р1

    5 мин

    Презентация

    3.

    Тренировка учащихся в употреблении лексики в речи

      Now, children, let’s speak about 4 seasons.

    Answer my questions.

    What seasons do  you know? (spring, summer, autumn, winter)

    I know…

    Repeat after me.

    Spring, summer, autumn, winter.

    What season is it now? (It is autumn now.)

    What’s the weather like today?

    Look at the screen and choose the right word.

    The weather is…              

    hot

    warm

    rainy

    sunny

    snowy

    windy

    cold

    cloudy

    Ok. Repeat after me.

     Very well.

    Now open your books at page 31.

    P1, read, please. (ученик должен прочитать тему урока)

    “What is the weather like?”

    Who can translate?

    Ok.

    Now let’s do ex. 1 on page 31. P1, read the task.

    On the Blue Planet there are three seasons: spring, summer and autumn. Look and say what the weather is like and what the people like to do in these seasons.

    (В Голубой Планете три времени года: весна, лето и осень. Посмотрите  на картинки и скажите, какая погода, и что людям нравится делать в определенное время года.)

    Who can translate?  Look at the screen and say:

    (На слайде)

    It is … .

    The weather is … .

    People like to … .

    Picture 1: It is spring. The weather is sunny. People like  to  walk, dance, listen to music;

    Picture 2: It is summer. The weather is sunny and warm. People like do sport and swim;

    Picture 3:  It is autumn. The weather is rainy. People  like to meet friend, have tea and  watch TV.

       Repeat after me.

    P1, describe each picture.

    Good for you.

    Придумайте сами, что вы делаете летом, зимой, осенью, весной.

     Tell me what you do in spring, summer, autumn and winter.

    For example: I play tennis in summer.

    P1, start, please. Good for you.

    And now let’s do ex. 2 on page 32. P1, read the task, please. Translate.

    Johnny has made a Weather Website! Ask him about the weather in different cities of the UK.  

    (Джонни сделал сайт о погоде! Спросите его о погоде в разных городах Соединенного Королевства)

    Ok. Now let’s work in pairs. Ask questions to each other.

    For example:

     What is the weather like  in London?

    The weather is rainy in London.  (на слайде образец)

    Repeat after me.

    Ok. I’ll give you 1 minute.

    P1 and P2, start please!

    Very well. And what is the weather like in Chelyabinsk?

    Who can say?

    Good for you.

    Слушание

    Xоровая раб.

    чтение

    Фронтальная работа

    Индивид. работа

    Фронтальн.

    Индив. раб.

    Фронтальная работа

    Хоровая

    Индивидуальная работа

    Фронт. раб.

    Парная работа

    Хоровая

    Парная р.

    Индив.

    Т

    T→ Cl

    Р1

     

    T → P1 P2 P3

     

    Р1

    T → P1 P2 P3

    Р1

    T → P1 P2 P3

    T – CL

    P1

    T → P1 P2 P3

    Р1 – Р2

    T – Cl

    Р1 – Р2

    Р1

    7

    мин

    Презентация, картинки.

    презентация

    Презентация

    Презентация

    презентация

    4

    Физ. минутка

    I see you’re tired. Let’s have a rest. Stand up, please.

    Repeat after funny bear.

    Hands up,

    To the side (руки в стороны),

    turn around (поворот вокруг себя)

    take a seat ( приседание)

    clap your hands ( хлопаем в ладоши)

    - Good for you. Sit down.

    Слушание, выполнение физ. упр

    T→ Cl

    Видеозапись

    5.

    Тренировка учащихся в чтении вслух

    And now let do ex. 3. Read the task, P1.

    Jane and Johnny look up the weather on their planet. Listen to their song and guess what the website says.

    (Джейн и Джонни проверяют погоду на их планете. Послушайте их песню и догадайтесь, что говорит вебсайт.)

     Listen to the tape (or me) and sing together.

    Repeat after me.

    Read one by one.

    Let’s translate this song.

    Very well.

    (Вы заметили, что дни недели пишутся с большой буквы?)

    Слушание

    Фронтальная работа

    Хоровая раб.

    Фронтальн.

    T

    T → P1 P2 P3

    Т - Cl

    T → P1 P2 P3

    2

    мин

    презентация

    6.

    Работа с текстом

    Let’s do ex. 5b)

    P1, read the task, please .

    Translate, please.

    Read the text and answer the questions. Then listen to the text and read it out loud.

    (Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Затем прослушайте текст и прочитайте выразительно.)

    Ok. Listen to the tape.

    P1, read the first sentence and translate.

    Good. P2, go on…

    Now answer the questions on p. 33:

    1. What was the weather like?
    2. What did the naughty bear want?
    3. Where did he go?
    4. Who helped him?

    P1, read  the first question. Translate.

    Who can answer?

    Very well. P2, read the next question.

    Слушание

    Индивидуальная работа

    Слушание

    Фронтальная беседа

    Фронт. р.

    Т

    Р1, Р2, Р3

    Т

     T→  Р1 Р2 Р3

    T→  Р1 Р2 Р3

    10-13 мин

    7.

    Дача домашнего задания

    -Now open your  record books and write down your home work. Workbook – lesson 11, № 1, 2;  Course book – p. 33, ex. 5 a)

    Слушание

    T

    1  мин

    Презентация

    8.

    Рефлексия

    - Do you like our lesson today?  - What did you learn today?

    Беседа

    T→  P1 P2 P3

    1 мин

    9.

    Подведение итогов

    - Thank you for the lesson. I liked it so much.

    Our lesson is over. Good bye!

    Слушание

    T

    1 мин


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    [ ð ] Wea th er th e wea th er is hot Wea th er the wea th er is not We’ll wea th er th e wea th er Whatever th e wea th er Wea th er we like it or not.

    Слайд 3

    spring winter autumn summer

    Слайд 4

    The weather is … hot warm rainy sunny snowy windy cold cloudy

    Слайд 5

    What is the weather like?

    Слайд 6

    It is … . The weather is … . People like to … .

    Слайд 7

    I play tennis in summer.

    Слайд 8

    What is the weather like in London? The weather is rainy in London.

    Слайд 9

    1 ) Workbook – lesson 11, ex. 1, 2; 2) Course book – p. 33, ex. 5 a).


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс

    Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [aɪ];·...

    Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс

    Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [ð];·...

    Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс

    Дата: 27.10.2015 гКласс: 4-бТема: "What’s the weather like today?"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)     практические:·...