урок английского языка по теме "How to Be Healthy" в 3 классе подойдет для программы Spotlight и Enjoy English
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Коробейникова Ирина Владимировна

Тема урока: How to Be Healthy

Цель: Развитие навыков чтения и говорения по теме «How to Be Healthy»

Задачи:

1. образовательные:

- тренировать учащихся в лексике по теме «Еда и здоровый образ жизни»;

- Тренировать учащихся в составлении вопросов во времени Present Simple и ответов на них

- Учить говорить на английском языке о полезной еде и здоровом образе жизни

- развивать умение понимать на слух короткие диалоги о еде и здоровьи

 2. развивающие:

- развивать коммуникативные навыки и умение работать в группах;

- развивать орфографические навыки.

3. воспитательные:

- воспитывать чувства уважения и доброжелательности друг к другу;

- развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку;

- воспитывать положительное отношение к полезной пище и здоровому образу жизни.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл конспект урока17.71 КБ
Файл текст 12.16 КБ
Файл презентация к уроку1.47 МБ

Предварительный просмотр:

Тема урока: How to Be Healthy

Цель: Развитие навыков чтения и говорения по теме «How to Be Healthy»

Задачи:

1. образовательные:

- тренировать учащихся в лексике по теме «Еда и здоровый образ жизни»;

- Тренировать учащихся в составлении вопросов во времени Present Simple и ответов на них

- Учить говорить на английском языке о полезной еде и здоровом образе жизни

- развивать умение понимать на слух короткие диалоги о еде и здоровьи

 2. развивающие:

- развивать коммуникативные навыки и умение работать в группах;

- развивать орфографические навыки.

3. воспитательные:

- воспитывать чувства уважения и доброжелательности друг к другу;

- развивать и поддерживать устойчивый интерес к английскому языку;

- воспитывать положительное отношение к полезной пище и здоровому образу жизни.

 Ход урока.

Good afternoon, boys and girls.

I’m very glad to see you today. Sit down please.

  1. Ask your shoulder partner. How is he or she?

Now ask your face partner. What is his or her favourite food?

What is Anya’s favorite food?

What is Liza’s favorite food?

Ask your shoulder partner. Does he or she like milk?

Does Kirill like milk?

Does Karina like milk?

  1. Now look at the screen. It’s a proverb. Vika read the proverb. “We are what we eat”.

Try to explain this proverb. What does it mean?

Remember your answers. At the end of the lesson I’ll ask you this question again.

  1. Look at the screen again. What can you see?

Now according to the pictures, questions, proverb try to say, what we’ll discuss today.

What do you expect to learn today at the lesson? (to revise words, to talk about food and healthy lifestyle, to listen and understand short dialogues about food and health)

  1. Let’s begin with words. Open you books at p. 46 and ask your face partner this words. You have 1 min.
  2. Stop. Now you’ve revised words. And I offer you to make a spidergramm. Your key word is sandwich.

Now look at the screen and check spelling of these words.

Is sandwich healthy (good) food?

  1. There are lots of cards with words on the table. Divide these words into two groups healthy food and harmful food. Don’t forget to read the word.

Thank you for your work. Good for you.

  1.  Last lesson you read different dialogues and your home task was to role play them. After acting you have to answer a questions: Where are they?

Now let’s perform your dialogues. The first pair is Liza Sannikova and Liza Azanova.

Where are they?

(they are at the dentist)

Thank you girls. Take your seats.

The next Liza Sadrieva and Karina Ryasina.

(they are at the doctor)

Where are they?

Thank you girls. Take your seats.

The last Yulya and Vika.

Where are they?

(they are at the cafe)

Thank you girls. Take your seats.

  1. And now stand up, please, and sing a song about healthy and harmful food.
  2. How do you think what you should do to be healthy?

So let’s train. And then we’ll read the text where the author gives us recommendations how to be healthy.

Liza go to the blackboard. You will be a trainer.

Thank you. Sit down, please.

  1. Now take your hand out and let’s read the text. After reading in groups you’ll choose 3 the most important recommendations.

How to Be Healthy

Eat carrots, apples and cabbage. Have porridge, cheese and milk for breakfast. Drink juice every day. Don't eat many sandwiches, sweets and cakes.

You must wash your face and hands. You must clean your teeth every day.

You must run in the morning. You must skate and ski. You must swim, skip and jump. You must play football or tennis.

Don' t be lazy! Walk and play with your friends!

Be healthy and happy!

  1. On your sheets of paper write down 3 the most important recommendations. Work in groups. You have 4 min for your work.
  2. Your time is over. Present your works to other groups.

Very good. Thank you for your work. You’ve chosen different recommendations so I think all of them are important. (You’ve chosen the same recommendations so I think they are really important for you)

  1. Look at the screen. We are what we eat. Explain the proverb more exactly.
  2. Our aim today is to revise words, to talk about food and healthy lifestyle, to listen and understand short dialogues about food and health. Do you get the aim? What do you know or learn at the lesson?
  3. Look at the screen and write down your home task.
  4. Your marks for today lesson.

     



Предварительный просмотр:

How to Be Healthy

Eat carrots, apples and cabbage. Have porridge, cheese and milk for breakfast. Drink juice every day. Don't eat many sandwiches, sweets and cakes.

You must wash your face and hands. You must clean your teeth every day.

You must run in the morning. You must skate and ski. You must swim, skip and jump. You must play football or tennis.

Don' t be lazy! Walk and play with your friends!

Be healthy and happy!

clean teeth – чистить зубы

must – должен

How to Be Healthy

Eat carrots, apples and cabbage. Have porridge, cheese and milk for breakfast. Drink juice every day. Don't eat many sandwiches, sweets and cakes.

You must wash your face and hands. You must clean your teeth every day.

You must run in the morning. You must skate and ski. You must swim, skip and jump. You must play football or tennis.

Don' t be lazy! Walk and play with your friends!

Be healthy and happy!

clean teeth – чистить зубы

must - должен


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

W e are what we eat

Слайд 3

How to Be Healthy

Слайд 4

Цели и задачи: Повторить слова по теме «Еда» Тренироваться Составлять вопросы во времени Present Simple и отвечать на них Учиться говорить на английском языке о полезной еде и здоровом образе жизни Тренировть умение понимать на слух короткие диалоги о еде и здоровьи

Слайд 5

vegetables sausages sandwich bread cheese eggs tomatoes

Слайд 6

W e are what we eat

Слайд 7

Цели и задачи: Повторить слова по теме «Еда» Составлять вопросы во времени Present Simple и отвечать на них Учиться говорить на английском языке о полезной еде и здоровом образе жизни Тренировть умение понимать на слух короткие диалоги о еде и здоровьи

Слайд 8

Home task Т. Составить shopping list ( см. образец в учебнике стр.47 у.4)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методический комплект (Технологическая карта урока английского языка «What’s the time?» 4 класс, English Favorite Student’s book 4 part 2, С. Г. Терминасова + мультимедийная презентация + правило + карточки)

Тема: «What’s the time?». Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:Практические:- отработать звук [t];- ввести и первично закрепить речевые структуры: at 7 am; at 9 pm; it’s a quarter; it’...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс

Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [ð];·...

Конспект урока английского языка "From Britain with love", 4 класс, УМК "English"

Конспект урока разработан в соответствии с требованиями ФГОС НОО....

Технологическая карта урока английского языка «What have you got?», 4 класс, УМК «Brilliant English»

Тип урока: «открытие» новых знанийЦель урока: введение и активизация новых слов: banana, carrot, pea, sardine, tomatoЗадачи урокаДидактические:1) Отработать правильное произношение звука [...