Открытый урок окружающего мира в1-2 классах по теме "Жизнь леса"
план-конспект урока по окружающему миру на тему

Гаврилова Татьяна Николаевна

План -конспект урока окружающего мира на чувашском языке.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_varman_purnase.doc58 КБ

Предварительный просмотр:

1. Урока пуёласси, ун т\ллев\пе паллаштарасси.

-  Ыр= кун пулт=р пурне те! П\р-п\рне сывл=х сунар, ал парар. Хам=р =шпилл\хе п\р-п\рне парнелер. Ырк=м=лл=х, сав=н=ё ёиёт\р пир\н ч\ресенче паянхи урокра.

        Ачасем паян пир\н пит\ ё=м=л та интересл\ тема. Х=в=рах тавё=раят=р-и? М\н ёинчен? (В=рман ъкерч\к\, кай=ксен сассисем).

- Т\р\с, паян эпир сир\нпе в=рманти пурн=ёа с=нл=п=р, ё\ннине те нумай п\л\п\р.

2. Килти \ёе т\р\слесси.

- Сире килте «М\н тума кирл\-ши пире в=рман?» ыйту ёине ъкерч\кл\ хурав туса килме ыйтн=чч\.

Хуравсене итлен\ хыёё=н, учитель п\т\млетъ т=вать.

                        - ъсен-т=рансен, ч\р чунсен, к=мпасен кил\;

                        - сывл=ша, юхан шыва, т=прана хът\лет;

                        - вут=, строительство материал\, сух=р парать;

        В+РМАН        - м=й=р, к=мпа, ёырла, эмел кур=к\ парнелет;

                        - илем\пе сав=нтарать;

                        - ёир\п сывл=х, хавасл= к=м=л парнелет.

- Ёаксемш\н п\т\мпех пир\н в=рмана тав тумалла. +на упраса х=варас тесен, ун=н пурн=ёне лай=х п\лмелле.

        3. Ё\н\ тем=па \ёлесси.

- Ачасем, эсир в=рман темиёе хутл= пулнине ас=рхан=-и? Кун ёинчен сире Сергейпа Павлик х=йсен ам=ш\семпе п\рле хат\рлен\ видеосюжета курма с\неёё\.

Видеосюжет хыёё=н Павлик п\т\млетъ т=вать, ёав в=х=трах проекторпа ъсен-т=рансен ъкерч\к\сем тухаёё\, ачасем в\сен яч\сене аса илеёё\. Х=йсем тун= гербарисемпе паллаштараёё\.

Кану саманч\.

В=й=: йыв=ё яч\сем тухсан т=ратп=р, т\м\сем пулсан ларатп=р.

Юман, ш\шк\, хыр, пилеш, ё=ка, сар= акаци, ш=лан, ч=р=ш, в\рене, палан, =в=с, х=мла ёырли, ё\м\рт, хур=н.

- Малалла йыв=ёсене ёулё= т=р=х уй=р=п=р. (В\рентекен ёулё=сем к=тартать, ачасем в\сене уй=раёё\)

Кроссворд:

С=махсене выр=сларан ч=вашла куёарса ёырмалла. (Кашни ача уйр=м хут ёинче \ёлет).

- В=рманта йыв=ёсемс\р пуёне кур=к-чечек те нумай ъсет (Гербари п=хасси).

- Йыв=ё-кур=к калаёма п\лн\ пулсан ачасене м\н тен\ пул\чч\ё тата в=рманта х=вна м\нле тытмалла? (Ачасем х=йсем хат\рлен\ ъкерч\кл\ правилисемпе паллаштараёё\).

- Шкул ачисен гербари хат\рлемелле, \ё урок\сем валли чечексемпе ёулё=сем тип\тмелле, кусене эпир п\т\мпех ъсен-т=рана амантмас=р тума пултаратп=р. Т\сл\хрен, пир\н класри Григорьев Сергей  районти конкурса т=ратн= \ёе курма пултарат=р.  

- Ачасем, ман=н ал=ра п\р к\неке. М\нле к\неке-ши в=л? (Х\рл\ к\некепе паллаштарасси).

- В=рманта пур ё\рте те – йыв=ё т=рринчен пуёласа ё\ре ёитиех – ч\р чунсем пур=наёё\. (Проект «Ч\р чунсем – ч\р\ чунсем». Класри в\рентекен паллаштарать).

- Эп\ сире в=рманта пур=накан ч\р чунсем ёинчен м\н те пулин ё\нни вуласа п\лме, ъкерч\к туса килме ыйтн=чч\. (Ъкерч\ксен курав\,  ун хыёё=н проектор ёинче ч\р чунсен с=н\сем, ачасен хурав\сем).

- Хал\ к=штах канса илетп\р, в=л хуш=ра сире Кристин=па Веня хат\рлен\ материалсене курма с\нет\п.

(Кристин=па Вень=н ыйт=в\сем).

- Учен=й экологсем в=рмана ёут ёантал=к п\рл\х\ теёё\. М\не п\лтерет-ши в=л? Ку ыйту ёине эсир «Пир\н таврал=х» к\некере 181-м\ш стр. вуласа п\лме пултарат=р.

Т\сл\хсем тупса к=тарт=р.

        - Сире вали ачасем тупмалли юмах: Ал=с=р, урас=р пърт лартр\. М\н ку?

        - Ч=нах та кай=ксем =ста строительсем. Теп\р чух юр=ра, «Кай=к пул=тт=м та, в\ёсе анчах ёър\тт\м» тет. Анчах кай=ксен те пурн=ё й\рки ё=м=л мар. В\сен те хуйхи-суйхи тем\н чухлех. Кашни ёулах шанч=кл= та ёир\п й=ва ёав=рмалла, в=х=тра ё=марта тумалла, пусма лармалла. Кашни кун ч\пписене т=раниччен ёитермелле.

        Кай=ксем пит\ илемл\ юрлаёё\. В\сен юррине хут ёине саспаллисемпе ёырса к=тартма пачах та май ёук. Кашни кай=к х=йне ев\р юрлать. Кашни хал=х=н х=йне ытларах к=м=ла каякан кай=ксем пур. Выр=ссем ш=пч=ка саваёё\. Ч=вашсем сар кай=ка к=м=ллаёё\. Итлесе п=х=р-ха Анжел=па пулса иртн\ пул=ма. (Анжела калаёать).

  Аса илер-ха кай=ксен сассине. (Кассета итлеёё\).

- Хал\ канса ил\п\р. Пурте ура ёине т=ратп=р. Кам п\лет, ёав ларать.

- М\нле кай=к ёуркунне чи малтан килет?

- Каёхине в=ранать, к=нт=рла ёыв=рать?

- К\леткинчен хъри в=р=м.

- С=хман\ к\ске, х=й в=р=м.

- В=рман тухт=р\.

- Тъпе юр=ёи.

- Юр= =сти.

- М\нле кай=к миёе ёул пур=ннине шутласа парать?

        - Сире валли теп\р интересл\ \ё. Ик\ ушк=на пайлан=п=р. Карточк=сем ёинче кай=ксен выр=слапа ч=вашла яч\сене й\р туртса п\рлештер\р.

ч\кеё                                                              т=мана

                                                 ласточка

      зяблик                                                     ула курак

                         клест

сова                                      к=с=я                                 ворона

           в\лтрен т=рри                            синица

                                    кук=р с=мса

        - Малалла сире п\р видеосюжет курма с\нет\п. (Видеосюжет). Ёак видеосюжет сире м\не в\рентет?

         -Оля сире п\р отрывок вуласа парасш=н. Тимл\н итл\р.

         Оля: «Хуть те м\н т=в=р пир\нпе: кас=р, =шал=р, п\ёер\р, т=варл=р. Анчах, тархасш=н, тымар\-м\н\пех ан т=п=лтар=р, пир\н ан чавал=р. Эпир й=л=ннине итлемесен, пач ш=тма п=рах=п=р.»

 - М\нсем ёапла й=л=нма пултараёё\?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок окружающего мира в 3 классе (Плешаков А.А.) Очень подозрительный тип.

Познакомить детей с опасностями, которые подстерегают их       при общении с незнакомыми людьми, закрепить знания по разделу «Здоровье и безопасность»...

Открытый урок окружающего мира для 4 класса по теме "Я - житель наукограда"

Это урок был проведён в рамках конкурса "Педагогические таланты гоода Жуковского - 2008"...

Открытый урок окружающего мира в 4 классе по теме "Искусство России XIX века " Золотой век" УМК "Школа 21 века"

Данный урок требует подготовки не только учителя, но и детей, т.к. они выступают с заранее подготовленными сообщениями по теме. Добавлена презентация к уроку....

ОТКРЫТЫЙ УРОК ОКРУЖАЮЩЕГО МИРА В 1 КЛАССЕ (УМК «Начальная школа XXI века») учитель начальных классов: Чальцева Марина Анатольевна Тема урока: Почему все в природе взаимосвязано?

Тема урока: Почему все в природе взаимосвязано?Тип урока: Урок - дискуссия.Цели урока в соответствии с ФГОС НОО: формирование у детей целостного взгляда на окружающий мир. Задачи:Углубление предс...

Урок окружающего мира во 2 классе "Пернатые обитатели леса".

УМК "Начальная школа XXI века". Урок окружающего мира "Пернатые обитатели леса".Цели: 1. Познакомить детей с лесными птицами, с голосами  птиц, с особенностями их поведения местами обитания.2. Ра...

Методическая разработка урока окружающего мира в 1 классе "Поведение в лесу".

Сценарий урока окружающего мира в 1 классе. Тема: "Поведение в лесу". Цель урока:изучить правила поведения в лесу....

Конспект урока окружающего мира в 4 классе на тему "Леса России"

Конспект урока окружающего мира в 4 классе....