Разработка урока: Амы чок бойдус кыжын.
план-конспект урока по окружающему миру (4 класс) на тему

Дать понятие о зимних природных явлениях, опираясь на непосредственный жизненный опыт учащихся: снежный покров на земле, лед на водоемах, снегопад, метель, изморозь, оттепели, гололед; научить видеть красоту зимней природы.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_tyva.docx28.17 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Амы чок бойдус кыжын.       

Задачи урока:

 Дать понятие о зимних природных явлениях, опираясь на непосредственный жизненный опыт учащихся: снежный покров на земле, лед на водоемах, снегопад, метель, изморозь, оттепели, гололед; научить видеть красоту зимней природы.
Прогнозируемые результаты:

Дети узнают о зимних изменениях в живой и неживой природе, будут учиться рассказывать о своих наблюдениях в природе родного края. обобщить и систематизировать наблюдения детей над зимними природными явлениями; пронаблюдать за формой снежинок (подготовка к усвоению сведений о кристаллизации замерзающей воды).

Учебные материалы: карточки с названиями профессий и мест работы, иллюстрации с видами зимней природы, плакаты «Осень», «Зима»

Ход урока:

  1. Актуализация знаний
  2. Катаптаашкын

Уруглар, богун бис чылдын бир уезинче аалдап баар бис, баштайында эрткен кичээлде ооренген чуулдеривисти катаптаалынар.

Самбырада карточкаларда профессиялар болгаш ажылдап турар черлерни бижээн.

Кандыг профессиянын кижилери кайда ажылдап турарыл, таарыштырынар.

 эмчи                                        садыг

садыгжы                                  школа

ужудукчу                                ферма

геолог                                      эмнелге

башкы         аэропорт

саанчы          даг

маляр                                         театр

актёр          тудуг

  1. Мотивация учебной деятельности

Бо тывызыкты тыпкаш, чылдын кандыг уезинин дугайында чугаалажыр-дыр бис,  боданынар.

Ужуп чорааш. ыытавас,

Удуп чыткаш, ыытавас,

Оттуп келгеш, моореп унер.

- Хар.

-Кажан хар чаарыл?

-Кыжын.

-Богун кичээлде кышкы бойдус дугайында чугаалажыр бис. Амы чок бойдуска кыжын  кандыг болуушкуннар болурул, ону билип алыр бис.

1.На экране появляется слайд зима.

-баштай кыштын айларын аданар. Уруглар.

-Декабрь,январь, февраль- кышкы айлар.

Таблица.

  1. Работа по теме урока.

-Экранда чурукту корунер. Кыш дужерге бойдус канчаан оскерли бергенил?

- Дескиндир ак хар, хемнер-холдер дош- биле шыптынган, хорзун, чер дона берген.Хун дурту кыскалай бээр, дун- узай бээр.

-Дескиндир бойдус канчап ак апарганыл?

-Хар чаапкан.

-Кышкы болуушкуннар дугайында тывызыктарны тывынар.

 (Зимой)

Скатерть бела весь свет одела.

(Снег.)

Ни в огне не горит, ни в воде не тонет.

(Лед.)»

Снег на полях,

Лёд на реках,

Вьюга гуляет,

Когда это бывает?

(Зимой)

-Дескиндир бойдус канчап ак апарганыл?

-Хар чаапкан.

-Кыш дугайында орус шулукчу И.Суриковтун шулуун дыннаалынар, хар канчаан чаап турар-дыр, боданынар.

Женя

Белый снег ,пушистый, в воздухе кружится

И на землю тихо падает ложится.

И под утро снегом поле забелело,

            точно пеленою всё его одело.

Ангыр

Снег кружит, играет, пляшет,

Я такому снегу рад.

Словно хлопья простокваши

С неба весело летят.

-Зар канчаар чаап турар-дыр?

-Хар агаарга эстеп, черже дужуп турар-дыр.

-Хар чаары- кышкы бойдустун болуушкуну-дур. Орустап ону снегопад дээр бис.

Карточка Хар чаар снегопад

-Хар чаары- бойдустун база бир кайгамчык чараш болуушкуннарынын бирээзи.Ону корээлинер.

Слайд на диске Снегопад

-Хар куштуг хат –биле катай база чаап болур.

Чурукту корунер. Слайд Метель

Куштуг хат хадып турда, хар бажыннар, херимнер, ыяштар чанынга хортуктели бээр.

-Кышкы бойдустун бо болуушкунун-дувулуг хат дээр.

(таблица  дувулуг хат-метель)

-Дараазында шулукту дыннааш, боданынар, чуу дугайында чугаалап турар-дыр.

Ай-Мерген.

Эрткен дуне дувулуг хат

Эриктерни чалдап капкан.

Хортук харда ыяштарны

Коорумге чавыс-чавыс.

-Бо шулук чуу дугайында-дыр?

-Ам тывызыкты тыпкаш, хар чулерден тургустунар- дыр боданынар.

Что за звездочки сквозные
На пальто и на платке,
Все сквозные – вырезные,
А возьмешь – вода в руке.
(Снежинка.)

-Шын-дыр. Снежинкалар-дыр. Снежинка дээрге- харжыгаштар-дыр.

Слайд харжыгаштарнын тыптыры

-Суг агаарже бусталып унгеш дона бээрге, харжыгаштар аппаар.

-Харжыгаштарнын янзы- буру хевирлерин корунер.

Слайд снежинки

-Харжыгаштар янзы-буру болур. Олар аажок чараш, чамдыктары безин аттарлыг бооп турар. 

Физминутка

Таблицы Снежинки и их названия на доску

Звёздочка

Запонка

Ёж

Пластинка

Игла

Столбик

-Харжыгаштарнын аттарын тывынар.

(Дети соотносят карточки с названиями снежинок с изображениями снежинок)

Работа в тетради. С. 51.

-Ам кыдырааштарынар ажыткаш, харжыгаштарнын аттарын чуруу –биле тудуштурунар.

-Кыжын агаар кандыг болурул?

-Соок.

-А чамдык кышкы хуннерде чылыг аппар. (Слайд)

Чурукче корунер даан. Ол чылып турар уеде, хар эрип, чымчап, крышалардан дамдылап эгелээр. Шак ындыг уени    оттепель- чылып кээр дээр.

(на доску вывешивается карточка со словом чылыг аппаар оттепель)

-Ам улуг орус шулукчу Н.Некрасовтун шулуун дыннааш, эрээн хар канчап баар- дыр, боданынар.

Норбу:

Снежок порхает, кружится,

На улице бело.

И превратились  лужицы

В холодное стекло.

-Эрээн хар канчап барган-дыр, чуу аппарган-дыр?(Стекло –шил дээрге дошка домейлеп турар-дыр)

-Чурукту корунер. Чылыг хуннерде чымчаан хар дона бээрге, оруктар дошталы бээр.Шак- ла ол кыштын болуушкунун- гололедица- дожан  дээр.

(Учитель вывешивает на доску карточку со словом дожан гололедица)

Показывается слайд.

-Бо уеде чадаг-даа кижилер, чолаачылар-да орукка кончуг оваарымчалыг болур. Чуге дээрге тайгыр аппаар.

Физминутка

-Кышкы соок хуннерде сонгаларга янзы- буру хээлер, угулзалар тыптып кээр.

-Чуруктарны корунер. Кайы-хире чараш хээлер тыптып кээр-дир.

Показываются слайды

- Бо чараш чуруктарны хыраа чуруп турар. Хыраадан чугле сонгаларда хээлер эвес, арга- арыг, ыяштар база дыка чараш аппаар.

(Учитель вывешивает на доску карточку со словом изморозь, иней- хыраа)

-Бойдустун бо болуушкунун изморозь- хыраа  дээр.

-Агаарда сугнун бузу кезээде чоруур. Бус соок шилге дошталгаш, хыраа тыптып кээр.Шак-ла ынчаар сонгага чараш хээлер тыптып кээр.

-Кажан хыраалай бээрге, дескиндир бойдус ылангыя арга- ыяш кайгамчык чараш аппар. Бир- хуулгаазын чурукчу чуруп каан- биле домей.

-Бойдустун бо болуушкунунун дугайында шулукту дыннанар.

Чойган:

Кто рисует так искусно,

Что за чудо фантазёры,

ледяной рисунок грустный:

Реки, рощи и озёра?

Кто нанёс орнамент сложный

На окно любой  квартиры?

Это всё один художник.

Это всё его картины.

-Как зовут художника? Шак- ла бо чараш чурукту чураан чурукчунун ады чуу деп бодап тур силер? (Соок)

-Мороз.

Творческая работа

-Ам силер соок болур силер. Парталарынар кырында саазынга кок карандаштар- биле сонгаларда угулзаларны чуруур силер.

Устраивается выставка работ.

Рефлексия учебной деятельности.

 Амы чок бойдуска кыш дужерге кандыг оскерилгелер болурул? Чер канчап баарыл? Хемнер- холдер канчап баарыл? Хун дурту канчаар? Дун дурту канчаар?

Кроссвордту тываалынар.

  1. Хар чулерден тургустунарыл?
  2. Чылыг хуннерде чер эрээш дона бээрге ону чуу деп адаар бис?
  3. Сонгага чуу чараш чуруктарны чуруптарыл?
  4. Кыштын баштайгы айы.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока и презентация к уроку и презентация к уроку

Разработка урока по родной (башкирской) литературе в 5 классе "Әсикмәк" и презентация к уроку...

Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)» Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)»

Цели урока: познакомить учащихся со знаками «+», «–», «=»; учить детей понимать значение данных знаков, читать равенства; работать над развитием внимания, логического мышления учащихся; при...

Методическая разработка урока Тема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)

Методическая разработка урокаТема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)Место и роль урока в изучаемой теме _ данный урок второй в разделе «Морфология»Тип у...

Разработка урока по русскому языку во 2 классе с национальным региональным компонентом "Составление предложений по схемам". УМК ОС "Школа 2100". Урок в технологии деятельностного метода. Тип урока ОНЗ.

Разработка урока по русскому языку во 2 классе с национальным региональным компонентом "Составление предложений по схемам". УМК ОС "Школа 2100". Урок в технологии деятельностного метода. Тип урока ОНЗ...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №1:"Письмо букв 1-й группы и ш й И Ш Й". Методическая разработка урока №2: "Письмо строчных букв п т р г"

   Содержание методической разработки занятий нацелено на понимание обучающимися того, что язык это основное средство человеческого общения, формированию правильной устной и пись...

"Развитие графомоторных навыков у дошкольника и младшего школьника". Методическая разработка урока №3:"Письмо строчных и заглавных букв". Методическая разработка урока №4: "Письмо строчной буквы "я" и Заглавных "А Я""

Содержание методической раработки занятий нацелено на формирование навыка скорого, каллиграфического письма и выстроения взаимосвязи между звуковым восприятием, моторным навыком и графическим изображе...

Методическая разработка «Планирование и разработка урока с обучающимися с ОВЗ в условиях введения ФГОС ОВЗ»

1 сентября 2013 года в России вступил в силу закон "Об образовании в РФ", в котором отражены интересы детей с ограниченными возможностями здоровья. Детям с ОВЗ сегодня не обязательно обучать...