Конспект урока по осетинскому языку" Фрукты и овощи"
план-конспект урока (2 класс)

Гадзиева Светлана Викторовна

Урок оставлен по программе полилингвального образования

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_dyrgtae_aemae_halsartae.doc51.5 КБ
Office presentation icon razdatochnyy_material.ppt194 КБ

Предварительный просмотр:

ГБОУ прогимназия « Интеллект»

Конспект открытого урока

по осетинскому языку

во 2 классе

Тема урока: « Дыргътœ œмœ халсартœ»

Программа полилингвального образования

« по осетинскому языку как второму»

Составила:

учитель осетинского языка

Гадзиева Светлана Викторовна

          Тема урока: «Дыргътœ œмœ халсартœ».

Цель урока:

-формирование познавательных,учебных действий ,развивать внимание,  мышление;

-отрабатывать разговорную речь;

-развивать умение размышлять, осмысливать, делать самоанализ.

Задачи урока: Предметно-содержательная

-систематизировать лексику по теме: «Дыргътœ œмœ халсартœ»

-повторить и систематизировать лексику по теме «Дыргътœ œмœ халсартœ»

-учить употреблять изученную лексику в диалоге-обмене мнениями;

Познавательные:

-формирование умения формулировать личнозначимую цель, учебную задачу, овладение логическими операциями; анализировать, сравнивать, обобщать, устанавливать аналогии, связи и отношения между объектами.

Деятельностно-кооммуникативные:

-инициативное сотрудничество в анализе полученной словесной информации, владение диалогической и монологической речью;

Регулятивные:

-принятие и сохранение учебной задачи, планирование своей деятельности, самооценка;

Ценностно-ориентационные:

-развитие умения самооценки своей образовательной деятельности;

-развитие умения высказывать свою точку зрения и соотношение ее с другими;

-воспитание осознания значимости учебного труда, коллективного труда.

Тип урока: урок открытия новых знаний.

Оборудование урока:

Учебник Корнаевой З.В и Джибиловой И.М. «Говорим и читаем по –осетинский» ,2 класс, рабочие тетради, словесный материал, индивидуальные карточки, компьютер, интерактивная доска.

Цель применения средств ИКТ: повышение  эффективности урока за счет наглядного предъявления зрительной информации.

Ожидаемый результат: Формирование универсальных учебных действий у школьников за счет применения средств ИКТ.

Структура урока:

1.Организационный этап

2.Мотивация учебной деятельности –постановка цели и задач урока.

3.Открытие новых знаний.

4.Обобщение новых знаний.

5.Информация о домашнем задании.

6.Рефлексия (подведение итогов занятия)

                       Урочы цыд:                           

  1. Баццæттгæнæн рæстæг.

Уæ бон хорз,сабитæ!Бузныг сбадут.

Уæ ахуыргæнæджы бæсты уын,абон ирон æвзаджы урок амондзынæн æз, мæ ном у Анета. Æрбацыдтæн уæм

уе мбæлттæй  прогимназии « Интеллектæй».Куы йæ базыдтой сæхи хуызæн сабитæм цæуын уый,уæд мын бафæдзæхстой цы?!уый уын нœ зœгъдзына  сœхимœ сын байхъусут. (ныхасы бар Цæлыккаты Хетæгæн)

Цœттœ стут архайынмœ?Уœдœ райдайœм.

  1. Сбœрœг кœнœм нœ урочы темœ.

Базонут уыци- уыцитœ.

«Уырызмœгыл фондзœссœдз хœдоны»  (къабуска)

Сбœрœг кœнут дзуапп фœйнœгмœ гœсгœ

Цъœх,тымбыл œмœ сырхварс у,

Адœмœн йœ хœрд пайда у.          (фœткъуы)

Асиатыл авд кœрцы,чи сœ ласы уый кœуы.

                                                                  (хъœдындз)

Дœргъœццон œмœ бур у,

Къалиуœй зœбул у.

Дзыхы мыдау тайы,

Зœрдœ дзы тынг райы.             ( кœрдо)

Рœсугъд чызг зœххы бын ис,

Йœ дзыккутœ уынджы.                (цœхœра)

Сау,тымбыл œмœ рæсугъд,

Апджын,донджын мœ хœрзад.(чылауи)

Куыд уæм кæсы  сывœллœттæ ?Цæуыл цæуы ныхас нæ урочы?

(Халсартœ œмœ дыргътыл. Фœйнœгыл разындысты иумœйагœй халсартœ œмœ дыргътœ).

  1. Фонетикон куыст.Хъусут œмœ дзурут халсарты œмœ дыргъты нœмттœ.

  1. (1)   Бацархайут уœ хъуыдыйœдтœ раст сœмбырд кœнын, цœмœй дзы рауайа диалог.( къœйттœ 2 ахуырдзауы кусынц хибарœй).

-Цы зайы дыргъдоны?

-Дыргътœ.

-Цавœр дыргътœ?

        -  Фœткъуы,кœрдо, чылауи,алтъами.

-Ды цавœр дыргъта уарзыс?

-Æз уарзын   сœнœфсир, бал œмœ банан.

  1. (2)  Байхъусут текстмœ,æмæ сбæрæг кæнут, нывтæй йæ кœцымæ ис ахœссœн?

а) Æз ме мбœлттимœ ацыдтœн дадайы дыргъдонмœ

Уым ис алыхуызон дыргъбœлœстœ: кœрдо,фœткъуы,чыла-

уи,алтъами. Æнœзивœгœй œмœ цингœнгœйœ мах ратыдтам сырхварс тымбыл фœткъуытœ.

б) Нанайы цœхœрадоны зайы бирœ халсартœ: картоф,уырыдзы,нуры, джитъри,цœхœра œмœ пъœмидор.Нана зымœгмœ скœны œвœрœнтœ.Мах та йын œххуыс кœнœм œмбырд кœнынмœ.

 Цæмæ? Хатдзœг скœнын: фыццаг нывы архайд цœуы дыргъдоны, дыккаг нывы -  цœхœрадоны.

  1. Аулœфœм. Зарœг « Нœ дыргъдоны бœлœстœ»

     VIII.Равдисут диалог.

   VIX. Баиу кœнут халсар æмæ йæ ном. (фœйнœгыл идивидуалон куыст)

    X. (1)   Хъуыдыйœдтœ раст сœмбырд кœнут,цœмœй дзы рауайа диалог.(къœйттœй куыст 2 ахуырдзауы)

Кœм уыдтœ?

Цœхœрадоны.

Цы куыстай?

Нанаимœ сагътон уырыдзы, цœхœра,булкъ.

Цœмœ уœ хъœуынц?

Пайда сты ,ис  сœ бирœ витаминтœ.

   X. (2)Къордтœй куыст.1Ныр та къордтæй акусæм .Бакœсут œмœ базонут,цавœр дыргътыл цœуы ныхас.

а) Хуызмœ гœсгœ вœййы: сырх,бур œмœ цъœх. Формœмœ гœсгœ: тымбыл. Адмœ гœсгœ: адджын,адджын-туаг.

б) Хуызмœ гœсгœ вœййы: сау,урс,бур,сырх. Формœмœ гœсгœ:тымбыл,дœргъœццон.Адмœ гœсгœ: адджын, туаг.Аразынц дзы хълапи.

в) Хуызмœ гœсгœ вœййы: цъœх, сау,сырхбын. Зайы цуппœлтœй. Формœмœ гœсгœ: тымбыл, дœргъœццон. Адмœ гœсгœ: адджын œмœ туаг.

2.  Къорды хœслœвœрд. Уагъд дзырд нывмœ гœсгœ базонут.

Чызг хœры фœткъуы (нывы дœр)

Дуармœ зайы чылауи (нывы)

Тœбœгъы ис сœнœфсир (нывы)

Сбœрœг кœнœм хœслœвœрдты конд.

2 къорд зœгъут цавœр дзырдтœ баххœст кодтат

1 къорд та сœ муляжтœй равдисут.

Цавœр хатдзœг кœнœм: ныхас цыди уыцы иу дыргътыл.

XI.Цœстыты электрон улœфт.

XII. Къœйттœй куыст сбœрœг кœнын.Сывœллœттœ œвдисынц диалог.Кълас хœслœвœрдтыл нысан кœнынц  диалогы цы халсартœ ис ,уыдон.

Хœслœвœрды арœзт бœрœг кœнынц фœйнœгыл.( хибарœй)

XIII.Алчидæр уæ фæйнæ хъуыдыйады зæгъæд, ацы дыргъы тыххæй (кæрдо). Цæмæй дзы рауайа радзырд. Уый фæстæ йæ иу ахуырдзау радзурдзæн. Кæрæдзимæ лæмбынæг хъусут.

 Сывœллœтты хъуыдыйæдтæ, цæмæй дзы рауайа  радзырд.

XIV. Сœххœст кœнут кроссворд. Йæ растдзуапп та бœрœг  уыдзœн, цы иумœйаг дзырд уœм райгуыра,уымœй.

XV. Кœронбœттœн.Кœм уыдыстœм абон сабитœ? Цы пайда сты адœмœн дыргътœ œмœ халсартœ?Кæм зайынц?

(проект Хетага)

Анетœ Махарбековнœ ,мæнæн дæр ма ныхасы бар ратт! Халсартæ æрмæст  цæхæрадоны нæ зайынц. Мæнæ ацы хъæдуртæ æз æрзайын кодтон нæ къласы рудзынгыл.Куыдæй,уый уын æз радзурдзынæн:

 XVI. Уæ размœ ис фœткъуытœ œвœрд, кœд абон иттæг хорз куыстат,уæд сырх фæткъуы æрцауындзут бæласыл,кæд хуыздæр хъуаг уыд уæ куыст ,уæд  та -  цъæх.

XVII.Кæронбæттæн. Бузныг, сывæллæттæ мæ  зæрдæ мын барухс кодтат уæ архайдæй æмæ  уæ зонындзинæдтæй,æмæ уын æвæрын (кæмæн  номæй номмæ)хорз æмæ иттæг хорз бæрæггæнæнтæ.Æз та ме мкъласонтæн æнæмæнг радзурдзынæн - мæ ахуыргæнæгæн мын,куыд тынг  баххуыс кодтат уый тыххæй.Æмæ уыл нæ лæвар æмбæлын кæнын.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Чызг х æ ры _______________ Дуарм æ зайы_____________ Т æ б æ гъы ис______________

Слайд 2

Хуызм æ г æ сг æ в æ ййы сырх, бур æ м æ цъ æ х. Форм æ м æ г æ сг æ тымбыл. Адм æ г æ сг æ адджын, адджын-туаг. 2. Хуызм æ г æ сг æ в æ ййы сау, урс, бур æ м æ сырх. Форм æ м æ г æ сг æ тымбыл æ м æ д æ ргъ æ ццон. Адм æ г æ сг æ адджын, туаг. Аразынц дзы хълапи. 3. Хуызм æ г æ сг æ в æ ййы цъ æ х, сау, сырхбын. Зайы цупп æ лт æ й.Форм æ м æ г æ сг æ :тымбыл,д æ ргъ æ ццон.Адм æ г æ сг æ : адджын æ м æ туаг.

Слайд 3

2.С æ хх æ ст к æ н кроссворд Н а р т х о р 1. Сœвœрут нысан .Цавœр халсартœ сагъта…….? Картоф уырыдзы къабуска хъ æ дындз булкъ нас пъ æ мидор ц æ х æ ра нуры джитьри

Слайд 4

2.Реши кроссворд Н а р т х о р 1. Отметь овощи названные в диалоге Картоф уырыдзы къабуска хъ æ дындз булкъ нас пъ æ мидор ц æ х æ ра нуры джитьри


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по осетинскому языку 2 класс

                              Неˊвзаг.  Æхсицгон æй, маддæлон æй,Хæзнадонæ æй неˊ взаг.Ци рæсугъд æй, ци рагон æй...

Конспект урока по осетинскому чтению 3 класс

Предки современных осетинов были кочевниками, которые перемещались по кавказским землям. Аланы были выходцами из скифо-сарматских племен и разговаривали на древнем иранском диалекте. Часть кочевых Ала...

Конспект урока по осетинскому языку 4 класс

научиться изменять глаголы по числам;правильно ставить вопросы к глаголам;научить различать глаголы в единственном и множественном числе...

Конспект урока по осетинскому языку "Уалдзыгон бон"

Конспект урока  по осетинскому языку "Уалдзыгон бон"...

оформление конспекта урока по осетинскому языку

Схема оформления конспекта по осетинскому языку и литературе в начальной школе по фгос...

Конспект урока по осетинскому языку

Бацамонын  æмхъæлæсонтæ дз, дж,  гъ, къ, пъ, тъ, хъ, цъ, чъ дыгай дамгъӕтӕй  арӕзт  кӕй  сты  , фӕлӕ  кӕй  нысан кӕнынц  иугай  мыртӕ  ӕмӕ иугай...

Конспект урока по Окружающему природному миру «Овощи (перец), внешний вид (вкус, запах). Съедобные и несъедобные части овоща»

Конспект урока по Окружающему природному миру «Овощи (перец), внешний вид (вкус, запах). Съедобные и несъедобные части овоща»...