Fairy tale for kids "The Mitten"
план-конспект занятия (3 класс) по теме

Заббарова Гульнар Наиловна

Сказка на английском языке для учеников начальной школы по мотивам русской сказки "Рукавичка"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon skazka_varezhka.doc44.5 КБ

Предварительный просмотр:

Сказка «Варежка» для учащихся 3 класса

составлена по мотивам русской народной

 

Цели внеклассного мероприятия:

1. Воспитывать чувство ответственности за себя и весь коллектив;

2. Формировать интерес к стране изучаемого языка и приобретать опыт совместной творческой деятельности;

3. Развивать способности детей к общению;

4. Развивать навыки выразительного чтения стихотворений, диалогов, монологов, выразительного исполнения песен и уметь держаться перед большой аудиторией;

5. Развивать навыки грамматики и лексики;

6. Развитие эстетического и этического воспитания

 

Оформление урока:

Мультимидийный проектор, компьютер, музыкальная композиция из детских песенок «Караоке», музыка из музыкальной композиции «Звёздная капель» авторского театра « Солнечный принц», скрипичная музыка из альбома Ванессы Мэй и музыка, записанная через интернет.

 

 

“THE MITTEN”

 

There was a little mitten in the forest.

Mice: Oh! What a nice mitten! Who lives in the mitten? No answer!

 (Мышки вбегают в варежку)

 Mouse 1: Look! Apples here!

Mouse 2: Apples there!

 Mice: Apples, apples everywhere.

 

And two little mice settled to live in this mitten- house. Then two funny, merry monkeys hopped along and they said:

Rabbits:  What a nice mitten! Who lives in the mitten?

Mice: We are Mice! Who are you?

Monkeys: We are Monkeys.

Mice: What can you do?

Monkeys: We can jump and skip.

Mice: You are welcome!

Monkeys: Thank you!

 

And so they settled to live in that mitten- house together. Then two little white rabbits ran past, stopped and said:

Rabbits: What a nice mitten! Who lives in the mitten?

Mice: We are Mice!

Monkeys: We are Monkeys! Who are you?

Rabbits: We are Rabbits!

All: Can you read the poem?

 Rabbits: Yes! We can.

            Rabbit 1: Little yellow bee, bee, bee!

            Rabbits 2: How many flowers can you see?

             Rabbit 1 A lot of flowers!

                    Rabbit 1: I found a cow.  -     All: How?

                    Rabbit 1: I found a bear.  -   All: Where?

                    Rabbit 1: I found a hen.  -     All: When?

                    Rabbit 1: I found a bear, a hen, a cow!   -   All: Wow!

All: You are welcome!

Rabbits: Thank you!

 

And so they settled to live in that mitten- house together. One day a slim lion went past, stopped and said:

Lion:  What a nice mitten! Who lives in the mitten?

Mice: We are Mice!

Monkeys: We are Monkeys.

Rabbits: We are Rabbits! Who are you?

Lion: I am Lion! I am a King!

All: Can you play chess?

Lion: Yes, I can. I can play chess, golf and tennis! Can you dance with me?

Mice: Yes, I can.

(танцует со Львом под музыку)

All: You are welcome!

Lion: Thank you!

 

And so they settled to live together. Then a big bear ran past, stopped and said:

Bear: What a nice mitten!  Who lives in the mitten!

 Mice: We are Mice!

Monkeys: We are Monkeys!

Rabbits: We are Rabbits!

Lion: I am Lion. Who are you?

Bear: I am Bear.

Mice, Monkeys: Can you dance?

           Rabbits, Lion: Can you sing?

Bear: I can play the violin?

All: Play, please!

(медведь играет на скрипочке, после игры кланяется и все хлопают ему и приглашают в домик)

All: You are welcome!

Bear: Thank you very much!

 

And so they settled to live in that mitten- house together. Then a bright and merry Cockerel went and sang the song “Clap. Clap, clap your hands!”

Cockerel: What a nice mitten! Who lives in the mitten?

Mice: We are Mice!

Monkey: I am Monkey!

Rabbits: We are Rabbits!

Lion: I am Lion.

Bear: I am Bear. And who are you?

Cockerel: I am Cockerel. I can sing. Let’s sing together.

(Все звери поют песню)

Clap,clap,clap your hands.

Clap your hands together!

      Stamp, stamp, stamp your feet.

      Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears.

Touch your ears together!

      Touch, touch, touch your cheeks.

      Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands.

Shake your hands together!

      Smile, smile at your friends!

      Let us smile together!

All: You are welcome!

Cockerel: Thank you!

 

And so they settled to live in that mitten- house together. One day a brown dog ran past, stopped and said:

Dog: What a nice mitten-house! Who lives in the mitten?

Mice: We are Mice!

 Monkeys: We are Monkeys.

Rabbits: We are Rabbits!

Lion: I am Lion!

Cockerel: I am Cockerel. And who are you?

Dog: I am Dog. My name is Jack. My coat is white. My nose is black.

All: You are welcome.

Dog: Thank you!

 

And so they settled to live in that mitten- house together. Then a slim and red fox ran past, stopped and said:

 (Лиса бежит по лесу и танцует под музыку)

Fox: What a nice mitten! Who lives in the mitten?  

Mice: We are Mice!

Monkeys: We are Monkeys.

Rabbits: We are Rabbits!

Lion: I am Lion!

Bear: I am Bear!

Cockerel: I am Cockerel.

Dog: I am Dog! And who are you?

Fox: I am Fox.

All: Can you read?

Fox: Yes, I can.

(лисичка достаёт книжку и читает текст)

My friend is a cat. Her name is Jane. She is not big and lazy. She is brave and good. Jane can jump and run. She likes milk. I like my cat.

All: You are welcome

Fox: Thank you!

 

And so they settled to live in it together. Then a clever teacher and small elephant ran, past stopped and said:

Mr. Greenwood and Elephant: What a nice mitten! Who lives in the mitten!

All: Who are you?

Mr. Greenwood:  I am Mr. Greenwood. I am teacher. He is my pupil. (Показывает на слоника)

Elephant: I am Elephant. My name is Thomas. I am 7. I go to school.

Mr. Greenwood:  Dear friends, welcome to the Green School! Let’s read and write in English.

Elephant: Let’s run and jump in the forest.

Mr. Greenwood and Elephant: Let’s go to school together!

All: We go, we go, we go to the school! We go to school together! Good-bye, our mitten!

(Учитель и слоник Томас повели зверей в Лесную школу).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-конкурс по английскому языку во 2 классе "A magic trip to Fairy Land"

Данный  урок проводится в конце учебного года. Для создания положительной мотивации к изучению анг лийского языка и создании ситуации успеха .Урок сопровождается красочной презентацией. Ученики п...

Методическая разработка урока по теме" Who lives in a fairy tale?" для 3 класса

Эта методическая разработка  для 3 класса  УМК М.З.Биболетовой . По структуре -это комбинированный урок с применением современных компьюторный технологий...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Сказка Mitten"

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Сказка Mitten" для учащихся начальных классов. Можно провести для закрепления лексики по теме "Животные", "Глаголы действия"....

Презентация к уроку "We read fairy tales. The Little Red Hen. Part 4"

Презентация к уроку 56 (УМК Верещагиной И.Н.). Тема "Обучение чтениюс извлечением полной информации"...

How to teach English lexis to preschoolers with use of English fairy tales (Обучение дошкольников лексике английского языка с использованием английских сказок)

Данная статья представляет собой обобщение теоритического опыта использования англоязычных аутентичных сказок в обучении старших дошкольников лексике английского языка. Статья написана на английском я...

Технологическая карта урока английского языка с использованием Виммельбухов \'Fairy-tales\'

Даная технологическая карта урока английского языка с применением методического материала "Виммельбухи" подходит для закрепления ранее изученного материала по теме "The Present Simple a...

Открытое внеклассное мероприятие: fairy tale «Wooden House», 3 класс

Открытое внеклассное мероприятие: fairy tale «Wooden House»                          ...