методическая разработка внеклассного мероприятия духовно-нравственной и гражданско-патриотической направленности
методическая разработка

Методическая разработка внеклассного мероприятия духовно-нравственной и гражданско-патриотической направленности

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

БУ ЧР ДПО «Чувашский республиканский институт образования» Минобразования Чувашии

Республиканский педагогический конкурс методических материалов по духовно-нравственному и гражданско-патриотическому  воспитанию детей и молодежи

Направление: методическая разработка внеклассного мероприятия духовно-нравственной и гражданско-патриотической направленности

Тема внеклассного мероприятия:

«И?Я? Яковлев калав.сен асамлё вёй.»

                                                                      Разработала:

                                                                  Данилова Л.Д.

                                                                  учитель                                                              МБОУ «Полевобикшикская СОШ»

                                                                  Батыревского района

                                                                  Чувашской Республики

                                                   

       

П.л\ т.ллев.сем%

- И?Я?Яковлев =инчен анлёрах п.лесси:

- унён калав.сен хёйне ев.рл.хне тупса палёртасси:  

- халёх  пурнё=.нче м.нле вырён йышённине у=са парасси?

Аталантару т.ллев.сем%

- ачасене хёйсен шухёшне п.т.млетсе калама: ёна х\т.леме в.рентесси:

- т.рл. .= туса пухнё п.л.ве ёша хывасси?

 Воспитани т.ллев.сем%

- ачасене ушкёнри .=ре хёйсен пултарулёхне кётартма в.рентесси:

- п.р-п.ринпе кил.штерсе .=леме хёнёхтарасси:

- тимл. пулма: туслёха хаклама: чыса упрама: .=е юратма в.рентесси?

Проблема ыйтёв.% \секен ёрёвён чун-хакёл пуянлёх. чакса пыни:  хёй.н тёван =.р-шывне: халёхне: ч.лхине хисеплес туйём вёйсёрланни

Занятире кирлě хатěрсем% «И?Я?Яковлев» презентаци: компьютер: проектор: И?Я?Яковлев =ырнă калавсем: Халал.: кěнеке выставки: цифрёллё карточкёсем (1-рен пу=ласа 10 таран – кашни ачан): баян

Хат.рлен\ тапхёр.% ачасем маларах шкул библиотекинчи И?Я?Яковлев калав.семпе паллаша==.

Заняти юхём.?

I? Класа занятие й.ркелесси: ушкёнсем =ине пайласси?

II? Заняти темине тупасси?

- Паянхи класс сехеч.н темине эсир каярахпа калатёр? Сир.н с.телсем =инче карточкёсем вырта==.? П.р-п.ринпе кала=са: ушкёнпа .=лесе =ак карточка =инче м.н =ырнине тупатпёр? Ку каларёш сире класс сехеч.н темине тупма пулёш.?

_Сир.н карточка =инчи вырёс ч.лхинчен к.н. сёмахсенче =е= т.л пулакан сас паллисене туртса хумалла? ,=летп.р? (ушкёнпа .=ле==.)?

 «БЧёгвдажш   зхафлёцх.бн    =ф.р жпицн   бюргё: =д.жр зпифн т.жр.: б=.гр дпижн зсёфмацх» (И?Я?Ябкогвлджев)  (1 слайд )

Ачасен хурав.сем% - «Чёваш халёх.н =.р пин юрё: =.р пин т.р.: =.р пин сёмах»?(И?Я?Яковлев)

-Апла пулсан: паянхи заняти вёхёт.нче эпир м.н =инчен кала=ёпёр-ши;

Ачасен хурав.сем% - Чёваш халёх. =инчен: И?Я?Яковлев =инчен: унён в.рент.в.сем =инчен

-Чи кирли – сир.н .=лес кёмёлсем пур-и; Апла пулсан: малалла кайёпёр?

_Паянхи занятирен эсир м.н к.тет.р;

Ачасен хурав.сем% - Пир.н туслё: кил.штерсе .=лемелле?

_ Эп. те эсир туслё .=лессе: хёвёрён шухёшсене т.р.с каласса: п.т.млет\сем тёвасса шанатёп?

– Паян эпир сирĕнпе чёвашсен паллё =ыннисем =инчен:  И?Я?Яковлев пултарулăхĕ =инчен кала=ăпăр: вĕреннине пĕтĕмлетĕпĕр? И?Яковлев калавĕсене эсир вуласа тишкерн. .нт.? Эсир мĕнле астуса юлнине тĕрĕслеме ăмăрту -урок ирттерĕпĕр?: .л.кхи чёвашсен вёййисене те выляса ч.ртсе тёратёпёр?

III?Ум.нхи кала=у?

1? Чёвашсен паллё =ыннисем =инчен кала=асси?

-Ачасем: эпир пурёнакан =.ршыв м.н ятлё;Унта камсем пурёна==.;

_Чёваш Республикинче чёвашсемпе п.рле вырёссем: тутарсем: мёкшёсем тата ытти халёхсем туслё пурёна==.?Пир.н  Хирти Пикшик шкул.нче  те т.рл. халёх ачи туслён п.л\ пухать?

_ Чёвашсем - .=чен: пултаруллё =ынсем ?В.сем хушшинче -  – писательсемпе поэтсем: композиторсемпе художниксем: артистсемпе ёсчахсем ? Камсем-ши в.сем: чёваш ятне =.клекенсем;

(И?Я?Яковлев: К?В?Иванов: +е=п.л Мишши: В?И?Чапаев: Вера Кузьмина: А?Г?Николаев: Надежда Павлова балерина???)

_Пир.н  тёрёхран тухнё паллё =ынсене п.лет.р-и эсир;

(- Патёрьел район.нчен Геннадий Айхи: Митта Ва=лей.: Митта Пет.р.: В?И?Давыдов – Анатри: Раиса Сарпи: Марина Карягина: Альбина Юрату поэтсем: Ева Лисина: Юхма Мишши:Алексей Талвир: Ва=лей Игнатьев писательсем: Кокель художник тухнё?)

-Маттур: ачасем? Чёваш енре паллё: пултаруллё =ынсем нумай? Эпир паян пурин =инчен те каласа параймёпёр? +апах та сумлё: пултаруллё =ынсенчен хёш.-п.рисем =инчен аса ил.п.р?

2? И?Я?Яковлев биографине аса илесси (2 слайд )

- Кам- ха вёл И?Я?Яковлев; Ун =инчен м.н п.лет.р эсир; Историре м.нпе палёрса юлнё вёл;

- ,л.к- авал чёвашсен Ылтён к.неке пулнё? Анчах та усал тёшмансем килсен =ав к.неке =ухалнё? Чёваш =.р. =инче хё=ан та пулсан улёп =урал. тесе пурённё чёваш? Ку чёнах та =апла пулса тухнё? Иван Яковлевич Яковлев пир.н халёха =утта кёларас тесе к.неке =ырнё? Шёпах =ав к.неке чёвашсемш.н ылтён к.неке пулса тёнё?

Акё: \керч.к =инче Иван Яковлевич =ырнё ылтён к.неке - п.ррем.ш букварь? Ёна вёл хёй хат.рлен. алфавитпа усё курса 1872 =улта пичетлесе к.ларнё? Эсир в.ренн. букварь ник.с.нче те =ав к.некех темелле? (3 слайд )

_ И?Я?Яковлев – чёваш халёхне =утта кёларакан.: аслё в.рентекен.м.р? Вёл 1848 =улта апрел.н 25- м.ш.нче Тутар Республикинчи Кённа Кушки ял.нче =уралнё?  Амёш.нчен п.ч.кк.ллех тёлёха тёрса юлнё вёл? Ёна Пахомовсен =емйи усрава илн.? Ялти шкула в.ренсе п.терн. хы==ён вёл тата Хусанта в.ренн.? Ун хы==ён =утлёх .=не тытённё? И?Я?Яковлев Ч.мп.р хулинче чёваш шкулне у=нё? Унта вёл чёваш шкул.сенче .=леме учительсем хат.рлен.? И?Я?Яковлев чёваш культурине аталантарассиш.н 50 =ула яхён тёрёшнё? +ав вёхётра вёл 500 чёваш шкул. у=нё?

Яковлев- чёваш =ырулёхне: литературине аталанма =ул у=акан.? Иван Яковлевич чёваш алфавитне тунё: букварь хат.рлен.: ачасем вали калавсем =ырнё: шкулсем у=нё? Чёваш ачисене чёвашла та: вырёсла та =ырма: вулама в.рентн.? Эпир ёна асра тытатпёр? Кашни =ул И?Я?Яковлев =уралнё кун: ака уйёх.н 25-м.ш.нче: Чёваш ч.лхи кунне уявлатпёр?

1918 =улта: Чёваш Республикин Пу=лёх.н Указ.пе кил.ш\лл.н: Чёваш енре И?Я?Яковлев =улне паллё турёмёр?(170 =ул)

3? Кластер тёвасси (5 слайд ) (Ушкёнпа .=лесси)?

И?Я?Яковлев

-педагог*

_писатель*

-алфавит тёвакан*

-букварь хат.рлекен*

-просветитель (халёха =утта кёларакан)*

-шкулсем у=акан*

                                           

4? И?Я?Яковлевён Халал.пе паллашасси (6 слайд )

-И?Я?Яковлев чёваш халёх. валли Халал та =ырса хёварнё?

 Хал. =ав Халалпа паллашар-ха?( Кашни ушкён ум.нче – И?Я?Яковлев Халал.)

Чёваш халёхне =утта кёларакан Иван Яковлевич Яковлев хёй.н халал.нче =апла =ырса хёварнё% «Туссем: тёвансем: ытарайми чёваш =ыннисем! М.н .м.р.м тёршш.пех чунёмпа: ч.ремпе =унса пурёнтём сир.нш.н? Ан манёр: астуса тёрёр =акна! Эсир хёвёр халёхёрён ч.лхинчен ютшёнмасан: халёх кёмёл. п.т.мпех сир.н аллёрта пул.!»

Хал. пир.н: =ит.нсе пыракан ачасен: В.рентекен.м.р .=не малалла туса пымалла: чёваш ч.лхине юратса в.ренмелле: аталантармалла: т.пчемелле: упрамалла?

_ Халал м.нле пурёнма в.рентет;

И?Я?Яковлев – Чёваш =.р-шыв.н чён-чён улёп.: паттёр.? Пир.н вара унён .=не асра тытса вёл в.рентсе хёварнё пекех пурёнасч.?

5?Хускану саманч.?

6? И?Я?Яковлев калав.сем тёрёх .=лесси?

_ И?Я?Яковлев ачасем валли те калёпёш.пе пысёках мар калавсем =ырнё? В.сем к.ске пулин те: тарён шухёшлё? Кашни калав м.не те пулин в.рентет?

1)? Малтанах калав яч.сене аса ил.п.р? +ак калавсенчен хёшне И?Я?Яковлев =ырман;( Слайд =инче – калав яч.сем)? Карточкёсене =.кл.р? (7 слайд )

1? «Йёлёнтарни                 6? «Йытёпа унён м.лки»

2? «Чёлха =ыхни»              7? «Кахалпа юлхав»

3? ««Эп. сехет =.м.рни»     8? «Тёватё .м.т»

4? «+уркунне»                       9? «Х.вет.р»

5? «Вилн. ч.п. ч.р.лни»      10? «Суе=.»

(«Тёватё .м.т» ытлашши: м.нш.н тесен ёна В?Сухомлинский =ырнё)?

2) Хал. теп.р ыйту? Хёш калавсенче .=е п.ч.крен хёнёхасси пирки сёмах пырать;

(Ачасем 2: 3: 5 цифрёллё карточкёсене =.кле==.)

_ П.т.млет\% кирек м.нле .=.н те й.рки пур% малтан майне в.ренмелле: хёнёхмалла?

3) Теп.р  .=е пу=ёнёпёр? +ак ваттисен  сёмах.семпе м.нле калав в.=ленет;  (Ачасем 3:4:10 цифрёллё карточкёсенен =.кле==.?)

-  «Эп. сехет =.м.рни»

- «+уркунне»

-  «Суе=.» калавён в.=.?

4)? /керчěксем тăрăх калав  ячěсене калăр? (9: 10 слайд  )

1)Автан х\ри («Автан») 2) +ăрттанпа кара= («Пулă с.рни»)

3) Пан улми («Кахалпа юлхав») 4) +ăмарта («Чакак»)

5) +унашка («Хура=ка») 6) Лаша («Лаша шырани»)

7)Кашкăр («Суе=ĕ»)

5) Калава в.=ле?

- Маттур: ачасем? Ытти калавсене м.нлерех в.=леме пулать – ши; Сёмахран: «Чёлха =ыхни» калава;     (- 7 ви= те 1 кас :   - Майне п.лмес.р .=не ан ту)

- «Суе=.» калава тата м.нле в.=леме пулать; (- «Суян ури к.ске»: - «Ултавпа ин=е каяймён»)

-Т.р.с: ачасем? Улталасси: суясси – вёл ш\т мар? Паллах: калаври  герой т.р.с мар тунё: вёхёт ирттермешк.н вёл ш\тлесе пёхас тен.? Анчах та инкек килсе =итн.: кащкёр п.т.м к.т.ве пёвса тухнё?

6) «Хёш. ытлашши;» (11 слайд)

- Хал.: ачасем: слайд  =инчи ваттисен  сёмах.сене вуласа тухёр та шутлёр% хёш. И?Яковлев калав.пе =ыхёнса тёмасть;

1?  Нумай та п.т.: сахал та п.т.: п.рле пурённине м.н =ит.;(«Эп. \к.нни»)

2? М.нле тумаллине п.лмест.н пулсан: пырса ан =апён («Эп. сехет =.м.рни»)

3? Шывён турач. =ук те==. ( «+уркунне»)

4? М.н акан: =ав шётать

5? Нумая хапсёнакан нимс.рех тёрса юлнё («Йытёпа унён м.лки»)

6? ,=лесе =исен =ёкёр та тутлё: тёрансан пыл та й\=. («Кулачё»)

(«М.н акан: =ав шётать» И?Яковлев калав.пе =ыхёнса тёмасть)

7) «Калава пĕл» (12 слайд  )

Слайд =ине сăмахсен ушкăн.сене =ырнă? Ачасен кашни ушкăнри сăмахсене вуласа тухса в.сем хăш калавра т.л пулнине каламалла тата мĕнле сăмах =ак ушкăнра ытлашшине тупса палăртмалла?

  1. Улма йывă==и: слива: пан улми:=ёвар. («Кахалпа юлхав»)
  2. Йытё: =уна: й.лт.р: пĕрене («Хура=ка»)
  3. Вăрман: ч.п.: ял: =ăмарта: к.неке («Чакак»)
  4. Сасă: урапа: хÿре: киккирик: ура: алё («Автан»)
  5. Ача: кашкăр: тилĕ: сурăх («Суе=ĕ»)

IV? ,л.кхи ача – пёча вёййине в.рентесси: вылясси?

- «Чёваш халёх.н =.р пин юрё: =.р пин т.р.: =.р пин сёмах»: - тен. - И?Я?Яковлев?

- И?Я? Яковлев хёй.н «Ача чухнехи» калав.нче чёвашсен м.нле савёнё=лё пулём. =инчен каласа парать; (Вёйё)

Чёваш халёх. чённипех те юрё-ташёран пуян пулнине =ир.плетсе парар-ха: ачасем?

(«Аслё вёрман илемл.» юрё)

(«Эп вылярём Якурпа» вёйё)

V. Рефлекси

_Паянхи заняти теми м.нлечч.; М.н тума в.рент.м.р; Хал. вара паянхи занятин темине =ир.плетсе синквейн тёвёпёр?

Япала ячĕ: И?Я?Яковлев

Паллă ячĕ; пултаруллё: тёрёшуллё

Глагол% в.рентн.: .=лен.: =утта кёларнё

Предложени% И?Я?Яковлев тёрёшуллё .=лен.                                    

Пĕтĕмлет\ сăмахĕ% просветитель

- И?Я?Яковлев – Чёваш =.р-шыв.н  чён-чён улёп.: паттёр.? Пир.н вара унён .=не асра тытса вёл в.рентсе хёварнё пек пурёнасч.: мухтава тив.=л. =ынсем пуласч.?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий внеклассного мероприятия духовно-нравственной направленности "В гостях у доброты"

Внеклассное занятиепо духовно-нравственному направлениюв начальной школе"В гостях у Доброты»  Цель: Воспитание  культуры общения друг с другом, самовоспитание личности ребёнка. вос...

Организация работы по духовно-нравственному развитию и гражданско-патриотическому воспитанию детей школьного возраста, находящихся на длительном лечении, в условиях больничного стационара

Работа составлена для методического объединения и направлена на развитие духовно-нравственного и гражданско-патриотического воспитания детей находящихся на длительном лечении. Работа содержит  пр...

План работы по духовно-нравственному воспитанию и гражданско-патриотическому развитию.

Дети с умеренной и тяжелой умственной отсталостью — сложный, своеобразный контингент. Их отличает ряд особенностей, отсутствие мотивации к общению, разлаженность в поведении, негибкость в контак...

Доклад на тему"Духовно–нравственное развитие и гражданско–патриотическое воспитание обучающихся как основа воспитательной работы гимназии (из опыта работы)"

В докладе раскрыт опыт работы учителя по теме"Духовно-нравственное развитие и гражданско-патриотическое воспитание обучающихся"....

Внеклассное мероприятие духовно - нравственного направления : «Спешите делать добрые дела» (2класс)

laquo;Добрый человек – не тот, кто умеет делать добро, а тот, кто не умеет делать зло».В.О.Ключевский....

КОНКУРСНАЯ РАБОТА на лучшую методическую разработку внеклассного мероприятия по духовно-нравственному воспитанию обучающихся Внеклассное занятие для учащихся 4-х классов « Новомученики и исповедники Церкви Русской»

Цели:дать представление обучающимся о значении и содержании подвига новомучеников в истории России и Русской Православной ЦерквиЗадачи: дать объективные представления о причинах гонений на Церковь в н...

КОНКУРСНАЯ РАБОТА на лучшую методическую разработку внеклассного мероприятия по гражданско-патриотическому и духовно-нравственному воспитанию обучающихся Развлекательно - познавательная программа для учащихся 3-х классов «Вперёд, мальчишки»

Цели:познакомить обучающихся с историей возникновения праздника и поздравить будущих защитников Отечества.Задачи: расширить кругозор учащихся;способствовать формированию чувства патриотизма;развивать ...