методическая разработка внеклассного мероприятия духовно-нравственной и гражданско-патриотической направленности
методическая разработка
Методическая разработка внеклассного мероприятия духовно-нравственной и гражданско-патриотической направленности
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 168 КБ |
Предварительный просмотр:
БУ ЧР ДПО «Чувашский республиканский институт образования» Минобразования Чувашии
Республиканский педагогический конкурс методических материалов по духовно-нравственному и гражданско-патриотическому воспитанию детей и молодежи
Направление: методическая разработка внеклассного мероприятия духовно-нравственной и гражданско-патриотической направленности
Тема внеклассного мероприятия:
«И?Я? Яковлев калав.сен асамлё вёй.»
Разработала:
Данилова Л.Д.
учитель МБОУ «Полевобикшикская СОШ»
Батыревского района
Чувашской Республики
П.л\ т.ллев.сем%
- И?Я?Яковлев =инчен анлёрах п.лесси:
- унён калав.сен хёйне ев.рл.хне тупса палёртасси:
- халёх пурнё=.нче м.нле вырён йышённине у=са парасси?
Аталантару т.ллев.сем%
- ачасене хёйсен шухёшне п.т.млетсе калама: ёна х\т.леме в.рентесси:
- т.рл. .= туса пухнё п.л.ве ёша хывасси?
Воспитани т.ллев.сем%
- ачасене ушкёнри .=ре хёйсен пултарулёхне кётартма в.рентесси:
- п.р-п.ринпе кил.штерсе .=леме хёнёхтарасси:
- тимл. пулма: туслёха хаклама: чыса упрама: .=е юратма в.рентесси?
Проблема ыйтёв.% \секен ёрёвён чун-хакёл пуянлёх. чакса пыни: хёй.н тёван =.р-шывне: халёхне: ч.лхине хисеплес туйём вёйсёрланни
Занятире кирлě хатěрсем% «И?Я?Яковлев» презентаци: компьютер: проектор: И?Я?Яковлев =ырнă калавсем: Халал.: кěнеке выставки: цифрёллё карточкёсем (1-рен пу=ласа 10 таран – кашни ачан): баян
Хат.рлен\ тапхёр.% ачасем маларах шкул библиотекинчи И?Я?Яковлев калав.семпе паллаша==.
Заняти юхём.?
I? Класа занятие й.ркелесси: ушкёнсем =ине пайласси?
II? Заняти темине тупасси?
- Паянхи класс сехеч.н темине эсир каярахпа калатёр? Сир.н с.телсем =инче карточкёсем вырта==.? П.р-п.ринпе кала=са: ушкёнпа .=лесе =ак карточка =инче м.н =ырнине тупатпёр? Ку каларёш сире класс сехеч.н темине тупма пулёш.?
_Сир.н карточка =инчи вырёс ч.лхинчен к.н. сёмахсенче =е= т.л пулакан сас паллисене туртса хумалла? ,=летп.р? (ушкёнпа .=ле==.)?
«БЧёгвдажш зхафлёцх.бн =ф.р жпицн бюргё: =д.жр зпифн т.жр.: б=.гр дпижн зсёфмацх» (И?Я?Ябкогвлджев) (1 слайд )
Ачасен хурав.сем% - «Чёваш халёх.н =.р пин юрё: =.р пин т.р.: =.р пин сёмах»?(И?Я?Яковлев)
-Апла пулсан: паянхи заняти вёхёт.нче эпир м.н =инчен кала=ёпёр-ши;
Ачасен хурав.сем% - Чёваш халёх. =инчен: И?Я?Яковлев =инчен: унён в.рент.в.сем =инчен
-Чи кирли – сир.н .=лес кёмёлсем пур-и; Апла пулсан: малалла кайёпёр?
_Паянхи занятирен эсир м.н к.тет.р;
Ачасен хурав.сем% - Пир.н туслё: кил.штерсе .=лемелле?
_ Эп. те эсир туслё .=лессе: хёвёрён шухёшсене т.р.с каласса: п.т.млет\сем тёвасса шанатёп?
– Паян эпир сирĕнпе чёвашсен паллё =ыннисем =инчен: И?Я?Яковлев пултарулăхĕ =инчен кала=ăпăр: вĕреннине пĕтĕмлетĕпĕр? И?Яковлев калавĕсене эсир вуласа тишкерн. .нт.? Эсир мĕнле астуса юлнине тĕрĕслеме ăмăрту -урок ирттерĕпĕр?: .л.кхи чёвашсен вёййисене те выляса ч.ртсе тёратёпёр?
III?Ум.нхи кала=у?
1? Чёвашсен паллё =ыннисем =инчен кала=асси?
-Ачасем: эпир пурёнакан =.ршыв м.н ятлё;Унта камсем пурёна==.;
_Чёваш Республикинче чёвашсемпе п.рле вырёссем: тутарсем: мёкшёсем тата ытти халёхсем туслё пурёна==.?Пир.н Хирти Пикшик шкул.нче те т.рл. халёх ачи туслён п.л\ пухать?
_ Чёвашсем - .=чен: пултаруллё =ынсем ?В.сем хушшинче - – писательсемпе поэтсем: композиторсемпе художниксем: артистсемпе ёсчахсем ? Камсем-ши в.сем: чёваш ятне =.клекенсем;
(И?Я?Яковлев: К?В?Иванов: +е=п.л Мишши: В?И?Чапаев: Вера Кузьмина: А?Г?Николаев: Надежда Павлова балерина???)
_Пир.н тёрёхран тухнё паллё =ынсене п.лет.р-и эсир;
(- Патёрьел район.нчен Геннадий Айхи: Митта Ва=лей.: Митта Пет.р.: В?И?Давыдов – Анатри: Раиса Сарпи: Марина Карягина: Альбина Юрату поэтсем: Ева Лисина: Юхма Мишши:Алексей Талвир: Ва=лей Игнатьев писательсем: Кокель художник тухнё?)
-Маттур: ачасем? Чёваш енре паллё: пултаруллё =ынсем нумай? Эпир паян пурин =инчен те каласа параймёпёр? +апах та сумлё: пултаруллё =ынсенчен хёш.-п.рисем =инчен аса ил.п.р?
2? И?Я?Яковлев биографине аса илесси (2 слайд )
- Кам- ха вёл И?Я?Яковлев; Ун =инчен м.н п.лет.р эсир; Историре м.нпе палёрса юлнё вёл;
- ,л.к- авал чёвашсен Ылтён к.неке пулнё? Анчах та усал тёшмансем килсен =ав к.неке =ухалнё? Чёваш =.р. =инче хё=ан та пулсан улёп =урал. тесе пурённё чёваш? Ку чёнах та =апла пулса тухнё? Иван Яковлевич Яковлев пир.н халёха =утта кёларас тесе к.неке =ырнё? Шёпах =ав к.неке чёвашсемш.н ылтён к.неке пулса тёнё?
Акё: \керч.к =инче Иван Яковлевич =ырнё ылтён к.неке - п.ррем.ш букварь? Ёна вёл хёй хат.рлен. алфавитпа усё курса 1872 =улта пичетлесе к.ларнё? Эсир в.ренн. букварь ник.с.нче те =ав к.некех темелле? (3 слайд )
_ И?Я?Яковлев – чёваш халёхне =утта кёларакан.: аслё в.рентекен.м.р? Вёл 1848 =улта апрел.н 25- м.ш.нче Тутар Республикинчи Кённа Кушки ял.нче =уралнё? Амёш.нчен п.ч.кк.ллех тёлёха тёрса юлнё вёл? Ёна Пахомовсен =емйи усрава илн.? Ялти шкула в.ренсе п.терн. хы==ён вёл тата Хусанта в.ренн.? Ун хы==ён =утлёх .=не тытённё? И?Я?Яковлев Ч.мп.р хулинче чёваш шкулне у=нё? Унта вёл чёваш шкул.сенче .=леме учительсем хат.рлен.? И?Я?Яковлев чёваш культурине аталантарассиш.н 50 =ула яхён тёрёшнё? +ав вёхётра вёл 500 чёваш шкул. у=нё?
Яковлев- чёваш =ырулёхне: литературине аталанма =ул у=акан.? Иван Яковлевич чёваш алфавитне тунё: букварь хат.рлен.: ачасем вали калавсем =ырнё: шкулсем у=нё? Чёваш ачисене чёвашла та: вырёсла та =ырма: вулама в.рентн.? Эпир ёна асра тытатпёр? Кашни =ул И?Я?Яковлев =уралнё кун: ака уйёх.н 25-м.ш.нче: Чёваш ч.лхи кунне уявлатпёр?
1918 =улта: Чёваш Республикин Пу=лёх.н Указ.пе кил.ш\лл.н: Чёваш енре И?Я?Яковлев =улне паллё турёмёр?(170 =ул)
3? Кластер тёвасси (5 слайд ) (Ушкёнпа .=лесси)?
И?Я?Яковлев
-педагог*
_писатель*
-алфавит тёвакан*
-букварь хат.рлекен*
-просветитель (халёха =утта кёларакан)*
-шкулсем у=акан*
4? И?Я?Яковлевён Халал.пе паллашасси (6 слайд )
-И?Я?Яковлев чёваш халёх. валли Халал та =ырса хёварнё?
Хал. =ав Халалпа паллашар-ха?( Кашни ушкён ум.нче – И?Я?Яковлев Халал.)
Чёваш халёхне =утта кёларакан Иван Яковлевич Яковлев хёй.н халал.нче =апла =ырса хёварнё% «Туссем: тёвансем: ытарайми чёваш =ыннисем! М.н .м.р.м тёршш.пех чунёмпа: ч.ремпе =унса пурёнтём сир.нш.н? Ан манёр: астуса тёрёр =акна! Эсир хёвёр халёхёрён ч.лхинчен ютшёнмасан: халёх кёмёл. п.т.мпех сир.н аллёрта пул.!»
Хал. пир.н: =ит.нсе пыракан ачасен: В.рентекен.м.р .=не малалла туса пымалла: чёваш ч.лхине юратса в.ренмелле: аталантармалла: т.пчемелле: упрамалла?
_ Халал м.нле пурёнма в.рентет;
И?Я?Яковлев – Чёваш =.р-шыв.н чён-чён улёп.: паттёр.? Пир.н вара унён .=не асра тытса вёл в.рентсе хёварнё пекех пурёнасч.?
5?Хускану саманч.?
6? И?Я?Яковлев калав.сем тёрёх .=лесси?
_ И?Я?Яковлев ачасем валли те калёпёш.пе пысёках мар калавсем =ырнё? В.сем к.ске пулин те: тарён шухёшлё? Кашни калав м.не те пулин в.рентет?
1)? Малтанах калав яч.сене аса ил.п.р? +ак калавсенчен хёшне И?Я?Яковлев =ырман;( Слайд =инче – калав яч.сем)? Карточкёсене =.кл.р? (7 слайд )
1? «Йёлёнтарни 6? «Йытёпа унён м.лки»
2? «Чёлха =ыхни» 7? «Кахалпа юлхав»
3? ««Эп. сехет =.м.рни» 8? «Тёватё .м.т»
4? «+уркунне» 9? «Х.вет.р»
5? «Вилн. ч.п. ч.р.лни» 10? «Суе=.»
(«Тёватё .м.т» ытлашши: м.нш.н тесен ёна В?Сухомлинский =ырнё)?
2) Хал. теп.р ыйту? Хёш калавсенче .=е п.ч.крен хёнёхасси пирки сёмах пырать;
(Ачасем 2: 3: 5 цифрёллё карточкёсене =.кле==.)
_ П.т.млет\% кирек м.нле .=.н те й.рки пур% малтан майне в.ренмелле: хёнёхмалла?
3) Теп.р .=е пу=ёнёпёр? +ак ваттисен сёмах.семпе м.нле калав в.=ленет; (Ачасем 3:4:10 цифрёллё карточкёсенен =.кле==.?)
- «Эп. сехет =.м.рни»
- «+уркунне»
- «Суе=.» калавён в.=.?
4)? /керчěксем тăрăх калав ячěсене калăр? (9: 10 слайд )
1)Автан х\ри («Автан») 2) +ăрттанпа кара= («Пулă с.рни»)
3) Пан улми («Кахалпа юлхав») 4) +ăмарта («Чакак»)
5) +унашка («Хура=ка») 6) Лаша («Лаша шырани»)
7)Кашкăр («Суе=ĕ»)
5) Калава в.=ле?
- Маттур: ачасем? Ытти калавсене м.нлерех в.=леме пулать – ши; Сёмахран: «Чёлха =ыхни» калава; (- 7 ви= те 1 кас : - Майне п.лмес.р .=не ан ту)
- «Суе=.» калава тата м.нле в.=леме пулать; (- «Суян ури к.ске»: - «Ултавпа ин=е каяймён»)
-Т.р.с: ачасем? Улталасси: суясси – вёл ш\т мар? Паллах: калаври герой т.р.с мар тунё: вёхёт ирттермешк.н вёл ш\тлесе пёхас тен.? Анчах та инкек килсе =итн.: кащкёр п.т.м к.т.ве пёвса тухнё?
6) «Хёш. ытлашши;» (11 слайд)
- Хал.: ачасем: слайд =инчи ваттисен сёмах.сене вуласа тухёр та шутлёр% хёш. И?Яковлев калав.пе =ыхёнса тёмасть;
1? Нумай та п.т.: сахал та п.т.: п.рле пурённине м.н =ит.;(«Эп. \к.нни»)
2? М.нле тумаллине п.лмест.н пулсан: пырса ан =апён («Эп. сехет =.м.рни»)
3? Шывён турач. =ук те==. ( «+уркунне»)
4? М.н акан: =ав шётать
5? Нумая хапсёнакан нимс.рех тёрса юлнё («Йытёпа унён м.лки»)
6? ,=лесе =исен =ёкёр та тутлё: тёрансан пыл та й\=. («Кулачё»)
(«М.н акан: =ав шётать» И?Яковлев калав.пе =ыхёнса тёмасть)
7) «Калава пĕл» (12 слайд )
Слайд =ине сăмахсен ушкăн.сене =ырнă? Ачасен кашни ушкăнри сăмахсене вуласа тухса в.сем хăш калавра т.л пулнине каламалла тата мĕнле сăмах =ак ушкăнра ытлашшине тупса палăртмалла?
- Улма йывă==и: слива: пан улми:=ёвар. («Кахалпа юлхав»)
- Йытё: =уна: й.лт.р: пĕрене («Хура=ка»)
- Вăрман: ч.п.: ял: =ăмарта: к.неке («Чакак»)
- Сасă: урапа: хÿре: киккирик: ура: алё («Автан»)
- Ача: кашкăр: тилĕ: сурăх («Суе=ĕ»)
IV? ,л.кхи ача – пёча вёййине в.рентесси: вылясси?
- «Чёваш халёх.н =.р пин юрё: =.р пин т.р.: =.р пин сёмах»: - тен. - И?Я?Яковлев?
- И?Я? Яковлев хёй.н «Ача чухнехи» калав.нче чёвашсен м.нле савёнё=лё пулём. =инчен каласа парать; (Вёйё)
Чёваш халёх. чённипех те юрё-ташёран пуян пулнине =ир.плетсе парар-ха: ачасем?
(«Аслё вёрман илемл.» юрё)
(«Эп вылярём Якурпа» вёйё)
V. Рефлекси
_Паянхи заняти теми м.нлечч.; М.н тума в.рент.м.р; Хал. вара паянхи занятин темине =ир.плетсе синквейн тёвёпёр?
Япала ячĕ: И?Я?Яковлев
Паллă ячĕ; пултаруллё: тёрёшуллё
Глагол% в.рентн.: .=лен.: =утта кёларнё
Предложени% И?Я?Яковлев тёрёшуллё .=лен.
Пĕтĕмлет\ сăмахĕ% просветитель
- И?Я?Яковлев – Чёваш =.р-шыв.н чён-чён улёп.: паттёр.? Пир.н вара унён .=не асра тытса вёл в.рентсе хёварнё пек пурёнасч.: мухтава тив.=л. =ынсем пуласч.?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий внеклассного мероприятия духовно-нравственной направленности "В гостях у доброты"
Внеклассное занятиепо духовно-нравственному направлениюв начальной школе"В гостях у Доброты» Цель: Воспитание культуры общения друг с другом, самовоспитание личности ребёнка. вос...
Организация работы по духовно-нравственному развитию и гражданско-патриотическому воспитанию детей школьного возраста, находящихся на длительном лечении, в условиях больничного стационара
Работа составлена для методического объединения и направлена на развитие духовно-нравственного и гражданско-патриотического воспитания детей находящихся на длительном лечении. Работа содержит пр...

План работы по духовно-нравственному воспитанию и гражданско-патриотическому развитию.
Дети с умеренной и тяжелой умственной отсталостью — сложный, своеобразный контингент. Их отличает ряд особенностей, отсутствие мотивации к общению, разлаженность в поведении, негибкость в контак...

Доклад на тему"Духовно–нравственное развитие и гражданско–патриотическое воспитание обучающихся как основа воспитательной работы гимназии (из опыта работы)"
В докладе раскрыт опыт работы учителя по теме"Духовно-нравственное развитие и гражданско-патриотическое воспитание обучающихся"....

Внеклассное мероприятие духовно - нравственного направления : «Спешите делать добрые дела» (2класс)
laquo;Добрый человек – не тот, кто умеет делать добро, а тот, кто не умеет делать зло».В.О.Ключевский....

КОНКУРСНАЯ РАБОТА на лучшую методическую разработку внеклассного мероприятия по духовно-нравственному воспитанию обучающихся Внеклассное занятие для учащихся 4-х классов « Новомученики и исповедники Церкви Русской»
Цели:дать представление обучающимся о значении и содержании подвига новомучеников в истории России и Русской Православной ЦерквиЗадачи: дать объективные представления о причинах гонений на Церковь в н...

КОНКУРСНАЯ РАБОТА на лучшую методическую разработку внеклассного мероприятия по гражданско-патриотическому и духовно-нравственному воспитанию обучающихся Развлекательно - познавательная программа для учащихся 3-х классов «Вперёд, мальчишки»
Цели:познакомить обучающихся с историей возникновения праздника и поздравить будущих защитников Отечества.Задачи: расширить кругозор учащихся;способствовать формированию чувства патриотизма;развивать ...
