Главные вкладки

    Конспект занятия. Кукольный театр "Маша болгаш адыг"
    методическая разработка по музыке (старшая группа) по теме

    Хертек Анай-Хаак Борисовна

    разработка.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл kukolnyy_teatr.docx17.07 КБ

    Предварительный просмотр:

    Кукольный театр «Маша болгаш адыг»

    Сорулгазы: Уругларны талантызын илередип тывары, бот - тывынгыр чоруун сайзырадыры, диалогка чугаалажып билиринге ооредир.

    Дириг амытаннарга ынак болур кылдыр кижизидер.

    Башкарыкчы:Бир-ле черге ашак кадай чурттап чораан. Ол ашак кадайнын Машенька дээр бичии уруу турган. (Уруглар ашак, кадайнын куклаларын тудуп ойнаар)

    Ашак: Кадай, моогулуг суптан хайындырып корем?

    Кадай:Моогулуг деп чунул моогу чок чуве-дир.

    Ашак: Чоп чок чувел?

    Кадай:Чок.

    Ашак: Аргалда моогу чок чуве бе?

    Кадай:Турган чуве диин , мунгарава кежэээ буде бээр.

    Ашак: Ылап-ла бе?

    Кадай: Ийе Машенька аргаже киргеш чыып эккээр. (Бир уруг Машеньканын кулазын тудуп алгаш унуп кээр)

    Маша: Кежээге чедир байырлыг кырган-ачай, кежээге чедир байырлыг кырган-ачай.

    Ашак: Эмин эртир аргаже ханыладыр кирбес, эштеринден чыдып кагбас сен уруум.

    Маша: Чаа кырган-ачай. (Маша эштери-биле бажыннын он талазындан коступ келир)

    Эштери: Машенька арга кирер бис бе. Моогу кат чыылынар.

    Маша: Че чоруулунар.

    («Как пошли наши подружки»-деп ырынын аялгазын салыптар, уруглар аргаже чоруптар)

    Башкарыкчы: Арга иштинге чоруп чорааш Машенька эштеринден аза бээр. Кылаштап-ла кылаштап-ла чоруурга мурнунда бажынчыгаш турган.

    Маша: Бажында кым чурттап турарыл? Чоп кым-даа чок чувел?

    (Кукланы ол бо талазынче эргилдиргеш коргулээр)

    Башкарыкчы:Ол бажынчыгашта улуг адыг чурттап турар. Ынчан ол бажын турбаан. Адыг кежээ бажынынга чедип келгеш  Машеньканы коруп кааш чугааланган.

    Адыг: Сени мен салбас мен. Мээн биле кады чурттап мээн печкам одап, менээ каша кылып берип мени  чемгерер сен.

    Башкарыкчы: Адыг хунзедир аргаже чорткаш келбес, Машаны кайнаар-даа салбас турган.Маша адыгдан дезер арга дилеп боданып эгелээн-дир оо. Бир-ле катап адыг аргадан чедип келирге маша чугаалаан.

    Маша: Адыгжыгаш!  Мени  чангыс хун салып кор,  мен кырган-авам кырган-ачамга пирожки чедирип берейн.

    Адыг : Чок. Сен аргага аза бээр сен. Кай пирожкилерин менээ бер мен чедирип берейн.

    Башкарыкчы:Машанын бодап алганы ышкаш болган, улуг барба белеткеп алгаш адыгга чугаалаан.

    Маша: Адыг! Бажын иштинде улуг барба бар коруп корем. Оон иштинде пирожкилер бар. Ол пирожкилерни кырган-авам, кырган-ачамга чедирип бээр сен.Ол коробканы бар чыткаш ажытпас сен.

    (Адыг биле Маша)

    Адыг: Чаа, бээр эккел.

    Маша:Эргин кырынче унуп келгеш корем. Чаъс чагбайн турар-дыр бе? (Адыг бажындан уне бээр)

    Башкарыкчы: Адыг уне бээри билек Машенька барба иштинче кире халый бээр. Адыг кирип келгеш ооргазынга барбаны чуктээш суурже чоруптар. Чоруп-ла, чоруп-ла олурган шылап кааш чугааланган:

    Адыг: Тожекке оруп алгаш пирожкиден чиптейн адырам.

    Башкарыкчы: Машенька (Барба иштинден бажын баккылап келгеш) чугаалаан.

    Маша: Коруп тур мен, коруп тур мен

    Тожекке олурба

    Пирожкини чиве

    Кырган-авам, кырган-ачамга

    Аппарып бер.

    Адыг: Кажарын корем шуптузун коруп турар ышкажыл.

    Башкарыкчы:Адыг улаштыр чоруп каан. Чоруп-ла орааш турупкаш чугааланган.

    Адыг: Тожекке орупкаш

    Пирожкиден чиптейн

    Башкарыкчы: А Машенька барба иштинден алгырган.

    Маша: Коруп тур мен, коруп тур мен

    Олурба пирожкини чиве,

    Кырган-авам, кырган-ачамга

    Аппарып бер.

    Адыг: Кажарын корем моон. Бедик олуруп алган ыракта мени коруп турар-дыр.

    Башкарыкчы:Адыг суурга чедип келгеш, Машеньканын кырган-авазы, кырган-ачазынын бажынынга чедип келгеш, бажынны соктаан.

    Адыг: тук-тук-тук! Ажыдынар, мен силерге Машенькадан пирожкилер эккелдим.

    Башкарыкчы: Ыттар адыгнын чыдын чыттап каапкаш халып-ла келгеннер. Адыг корткаш, барбазын октапкаш аргаже дезе берген.

    Машенька барбадан унуп келген. Ашак кадай оорээнинден, уруун куспактап чыттап «угаанныгбай» деп адап турганнар.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Конспект занятия по произведениям С.Я. Маршака с элементами кукольного театра и драматизации. С детьми 6-7 лет

    Продолжать развивать интерес к художественной литературе и умение ориентироваться по содержанию знакомых произведений С.Я. Маршака. Учить детей активно участвовать в совместных играх, изображать харак...

    Конспект занятия "Играем в кукольный театр" для детей старшей группы.

    Конспект занятия театрализованной игры по теме "Играем в кукольный театр" будет полезен для детей старшей группы(5-6 лет). Конспект занятия  направлен на развитие фантазии, внимания, воображения....

    Конспект занятия по трудовому обучению для средней группы на тему "Стирка кукольной одежды "

    Данное занятие развивает у детей навыки самообслуживания , становление самостоятельности , целенаправленности и саморегуляции собственных действий Так же первичные представления о труде взрослых ....

    Конспект занятия по рисованию "Обои для кукольной комнаты"

    Конспект занятия по рисованию в средней логопедической группе."Обои для кукольной комнаты"...

    Конспект занятия факультатива «Кукольный театр малышам» на тему: «Драматизация сказки «Страшный зверь» (отбор главных героев сказки) во второй младшей группе

    Цели: развивать актерские способности по средствам мимики, жестов, характера изображения персонажей сказки;побуждать детей объективно оценивать выбор главных героев сказки;дать понятия «актер&ra...

    Конспект занятия по формированию грамматического строя речи "Кукольная мебель" для детей с ТНР

    Формирование грамматического строя речи.Упражнять в словообразовании и в употреблении предлогов....

    КОНСПЕКТ ЗАНЯТИЯ КУКОЛЬНЫЙ ТЕАТР 2017

    КУКОЛЬНЫЙ ТЕАТРВоспитатель Конова Т.В.Цель занятия:Познакомить с видами театральных кукол. Задачи: Обучающие: 1. Изучить технологию работы с перчаточной куклой Развивающие: 1....