Коммуникативная деятельность по чувашскому языку
план-конспект занятия по развитию речи (подготовительная группа) по теме

Алексеева Валентина Валериановна

Конспект непосредственной образовательной деятельности по чувашскому языку. Тема "Школа"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon obuchenie_chuvashskomu_yazyku.doc43.5 КБ

Предварительный просмотр:

МДОУ «Детский сад № 166 «Цветик-семицветик»

Конспект непосредственной образовательной деятельности в подготовительной школе группе

Лексическая тема: «Школа».

Подготовила: воспитатель

Алексеева

Валентина Валериановна

                

Конспект непосредственной образовательной деятельности в подготовительной школе группе.

Коммуникативная деятельность «обучение чувашскому языку»

Форма организации: игра.

Лексическая тема: «Школа»

Программное содержание:

образовательные задачи:

  • ввести новые слова: саспалли, вĕренекен, шăнкăрав, шăнкăртатать;
  • закрепить слова: шкул, шкул ачи, верентекен;
  • продолжать учить детей составлению предложений из 3-4 и более слов;
  • продолжать закреплять умение составлять рассказы о животных из 8-12 предложений;
  • закреплять умение определять звук в конце слова и придумывать новое слово на данный звук;
  • закреплять умение пользоваться словами антонимами;
  • закрепить обобщающие слова: тискер чĕрчун, килти чĕрчун, пахча-симеç, çырла.

развивающие задачи:

  • развивать  способность самостоятельно  рассуждать, сравнивать, обобщать;
  • развивать умения и навыки аудирования и говорения в игровых и учебных ситуациях.

воспитательные задачи:

  • воспитывать интерес к изучению родного языка;
  • воспитывать культуру взаимодействия детей друг с другом и взрослыми в ходе занятия.

Интеграция: познание, социализация, двигательная деятельность, здоровье.

Материал:

  • модели по обучению рассказыванию (авт. Т.А.Ткаченко);
  • иллюстративный материал: школа, учитель, ученики;
  • буквы: Ш, К, У, Л;
  • звонок;
  • иллюстрации с изображением: кошка, медведь, лиса.

Предшествующая работа:

лексические темы, согласно перспективному планированию, дидактические игры в свободной деятельности, включение элементов чувашской речи в повседневную жизнь ребенка, рассматривание  иллюстраций по теме. Обучение связному рассказыванию по картине на русском языке.

Ход занятия:

Дети свободно играют в группе. Стук в дверь. Входит мальчик Атнер, одетый в национальный чувашский костюм.

Атнер:  Здравствуйте, ребята! Ырă кун пултăр, ачасем!

             - Ырă кун пултăр.

Восп: Ачасем, пирĕн пата хăна килчĕ, атьăр унпа паллашатпăр. Паллашатпăр-и?

              - Паллашатпăр.

Восп: Эсĕ мĕн ятлă?

Атнер: Эпĕ Атнер ятлă.

Восп: Атнер, ачасемпе палаш тархасшăн. (Атнер знакомится с детьми: диалог: Эсĕ мĕн ятлă? – Эпĕ Оля ятлă).

Атнер: Ачасем, эпĕ паян çиру илтĕм. Анчах эпĕ вулама пĕлместĕп. Вуласа  парăр-ха, тархасшăн.

Воспитатель читает письмо: «Атнер, сана шкула чĕнетпĕр. Вĕрентекен».

Восп: Атнер, санан шкула каяс килет-и? Оля, санăн шкула каяс килет-и? Арина, санăн чăвашла калаçма вĕренес килет-и? Атьар пурте шкулла вылятпăр, шкула каятпăр. Атнер, есĕ те пирĕнпе шкула пыр. Шкулта чăвашла  тĕрĕс калаçма вĕренетпер. Икшерĕн тăрăр-та, шкула каятпăр.

Восп: Ачасем, эпир çитрĕмĕрте.

Далее работа по закреплению слов: шкул, вĕрентекен, шкул ачи.

Восп: Ку мĕн? – Ку шкул. – Костя, ку шкул-и? – Çапла, ку шкул.- Шкулта кам пур? – Шкулта шкул ачисем пур. –Шкул ачисем мĕн таваççĕ? – Шкул ачисем вĕренеççĕ. - Весене кам вĕрентет? – Вĕсене вĕрентекен вĕрентет.- Шкул ачисем ăçта лараççĕ? – Шкул ачисем парта хушшинче лараççĕ .

Восп: Ать ă р, эпир те шкулла вылятпăр. Вылятпăр-и?

         - Вылятпăр.

Восп: Эпĕ верентекен пулатăп, а эсир шкул ачисем. Юрать-и?  Эппин, парта хушшине ларăр та, урок пуçланать.

Восп: Ачасем, хале  эсир шкул ачисем, тимлĕ итлĕр мана. Çурăмсене тýре тытăр, урасене пĕрле, алăсене парта çине хурăр.

Восп: Атьăр, çĕнĕ сăмахсемпе паллашатпăр.

  Восп: Ку саспалли. Ку мĕн? Ку саспалли. (хоровая и индивидуальная работа).- Ку саспалли мĕн ятлă? – Ку саспалли «Ш» ятлă (по аналогии знакомит со звуками: к, у, л, параллельно выкладывая  буквы в слово). Атьăр вулапăр, мĕнле самах пулчĕ? ШКУЛ. Маттур, ачасем, терĕс каларăр.

Восп: Атнер, ку кам? - Ку шкул ачи. - Тата урăхла калама пулать. Ку вĕренекен. -  Ку кам? - Ку вĕренекен. (хоровая и индивидуальная работа).

Восп: Ку шанкăрав. Ку мĕн? – Ку шăнкăрав (хоровая и индивидуальная работа).

Восп: Ачасем, шăнкăрав шăнкăртатать. Шăнкăрав мĕн тăвать? - Шăнкăрав  шăнкăртатать (хоровая и индивидуальная работа).

Восп: Шăнкăрав перменăна чĕнет. Атьăр вăйă вылятпăр. «Пинг-понг» вăйă вылятпар-и? (проводится игра на подбор антонимов на чувашском языке - закрепление).

Восп: Ачасем, шăнкăрав урока чĕнет. Парта хушшине ларăр, урока пуçлатпăр. Ку урокра эпир чĕчунсем çинчен тăрăх калав таватпăр. (Проводится работа на основе модели для обучения детей рассказыванию (2-3 рассказа, воспитатель помогает по мере необходимости, так как данная работа детям знакома).

Восп: Маттур. Ачасем. Манан кунта ýкерчĕксем пур. Эсир ýкерчĕксем çине пăхăр та, калăр: кунта мĕн ытлашши? (проводится игра «Что лишнее» на закрепление обобщающих слов, воспитатель работает с каждой мини/подгруппой индивидуально).

Звенит звонок.

Восп: Шăнкăрав перменăна чĕнет. Атьăр тепĕр вăйа вылятпăр. Вăйа «Чиканла» ятлă (физкультпауза).

Восп: Халĕ  эпир тата вăйă вылятпăр. Вăйă «Вĕçе-вĕçĕн сăмахсем». Эпĕ пĕрремĕш сăмахне калатăп, эсир юлашки сассипе çĕнĕ сăмах тупăр. Мулкач - …. (проводится игра на формирование звуковой культуры речи – называние слова, начинающегося с определенного звука, которым заканчивается предыдущее слово).

Восп: Тепĕр вăйă вылятпăр: «Переводчиксем» ятла. Но сначала. Я хотела бы узнать у вас: кто такие переводчики? Давайте попоробуем определить, кто из вас самый лучший переводчик, для этого нужно быть внимательными и вспомнить все слова, которые вы знаете на чувашском языке. Сăмахсене чавашларан вырăсла, е вырăсларан чăвашла куçаратпăр (игра проводится в кругу, при помощи мяча).

Звенит звонок.

Восп: Ачасем, шăнкăрав шăнкăртатать. Паян пирĕн уроксем пĕтрĕç.  Ача садне кайма та вăхăт çитрĕ. Ачасем, сире шкулла выляма килĕшрĕ-и? Атнер, сана килĕшрĕ-и? Тата шкулла вылятпăр-и?

Восп: Атнер, есе пирĕн ача садне атя, ачасемпе пĕрле выляма.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Коммуникативная деятельность ( чувашский язык)

Конспект непосредственной образовательной деятельности по чувашскому языку. Тема "Лес"...

Сценарий праздника "Любимая Чувашская земля" на чувашском языке

Тĕллевсем: ачасене Тӑван ҫӗр-шыва юратма,Чӑваш енпе мухтанма, тӑван чӗлхене, культурине аталантарасси; ачасем Чӑваш Республики ҫинчен мӗн пӗлнине ҫирӗплетесси; туслӑха упрама, пӗр-пӗрне пулӑ...

Конспект совместной деятельности педагога с детьми по обучению чувашскому языку. Тема: «В весеннем лесу».

Совместная деятельность педагога с детьми подготовительной группы по обучению чуваскому языку...