Конспект занятия по сказке "Репка"
методическая разработка (младшая группа) на тему

конспект

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл regana.docx29.67 КБ

Предварительный просмотр:

Ирон æвзаджы                  

конспект

кæстæр къорды

Темæ : « Уазæгауаты аргъаумæ» «Булкъ»

Бацæттæ кодтой: ирон æвзаджы хъомылгæнæг

                                                                                                              Дзиуаты Жаннæ

                                            Хъомылгæнджытæ:

                                                    Цккаты Р.А.

                                                   Тараты А.К.

                                                 

  • Сывœлœтты зонгœ кœнын афœдзы афонтимœ.
  • Уарœхдœр кœнын сывœллатты зонындзинœдтœ афœдзœн йœ афонтœй иуы тыххœй.
  • Ахуыр кœнын сывœллœтты хъусын œмœ œмбарын хъомылгœнœджы.
  • Фарстатœн хуымœтœг хъуыдиадтœй дзаупп дœттын.
  • Фидар кœнын : хœдзарон, лыстœг цœрœгойты зонындзинœдтœ, халсартœ.
  • Сабиты зœрдœты œвзарын кœнын уарзондзинад куыстмœ, œххуыс кœнын хистœртœн.
  • Парахат кœнын сывœллœтты дзырдуат.

Дзырдуат : уалдзœг, мигъ, гœлœбу, къœвда…

Цœст уынгœ œрмаг: сюжетон нывтœ, геометрион фигурœтœ, халсартœ œмœ дыргътœ ( муляжтœ),хиконд булкъ къафеттимœ.

Рагъгъоммœ куыст: радзурын аргъау, равдисын архайджитимœ, сывœллœттимœ байтауын мыгкœгтœ(булкъ),пластилинœй скœнын булкъ, коллективон куыст ( гœххœтœй) « Булкъ»(уынджыр, бур, хœрзад).

Ход

Сывœллœттœ кœрœдзии къухтыл хœцгœйœ ирон цагъдмœ œрбацыдысты залмœ œмœ тымбыл зылдœй œрлœууыдысты.Уазджытœн œгас цу загътой

Хъ. Ныр та, зœгъœм œгас цу- хурœн!

       Æгас цу,сызгъœрин хур

       Æгас цу, цъœх арв

       Æгас цу,рог дымгœ

       Æгас цу,гыццыл бœлас

       Æгас цу, гœлœбу

       Æгас цу, уалдзœг.

Хъ. Сабитœ, œртœккœ цавœр афœдзы афон у ?

С. Уалдзœг.

Хъ. Цœмœй йœ базыдтат?

С. Хур тавы, фœзынд цъœх кœрдаг,дидинджытœ , райхъал ысты  бындзытœ, къогъотœ, хъындилтœ, гœлœбутœ, œрбатахтысты цъиутœ.

Хъ. Цавœр цъиутœ нœм œрбатахтысты хъарм бастœйœ?

С. Зœрватыкк,дзывылдар, сау цъиу, хърихъуп.

Хъ. Уалдзагыл ис фыст тынг бирœ рœсугъд  œмдзœвгœтœ œмœ ма дзы иу цалдœр œрхъуыды кœнœм .

                          « Уалдзœг»

       Æртадысты миттœ,

      Бахъœлдзаœ и бон

      Ихœн арœст хидтœ

     Фестадысты дон

     Хуссœртты фœзынди

    Цъœх-_цъœхид кœрдœг

  Мœ алыварс œрзылди

  Гœлœбу цœрдœг.

                         « Дзывылдар»

   Æнгуырдар-дзывылдар

   Кœм хœтыс зымœг?

   Цы бœстœ , цы хœхтœ

  Фœтœхыс уынœг?

                       « Зœрватыкк»

 Зœрватыкк œнœ хъыг

Æнœ маст цœрœг

Дœ зарœг- на дарœг

Нœ уалдзœг кœнœг!

Хъ. Уалдзœджы адœм садзынц мыгкœгтœ,уыдонœй  та œрзайы халсартœ. Æмœ цавœр халсартœ зонут?

С. Къабуска,джитри,бадырджан,уырыдзы,хъœдындз.

Хъ. Мœ чъыргъœды ноджыдœр ма ис иу халсар. Уыци-уыцимœ байхъусут œмœ йœ базонут.

         Зайы хуымы

         Уы œстыр œмœ тымбыл

         Ис ын даргъ къœдзил

С. Булкъ.

Хъ. Сабитœ œмœ булччъы тыххœй аргъау нœ зонœм? Нœ зœрдыл ма йœ œрлœууын кœнœм œмœ йœ нœ уазджытœн дœр равдисœм.

                        Аргъау.

Хъ.  Дада ныссахта булкъ. Булкъ œрзади стыр œмœ тымбыл. Дада булкъыл œсхац- œсхац кœны œмœ йын тонын нœ комы. Дада нанамœ дзуры.

Хъ. Куыд бадзырдта дада нанамœ?

С. Рацу, нана, булкъ œртонœм!

Хъ. Нана œрбацыди,œмœ загъта

Н. Мœнœ мœ хœлœрттœ, мœ дыргътœ схœццœ сты,œмœ мын сœ кœд равзарат уœд аххуыс кœндзынœн булкъ тонынмœ.

Нана бузныг загъта сывœллаттœн œмœ булкъ тонынмœ ацыди.

Хъ.Нана хœцы дадайыл, дада булкъыл œсхœц- œсхœц кœнынц œмœ сын тонын нœ комы.

Нана бадзырдта чызгмœ.

Хъ. Куыд бадзырдта нана чызгмœ ?

С. Рацу, чызг,булкъ œртонœм!

Хъ.Чызг œрбазгъордта  œмœ загъта:

Ч. Кœд мемœ ахъаздзыстут уœд ахуыс кœндзынœн булкъ тонынмœ.

                        Хъазт

Иу- мœ сœр,

Дыууœ- мœ хъустœ,

Иу -мœ фындз,

Дыууœ -мœ руста,

Иу-мœ дзых,

Дыууа -мœ къухтœ,

Иу- мœ ных,

Дыууœ- мœ къахта,

Иу мын ноджыдар цастытœ.

Базон,базон чи дœн œз ?

Мах œстœм лœппутœ œмœ чызджытœ.

Хъ.Чызг загъта бузныг œмœ ацыд булкъ тонынмœ.

Чызг хœцы нанайыл,нана дадайыл,дада булкъыл,œсхац- œсхац кœнынц œмœ сын нœ комы.

Хъ.Чызг дзуры куыдзмœ.

 Куыд бадзырдта чызг куыдзма?

С.Рацу куыдз булкъ œстонœм!

Хъ.Куыдз œрбазгъордта,œмœ загъта:

К.Кœд мын хœдзар сараздзыстут уœд уын аххуыс кœндзынœн.

   Д/И « Сараз куыдзœн хœдзар»

Хъ. Куыдз загъта бузныг œмœ ацыд булкъ тонынмœ.

Куыдз хœцы чызгыл,чызг нанайыл, нана дадайыл, дада булкъыл œсхœц-œсхœц кœнынц œмœ сын нœ комы.

Хъ. Уœд куыдз быдзырдта гœдымœ. Куыд бадзырдта куыдз гœдымœ?

С. Гœды рацу булкъ œстонœм!

Хъ. Гœды œрбазгъордта œмœ загъта : мœнœ мœм ис нывтœ œмœ сœ кœд раст œрымбырд кœнат , уœд аххуысс кœндзынын булкъ тонынмœ.

Д/И « Æрымбырд кœн œмœ зœгъ ныв»

 Гœды загъта бузныг œмœ ацыд булкъ тонынмœ. Гœды хœцы куыдзыл, куыдз хœцы чызгыл, чызг хœцы нанайыл, нана дадайыл,дада хœцы булкъыл œсхœц-œсхœц кœнынц œмœ сын тонын нœ комы.

Гœды бадзырдта мыстмœ.

Хъ. Куыд бадзырдта гœды мыстмœ?

С. Рацу мыст булкъ œстонœм!

Мыст œрбазгъордта œмœ загъта « Æз уын œртœккœ зœгъдзынœн уыци-уыцитœ, кœд сœ базонат уœд цœм фœкœсдзынœн:

  1. Уарзы мыд,цœры хъœды,

    Зымœг фынœй кœны?   ( арс)

  1. Хœры тœрхъустœ œмœ фыстœ?   ( бирœгъ)
  2. Хонынц œй хъилхъус , уарзы уырыдзы?   (тœрхъус)
  3. Мыстытœ ахсы, къонайы фарсмœ хуыссы? (гœды)»

Мыст загъта бузныг сывœллœттœн œмœ ацыд булкъ тонынмœ. Мыст хœцы гœдыйыл, гœды хœцы куыдзыл, куыдз хœцы чызгыл, чызг нанайыл, нана дадайыл, дада булкъыл œсхœц-œсхœц кœнынц œмœ йœ œстыдтой.

Хъ. Сабитœ, мах дœр ма тымбыл алœууœм œмœ булкъ ныссадзœм.

Хъомылгœнœг œмœ сабитœ иумœ дзурынц:

           Ныссахтам булкъ,

           Æркодтам дон,

          Айрœз, айрœз булкъ

          Æстыр œмœ тымбыл.

          Æрзади булкъ дынджыр-дынджыр.

         Алкœй фаг дœр у,

        Иумœ йыл œсхœцœм-

        Тонœм œй – тонœм,

        Æстыдтам ай!

        Мœнœ ис нœ булкъ,

         Диссаджы булкъ!

Цымœ йœ мидœг та цы ис?  ( йœ хуылфы къафеттœ)

Кœрон.

Хъ. Чи ныссагъта булкъ? Чи œххуыс кодта дадайœн?              


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект логопедического занятия учителя - логопеда Туровской С. В.Конспект занятия" Звук "У""

Тема. Звук У. Цель. Закрепить навыки четкого произношения звука .   Задачи образовательные: 1.            Познакомить детей со звуком ...

Конспекты занятий По математике Конспект занятия по математике в средней группе Тема: План (карта путешествий) Программные задачи: Формировать умение ориентироваться по элементарному плану, правильно определять взаимное расположение предметов в про

Конспекты занятийПо математикеКонспект занятия по математике в средней группе Тема: План (карта путешествий)Программные задачи:Формировать умение ориентироваться по элементарному плану, правильно...

Конспекты занятий Занятия по развитию речи Конспект итогового занятия по развитию речи «В гости к бабушке»

Конспекты занятийЗанятия по развитию речиКонспект итогового занятия по развитию речи        «В гости к бабушке»...

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект занятий

Познакомить детей с числом и цифрой 6.Совершенствовать навыки счета и сравнения совокупностей предмета.Формировать умение детей различать понятия вчера, сегодня, завтра.Закреплять знания о геоме...

Конспект занятия «Путешествие в Африку. Как помочь удаву?» план-конспект занятия по математике (подготовительная группа) на тему план-конспект занятия по окружающему миру (подготовительная группа)

Конспект занятия «Путешествие в Африку. Как помочь удаву?»Программное содержание: 1. Образовательные: учить пользоваться условной меркой при  определении величины предметов....

Конспект занятие по развитию речи с детьми старшей дошкольной группы по теме «Транспорт» с использованием интерактивной доски (на основе конспектов логопедических занятий Нищевой Н.В.) + Игры для ИД к занятию.

В современном обществе интерактивные технологии прочно вошли в нашу жизнь. Мы уже на представляем себя без компьютеров и геджетов. А как же иначе, ведь они так облегчают жизнь, дают неогранниченный ис...