Урок по литературному чтению (чув.) на тему "Можжевельник" 3 класс
план-конспект урока по чтению (3 класс) на тему

Мочалова Валентина Николаевна

Открытый урок на тему "Можжевельник" в 3 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_po_liter._cht.docx34.07 КБ

Предварительный просмотр:

Уё=  урок: литература вулав\ 3 класс

Урок теми: Н. Матвеев «Урт=ш»

Урок  т\ллев\пе задачисем:

- ансат  =сл=л=х тексч\сене илемл\ литература тексч\сенчен уй=рма х=н=хтарасси;

- =нланса сас=па вулас х=н=хусене аталантарасси;

- текста п\лтер\шл\ пайсене уй=расх=н=хусене тар=нлатасси;

- ыйтусене хуравлас х=н=хусене ёив\члетесси;

- ёут ёантал=ка юратма хавхалантарасси.

Урок юх=м\

  1. Класа й\ркелени. Ум\нхи калаёу.

- Сывл=х сунат=п  пурне те. Ачасем, чъречерен п=х=р-ха, м\нле паян ёантал=к? (Илемл\,хитре, х\вел п=хать)

- Апла пулсан п\р-п\рне й=л-кул= парнелер. Паян пир\н патра хакл= та хисепл\ х=насем. Айт=р-ха в\сене те й=л-кул= парнел\п\р. Паян пир\н пурте лай=х пуласса шанат=п.

2. Урок темине шыраса тупни. Т\ллев\сене лартни. 

- Ачасем айт=р-ха экран ёине п=хар. (1 слайд) М\н курат=р? (Йыв=ёсем)

-М\нле йыв=ёсем-ши кусем?  Пурне те п\лет\р-и? Каласа тух=р-ха. (Юман, ё=ка, х=ва, урт=ш ).

- Ку м\нле йыв=ё-ши? Эсир =на пир\н т=р=хра ъснине курн=-и? (Ёук)

Ёак йыв=ёсем ёинчен м\н калама пултарат=р?( Ёулё=лл=, л=с=лл=)

- Айт=р-ха ёак \ёе т=вар. Сир\н умра, т\рл\ кълепесем (фигур=сем). Кашни кълепен х=й\н палли (к=тартат=п ) (2 слайд) 

∆         ∩       ₸        Ỽ      £       ∞      Ө        ϟ       Ͻ      Ω

=       е     р      м    и     т     у      к     э      ш

Ө

У

р

т

=

Ш

- Апла пулсан пан= т\сл\хе ус= курса ёак таблиц=ри кълепесене й\ркипе вырнаётарса тухсан с=мах вуланать. М\нле с=мах-ши в=л? (Урт=ш)

- Маттур. Выр=сла м\нле калаёё\-ши ёак йыв=ёа? (Можжевельник) (ачасем словарьпе  ус= кураёё\ 151 стр.)

- Паянхи урок=н теми урт=ш ёинчен. Урок=н темине пал=ртр=м=р.

-Ачасем, эсир х=в=р ума м\нле т\ллев лартн= пул=тт=р? (ачасен хурав\сем)

- Эп\ те хам=н ума ёак=н пек т\ллев лартр=м. (3 слайд)

- Эпир паян Н.Матвеев ёырн= «Урт=ш» ятл=  хайлав\пе паллаш=п=р, уё= сас=па =нланса вул=п=р, текстпа \ёл\п\р, ёак \ёсене тун= май ёут ёантал=ка юратма хавхалан=п=р.

3. Текста вулани

- Айт=р-ха текста тимл\ вуласа тухар. Эп\ текста пуёласа парат=п, эсир ман хыёё=н кашни й\ркипе малалла вулат=р.

4. Словарь \ё\  

-Текста вуласа тухр=м=р, м\нле =нланман с=махсем т\л  пулч\ё? Хал\ ёак с=махсене пурне те слайд ёинче п=хар (4 слайд)

С=махсем:

 Вулли - ствол

в=р=сем – семена

в=рах – длительно, долго

л=с= - ветка, хвоя

мил\к – веник

суран – больное место, рана

яшка тути – вкус супа

паха (хакл=)– ценный, дорогой

ъпке – легкие

вар-хыр=м – желудок

пъре – почка

ёулсеренех – год за годом

уйр=м лапт=ксем – отдельные участки

5. Кану саманч\ (5 слайд)

- Айт=р-ха канса илер.

Айт=р, айт=р, т=р=р хар=с,

Хар=с т=р=р п\р ёын пек.

Урт=ш пек пулар-и й=р=с

Туп=шса п\р-п\ринпе.

 

1, 2 пуёа ё\клер,

3, 4 алла сарар,

5, 6 кар=нар,

7, 8 сиксе илер,

9, 10 ш=пп=н ларар.

6. Текст содержанине тишкерни

- Урт=ш йыв=ёёи =ёта ъсет? (Урт=ш йыв=ёёи хыр в=рман\нче ъсет)

- Ун=н ёълл\ш\ миёе метр? (Урт=ш ёълл\ш\ виё\ метр) (6 слайд)

-Ун=н й\пписем м\нлерех? ( В=р=мах мар, т=ршш\ - ик\ сантиметра ях=н, в\ё\сем ёав тери ш\в\р. В\сем т=ват= ёула ях=н т=к=нмас=р лараёё\)(7 слайд)

-Ёырли ёинчен м\н п\лт\р? (Икк\м\ш ёулхине ав=н-юпа уй=х\сенче пулса ёитет. Ёырлапа куп=ста т=варлан= чухне ус= кураёё\.  Яшкана ярсан та тутине лай=хлатать.) (8 слайд)

- Урт=ш м\нрен ёит\нет? ( В=р=ран ш=тса ёит\нет.) (9 слайд)

- Урт=ш л=ссипе м\нле ус= кураёё\? (Мил\к туса мунча к\реёё\, в\ретн\ шыв\пе ё=в=наёё\, Ё=н=хне суран ёине сапаёё\.)

-Урт=ш л=ссине ярса в\ретн\ шывпа медицин=ра тата м\нле ус= кураёё\? (С=мсапа пыр, ъпке чир\сене , вар-хыр=м чир\сене, пъре чир\сене сиплеёё\.)

- Урт=ш ум\нче м\нле х=рушл=х пур? (Урт=ш ёулсеренех сахаланса пырать)

- +на сыхласа х=варма м\н тумалла? ( В=л ъсекен в=рмансене к\тъ к\ртме п=рахмалла. Урт=ш лапт=к\сене карта тытса ёав=рсан п=смасть)

- Тата м\н тумалла? ( Урт=ша хуёма п=рахмалла.)

-Маттур ачасем, эсир пур ыйту ёине хуравлар=р.

7.Текст тыт=мне тишкерни. Ушк=нпа \ёлени.(Ушк=нпа \ёлемелли правил=на аса илни)

- Малалла ушк=нпа \ёлесе п=хар. Сир\н умра карточк=сем.

(1-м\ш ушк=н \ё\: текста  п\лтер\шл\ пайсем ёине  уй=рн=, яч\сене те пан=,  анчах  ачасен пан= предложенисене  й\ркипе  кил\шълл\ лартса тухмалла.  2-м\ш ушк=н  - хайлав=н т\сне, стильне т\р\с пал=ртни. М\нш\н ёапла шутлат=р?)

1 карточк=ри \ё: пан= предложенисене  й\ркипе хайлав содержаний\ т=р=х кил\шълл\ лартса тухмалла.

  1. Урт=ш ёырли.(2)
  2. Урт=ша сыхласа х=вармалла. (7)
  3. Урт=ш йыв=ёёин кълепи.(1)
  4. Урт=ш ёит\нни. (3)
  5. Урт=ш – медицин=ра. (6)
  6. Ёамр=к урт=шпа м\нле ус= кураёё\. (5)
  7. Урт=ш л=ссипе ус= курни. (4)

2 карточк=ри \ё: Ку текст м\нле йышши хайлав? Х=ш ушк=на к\рет? М\нш\н ёапла шутлат=р?

Ку текст м\нле йышши хайлав?                  

Калав, с=нлав

с=нлав, =слав

калав, =слав

Х=ш ушк=на к\рет?

=сл=л=х хайлав\

илемл\ хайлав

публицистика хайлав\

-Маттур ,ачасем. Ку текста т\с\ т=р=х калав, с=нлав  йышши хайлав  тесе каламалла, м\нш\н тесен кунта автор урт=ш йыв=ёёи  ёинчен каласа та =на с=нласа та парать. Ёак хайлава =сл=л=х литератури хайлав\ темелле, м\нш\н тесен ку текст наука стил\ шутланать. Т\пчевё\сем ёак йыв=ёа тишкерн\, т\пчен\.

8. М=ш=рпа \ёлени.

-Хал\ вара м=ш=рпа \ёлер-ха. Сире валли теп\р \ё. Кашнин \ё\ х=йне май. (Ачасене стикерсем парса тухат=п. Урт=ш вулли ёумне л=ссисене т=ваёё\) 1-м\ш \ё- урт=ш м\н?, 2-м\ш \ё - м\нле?, 3-м\ш \ё – м\н т=вать?)(10 слайд )(Доска ёине тухса ёакаёё\)

 1-м\ш \ё- урт=ш м\н? ( Йыв=ё,  сывл=х,  илем, телей, пул=шу, пурн=ё, сипл\х)

2-м\ш \ё - м\нле? (Илемл\, сим\с, ёълл\, л=с=лл=, ус=лл=, в=р=м, сипл\) 

3-м\ш \ё – м\н т=вать? (Ёит\нет, ъсет, чечеке ларать, илем кърет, ёим\ё

парать, сиплет,  т=к=нмас=р ларать.)

- Маттур ачасем, хал\ х=в=р \ё\рсене доска ёине тухса ёак=р. П=х=р-ха, пир\н п\ч\к в=рман пулч\ те.

9. Рефлекси \ё\

- Айт=р-ха текст=н темипе т\п шух=шне пал=ртар. Теми м\н ёинчен? ( Урт=ш йыв=ёёи ёинчен калан=.)

- Автор м\н каласш=н пулн= ёак текстпа?  (Урт=ш йыв=ёёи ёулсерен сахаллансах пырать, =на упрамалла.)

- Маттур, упрас тесен пир\н м\н тумалла? (К\тъ к\ртмелле мар, карта тытмалла, хуёмалла мар, йыв=ё лартмалла.)

(Ачасем каланине ёир\плетсе п\т\млетсе х=варат=п)

- Т\р\с калар=р ачасем, сир\н умра Ч=ваш Республикин х\рл\ к\неки. (11 слайд)

Ёак йыв=ёа та х\рл\ к\некене к\ртн\.

-Ачасем, сир\н умра кроссворд (12 слайд)

Ёак кроссворд=н тупс=мне тупсан урок=н хак\ пул\.

3 й

 \

   п

л

\

2 и

л

е

м

л

\

1 л

=

с

=

л

л

=

5 у

с

=

  л

л

=

4 с

 и

 п

л

  \

6 к

 и

 л

\

 ш

 р

\

 - Паян урокр а м\нле йыв=ё ёинчен калаёр=м=р? (Урт=ш)

- М\нле йыв=ё пулч\?  (Л=с=лл=, илемл\, й\пл\, сипл\, ус=лл=)

- Паянхи урок сире кил\шр\-и? (Кил\шр\)

- Апла пулсан м\нле асамл= с=мах вуланать? (пилл\к)

- Эсир паян пурте аван \ёлер\р. Хал\ дневниксене уё=р та пурте пилл\к паллисем ларт=р. Киле пан= \ёе те ёырса хур=р.

1 \ё: 206-208 стр. илемл\ вула;

2 \ё: К\ске содержани  калама хат\рлен;

3 \ё: Урт=ш йыв=ёёине ъкер.

 

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по литературному чтению в 3-м классе по программе УМК "Гармония".Тема: Х.-К.Андерсен «Девочка со спичками».

Открытый урок по литературному чтению в 3-м классе по программе УМК "Гармония".Тема: Х.-К.Андерсен  «Девочка со спичками».  К уроку есть презентация....

Конспект урока по литературному чтению Чехов "Ванька" 3 класс

Конспект рассчитан на проведение двух уроков по  произведению А. П. Чехова "Ванька". На уроке проходит закрепление знания биографии автора, работа над произведением, оформление модели обложки....

Открытый урок по литературному чтению в 4-м классе. "В.П.Астафьев. "Ода русскому огороду"(отрывок)"

Представленный урок помогает познакомить учащихся с биографией и творчеством В.П. Астафьева, воспитывать духовно-нравственные качества, любовь к природе, внимательное отношение к ней, чувство со...

Конспект урока по литературному чтению в 3-м классе. А.С. Пушкин "Зимний вечер" (УМК «Школа России»)

На данном уроке происходит продолжение знакомства с произведениями А.С. Пушкина и повторение произведения Зимний вечер...

Конспект урока по литературному чтению во 2 «Б» классе МКС(К)ОУ II вида Тема урока: С.Я. Маршак «Где обедал воробей»

Конспект урока по литературному чтению предназначен для учителей, работающих с детьми с ограниченными возможностями здоровья...

Урок по литературному чтению в 3 –а классе Тема: И. Соколов-Микитов «Листопадничек» (Обобщающий урок)

Цели:1.Совершенствовать работу над составлением плана, умение рассказать, создать творческие работы.2.Развивать устную речь. Расширять кругозор, развивать мышление, творческое воображение.3.Воспитыват...