конспект урока
план-конспект урока по чтению (2 класс)

Серафима Владимировна Кудрявцева

Конспект урока по литературному чтению на родном (удмуртском) языке "Ческыт зыно сяськаос" 2 класс

Скачать:


Предварительный просмотр:

    Римма Игнатьевна «Ческыт зыно сяськаос

Уроклэн мугез: тодматоно дышетскисьёсты Римма Игнатьевалэн  «Ческит зыно сяськаос» веросэныз; рольёсъя вольыт, мыло-кыдо лыдзиськыны быгатонэз азинтоно.

Уж тирлык: учебник »Лыдзон книга» раздаточной материал, презентация.

        Планируемой результатъёс:

Личностные УУД: Темая мылкыдзэс шараяло; геройёслэсь сямъёссэс, ужъёссэс дунъяны; лыдзем текстъя мылкыдзэ вераны.

Матапредметной:

Познавательной УУД :Текстысь юанъёслы валэктонъёс шедьто; дышетисен чош огъянъёс лэсьтыны

Регулятивной УУД:  Дышетӥсен валче уроклы ужпумъёс пукто; ужамзэс дунъяло. 

Коммуникативной УУД: Дышетӥсен, эшенызы валче ужало; малпанъёссэс радъяса, шара верало; мукет муртъёслэсь верамзэс кылзыны но валаны дышетско. 

Предметной результатъёс:  Римма Игнатьевалэн  «Ческыт зыно сяськаос» веросэн тодматско; рольёсъя вольыт, мыло-кыдо лыдзо,пуштросэзъя ужало.

Уроклэн ёзъёсыз

Дышетӥсьлэн ужпӧрыз

I Ужпумо югдур кылдытон но мугъёс пуктон люкет

Мар, пиналъес, кулэ нырысьсэ ик карыны, лыдзиськон азямы?

-Шонер, асьмелы кулэ кылмез волятыны, умой мед лыдзиськомы шуыса.

-Усьтэлэ учебникысь 65 бамез. Вылыяз гожтэмын кылбур чуръес А. Клабуковлэн. Мон али тиледлы сое лыдзо, нош ти туж умой кылзиське.

-Чожпиос чурен-чурен

Чош кошко чыпем шуре.

Чуж пыдъессэс миськыны,

Чогыр-мечыр зымыны.

-Пиналъес, кин сярысь та кылбур?

-Кытчы соос кошко?

-Кин ке но тодэ а кыче со чыпем шур?

Со ву кудиз уг кошкы ни, зуч сямен пруд шуо.

-Малы-о соос мыно чыпем шуре?

-Нош кызьы валаськоды чогыр-мечыр зымыны?

- Шонер шудыса, лэптылыса, портэм ласянь зымылыса.

-Ойдолэ ваньмы чош лыдзомы шыпытак та кылбурез 3-4.

-Нош табере нырысь шыпыт лыдзом, собере куарамес бадзымгес но бадзымгес каром

-Нош табере шумпотыса

-Кыче веросэз  кылем урокын лыдзиды?

-Кин солэн авторез?

Нош кыче валтись малпанэз та верослэн?

Вералэ ай мыным кыче тиляд дорысь ужды вал?

-Нош али учком кызьы ти дорады уроклы дасяськиды.

-Кин луоз автор?

-Кин луоз Шыртыл?

-Гононумыр?

-Зарни Бубыли?

-Чильтэр Вукарнан?

 

II Ужез радъян люкет (ориентировочный этап)

-Асьме доры куное туннэ лыктиз пияш, Лади. Со туж яратэ суредаськыны.

-Асьмеос туннэ тодматскомы выль веросэн, нош кыче асьмеос тодомы ужаса туркымен. Кызы-о кулэ ужаны туркымен?

-Шенер, мон тиледлы сето али конверт, со конвертын асьмелэн сураськизы кык середъес. Ойдолэ соосыз бичалом. Кутскиськомы ужаны.

-Мон адзисько тросэз дась ини. Кыче суредъес тиляд пормизы? (Ма суредамын середъесын?)

-Сяськаос. Нош кыче луо сяськаос? (Прилогательноен верано)

-Мар сярысь асьмеос туннэ верос лыдзом?

- Шонер, туннэ асьмеос тодматскомы выжыкылэн «Ческыт зыно сяськаос» гожтиз сое Римма Игнатьевна.

- Кыӵе ужпумъёс пуктомы урокмылы?

III Утчаськон-эскерон люкет (поисково-исследовательский этап)

- Мон али тиледлы верало поэтэсса сярысь, нош ти сак кылзиське, мон тиледлы юанъес сеткало.

Римма Игнатьева вордӥськемын  Кез ёросын Нюрошур гуртын. Римма семьяын бадӟымез нылпи, со сьӧрын – куинь вынъёсыз но сузэрез. Анай-атаез – музъем вылын ужасьёс. Пинал дырысеныз дышетӥсьлэн но журналистлэн ужзылы синмаськыса будӥз. Со удысъёс сярысь малпаса, трос лыдӟиськиз, гожъяськыны выриз. «Дась лу!»  газетэн эшъяськиз, гожъямъёссэ отчы ӵемысь лэзьялляз. Но университетэз йылпумъямез бере улонзэ соку ик журналистикаен ӧз герӟа, нырысетӥ куинь арзэ  школаын нылпиосты удмурт кыллы но литературалы дышетӥз. Туж яратыса но мылысь-кыдысь ужаны кутскиз пинал дышетӥсь. Нош собере ужаз «Удмурт дунне» газетын но «Инвожо» журналын. Гожъя веросъес нылпиослы но, мойыослы но. Нылпиослы «Ческыт зыно сяська» нимо книга поттиз.

-Кытын вордиськиз Римма Игнатьевна?

-Пинал дырысеныз ик кыче ужъеслы синмаськыса будиз?

-Кинлы дышетскиз?

-Кыче газетэ чем гожъялляз?

-Кыче редакциосын со ужалляз?

-Кинъеслы гожъя?

-Кыче книга нылпиослы поттиз?

- Зечокъес, туннэ асьмеос тодматскомы солэн «Ческыт зыно сяськаос» нимо веросэныз. Учкелэ 65-ти бамын середез.

-Кинэ ти адзиськоды та суредысь?

-Нош пиш мар кияз кутэ?

-Озыен ма сярысь малпаськоды луоз та верос?

 

-Кутскомы лыдзыны. Мон лыдзо, нош ти следитьтэ.

-«Ческыт зыно сяськаос» Римма Игнатьевна.

-Ладилэн карандашъесыз выж пасьтана пазьгиськиллям.

-Кызьы малпаськоды, малы карандашъесыз пазькиськиллям?

-Ойдолэ оскером, шонер-а асьмеос малпамы.

-Пияш сокем тырше, эсьма, бамъесыз но, йырсиез но вожо-гордо пансаськиллям.

-Нэнэ, ме зынъя, - пичи жок серысьтыз султыса, пияш гур азь пала пыриз.

-Кызьы-о малпаськоды, нэнэез суредзэ зынъялоз-а?

-Ойдолэ лыдзыса тодоме.

-Мар тэбинид! Уд адзиськы-а, мон сиен порасько, - вазиз нэнэез.

-Тон зынъея гинэ, -куре Лади.

-Вот акылес турын! Верай ук – дыры овол. Мыным люкетэм интые, имдырдэ пылаты вал, - пиезлэсь бамзэ маялтыса, Ладиез гур азь палась улляз Марпа кенак.

-Кызы-о малпаськоды, пияшлэн пушказ кыче-о луиз?

-Маро кароз табере пияш, кызи-о малпаськоды?

-Ойдолэ лыдзыса тодом, мар азьляняз луиз.

-Пияшлэн котыз жож луиз. Коня ке малпаськыса сылэмез бере, со бубиезлы возьматоно кариськиз. Очей агай борддор серысь диван вылын газет лыдзыса пуке.

-Буби, зынъя ай. Кыче ческыт сяськаос!

-Мар? – газет вылысь синъессэ жутэ Очей агай.

-Зынъя гинэ та сяськаосме, кепырасагес суредзэ мыче Лади.

-Кызы-о малпаськоды, зынъез-а бубиез суредзэ?

-Зынъяз-а оз а, тодомы азьланьтыса лыдзонмес.

-Ха-ха-ха, суред-а ческыт зыно? – серемзэ кутыны оз быгыты ни воргорон.

-Кызьы малпаськоды пияшлэн кыче мылкыдыз луиз бубиез озьы серекъямез бере?

-Ойдолэ тодоме мар луиз азьланяз.

-Пияш паймыса огинтыяз сылэ. Мар меда сокем тумошозэ со вераз али? Чок, бубиз серекъяз бере, иське, зэм но, серем. Лади ачиз но пальпотиз.

Ог-кык минут ваче горемзы бере, бубиз газетсэ выльысь кияз кутиз:

-Эн люкеты, суредлэн зыныз уг луы.

-Луэ! Луэ! – жожомиз пияш.

-Пияшлэн мылкыдыз воксе куашказ, кытчы табере малпаськоды со мыниз?

- Асьлантиськом лыдзонмес.

-Лади азбаре потиз. Лапас азьын Шарик кылле.

-Учкы ай, мар мон суредай, лы  интые суредзэ чектиз пияш.

-Кызьы малпаськоды пуны зынъялоз-а суредзэ?

-Лыдзыса тодом мар бон азьланяз луиз. Зынъез-а, оз-а Шарик Ладилэсь суредзэ.

-Пуны мур шокаса зынъя суредэз.

-Ческыт зыно-а? – юаз Лади.

Лумбыт огназ улыса, Шарик мозмем, лэся. Шумпотыса нискетэ, пияшлэсь кизэ, буяськем ымнырзэ нюлэ.

-Кыче мылкыдыз малпаськоды пияшлэн луиз, пуны суредзэ зынъямез бере?

-Ойдолэ эскером асьмелэсь малпанъесмес учебникъя.

-Ура-а! Шарик валаз! Мынам сяськаосы ческыт зыноесь! – ньыль пыдо эшезлэн чыртияз зыгыртскиз пияш.

-Озьыен милям веросмы быре.

- кельшиз-а тыледлы та верос?

-Маин кельшиз?

-Кыче мылкыдды кылиз та веросэз лыдзем бере?

-Кин валтись героез «Ческыт зыно сяськаос» произведениын?

- Шенер-а мон валай, пияш туж усто суредаськыны быгатэмез сяна, фантазиез зол ужа на шуыса?

-Нош кытысь сое можно адзыны, солэн фантазиез ужа шуыса?

- Малы Ладилэсь середаськемзэ пуны сяна нокин оз дунъя?

- Мар азьланяз луысалыз Ладилэн семьяез суредам саськаослэсь зынзэ шедыны быгатысалзы ке?

-Кызьы ти Ладилэн семъяез интые карысалды?

- Ладилэн анай-атаез кыче янгыш лэсьтизы?

-Ойдэ шедьтомы со интыез кызьы Лади анаез доры мыниз, мар шуиз солы анаез.

-Нош табере шедьтомы со интыез кызьы дунъет сетиз солы бубиез.

-Кычеен тон син азяд пуктиськод пияшез?

-Кызьы малпаськоды, солэсь суредась луоз-а?

-Суредаськон ужысь мае туж кулэзе валам ни со?

IV Практической люкет

1) Лыдӟем бере

текстэн ужан:

а) текстъя

кенешон:

нылпиослэсь

малпанъёссэс

кылзиськон.

б) творческой

уж

-Люкиськиськом тыркыме, туркымады люкиськом рольесыз, кин ке но луоз автор, Лади, нэнэ, буби. Люкиськиськом но лыдзиськом туркымады, кин лыдзоз, возьматэлэ асьтэлэсь дасьтэс.

(вуттимы ке одиг туркымез кылзиськиськом доска азьын)

-Пиналъес, маро турттэ вал вераны автор та веросэныз?

-Шонер, вань сыче семьяос, кудъесыз нылпиослы дырзэс асьлэлэсь чик но уг сето, нош сетизы ке, тросэз вожтиськын быгатэ, пияш будиз ке оло суредаськись луоз.

-Озьыен кыче идеяез та верослэн?

V Дунъян люкет (Рефлексивно-оценочный этап)

Озьыен, кыче веросэн ми туннэ тодматиськимы?

Кин солэн авторез?

- Кыӵе ужпумъёс уроклэн кутсконаз пуктӥмы вал?

- Быдэсмизы-а та ужпумъёсмы?

Али гожтом дорысь ужмес.

-Ти луоды суредасьес, дорады кулэ суреданы ческыт зыно сяськаос, дорады суредды сярысь вераськын дасяське.

- Парта вылады ваньдылэн вань таӵе пичи сяськаос.

Урок тӥледлы кельшиз ке, ваньзэ валады ке, буялэ сяськадэз чакыр(голубой) буёлэн.

Урок кельшиз ке, но мае ке валатэк кылиды ке, буяськоды  чужен.

Нош урок тӥледлы ӧз кельшы ке, номыре но ӧд валалэ, буяськоды гордэн.

- Возьматэлэ асьтэлэсь сяськаостэс. ( малы буяд таче буелэн)

- Озьыен, урокмы пумаз вуиз.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по русскому языку 4 класс " Имя прилагательное", конспект урока по математике 4 класс "Деление многозначного числа на однозначное"

Конспект урока по русскому языку ( 4 класс). Автор учебника - Рамзаева. Тема урока - " Имя прилагательное". Тип урока - открытие новых знаний.   Конспект урока по математике ( 4 класс). Автор -...

Конспект урока окружающий мир на тему "Равнины и горы". В конспекте указаны этапы урока и виды деятельности учителя и учащихся.

В конспекте урока расписаны этапы урока и виды деятельности учащихся на каждом из них. Знакомство с новым материалом подводится через решение проблемной ситуации. На уроке дети работают в парах, групп...

План-конспект урока по физической культуре для 4 класса. Конспект - урока: Использование современных танцевальных фитнес программ на уроке физической культуры

Цель: Повысить интерес к занятиям физическими упражнениями, через музыкально - двигательную деятельность учащихся, содействовать поддержанию и развитию их активности.Задачи:1.Формировать двигате...

План-конспект урока по чтению (1 класс) по теме: Конспект урока литературного чтения в 1 классе ."Школа 2100"

Урок литературного чтения в 1 классе  «Школа 2100»Тема: Недолгая красота весны.( Николай Иванович Сладков «Бегство цветов» )Цель: формирование читательской компетенции учащихсяЗадачи: - форм...

Конспект интегрированного урока для 1 класса (окружающий мир - математика). Конспект урока по математике для 4 класса

Урок можно проводить как в классе так и в условиях выездной школы.Тема:  Как появилась наука геометрия.Ожидаемый результат: ученик, который умеет отличать кривую линию от прямой. Ребенок, у котор...