Конспект урока "Let's go to London" для 3 класса
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) по теме

Конспект урока "Let's go to London" для 3 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл etap.docx28.33 КБ

Предварительный просмотр:

Этап

Ход урока

Примечания

  1. Приветствие.Речевая подготовка.

  1. Фонетическая

зарядка

  1. Совершенствование

лексических и грамматических навыков

Action time.

  1. Домашняя работа.

  1. Подведение итогов.

Hello, boys and girls.

My name is Elena Vladimirovna.

  • How are you?

And I’m fine, too.

As you can see I’m a pilot.

I’m from Great Britain.

  • And where are you from?

I’m from London.

  •  And what city are you from?

(Are you from Smolensk? Are you from Moscow?)

That’s great.

Today we’ll make a trip and we’ll visit many interesting places.

  • Try to read the title.

Let’ go to London.

How can we get there?

Look at the board.

Let’s go by ……..

And this is my ticket.

Can you help me?

Name this Letter!

[ei] cake take   [æ] cat mat

  • Как мы читаем эту букву в открытом слоге?  Read this word!
  • А в закрытом? Read this word!

You have got the tickets, too.

And I’ve got two boxes.

Read your word and put it into the box.

Положите билет в коробку с соответствующим звуком.

We are on board.

Fasten your seat belt. Close your eyes.

Open your eyes. We are in a big city. Where are we?

Look this is a little English girl. Her name is Ann. She wants to tell about her country and her city.

Let’s listen and answer the question:

  • What is her country like?

  • What have we got in England?
  • Where is Big Ben?

Choose the correct variant. Let’s read.

We are in London and I want to show you Big Ben.

Let’s go there.

How can we get there?

  • Who can read this word? All together.

Look at the picture. This is a double-decker.

  • Is it a car?
  • Is it a bus?

Double Decker is a big bus.

  •    What colour is it?

 Double-Decker is red.

  • Who can tell me about it?

Даблдекер -  это визитная карточка Лондона. Этот большой красный автобус, он  состоит из двух этажей.

Возят на нем только очень почетных гостей - туристов.

Хорошим водителям дают медаль.

And now let’s go by double-decker.

Look. -  What’s this?

  • Big Ben  

Let’s listen and try to guess.

            Big-Ben.

Tick-tock, tick-tock,

This is Big Ben.

Big Ben is a clock.

  • And what’s this a clock?
  • Is Big Ben a small clock? – Big Ben is a big clock.

Repeat this poem after me.

Who can repeat it?

What do you know about Big Ben?

Биг Бен - так называется башня с часами в Лондоне. Но это название не только башни, это ещё и большого колокола внутри этой башни.

Много лет назад, когда строили эту башню, строительством руководил англичанин по имени Бен. Он был высокого роста, и все вокруг называли его Биг Бен. В честь него и была названа эта Башня.

Все англичане говорят Big-Ben, когда слышат бой этих часов.

А Вы в гостях, так давайте же уважать традиции.

You are very smart children!

 And now continue my phrase.

Где увидеть отгадай-ка

В городе тигренка, tiger,

Или горную козу?

Только в зоопарке – ZOO. Let’s go to the zoo

 

We are at the Zoo. At London Zoo.

Who lives here?

Let’s guess.

  1. It has got a long neck and long legs and eats leaves from the trees.
  2.  It is big and grey. It lives in Africa and India. It’s very strong. It has got a long trunk.
  3. It looks like horse. But it has got black and white stripes. It likes running.
  4. It looks like a big cat. It is black and orange. It can run and jump very well.
  5. It’s a funny animal. It can jump very well. It likes bananas.
  6. It is green and big; it likes swimming.

There are many animals at London zoo.

Let’s describe this Zoo. Let’s play interpreters.

Лондонский зоопарк – большой, красивый,

фантастический, интересный.

London Zoo is really interesting. There is a farm at the Zoo.

Let’s have a rest.

 The monkey dance.

This is our double-decker!

Let’s go by Double – Decker.

  • Where are we now?
  • What is it like?
  • Is it big or small?
  • Is it beautiful?

Look!

These children like playing games and running there.

  • What do you like doing in the park?
  • That’s great.
  • What does your friend like doing there?

Show it to us!

All our friends want to know about London. Let’s write a letter.

Make this task and you can tell them everything you know.

Fill in the gaps.

Используй слово из рамочки один раз.

London beautiful

Park  animals  

a big clock  a fantastic city

Hello, ……..

London is a big city.

There are many beautiful parks in London.

Hyde Park is a big park.

There are many animals at London Zoo.

London Zoo is great.

Big Ben is a big clock.

London is a fantastic city.

                                           Bye, ……..

Let’s check it up.

Read sentence by sentence.

 Look at this text and describe this picture.

It’s time to go home.

Fasten your seat-belts.

Home, sweet home.

  • Where are we?

Additional task.

Match the picture and the word.

  1. England is a small and beautiful country.
  2. London is a big city.
  3. Big Ben is a big clock.
  4. London Zoo is a fantastic zoo.
  5. Hyde Park is an interesting park.
  6. Double Decker is a big bus.

Draw your favourite place.

Нарисуй достопримечательность Лондона и напиши о ней.

 

-  What new information have you learnt?

узнали на нашем уроке?

 

-  What places have we visited?

Где побывали?

I like our trip, too.

You worked very well. Your mark is five.

You worked well. Your mark is four.

2-3 ответа

2-3 ответа

2-3 ответа

A

хором

звук самолета

We are in

LONDON.

Listening

England is …….

You have got …….

It is in …….

Double-Decker

[dλbl dekə]

 

It is …..

Звук автобуса

Big Ben

a clock

2-3 человека

Бой Big-Ben.

London Zoo

a giraffe

An elephant

a zebra

a tiger

A monkey

a crocodile

London Zoo is …….

big

fantastic

beautiful

interesting

 

We are dancing.

звук машины

We are in

Hyde Park.

Hyde Park is…..

I like …….                 jumping

She likes….       reading  tales                      

He likes…..           playing tag

                               playing badminton

running          roller- skating

Похожу с мешочком, и дети достают карточку.

проецирую верный вариант на экран

Показываю картинку,

дети читают предложение.

звук самолета

We are in Moscow.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по русскому языку 4 класс " Имя прилагательное", конспект урока по математике 4 класс "Деление многозначного числа на однозначное"

Конспект урока по русскому языку ( 4 класс). Автор учебника - Рамзаева. Тема урока - " Имя прилагательное". Тип урока - открытие новых знаний.   Конспект урока по математике ( 4 класс). Автор -...

План-конспект урока по чтению (1 класс) по теме: Конспект урока литературного чтения в 1 классе ."Школа 2100"

Урок литературного чтения в 1 классе  «Школа 2100»Тема: Недолгая красота весны.( Николай Иванович Сладков «Бегство цветов» )Цель: формирование читательской компетенции учащихсяЗадачи: - форм...

Конспект интегрированного урока для 1 класса (окружающий мир - математика). Конспект урока по математике для 4 класса

Урок можно проводить как в классе так и в условиях выездной школы.Тема:  Как появилась наука геометрия.Ожидаемый результат: ученик, который умеет отличать кривую линию от прямой. Ребенок, у котор...

Конспект урока по предмету: Конспект урока по русскому языку (4 класс) «Слова, обозначающие действие предмета»

Конспекты уроков были составлен для детей, обучающихся по1 и по 2 варианту адаптированной основной общеобразовательной программы.Для учащихся характерна повышенная утомляемость. Нарушено переключение ...

Конспект открытого урока русского языка. 4 класс. Конспект открытого урока русского языка. 3 класс.

Тема «Правописание окончаний имён существительных в дательном падеже». Тема «Упражнения в правописании слов с проверяемыми безударными гласными в корне»...

Конспект урока по русскому языку. 2 класс. Тема конспекта" Слово и его лексическое значение" УМК "Школа России"

Тема: Слово и его лексическое значениеЦели деятельности учителя: ознакомление  с понятием лексическое значение словаПланируемые результаты:Предметные:Знать: понятие, что такое лексическ...

Конспект открытого занятия Конспект открытого занятия 1 «Г» (дополнительно) класса с ЗПР Тема занятия «Игра на развития мышления младших школьников с ЗПР»

Коррекционная работа по развитию мышления младших школьников с ЗПР осуществляется с помощью игр. Используется разнообразные игры и упражнения направленные на развитие мышления...