Календарно-тематическое планирование по английскому языку для 2 класса на основу УМК "Форвард" под редакцией Вербицкой М.В.
календарно-тематическое планирование по иностранному языку (2 класс) по теме

Малахова Светлана Анатольевна

Календарно-тематическое  планирование по  английскому  языку  для  2  класса  на  основу  УМК  "Форвард"  под  редакцией  Вербицкой М.В. Составлено  по  четвертям  и  содержит  лексический  и  грамматический  материал.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ktp_forvard_2_klass.docx33.42 КБ

Предварительный просмотр:

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКОЕ   ПЛАНИРОВАНИЕ

2-й класс.

№ урока

Тема занятия

Лексический материал

Грамматический материал

оборудование

Количество часов

Дата план

Дата факт

1-я  четверть.

Тема: «Давайте  познакомимся!» (10  часов)

1

Семантизация   НРО.

Clock, hobby, England, Australia

Good morning!

Карта мира, предметные  картинки.

1

2

Введение  и  активизация   НЛЕ.

Hobby,  music,  computer, sport, car, cat,  book

Aa,Bb,Kk,Tt.

Good morning!

Thank  you!

Карточки с буквами.

Предметные картинки.

АУ(аудиосопровождение)

1

3

Формирование  навыков  аудирования  и  говорения.    

1-5

Bee,  book,  boot.

Ee,Oo,Hh.

Good morning,  boys  and  girls!  What’s  your  hobby?

АУ

Карточки с буквами.

1

4

Выполнение  речевых   упражнений.

6-10

Hat,  tea,  bat,  boat

Good morning, Dasha!

It’s  ten  o’clock.

Карточки с буквами.

1

5

Формирование  навыков  письма.

1-10

Jill,  Tom,  Ben,  your,  my,  is

C,D,F,G

Hello!  Hi!  My  name  is…  What’s  your  name?  

Stand  up!  Sit  down!  Show  me.

Карточки с буквами.

1

6

Семантизация  и  активизация  НГЕ.

Cat,  dog,  clock

c,d,f,g

Goodbye!  Where  is  the  cat?

This  is…

That  is…  A  cat  in the  hat. Listen  and  look.

Карточки с буквами.

Предметные картинки.

1

7

Формирование  навыков  устной  речи.

1-10

Man,  batman, ice  cream, house,  mouse,  nut, egg

Mm, Nn, Ii,Uu

What’s  his/her  name?  His/her  name  is…

Карточки с буквами.

Предметные картинки.

1

8

Введение  и отработка   НЛЕ.

Family,  mum,  dad,  sister,  brother, friend,  fox,  pen,  fish,  window,  bus,  watch

Pp,Ss,Ww,Xx

I  have got a family. Have  you  got a  brother?- Yes, I  have.  No, I  haven’t.

Карточки с буквами.

Предметные картинки.

1

9

Формирование  навыков  диалогической  речи.

Lamp,  jam,  rat,  van,  orange, apple,  Jill,  Tom,  1-10.

Ll, Jj,Rr,Vv.

What’s  his/her  name?  His/her  name  is…

A  cat  and  a  rat.

Карточки с буквами.

Предметные картинки.

1

10

Выполнение  лексических  упражнений.

Queen,  king,  fly,  zebra, mouse,  house,  nut, egg, stamp, start,  finish, flag,  Barbie,  yoghurt, gymnast, football,  forward, tennis,  hockey, robot, video,  computer, user,  jeep,  kangaroo,  doctor,

Qq,Yy,Zz.

Listen  and read. Listen  and  point. Point  to  the  picture.

Карточки с буквами.

Предметные картинки.

1

Тема: «Я  знаю  английский  алфавит».  (8  часов)

11

Формирование  навыков  аудирования.

1-10, Aa,Ee,Oo,Ii.

Is  it a flag? –Yes, it is. No, it is  not.

АУ.

Алфавит.

Предметные картинки.

1

12

Урок-игра.

Aa-Gg, big, old, disco.

Let’s play  a  game!

Предметные картинки.

1

13

Закрепление  навыков  аудирования  и  говорения.

АУ.

Предметные картинки.

1

14

Введение и  отработка  НГЕ.

What is  this? It  is  a  bat.  Have  you  got  a  cat?  I  have  got  a  dog.  I  haven’t  got  a  fish.

Предметные картинки.

1

15

Семантизация  и  активизация  НЛЕ.

Canada,  USA, Great  Britain,  New  Zealand,  Russia,  Australia,  London, New  york, Vladimir, Orel.

Rose, ball, boy.

Where  are  you  from?  I  am  from  Great  Britain.

АУ.

Предметные картинки.

1

16

Формирование  навыков  чтения.

Moscow, Sidney,  Yuri  Gagarin.

Aa-Zz.

I  am Maxim.  I’m  from  Vladimir.  He  is  from Sochi. She’s from  Australia.

Предметные картинки.

1

17

Введение  и  отработка  НГЕ.

A fox- foxes.

Where  are  you  from?  I  am  from …

We  are  from…

АУ.

Предметные картинки.

1

18

Формирование  навыков  устной  речи.

Предметные картинки.

1

2-я  четверть.

Тема: «Я  и  моя  семья». (8  часов)

19

Формирование  навыков  аудирования.

Ms, Mr, Mrs,  Ben, Tom,  Jenny.

Hello!  Goodbye.  Good  morning.

Who  are  they?

АУ.

Ситуативные  картинки.

1

20

Формирование  навыков  чтения.

Little n Red Riding  Hood,  wolf, one-ten.

How  are  you? Fine, thanks.

Read  and  match.  Draw  and  write.  Write  the  words  in  the  story.  Match  the  sentences.

Ситуативные  картинки.

1

21

Диалогическая  речь.

Today, this.

Ситуативные  картинки.

1

22

Формирование  навыков  письма.

This  is   Mrs  Brown  and  this  is  Jill.  How  do  you  do.

Sit  down. Stand  up.  Open your  books. Close  your  books.  Quiet, please.

Ситуативные  картинки.

1

23

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Family,  mother,  father,  sister, brother,  children.

This  is  my  family. I  have  got  a…

I  haven’t  got…

АУ.

Ситуативные  картинки.

1

24

Формирование  навыков  употребления  лексики   в  речи.

Family,  mother,  father,  sister, brother,  childrenб  mum,  dad,   friend,  house,  grandfather, grandmother.

This  is  my  family. He’s  my  brother.

Come  in.  Mum,  this  is  my  friend  Jill.

Ситуативные  картинки.

1

25

Формирование  навыков  чтения.

Grandma, grandpa.

That’s  my  family.

Listen  and  answer  the  questions.

Ситуативные  картинки.

1

26

Монологическая  речь  по  теме.

This  is  Stefan’s  mother. This  is  my  mother,  her  name  is…

Ситуативные  картинки.

1

Тема: «День  рождения». (6 часов)

27

Введение  и  отработка  НГЕ.

Show, see, picture, plane, school,  bird,   horse.

Show  me  your  picture.  Look,  mum.  This  is…  I  see.  What’s  this?

Write  the  sentences. It’s  very  good.  Well  done!

Ситуативные  картинки.

АУ.

1

28

Формирование  навыков  чтения.

Listen, ship, train, plane,  horse, mouse.

What’s  this?

Is  it  a  dog?

This  is  my  friend.

1

29

Семантизация   и  активизация  НЛЕ.

Whose, know, right, jacket, T-shirt, skirt, jumper,  dress, scarf, coat, pick  up.

Fred, Barbara,  Joe, Caroline, Kate, Hannah.

Is  this  your  hat?

Whose  hat  is  this? That’s right. It  isn’t  my  hat.  I  don’t  know.

Предметные картинки. АУ.

Ситуативные  картинки.

1

30

Формирование  навыков  диалогической  речи.

Come  in,  take  off,  glove,  shoe,  sock.

Is  this  your  hat?

Whose  hat  is  this?

Put  on  your  jumper. Take  off  your  shoes.  It’  time  to go to  bed. Let’s  all  go  out  to  play.

Предметные картинки.

Ситуативные  картинки.

1

31

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Birthday, present,  pencil  case,  happy,  today,  watch

Happy birthday  tj  you! Thank  you   very  much. How  old  are  you(today)?  -  I’m  nine. How  old  is  John?  He’s  eight.

Предметные картинки.

Ситуативные  картинки.

АУ.

1

32

Активизация  употребления  лексики.

New  Year, New  Year  tree,  Father  Frost, fold, stick,  paint,  draw, cut, scissors, glue, card,  coloured  paper,  paints.

Happy  New  Year!  Here is  New  Year  tree. Here’s  your  present, Jill.  Thank  you. What  is  it?

Предметные картинки.

Ситуативные  картинки.

1

3-я  четверть.

Тема: «Мой  дом». (9  часов)

33

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Tell, white, purple, black, brown,  green,  red,  yellow, blue, pink, orange; banana, lemon.

Tell me the name  of  something  blue.

Bananas  are  yellow. My T-shirt  is  blue.

Oh  dear!  Oops!

Show  me  something green.

 What  colour  is  it? It’s red.

Предметные картинки.

АУ.

1

34

Активизация  употребления  лексики.

Colour, rainbow, sun, sea, eyes, summer, true, sky, favourite, cucumber, song, make. Повторение по теме Одежда.

Can  you colour a rainbow? Colour it  red.

What  colour  is  it? It’s red. What’s your favourite  colour?- Предметные картинки.

My favourite  colour  is  green.

I’m wearing  blue  jeans. She’s wearing a  brown  jacket.

Предметные картинки.

АУ

1

35

Семантизация  и  активизация НГЕ.

Live, street, number, here, address, avenue.

Is this  your  street? This  is  number  10. There is  Tom.

Who lives here/at  number 5?  -  Jenny  lives here.

АУ.  Ситуативные  картинки.

1

36

Формирование  навыков  чтения.

I,  you, she, he,  it,  they,  we; Mr Green, Cinderella, Red  Riding  Hood,  Willow  the  witch, Lime  Avenue, Forest  Street,  bus  stop,  telephone box,  letterbox.

I  live in  Vladimir. You  live  in  London. She  lives  in  London,  too.

Bees  live  in  the  garden.  A  mouse  lives  in  our  classroom.

1

37

Активизация навыков  аудирования.

Room,  bathroom, living  room,  bedroom, kitchen,  hall,  flat,  house,  help,  give,  come,  take  away,  quickly.

Help! Take it  away!  Give  it  to  me! Show  me. Ugh!  I  like spiders.  I  don’t  like  spiders. It’s  small.  It isn’t  big.

There  is…

Предметные картинки.

АУ.

1

38

Формирование  навыков  устной  речи.

Spider, centipede,  snail,  ant,  sofa,  slice  of  bread,  wall,  garden.

This  is  our  house.  There’s a dog  in  the hall.  There  are  4  bedrooms  in  the  house.

Предметные картинки.

1

39

Активизация  навыков письма.

Like, picture,  butterfly,  flower,   tree.

I  like  trees  and  flowers.  Who  likes  flowers?  Whose  Предметные картинки.

picture  is  it?  Tom’s  picture.  There  is  a  snail  in  Tom’s  picture.

Ситуативные  картинки.

1

40

Выполнение  лексических  упражнений.

Television,  computer.

Предметные картинки.

1

41

Формирование  навыков  монологической  речи  по теме.

повторение

Ситуативные  картинки.

Предметные картинки.

1

Тема: «Любимая еда». (5 часов)

42

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Food, cheese, milk  shake, everything,  salad, sandwich,  pizza, chocolate,  biscuit, chips,  sausages.

What  kind of  food  do you   like?  I  like  burgers. Ben  likes  pizza. What  does  Mary  like? – She likes  salad.

АУ.

Предметные картинки.

1

43

Формирование  навыков  поискового и  изучающего чтения.

Food, cheese, milk  shake, everything,  salad, sandwich,  pizza, chocolate,  biscuit, chips,  sausages, too, much, but, drinks.

Mum  likes  salad  and  cheese. I  don’t  know.  Find their  food. ?  I  like  burgers, too.  I  like  sausages  but  I don’t  like  cheese.

Предметные картинки.

1

44

Монологическая речь по теме.

Food, cheese, milk  shake, everything,  salad, sandwich,  pizza, chocolate,  biscuit, chips,  sausages, too, much, but, drinks.

Предметные картинки.

1

45

Семантизация   и  активизация  НГЕ.

Furniture, chair, cupboard,  door, drawer, wardrobe,  bed, sofa, living  room, in, on, under, behind.

Where is the sweater?  - It’s  on  the  chair.  Where  are  the  gloves?  Is it in  the  wardrobe?

АУ.

Предметные картинки.

1

46

Формирование  навыков  аудирования.

Bright, wear, dressing  table, anywhere, chest  of  drawers, chair, cupboard,  door, drawer, wardrobe,  bed, sofa, living  room, in, on, under, behind.

Where is it?

Where is the sweater?  - It’s  on  the  chair.  Where  are  the  gloves?  Is it in  the  wardrobe?

АУ.

Ситуативные картинки.

1

Тема: « Животные».  (7  часов)

47.

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Animals,  love, safari  park,

lion, crocodile,  monkeys,  tigers, elephants,  seals, lions,  baby elephant.

Look! We’re  here.  Here  you  are! – Thank you.  Are there  any  lions?  -  I don’t  know.  Yes,  there  are.   How  many  lions  are  there? – There  are  six.

АУ.

Предметные картинки.

1

48

Формирование  навыков  изучающего  чтения.

Animals,  love, safari  park,

Lion, crocodile,  monkeys,  tigers, elephants,  seals, lions,  baby elephant.

Предметные картинки.

1

49

Активизация  навыков  диалогической  речи.

Think, love, like, find, go, animal, funny, interesting,  zoo, pet, near, very, well.

This is my cat. His/her name is  Pobby.  He is three  years  old.  He likes  milk.

What’s  your  favourite  animal? I  think  my  favourute  animals  are  elephants.  It’s  very  big  and  interesting.

АУ.

Ситуативные картинки.

1

50

Монологическая  речь  по  теме.

Think, love, like, find, go, animal, funny, interesting,  zoo, pet, near, very, well

This is my cat. His/her name is  Pobby.  He is three  years  old.  He likes  milk.

АУ.

Ситуативные картинки.

1

51

Семантизация  и  активизация  НЛЕ.

Make, give, draw,  put on, sing, walk,  body, neck, mouth, eye, nose, ear, arm, leg.

What  are doing?- I’m making a robot. It’ got a mouth, two  ears  and  two eyes. Give  me  the  legs.

АУ.

Ситуативные картинки.

1

52

Формирование  навыков аудирования.

Play, sing, draw, make, volleyball, football, sport, club, model.

Tell  me  how a robot sings. Show me how a robot  walks.

I  play  football.

What  are they doing?

АУ.

Ситуативные картинки.

1

53

Активизация навыков  чтения  и  письма.

повторение

1

4-я  четверть.

Тема: «Моя  деревня».  (7  часов)

54

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Model village, river, bridge, station,  football  pitch, school, train, lots  of  houses, giant – little, monster.

We’re  making a model village. We’ve  got a station  and  a little train.  There’s a river.

АУ.  Предметные картинки.

1

55

Формирование навыков  поискового  чтения.

Model village, river, bridge, station,  football  pitch, school, train, lots  of  houses, giant – little, monster.

1

56

Монологическая  речь по теме

Повторение слов по  темам Семья, Цвета.

Bicycle, fan, fishing  rod, roller  skates.

This  is  our  village.

We’ve  got a station  and  a little train.

1

57

Формирование  навыков аудирования.

Farm,  tractor, photo, near,  big-little, big- small, Cinderella

He  lives  in  a  village  near  Smolensk.  I  go  there  by  train.  I  like  to  play  with  Buran.

АУ.

1

58

Ознакомление и отработка НЛЕ.

Take  off, walk,  put on, come  back, the Earth, the Moon,  helmet, spaceship, rocket, space  boots, spacesuit,  astronaut,  space, flight,  fly.

What  are you  doing? We’re going to the moon.

АУ. Ситуативные картинки.

1

59

Формирование  навыков  письма

повторение

1

60

Активизация  навыков  поискового чтения.

Thing, first,  together, plastic bottles, cosmonaut, sputnik, museum,

The  first cosmonaut  flies  in space. He is Russian.  His name is Yuri Gagarin.

1

Тема:  «Мой  друг». (8 часов)

61

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Повторение темы Части тела.

Toes, knees, exercise, stand on, sit on, jump, touch, lift, bend, ground, now.

Come on! Lift your arms! All together! We’re doing our exercises. Sit on the ground.  Are you ready?

АУ.

Ситуативные картинки.

62

Урок-игра.

Повторение темы Части тела.

Toes, knees, exercise, stand on, sit on, jump, touch, lift, bend, ground, now,

11-20.

Come on! Lift your arms! All together! We’re doing our exercises. Sit on the ground.  Are you ready?

АУ.

Ситуативные картинки.

1

63

Введение  и  отработка  НЛЕ.

Pen friend, with, singer,  many others,  brilliant, dangerous, happy, on holiday, giraffe,  India, China, California, Kenya, Africa, Madonna, Prince.

Who’s this?  Where  does he live? How old is he?

АУ.

Ситуативные картинки.

1

64

Формирование навыков письма.

повторение

1

65

Активизация  навыков  аудирования.

Smile, take photos, camera,  new.

These are  my  photos.

1

66

1

67

1

68

1


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Календарно тематическое планирование 2 класс по учебнику Форвард под редакцией М.В. Вербицкой

Календарно-тематическое планирование уроков  английского языка во 2 классе ....

Урок английского языка на основе ФГОС во 2 классе по теме "Мой дом" с использованием УМК "Форвард" под редакцией Вербицкой М.В.

Урок английского языка  на  основе  ФГОС  во 2 классе по теме "Мой дом"  с  использованием  УМК "Форвард" под  редакцией  Вербицкой М.В.  К уроку ...

Рабочая программа для 2-4 класса на основе УМК "Форвард" под редакцией Вербицкой М.В.

Рабочая  программа   для   2-  4  класса  на  основе  УМК "Форвард" под  редакцией  Вербицкой   М.В.  Основана  на  авторской ...

Календарно-тематическое планирование по английскому языку для 4 класса на основе УМК "Форвард" под редакцией Вербицкой М.В.

Календарно-тематическое планирование  по английскому  языку   для  4  класса  на  основе  УМК "Форвард" под  редакцией  Вербицкой   М.В. Содержит...

Календарно-тематическое планирование по английскому языку для 3 класса на основу УМК "Форвард" под редакцией Вербицкой М.В.

Календарно-тематическое  планирование по  английскому  языку  для  3  класса  на  основу  УМК  "Форвард"  под  редакцией  Вербицкой М.В...

Технологическая карта урока в 3 классе по УМК "Форвард" на тему "Идем по магазинам"

В связи с переходом на ФГОС НОО возникла необходимость полностью поменять обычный нам конспект урока на технологическую курту. Данная технологическая карта подходит для изучения темы /"Покупки" по уче...